Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kan min hoppe kåres?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2019 17:24

Hej, jeg har en dejlig blandings hoppe på snart 15 år og jeg kunne godt tænke mig og vide om det er for sent at kåre hende. Begge hendes forældre er ukendte og hun har grønt pas.

 

Det gør ikke noget, hvis hun ikke kan komme med til det "store" kåringssteder, jeg kan sagtens nøjes med dyreskuer, hvis man nu kan de. Jeg ved selv ikke en dyt om det, så håber i kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2019 19:53

Nu skriver du hverken noget om hendes størrelse eller hvilket avlsforbund du påtænker, så dermed går jeg umiddelbart ud fra, at din tanker hedder DV.

Hvis din hoppe lever op til avlsmålet rent eksteriørmæssigt, så kan hun registreres til F1. Dette vil efterføgende medføre, at hendes hoppeafkom efter DV godkendte hingste kan registreret i F2, næste generation F3 også 4 generation avles ind i hovedafsnittet og kan dermed kåres til DS eller DH.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 vedhæftet billede af hesten
Forfatter: 
Dato:  26-12-2019 20:09

Okay, jeg har på ingen måde styr på kåring og alt det der F1 og sådan, så jeg ved ikke helt hvad du snakker om.

 

Hun er en hoppe på 168 cm. Jeg har fået at vide at det ligner at der er noget oldenborg, dv, trakhner osv. i hende.

 

Her er et billede af hende

 

Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil du avle?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2019 22:11

Overvejer du at få et føl på hende efter en kåret hingst? For ellers er det en del penge at putte i det, du skal være medlem i DV (1740,- kr), tilmelding til eksteriørkåring (1000,-)

 

Du kan ikke få hende kåret til et dyrskue, de er mest for sjov.

 

Umiddelbart ligner hun en forædlet Oldenborg, om hun kan optages i DV's forregister kommer i høj grad an på hendes bevægelser.

 

Forregisteret ef delt op i 3:

F1 er for hopper helt uden afstamnng eller med en kåret far og en ukåret mor.

I F2 optages afkom efter F1-hopper med en far der er avlsgodkendt i DV.

Tilsvarende i F3 optages afkom efter F2-hopper og med en avlsgodkendt far.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider