Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 åring der sutter
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 00:09

Jeg har for længst fravænnet hoppe og føl fra sidste år men nu ser jeg at den en enkelt gang stadigvæk får lov til at sutte ,har kun set det enkelt gang men ved ikke hvor tit det har stået på ,den gjorde det for et par måneder siden hvor jeg adskilte dem i godt enn måned og lukkede dem sammen igen og troede det var over men så er den gal igen ,yveret er ikke spændt selvom de ikke går sammen nogle dage men nu skal de snart på sommergræs sammen på døgnfold og tænker på om man kan smøre noget på yveret som holder føllet væk fra patten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adskille
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 10:39

Jeg ville adskille dem hele sommeren, medmindre du er ok med at den bliver ved med at patte på hende.

jeg har selv haft et sæt der var svær at fravænne helt, her skulle der 4 mdr fra hinanden til inden det stoppede helt

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingst tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yverbetændelse
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 11:25

Jeg ville helt klart skille dem for sommeren, da det giver en forøget risiko for yverbetændelse.

 

Når folk spørger hvor længe hoppe og føl skal adskilles, så er svaret alt fra én uge til minimum et halvt år, de fleste føl vil lige prøve en gang eller o når de kommer tilbage til mor, og siger hun ikke fra, så starter de bare igen.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 13:28

Det er ikke muligt at adskille når de skal ned på natur afgræsning sammen på døgn afgræsning men tænkte bare om der var et vidunder middel der kunne smøres på sutterne så føllet ikke gad at sutte. Hoppen skal ifoles nu her så håber virkelig at hun siger fra derefter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 18:16

Du skal forvente, at plagen patter hoppen op til at give fuld dosis mælk igen, hvis ikke du holder dem adskildte i sommer. Og hoppen giver den sandsynligvis lov til at hygge sig - men det er så ikke sikkert, at du får held af en ifoling, hvis den malker fortsat.

 

Mvh


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 18:52

Jeg var ikke klar over at det kunne gå ud over at ifole hoppen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plag der patter
Forfatter: 
Dato:  19-05-2020 21:01

Vi havde et år ponyhopperne gående i løsdriften sammen med plagene, resultatet blev at vi mhavde en plag de pattede hos sin mor lige indtil hun folede, dvs føllet var mindre ved fødslen.

 

Men hvad værre var, da hoppen ikke havde været "goldet" producerede hun klart mindre mælk til det føl end til de andre vi fik på hende. Hun forsatte egentligt bare den mælkeproduktion som hun ville have haft da det tidligere føl skulle have været fravænnet, i stedet for at stoppe helt og så starte op med en væsentligt større produktion efter foling.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2020 09:45

Det er bare mærkeligt for hoppen plejer ikke at give føl der er fravendt lov til at sutte igen men håber at når hun er ifolet hun vil afvise igen ellers må jeg have en nødplan klar men tak for de gode svar herinde

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider