Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Registrering i 2 forbund?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2019 09:16

 

Har de her banditter som er helsøskende. Deres forældre er kåret i både et udlandsk forbund; Men begge forældrene er også kåret i DH i DSP.


Jeg er lidt træt af at de er registreret i et udenlandsk forbund så spørgsmålet er om nogen véd om man kan havde dem registreret i DSP også eller bare overflytte dem?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bordet fanger
Forfatter: 
Dato:  28-01-2019 18:21

Det er faktisk sådan at når først man har registreret et føl , så fanger bordet. Den eneste måde man kan få en hest/pony ind i et andet forbund er via kåring. Når de bliver registreret så bliver de tildelt et 15-cifret UELN og det følger dem sammen med passet hele livet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Dansk registrering
Forfatter: 
Dato:  31-01-2019 09:25

Men du kan/skal jo sende deres pas til SEGES for at få dem registreret som stående i Danmark, det blev et lovkrav for et par år siden. På den måde bliver de jo dansk registrerede, men ikke DSP.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ponyer
Forfatter: 
Dato:  02-02-2019 10:58

 

det er rigtigt at lr skal have passene, men jeg skal lige have dem selv først. :)

Det er nok også lige meget når DSP anerkender forbundet de kommer fra. :)

Det er forresten ikke mig der giver dig

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tommel ned
Forfatter: 
Dato:  02-02-2019 11:28

Hæ hæ, det regnede jeg heller ikke med, der er en eller anden herinde som ABSOLUT ikke kan lide mig, og som må søge på mig dagligt for at finde mine opslag og give en tommel ned, eller noget.

 

Mht at sende pas på udenlandsk registrerede føl til SEGES, så har jeg samme problem med mine Hannoveranere, og jeg får altså ikke sendt mine pas til dem, jeg har ikke lyst til at betale for noget som DK har opfundet, og som er en dansk særlov. Så det er op til køberne at få gjort, når jeg sælger dem.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2019 15:17

Hvad blev der egentlig at kravet om, at det rent faktisk er de udenlandske forbund, der skal sende info til Seges? Charlotte ved du det? Gik det i glemmebogen eller forsvandt det i bureukrati m.m.?

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og
Forfatter: 
Dato:  05-02-2019 17:22

Jeg tror det er delvis forsvundet i bureaukrati. Ihvertfald her i Danmark, hvor det blev et lovkrav at vi skal betale og sende pas/ejercertifikat ind selvom det udenlandske forbund har indberettet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider