Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Bodybuilder fra spillers..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 21:33

da min hest har tabt sig en del og mistet muskelmasse har jeg købt en spand BodyBuilder Fra spillers i håb om det vil hjælpe så vil jeg høre om jeres erfaring med dette produkt og hvor længe der går før man ser resultat og evt doseringsforholdet som jo er mellem 100-500 gram dagligt som er ret misvisende syntes jeg for hvordan vudere man hvor meget de skal ha?? Han vejer 400-450 kg og bør komme op på 500 ihvertfald.



Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:13

til en af vores hopper. Det er lidt svært at sige om det var bodybuilderen som hjalp - eller om det var kombinationen af øget majsflager i foderet. Men vi gav begge dele på samme tid.

Og efter 14 dage var der synligt resultat og efter 1 mdr rigtig flot resultat. Men vi fortsatte med at give hende bodybuilderen indtil vi havde brugt 3 spande ;o)

Hun blev ligeledes trænet fornuftigt i forhold til hendes "huld" og lagde samtidig nogle fine muskler undervejs.

Hun blev flot - men om det var blevet samme resultat uden bodybuilderen??? Hmmm...måske ikke lige så hurtigt




;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 mon man med godt
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 00:51

resultat kan kombinere BB og Betfor med Majsolie for et hurtigere resultat???



Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 muskelopbygning...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 16:05

Da min hoppe for nogle måneder siden mistet næsten alt muskelmasse, da hendes 5 måneder gamle føl stadig digede hende. Føllet blev derfor taget fra en måned før tid, og muskelopbygningen begyndte.

Jeg erstattede hende følhoppefoder med Spillers Conditioning Mix, som er muskelopbyggende. Derudover gav jeg hende Bodybuilder som tilskud, samt sojaskrå.

Jeg gav hende 2 skefulder (måleskeerne der medfølger) x 2 dagligt. Det HJALP, meget hurtigt endda.

Det var ikke kun foderet jeg ændrede på, også træningen blev tilpasset.

Hun fik pause indtil musklerne var begyndt at vokse igen. Da de gjorde det, var det udelukkende muskelopbygende træning den stod på. Og jeg trænede hende hver anden dag, så musklerne fik en dags pause til genopbygning.

Til at starte med skridtede vi kun, indtil hendes muskler blev stærkere. Derefter travede i bakker, hvilket var meget hårdt for hende, men hold da op hvor det hjalp... I dag ser hun sund og rask ud, og man kan ikke se hun for bare 2 måneder siden lignede en gammel følhoppe på 20 år... Nu ligner hun den hun er, nemlig en fantastisk smart pony...


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza


Kaiza er min engel...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bodybuilder
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 10:04

Iflg min nyeste foderbog, kan heste over 3 år ikke optage skummetmælkspulver, som bodybuilder er lavet af. Jeg har selv brugt en formue på et andet skummetmælkspulver uden det store resultat.


For at opbygge en hests (et pattedyrs) muskelmasse skal man tilføre optagelige proteiner (og tror grunden til man tror BB virker på heste er, at mælkeproteiner er meget velegnet til mennesker).


Jeg er gået over til at give sojaskrå. Det er letoptagelige proteiner for heste og det har haft særdeles god virkning for mig. Det er desuden også MEGET billigere end bodybuilder.


Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sillemonster:
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 10:35

Den teoris rigtighed tror jeg du får meget svært ved overbevise rigtig mange hesteejere om. Jeg har endnu ikke haft kunder, der ikke var særdeles positivt overrasket over resultatet ved brug af Body Builder.


Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af foder og plejeprodukter til heste og ponyer på Lolland-Falster.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thomasminde
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 10:50

Det er skam ikke noget jeg selv har fundet på, dog underbygget af egne erfaringer.


Det står sort på hvidt i "Den store foderbog". I mine tidligere foderbøger er skummetmælkspulver ikke nævnt som fodermiddel, så jeg vidste ikke bedre end at kaste en masse penge efter det.


Kunne andres gode erfaringer have noget at gøre med at de samtidig med at tilføre BB også generelt har ændret foderplanen til at indeholde mere proteinholdigt foder?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes det er lidt spændende...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:05

Det er jo alletiders, hvis man man kan bygge muskler på hestene med noget pulver, jeg har bare svært ved at tro, at det er selve pulveret, der har virkningen. Og det gælder altså al muskelopbyggende pulver uanset hvem, der har lavet det.


Men det vil jo nemt kunne undersøges. Heste gives dette pulver, men bliver ikke redet. Hvis de danner større muskler, så virker det, og hvis de ikke gør, så virker det ikke. Jeg ved godt, at dette ikke kan bruges.


Men det jeg vil frem til er, at når man ønsker flere muskler på sin hest, så vil man måske give den diverse tilskud, men man vil jo også automatisk øge træningen eller ændre træningen.


Så min personlige overbevisning er, at det er ændring af foderet samt øget eller ændret træning, der sætter større muskler på hestene, og ikke et eller andet pulver/tilskud.




Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(hesten med med det mest tjekkede vedhæng)
Fotografi * Webdesign * Sedoj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sillemonster:
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:08

Det kan bestemt ikke tilskrives ændringer i foderplaner. Dertil er de gode resultater for mange. Eneste ændring hos de fleste har været Body Builder. Nu har jeg ikke lige "Den Store Foderbog" i nærheden, så jeg kan ikke se, præcist hvad Nanna Luthersson skriver, men Body Builders efektivitet er uomtvistelig.


Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af foder og plejeprodukter til heste og ponyer på Lolland-Falster.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne ♥Sedoj♥:
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:22

Selvfølgelig skal brug af Body Builder kombineres med træning. Body Builder er populært sagt de byggesten, som hesten skal bruge for at opbygge musklerne. Jeg har dog set heste i boksro, der har haft glæde af Body Builder til at vedligeholde muskelmassen.


Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af foder og plejeprodukter til heste og ponyer på Lolland-Falster.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thomasminde
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:25

Det kan bare være jeg har været uheldig. Kan kun skrive om mine erfaringer og det jeg har læst. Er glad for det kan virke for andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 12:41

Jeg har nu altid undret mig over hvad man skal bruge diverse muskelopbyggende pulvre til. Hvad er det i pulveret der gør, hvad ordentlig fodring og korrekt træning ikke kan gøre?


Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 13:05

e-amino, hvilket er e-vitamin og selen, skulle også være godt, lige nu afprøver jeg det selv.

min hest har meget svært ved at sætte muskler, selvom jeg har trænet ham og han har haft en god kondition, i følge min ridelære.


e-vitamin skulle gå ind og dræbe nogle bakterier der skader musklerne og gør dem ømme, og derved får hesten nemmere ved at lave muskler. selen gør at e-vitaminet nemmere optages og så er der også lysin og protein i.

det er hvad jeg har læst mig til...


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:16

Jeg tor ikke E-vitamin ligefrem dræber bakterier. Og jeg mener ikke bakterier burde være skyld i at en hest ikke kan sætte muskler, i så fald er den meget syg.


Så der skal vist en anden forklaring til om E-vitaminets fortræffeligheder, der sammen med selen virker som anti-oxidanter.


Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt jeg husker
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:30

er det noget med at e-vitamin forhindrer mælkesyre i musklerne.


Der er nogle der foreslår fx soyaskrå - men hvis hesten i forvejen får en hel del wrap, kan den så ikke få for meget protein? Og får den protein nok fra wrappen til at man ikke behøver et muskelopbyggende tilskud?


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Protein
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:56

Når bodybuildere vil se hurtigere resultater, tager de proteintilskud, for bedre at sætte muskler.


For at kunne lave muskler, skal kroppen have nok proteiner at danne musklerne af. Jeg tror på, at en normal foderplan nok skal dække en hests behov for at sætte muskler over tid, men vil du gerne se resultater hurtigere, kan du sørge for at hesten får rigeligt med proteiner (ligesom bodybuilderne).


E-vitaminer hjælper kroppen til at udskille mælkesyre fra musklerne. Grunden til det hjælper til at bygge muskler er, at det er svært at få en hest med ømme muskler til at yde meget. Når E-vitaminen renser mælkesyren ud af musklerne, kan hesten hurtigere træne musklerne efter hårdt arbejde og dermed hurtigere vise resultat.


Og jo, disse tilskud har ingen værdi hvis ikke den rette træning følger med. Lige som bodybuildere, så bliver deres muskler ikke større af proteinpulver alene, men de optimerer kroppens muligheder for at danne muskelvæv.



0
0
Svar på denne tråd
 
 man kan opnå det samme
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 17:17

med soyaskrå og en god foderplan, hvor hesten er dækket ind med vitaminer/mineraler...

Hvis en hest overfodres med protein udskilles det gennem urinen og man kan derfor ofte lugte hvis en hest får for meget protein (ammoniak lugt i boksen)...

Istedet for en masse tilskud, så få en agronom til at regne på din foderplan og fortæl at hesten skal sætte muskler...


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannej
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:07

Jannej: Lige mine ord :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 1233456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:26

og jeg er med i koret.


I øvrigt er det slet ikke sikkert at der er nok protein i wrap. Det afhænger af alle mulige forhold, lige fra jordbund, tidspunkt på året, græssets størrelse og slags, og sikkert flere ting...


Langt de fleste heste der yder, hvad enten det gælder træning, vækst, hoppe med føl o.s.v skal oftest ud over wrap, have et protein tilskud. Men det kan man jo finde ud af ved at få lavet en analyse. Men der er ret store variationer.


Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Protein
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 20:42

Min skulle være dækket ind med protein på det foder han får nu, og han vokser jo (er knapt 3 år). Men vi skal i gang med noget mere arbejde fra jorden inden for kort tid, da jeg gerne vil give ham lidt muskler og kondition inden jeg skal til at tilride ham, så han har de bedste betingelser for at bære rytter.


Men jeg vil da få lavet en foderplan hvor jeg nævner at han skal til at sætte nogle muskler!

Kan jeg klare det med soyaskrå så er det da både nemmere og billigere. E-vitamin får han fra sin Travo E - det må vel være nok?!?!


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er svært
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 21:48

at sige når vi ikke har set en analyse af grovfoderet... det kan nemlig svinge rigtigt meget mht indhold... Og så husk at når du får lavet foderplanen at det er en exam. agronom og ikke bare en foderforhandler...


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderanalyse
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 00:03

Jeg har ikke selv set foderstofanalysen men ved at der er en.

Har en gang fået lavet foderplan af en der sælger foder, og det gør jeg aldrig mere - plejer at få lavet foderplan ved Tanja Bromley.


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 JanneJ
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 07:41

husk lige når du anbefaler at folk bruger exam, Agronomer, at der er mange retninger ind for denne udd, så kun de færreste kan lægge foderplaner.


jeg er selv en af dem der har husdyr som speciale, herunder heste, svin og pelsdyr, men dem med kun kvæg/drøvtyggere eller planter/økonomi ville jeg nødig modtage hjælp til foderplanlægning fra

(ok det er en del år siden jeg blev færdig som Can. Agro, men jeg fomroder udd idag staidg er med valgfag, så ike alle SKAL have faget heste)



Karina, der faktisk mener mange andre også kan hjælpe, så længe de er uvildige mht valg af produkter, og har adgang til et godt EDB program og sund fornuft.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider