Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvem bruger I i 2020?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2019 10:52

Hej

Jeg er nysgerrig på, hvilke hingste I har i tankerne til jeres hopper i 2020.

Jeg går selv og overvejer at sætte min ridehest i fol igen, da jeg kun får redet lidt tur en gang om ugen, og har derfor kigget lidt på forskellige hingste.

Her har jeg bl.a. overvejet Jeneiro Platinum.

Hvad synes I om ham? I forhold til min egen hoppe har jeg brug for en hingst med en god front og meget velansat hals.

 

Det er svært med hingstevalg, synes jeg.

 

Jeg har lavet en Donkey Boy på samme hoppe, og vel er den da smuk, men det er ikke nogen wau-hest, så samtidig tænker jeg, om det måske er spild af avl at sætte hoppen i fol igen. Men når jeg så kigger på markedet, så synes jeg samtidig, at der godt kunne være lidt flere heste til den gennemsnitlige rytter. Giver det mening?

 

Nå, men hvilke hingste overvejer I?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  12-11-2019 19:16

Vi er mere eller mindre bundet til Katrinelund både i år og i 2020, da vi solgte vores ponyhingst til dem, hvor en del af betalingen forfalder som bedækninger.

 

Vi skal selvfølgelig bruge Lunds Bitsch Boy på hhv Bitsch Babe (Coelenhage's Purioso - Hamrik's Martell) og hendes datter Toftegårds Bacardi (Lykkehøjs Dream of Dornik), måske også på Rochedo The Chance, hvis ikke hun får lov til at forblive på pension.

 

På varmblodsfronten ifolede vi begge hopper med Freestyle i år, Amazing Grace Lund (Abanos - Heslegårds Platin) solgte vi for et par måneder siden, så næste år venter vi efter Lunds Déjà Vu (De Noir - Boheme), og hun og hendes datter Winehouse Lund (Wolkenstein II) skal begge ifoles i det ny år.

 

Så har vi Bitsch Boy's mor Burberry Bitsch (FS Champion de Luxe - FS Don't Worry), som vi skal ud og finde hingst til. Der skal vi først se hvad der kommer, hun venter efter Dream A Little Dream AT.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Drømme
Forfatter: 
Dato:  13-11-2019 07:05

Mojn

 

Jeg har en Quantensprung/Don Romantic hoppe som formentlig skal ifoles næste forår.

Jeg tænker at Duke fra Katrinelund, Damaschino fra Klosterhof-Medingen og min gamle favorit Fidertanz står på den foreløbige ønskeseddel.

Først skal jeg afsted og se de herre og så træffes afgørelsen.

Mvh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uh...2020
Forfatter: 
Dato:  13-11-2019 13:25

 

Elsker disse tråde :-) Og selv om min avlshoppe er en welsh cob, så byder jeg da ind alligevel ;-)

 

Min hoppe skulle i år bedækkes med mine venners hingst, da han havde en god masse og et godt temperament, som jeg forventede vil give et godt resultat. Da hoppen står opstaldet hos mine venner, var det samtidig utrolig nemt, selv om denne detalje på ingen måde var afgørende.

 

Vi endte dog med at stå med en hoppe, som var mega klar og i følge dyrlæge bare skulle have en enkelt bedækning. Men hingsten ville ikke springe på...Så måtte en tirsdag aften klokken 21 tage en hurtig beslutning og gå ned og lade den anden hingst på matriklen springe på. Enten bliver det super godt - eller også bliver denne kombination lidt for sporty. Køn og med gode gangarter skal den heldigvis nok blive. Jeg er meget spændt på at se resultatet.

 

Hoppens første føl er i år syv år gammel - og han har udviklet sig helt fantastisk. Jeg vil derfor bruge samme hingst igen og håbe, det bliver et hoppeføl. Så vil jeg nemlig beholde det :-)

 

Så min kombination bliver Valhallas Abigail x H-S Morning Star. Og så krydser jeg for, at jeg rent faktisk får lov til at lave en plan, som holder ;-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2019 10:19

jeg står i det kæmpe problem at min 3 års dartmoor jo ikke giver ret mange muligheder for hingstevalg.. ham jeg havde i tankerne er lige solgt til Tyskland.. og så er der pt kun tre muligheder tilbage begge på Sjælland og muligvis en på Fyn, men tænker hende på Fyn er på udkigt efter en afløser til hendes afdøde hingst..

 

Det jeg tænker min pony mangler bidrager de hingste ikke med, så håber virkelig der kommer en mulighed i løbet af vinter/forår, så der kan laves et føl som jeg vil have forventninger til..

 

kan ikke finde ud af om min halvblods efter Zonyx/Prinz k3/Dolotmit skal ifoles igen (der skulle gerne ligge en i maven nu efter Kremlin) eller om hun skal blive ridehest som planlagt.. hun er en drøm at sidde på, så det klør i fingrene at komme op og ride igen..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2019 12:38

Ja mit valg er egentlig også ret enkelt og ukompliceret i 2020, fordi jeg benytter Fürstenhof, der er kåret som præmiehingst i Hannoveraner Verband.

Billede

 

www.youtube.com/watch?v=UjdsNq6QVAM

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Præmiehingst Fürstenhof i Danmark

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider