Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 THOKE TORP
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 18:15

Héjsa

Jeg er ved, at kigge på en hoppe efter THOKE TORP!

er der nogen der har efrfaringer med hans afkom

Samt hingsten selv?

Hilsen

Annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Thoke Torp
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 21:11

Hej Annett


Jeg kan huske Thoke Torp fra hans yngre dage.


Thoke Torp har fået 30 stk registrede afkom. 8 hopper er kåret i 2 klasse.

Der er i hvert fald en enkelt hingst efter ham som har haft 1 års bedækningstilladelse, men de er aldrig blevet færdigkåret.


Han blev vist selv kastereret da han 2-3 år i træk kun havde få hopper.


Han blev selv brugt til dressur og kørsel. I kørsel gik han ofte i tospand med en hoppe som makker.


Hans helsøster, Maja Torp er mor til Milton Torp, som er registreret med ikke færre end 190 stk afkom.


Da jeg selv er flyttet til Jylland kan jeg desværre ikke svare dig på hvordan hans afkom er.


MVH


Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak charlotte
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 21:22

det var rart lige, at høre noget om ham! Men jeg ville jo også gerne høre om hans afkom!

mange hilsner

annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anett
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 22:28
Kender ikke så meget til hingsten. Men hvad er det for en hoppe du har kig på? Er det en palomino? Eller er du begyndt at avle frederiksborger i stedet?





Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 en gul hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 23:07

det er en gul hoppe, så hun kunne godt lave palomino

Men nej !Hun er til en i familien.

Jeg laver stadigvæk palomino,helst cremello men der er pt. ikke mange hingste i dpa der fanger mig ud over happy og Zorro Son! mine hopper foler alle i år efter Zorro Son. jeg kunne nu godt finde på, at bruge Weltjunge igen, jeg har en utrolig dejlig 2 års hingst efter ham(årets føl i 2004)

Jeg har dog overvejet, at bruge en tysk cremello fuldblods hingst til dem alle i år,men nu må vi se!

Så palominoavlen slipper ikke for mig


Har du brugt Happy igen Pernille?



hilsen

annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 
 det må
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 07:39

næsten være Gambia.. den har gået MB1 dressur på C plan med placering


Der er nu 1 af hopperne som er kåret i 1 klasse.


En del af afkommene har gået noget dressur og spring både på D og C plan


Cheri har gået LA5 med placeringer på C plan


Chanti har sprunget LB med placering på C plan,..






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anett
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 08:31

Jeg får desværre ikke føl i år, da hun løb om, men hun ryger direkte ned til Happy igen i år. Der er heller ikke rigtig nogle af DPA's hingste der siger mig noget, udover Happy, og så den nykårede Victory Minded, den er dog ikke stor nok til min lille hoppe...


Er Zorro son ikke sort? Ville nu også gerne bruge en cremello til min røde hoppe, men der ikke nogen her i landet jeg vil bruge. Hvilken cremello fra Tyskland bruger du? Jeg kan godt lide Magic Memphis, men han lægger for tæt afstamningsmæssigt på min hoppe. Hans mor er min hoppes helsøster...


Nå men held og lykke med den nye hoppe, den lyder da god, udfra hvad Jytte H skriver...


Vi ses vel til generalforsamling?






Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med købet
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 08:36

Anett, hermed tillykke med køb af Gambia, som jeg går ud fra, at de jo må være. Læste godt annoncen.

Mvh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gambia
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:39

Jytte!Det er nok hende!

Jeg har faktisk ikke hoppens navn nu, men venter det i løbet af dagen!Og hvis det er Gambia, så er det vel en ok stamme? jeg kender ikke noget til frederikkere

Pernille! Vi får sæd hjem til hopperne fra www.gestuet-falkenhorst.de/

Hvis Dpa vil anerkende dens fremsstilling i det tyske forbund!

Vedr. Zorro Son, så er han Sort, og min ene hoppe er cremello(hende hingstéføl gik lige efter din sidste år i Hylke)Så der skulle da gerne komme enten en palomino eller en buckskin!

Pillemaria! Takker, men lad os nu lige se!

Hilsen

Annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 
 nulle80
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 17:44

Generalforsamling! Det kan godt ske!

Der kommer ihvertfald mange på lørdag!

vi ses måske

hilsen

annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 
 annett
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 19:35

ja det er en fin hoppestamme og en afstamning som det er let at avle videre på uanset hvilken retning man vil..

hendes mormor er mor til den hoppe som er mor til Salisbury og Saxo så det er faktisk en søster til hendes mor !! llidt langt ude men resultater er i sidste ende at der i den hoppestamme er mange fine heste..



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anett
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 17:20

Held og lykke med føllet i år. Var lige inde og kigge på dit link. Ser da spændende ud. Hvilken en af dem vil du bruge? Ja det er jo ikke sikkert at DPA vil godkende dem, det ved man jo aldrig...


Ja jeg tror der kommer mange på lørdag, det håber jeg da.






Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 det bliver enten
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 19:26

The alchemist XX eller Glitter of gold XX, men lad os nu se ;O)

Der er andre, der også har vist interesse i disse hingste, så måske kan man slå sig sammen!!!

Det kan også være, at det bliver min ynglingshingst i dk: Weltjung, jeg er bare helt vild med ham, og hans afkom!Og den hingst vi har efter ham lever helt op til vores forventninger, i alt!

jeg glæder mig også meget til, at de to damer levere os nogle føl! lige nu kan det faktisk ikke gå hurtigt nok

Jeg er ved, at få kuller når næsten alle andre skal have føl før os.

Håber, at vi ses på lørdag!

hilsen

annett


Angel
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider