Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Bedste til problemhopper
Forfatter: 
Dato:  02-06-2020 11:04

jeg har en dejlig hoppe med super afstamtning og kåring ( hun er bedst kårrede hoppe i sin race i dk) som så bare er en røvbesværlig problemhoppe..

Hun har egentlig fine brunster, men er meget følsom, så ved flytning og transport, kan hun gå helt i stå.

Hun kan så samtidig slet ikke tåle sæd- som i slet ikke!

sidste år blev hun insimineret 3 gange med kølesæd, alle gange stod hun med væske dagen efter.

Så uendelige mange scanninger, skylninger en regning på 20 af de tunge og intet føl.

Hun har kun haft rene svaberprøver og har stået uden væske og ren i børen når vi satte i gang.

I år kun hun så på stutteri, hvor de insiminerede med den friske sæd. Hun kom hjem og hun sejlede i væske, til trods for at de siger at have skyllet hende..

Hun har fået 1 føl før, og har derefter gået i sporten i 9 år.

Jeg får hende skyllet igen i morgen og taget en biopsi.

Hun er en hoppe som holder længe på ægget, så man kan ikke sprøjte det af før det her næsten 5.

Er sådan en hest håbløs? det hun reagerer på er at få sæd flere gange- ved en enkelt insiminering danner hun ikke så meget væske.

Hvem er den bedste - gerne jyske - dyrlæge til sådan en hoppe?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2020 12:24

Jeg ville ikke sige, at hun er håbløs, men derimod at man skal tænke sig gevaldigt godt om, når man skal inseminere på hende, sådan at man evt. kan nøjes med en enkelt insemination i den enkelte brunst.

Og nej - ikke sprøjte ægget af, det er ikke alle hopper, der har success med den del.

Jeg kunne nok nævne et par dyrlæger i det jyske, som jeg ville sætte min lid til. Den ene har naturligvis sin gang her på stedet.

Men jeg kan ikke lige se, hvor du holder til i det midtjyske.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
1
Svar på denne tråd
 
 Midt i Østjylland
Forfatter: 
Dato:  02-06-2020 17:37
Jeg er omkring skanderborg- men kører gerne langt for den rette
0
0
Svar på denne tråd
 
 find Thomas
Forfatter: 
Dato:  03-06-2020 11:39

mine dyrlæger plejer at få Thomas (kan ikke huske efternavnet) til Danmark hver sommer, men sidste år mener jeg han er kommet et andet sted hen, mener det er hos Horsedoc eller Hammel dyrlægerne kan ikke huske det.... Kan du støve Thomas op, en blond herre, der bor i Australien om vinteren og kommer til Danmark om sommeren, så lever han nærmest kun af at ifole hopper og han er enorm dygtig til det..

det er muligt jeg kan finde en ældre dyrlægeregning frem og finde efternavnet, men vi skal jo finde ud af hvor han er i landet :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ribeegnens dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  03-06-2020 17:12

Lone fra Ribe vil få min anbefaling

og deres stald og folde syntes jeg også er rigtig fine. Mener det er dem der hjælper med tapning ved gørklintgaard, så kan du bruge deres hingst er det nok muligt med råsæd

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingst tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fersk sæd
Forfatter: 
Dato:  07-06-2020 10:20

Jeg har på et tidspunkt snakket med en, som havde sendt sin hoppe på hingstestationen for at få insemineret med fersk sæd, desværre viste det sig at hingstestationen ikke tog hoppeejer alvorligt, så de havde bare insemineret med fortyndet sæd alligevel.

 

Men omvendt ved jeg at fx Ask plejer at være til at tale med og oftest får problemhopperne i fol med fersk sæd.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2020 17:42

Det har jeg så desværre også været ude for for nogle år siden Charlotte.

Der blev jeg dog af hingsteholder foreholdt, at hoppen bare var blevet for gammel til at komme ifol, hvilket jeg delvist godtog, da hun ingen årsunge var mere. Men da jeg selv havde avlet hende, så ønskede jeg altså ret brændende et afkom mere efter hende.

Det resulterede så i, at jeg fik hende insemineret herhjemme med råsæd fra Lionell året efter fiaskoen hos hingsteholder. Og sørme hun var ifol med det samme og fik et dejligt hoppeføl året efter.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider