Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingstevalg dressur
Forfatter: 
Dato:  29-04-2022 13:15

Er der stadig akrive avlere herínde, som har forslag til hingstevalg? Dressurafstamning.

 

Jeg har en hoppe som jeg overvejer at ifole.

Hun er en stor dame på 173 cm. kraftig type med en god motor i bagbenene.

Kåret RDS, har en stærk hoppestamme bag sig.

 

Hun er efter Blue Hors Hotline/ May Sherif/ Arsenal.

 

Det jeg særligt lægger vægt på hos hingst er et super temperament! (Hoppen er en anelse for sensitiv/vågen selv).

Derudover er en god skulder, og en smidig overlinie en prioritet.

 

Føllet vil blive min egen kommende ridehest - så igen, temperament på hingst er første prioritet.

 

Her er damen:

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan da prøve
Forfatter: 
Dato:  01-05-2022 08:41

Jeg er totalt skiftet fra avl af DV/Hannoveranere til at avl af DSP/WPBr, men vi var en tur forbi Katrinelund til deres hingstefremvisning og deres 3 unge hingste fik det da til at gibbe lidt i mig.

 

Svalegårds Hot Driver er ikke interessant for dig da han har Hotline til morfar, derimod kunne Stenagers Ben Hur (Borsalino - Florenciano) være et godt bud. Han blev kun fremvist for hånd da han lige var kommet sig over en mindre skade. Men modellen og de viste gangarter var fantastiske og de fremhævede hans temperament, de viste en hoppe med føl efter ham sammen med ham og han skævede da lidt men selvom han ikke havde rytter på overførte han sig super og ingen reaktion på at der pludselig var 1000 mennesker rundt om "hans" ridebane.
De fremviste også en 3-års Blue Hors Storm (Sezuan - Temptation), en rigtig fin hingst, men jo ikke med den styrke i bevægelsen som kommer senere. Men igen et super temperament.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 bud...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2022 12:16

med den afstamning vil jeg kigge efter noget, der er ædelt og samtidig også giver ædelt afkom..

et forsigtigt bud er Zonyx, alle der har zonyx afkom roser dem for deres ridelighed, det er ganske vist følsomme heste, men særdeles ridelige. de bliver ofte ikke så store som hoppen (din er jo 173) men super smarte og yndige. Dog må det nok ikke forventes der bidrages med skulderfrihed, men mit indtryk er bevægelsen ikke forringes i forhold til moderen.

 

Ellers vil mit næste bud være kremlin, han er i min verden en noget overset hingst, men han avler ædelt, giver rammer og dejlige bevægelser, og så er han selv udstyret med en super ridelighed.

 

jeg er selv total fan af Hesselhøj Donkey Boss og han kan nok også være et bud, dog tænker jeg hoppen skal bidrage med rammer (men det burde din kunne med Hotline til far), farmand er jo nærmest garanti, for yndigt, moderne og ridelig afkom, men grunden til jeg ikke foreslår Donkey Boy, skyldes han kan avle stort, om sønnen eller sønnerne gør (der er jo også Down town)er endnu ikke til at vide.

 

Iron har det du skal bruge og selvom han er middel i rammer selv, ser det ud til han rent faktisk giver rammer til sine afkom. Han roses pt for han udvikler sig helt vildt, men der blev også sagt han var en hingst der skulle have tid.

 

Stenagers Ben Hur som Charlotte foreslår synes jeg også er super fin og smart, jeg har dog ikke selv undersøgt ham nærmere, da han blev sorteret fra til min hoppe pga middel rammer (og min hoppe skal jeg bruge rammer til).

 

Det var lige hvad jeg kunne tænke på ud fra hukommelsen og hvad jeg selv har gravet i..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider