Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lus! Hvad gør I?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 15:25

Mine heste har lus, og ja......de er undersøgt af dyrlæge.....men da man ikke rigtig kan købe nogle midler til at bekæmpe dem med, vil jeg spørge herinde om nogen kender et alternativt middel?




Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?







0
0
Svar på denne tråd
 
 jo der er
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 15:38

du skal bare klippet alt håret af hesten.. og så ud i et koldt bad... så dør de ... hehe. ej


min har også lus... o jo der er altså midler, så ved ikke hvem din dyrlæge er..


Du skal købe det der loppemiddel (ikke frontline, men et andet mæke der starter med ad. kan ikke huske hvad det hedder) til store hunde... dem skal en normal stor est vidst have tre-fire pipetter af i man og hale. og så behandles en gang til ete tre til fire uger..


ud over det har dyrlægen noget pulver man skal gnide ind i pelsen... men det skulle vidst ikke være så godt






¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Mor til lille-pigen og Lånehest-Thor-Manse

farvel til Toronto sep. 2007.

Part+Billig opstaldning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 abcdefghijkl
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 15:43

plejer at vaske dem med sebycil. det er til skab og lign.. Virker altid 1. gang



plet å æ hest, det er bedst........

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er advantage
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 16:21

...du skal bruge. Fås hos dyrlægen og på apoteket.





Hilsen Kanoagaard

med de 3 røde:

Blondie Tornsberg,

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

Skøn shetlænderplag sælges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:52

... dyrlægen fortalte mig også om Advantage....men han sagde at det ikke var dokumenteret til brug på heste, og han måtte slet ikke anbefale det....hvad angår vask af heste lige nu....dét gør jeg bare ikke..... og pulveret som man før kunne købe er ikke lovligt...kan slet ikke købes i DK og desuden har det vist ingen virkning på lus.......


Men hvad med drægtige heste....kan man også bruge Advantage på dem? Man kan godt på drægtige hunde.......



Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?







0
0
Svar på denne tråd
 
 hej prøv
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:58

at undersøge hvad det er de bruger til køer når de får lus. det burde du også kunne bruge til din hest.


jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 18:35

Jeg får af min dyrlæge noget der hedder TECTONIC og bruges oprindelig til utøj hos Kvæg. Man drypper midlet (Sprøjte med ca 20 ml.) ned i midten fra panden til hale. Derefter behandling igen efter 3 uger. Og det har virket hos mig og mine ponyer.


Britt


Du bliver aldrig for stor til en Shetlænder.

Lykkelig ejer af Choko Chanell (DV)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advantage
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 00:18

Jeg har brugt Advantage vet. til mine ungheste da de havde lus. Det virkede. Men det er en dyr løsning da de skal have mange pipetter

Men det er rigtigt nok, at det ikke er registreret til brug på heste, så dyrlægen må sådan set ikke anbefale det.


Jeg havde forinden brugt noget pulver (kan ikke huske navnet), men det virkede ikke. Det er fordi der er 2 typer lus.


V.H. Rikke


*~* Den person, der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om alt det, han ikke ved *~*


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lusebehandling
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 20:45

Jeg brugte i første omgang pulver, da min unghest havde lus - det hedder Derrisic. Men det virkede ikke godt nok, så han fik som afslutning en omgang Frontline (pipetter), og det virkede!


Tectonik til behandling af lus har jeg aldrig hørt om før, men det vil jeg da helt sikkert tænke på hvis han nogensinde skulle få lus igen. Har jo en flaske stående som insekt"behandling" om sommeren.


Som Francis B skriver er der 2 slags lus - de blodsugende og de "skælædende". Og det er forskel på hvordan de skal behandles. Derfor burde dyrægen egentligt starte med at fastslå hvilke type lus der er tale om. Men Advantage vet. (eller Frontline) virker. Det er dyrt ja, især hvis man har flere der skal behandles. Men det er nemt, og man er fri for at stå og gnubbe pulver ind i pelsen på dem flere gange med et par ugers mellemrum.


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Frontline!!
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 22:35

Min lille shetter havde lus da jeg købte ham, opdagede det først da han kom hjem til mig. Behandlede ham og min anden hest med Frontline og det virkede med det sammen :-)






Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!


Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min plag..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 23:24

Min plag fik 2 x 2 pipetter Frontline til 40-60 kg hund med 14 dages mellemrum og han blev kureret allerede efter 1 gang...




Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advantage.
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 11:05

Jeg har brugt Advantage 2 gange med et supert resultat.

Det er virkelig effektivt.

Det var min dyrlæge der anbefalede det.

Det skal helst være Advantage, da det har en længere varende virkning i forhold til Frontline.


Brugte 3 pipetter (hunde over 40 kg) til min store hest (158 i stg)

Min shetter fik 2.

Behandlingen blev gentaget efter 14 dage, bare den store fik 2 pipetter og den lille 1.


Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)


If you can dream it, you can do it!!!






0
0
Svar på denne tråd
 
 Bayvantic
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 21:06

Til store hunde har jeg brugt med succes til min ene shetter som har haft lus et par gange, Frontlinen tog det ikke, blev så rådet til at prøve Bayvantic istedet, også slap han for sine lus! Så det kan jeg varmt anbefale dig at bruge...



**** Se billeder af Alv Peacepipe fra kåringen 19.01.08 på præsentation****

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluza 123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 21:13

Jeg fik Fluza hos dyrlægen, det er vist også det man bruger til køer. Fik en portion hos dr dyr, det skulle hældes ud over krydset og 1 behandling var nok.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider