Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Spark i hovedet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 22:05
Er der nogen her som har prøvet at jeres heste er blevet sparket i hovedet af en anden hest ? Hvordan er det gået ?
Min er nemlig blevet sparket i hovedet af hendes halvbror idag. Hun "slap" med et hul ind til bihulen, og skal have en masse medicin. Men da hun er utrolig frisk og fræk som altid, ja så mener dyrlægen ikke at der bliver nogen problemer.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd
 
 heldigt..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 09:48
hej Anja
Du har været heldig. Den eneste hest jeg har hørt om fik en hjerneblødning og måtte slåes ned.
Er det et regulært kraniebrud?
God bedring.
Mvh
Ditte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja heldig
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 19:00
Hendes pandeben er brækket. Og hun er så blevet syet med 18 - 19 sting.
Men det bedste er at hun højst sansynligt kommer sig uden meen. Hun er bare som hun plejer, frisk og hammer fræk. Man kan faktisk ikke mærke det på hende, at hun var så tæt på at miste livet i går.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd
 
 også min
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 21:22
Min er også blevet sparket i hovedet - men det var inden jeg kendte hende. Jeg er ikke klar over om hun blev syet, eller om der gik 'hul'. Jeg ved bare at hun stadig har en lille bule i panden.

Om hun har taget skade er ikke lige til at svare på, hun er strid, men det har hun nok altid været ;-D

Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min unghest
Forfatter: 
Dato:  20-10-2003 11:47
Blev sparket i hovedet som 2½ års.

Hun stod med næseblod i næsten to døgn, og fik en pæn bule under øjet hvor hun var blevet sparket, -i højre side.

Hun var noget 'mat i sokkerne' et par dage, og har ellers været helt uden mén siden.

Hun var heldig.
Med Venlig Hilsen
Scarface

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
0
0
Svar på denne tråd
 
 min plag......
Forfatter: 
Dato:  20-10-2003 12:00
fik et apark ca 8 cm under øjenne for ca 1,5 mdr siden. Den kom på kvl med knoglebrud. de rensede såret, men mente ikke det var nødvenigt at lægge den i narkose da der ikke var skade på luftveje.....

Så den blev lappet sammen og idag kan man næsten ikke se såret og der er meget lidt arvæv....... hurtig heling.

De sagde at den var godt den var så ung.


Karina
søger du en hestejendom på midtsjælland: så tjek
dette link
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2003 12:07
... hoppe brækkede næseryggen for et par år siden, ved at hamre hovedet op i en loftsbjælke i stalden.

Hun var 'normal' efter et par dage - men har fået hul i hovedet.

Dyrlægen sagde, at hvis hesten overlever selve slaget/blødningen, er der stor sandsynlighed for, at den ingen mén får af uheldet (bortset fra det kosmetiske)

Hullet er meget tydeligt:


hilsen
sussie & Rødhår


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rart
Forfatter: 
Dato:  20-10-2003 13:27
at hører fra andre at hestene har det godt, selvom at de kommer til skade i hovedet.
Moonlight har det rigtigt fint. Hun er strid som hun plejer, men er lidt mere tilbageholdende overfor Highlight (halvbroren som sparkede hende). Men de skal dog alligevel stå ved siden af hinanden hele tiden.
Jeg tror ikke at man vil kunne se det når hun bliver ældre. Det er rigtig pænt at se på nu, så mon vi ikke er lidt heldige ?
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min første
Forfatter: 
Dato:  20-10-2003 20:46
Da jeg var barn havde jeg min første heste (en araber)stående på en gård hvor de avlede new forest, men de havde også køer. En dag hvor hopperne og min hest var lukket på fold, løb de igennem hegnet og løb op i stalden. Da min hest var på vej ind i stalden, standsene den hest som var foran hende, med det resultat at min hest løftede hovedet, for ikke at slå det ind i den forgående hest.
Resultatet blev at hun knaldede hovedet ind i den overligger som var over døren og flyttede den 10 cm. Hun væltede ud og desorienteret prøvede at springe over en 2 m højt hæk, hvor der desværre var pigtråd foran. Hun ender foran stalden, hvor hun falder halv bevistløs om i den største mudderpøl. Hun var viklet ind i pigtråd og havde et sår i panden der var ca 10 cm langt og man kunne se hjerneskallen.
Vi fik hende ind i hendes boks. Tilkalde dyrlæge og han lappede hende sammen. Hun havde store sår af pigtråden og så såret i panden. Hun stod inden i ca en måned og hun blev frisk (og tro mig hun var frisk) igen.
Dyrlægen var godt nok sikker på at hun ikke ville klare det. At hun ville få en hjerne blødning. Men vi (min mor, far og jeg) ville give hende en chance. Min far og jeg skiftes til at være hos hende 24 timer i døgnet de næste par dage indtil den værste fare var over.
Men som sagt så klarede hun den heldigvis og jeg havde mange gode oplevelse bagefter med hende.

Så bare tro på det, din hest skal nok blive rask igen.

Hilsen
Chirie.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Danielas Cæsar
Forfatter: 
Dato:  21-10-2003 09:35
Har haft et alvorligt brud efter et spark i hovedet. Han blev indlagt på Ansager og opereret. Så vidt jeg ved, er han uden men - udover det kosmetiske. Han var forsikret, men det blev vist alligevel en meget dyr oplevelse for hans ejer.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider