Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Tysk registrering
Forfatter: 
Dato:  18-01-2023 10:10

Hej. Jeg står med en hoppe tysk sportspony som har tysk pas. Hun har før fået en masse føl, men jeg vil nu lave mit eget.

 

For at få sæd fra en hingst jeg gerne vil have skal man være medlem af et avlsforbund, hvilket giver god mening. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge? Jeg vil gerne, når føllet kommer kunne få det kåret og jeg tænker at føllet skal være registret i tyskland og have tysk pas. Dog har jeg ingen ide om hvordan man registrer dette samt hvordan jeg opretter den i det tyske register?

 

Jeg håber der er en avler herinde der har styr på tysk sportsponyer og avl som kan hjælpe mig? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pferdestammbuch
Forfatter: 
Dato:  25-01-2023 09:05

Pferdestammbuch SH/H kommer flere gange om året til Jylland og kårer hopper/bedømmer og registrerer føl, jeg tænker du kan finde hjælp her -> Pferdestammbuch Danmark

 

Vi avler og registrerer selv i Dansk SportsPony og synes det er en fantastisk hyggelig forening, og det er altså lidt nemmere når der tales dansk, hvis ikke man er god til tysk.

Vi har et par gange været til arrangementer i Pferdestammbuch, og jeg ved godt at det har været i Corona-tiden, men det var lidt "bart", ind/ud og videre. Begge gange har vi været til hoppekåring i DK og efterfølgende til Eliteskue i Padenstedt, som ligger ikke så langt syd for grænsen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider