Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Sultan DH 160
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 16:57

Er der nogen der ved noget som helst om ham? og evt skulle ligge inde med et billede af ham?

håber nogen kan hjælpe

mvh melanie



Ejer af Nøddebo´s Charly Brown

Udstyr sælges/ byttes her: www.123hjemmesider.dk/charlybrown

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ret heldigt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 17:56

Jeg havde stadig et billede af ham på min anden (halvdels) præsentation.

Tekst følger senere, jeg skal lige have fundet Hingstestambogen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sultan
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 18:06

Sultan virkede i mange i på Bornholm. Sidenhen og indtil hans død, stod han i Fjerritslev. Derfor er der rigtig mange heste heroppeomkring med Sultan et eller andet sted i stamtavlen.

Han gjorde sig som jeg husker det vist mest i springning i sine unge dage.

Jeg har vist nogle billeder af ham, men skal lige omkring en scanner med dem.


MVH
Trine


Skal du med til vores pony C-stævne d. 12. & 13. august? se mere på: www.hh-hestesportsklub.dk

Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston (nye billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sultan DH 160
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 21:09

Hans indekstal er nok ikke dem der imponere de fleste, og det er som TrineH skriver, i springningen det er bedst.


Dressur samlet: 68 (0,78)

Spring samlet 94 (0,75)

Eksteriør helhed: 68 (0,90)


Men sjovt nok er der flest af hans afkom der har gået dressur. Ud af 42 registrede afkom der har gået DRF-stævner, så har 25 af dem gået dressur, og 4 af dem er A-hest. Der er så 17 der har gået spring, og her er 5 B-hest og 1 A-hest.


I alt har han 222 registrede afkom, hvoraf at 109 af dem er kåret døtre, heraf 4 i RDH.

Dertil kommer der 1 kåret søn, og det er Thor KNN 97 (kåret i 1985 i II KL)


Han har afkom kåret i både DV, Frederiksborger, Oldenborg, Pinto og Knabstrupper.


Mvh

Trine og Mr. Milan


Afkom efter Imagic PIH 50 søges.
Se her:
www.mrmilan.webbyen.dk/ under SØGES!!!


En pony er et barns drøm.

En hest er den voksnes eventyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 08:31

det var mere end jeg turde håbe på jeg har ikke kunne finde noget som helst om ham- så det var dejligt i lige kunne hjælpe mig!

mvh melanie


Ejer af Nøddebo´s Charly Brown

Udstyr sælges/ byttes her: www.123hjemmesider.dk/charlybrown

0
0
Svar på denne tråd
 
 Startede på Fyn
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 09:26

Sultan blev købt til Danmark af et fynsk konsortium ved Arne Hansen, Fjelsted. Han stod i mange år hos Arne Hansen sammen med Lohengrin og senere Caballo. Derfor er der mange fynske heste med kombinationen Lohengrin - Sultan.

Senere blev han solgt til Bornholm, dengang var det ikke så almindeligt at sende sine hopper langt væk og man inseminerede ikke, så når en hingst havde stået en årrække på en egn, blev den tit solgt for at man så kunne købe en ny hingst, der ikke var i familie hopperne i området.


Hilen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger du stadig information
Forfatter: 
Dato:  04-07-2017 22:53
Om sultan? Min far havde ham i den tid han stod i Fjerritslev, så hvis det har interesse kan du kontakte ham 😊
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2017 11:53

Sultan DH 106 efter Sender, var en af flere ud af denne Senderhingstelinje, der på det tidspunkt var i avlen.

Sultan er blandt andet ½ bror til hingstene Securius DH 125 og Seeloewe, der siden er kendt som far til Solist DH 181.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider