Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kan man godt det...?
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 00:12
hej....
jeg er på udkig efter 2 dækkner, MEN kan man godt begynde at bruge dækken på 2 fjordboller, der ikke har haft andet end sveddækkner på...! så er det synd at begynde på at give dem dækkner på nu...(de er 5år og 9år)...!
På forhånd Tak!
Knus Tine og
"de 2 gule lyn, Fanny og Sussi"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 00:22

vil du dog pludselig give dem dækken på ?
Hvis de har gået uden dækken indtil videre, og det har gået fint, er der ingen grund til at komme dækken på dem.
Hvor hårdt rider du, og hvor meget sveder de ? er det fordi at de sveder, og er svære at få tørre ?

Hvis du kommer dækken på nu, ville det evt. være en god ide at klippe dem først, så de ikke får hedeslag. Sådan nogle fjordboller sætter jo en dejlig tyk pels.

Min går uden dækken, selv om han bliver trænet hårdt hverdag. Men han sveder heldigvis næsten ikke.
Det er dejligt, at være fri for dækken :-D

- Yuki ;-)

Gran Dios
0
0
Svar på denne tråd
 
 fryser...!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 00:48
jeg rider ikke hård jeg rider kun skovturer og ringeridning..! det er fordi de altid er så våde når de kommer ind og så kolde...! og jeg føler de fryser...!
knuss

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså..!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 00:49
de er våde når de kommer ind og det har regnet ...! og de sveder meget...!
0
0
Svar på denne tråd
 
 gør ikke noget
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 01:52
Det gør ikke noget, at de er våde, når de kommer ind. De har jo deres regnfrakke(pelsen) på :-D .

Men det gør noget, at de bliver våde, når de sveder. Så bliver de våde inde under pelsen, og så kan de stå og blive kolde (n) .

Men du kan lægge et fleecetæppe over hele hesten, når du skridter af, og skridte lidt længere tid, så bliver den tør.

Evt. lade den stå bagefter ½ times tid med et (tørt) fleecetæppe. Så er den i hvert fald ved at være der mht. at være tør.

Jeg ville ikke give en hest dækken på nu. Det er rarere for dem at gå uden dækken. Og med dækken bør du strigle nærmest hver dag - uden dækken er det slet ikke nødvendigt.

Nogle heste sætter ikke så tæt pels og har glæde af dækken. Andre heste sætter tæt pels: der har rytteren glæde af dækkenet, ikke hesten.

:-) fra Nina

Præsentation - nu med hunde!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad den tørre med dækken på
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 11:17
Jeg bruger ikke dækkener på mine heste.

Er hesten gennemblødt af sved efter ridning, så får den et "ulddækken" på.
Derefter ladder jeg hesten gå med dækkent på til den er tør. ;-)

Husk altid at smile. Det får folk til at undre sig over, hvad du har gang i.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ville heller
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 17:22
ikke ligge dækken på og slet ikke på en fjordhest, når den ikke er klippet, det er jo også det mest naturlige for hesten at gå uden...

Du må bare sørge for at skridte den godt af og så ligge et uldtæppe over, til den er tør.

Glædelig jul og godt nytår


Mange venlige hilsner


Maria


Tjek mine billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville heller ikke gøre det!
Forfatter: 
Dato:  28-12-2003 18:37
Som sagt, så har de jo allerede jakke på (vinterpelsen)

Nytårshilsner Sandra :-P

Nu flere heste vi spiser i Danmark, nu færre skal lide en hård og uretfærdig, tiltider dødbringende, transport til udlandet.


(jeg får pludselig lyst til en hestebøf...)


(i) Opdateret præsentation og snart nye billeder (i)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider