Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 ingen brunst endnu
Forfatter: 
Dato:  20-04-2022 20:36

hejsa jeg har en hoppe hvor det er svært at se brunst på
hun er 7 år og har aldrig prøvet at have føl før
men jeg har nu haft hende i 4 år og den eneste gang jeg har set hende i brunst var sidste år da en ny hoppe kom til og der så vi hende i brunst 3-4 gange
men i år skal hun til hingst men jeg har bare ikke set nogen brunst fra hende endnu
i starten af måneden sætte jeg hende på rosse kur (for at se om det ville give hende et kick) plus jeg har nu i to måneder trækket vores mini-hingst hen til hende så han kan tize hende lidt
men ingen ting endnu......... men jeg bliver bare så frustreret over at se at vores andre heste begynder at komme i brunst men ikke hende... skal jeg bare give det tid eller skal jeg gøre noget andet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Avl er svært
Forfatter: 
Dato:  21-04-2022 11:24

Hvis der ikke er synlige brunster, så kan det være at hoppen har en eller flere cyster. Mit bedste råd er, at du tager fat i en dyrlæge, som har forstand på reproduktion - og hvis du allerede nu har en fornemmelse af, at hoppen kan være problematisk, så er det bare med at komme i gang med det samme. Ellers risikerer du at ende med at det ikke nås i indeværende sæson.

 

Jeg har ingen anelse om, hvad en rosse-kur er - men jeg kan anbefale et tilskud af Beta-caroten i månederne forud for ifoling.

 

God fornøjelse :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider