Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DSP Eliteskue
Forfatter: 
Dato:  03-09-2018 13:34

Vi havde i år tilmeldt 2 af vores 4 DSP-føl til følskue først på måneden.

 

Vores hingsteføl Lunds D-peche Mode er lavet på én af DK's bedste hoppestammer, som flere gange har haft årets bedste føl, senest hans halvbror for to år siden, så han havde vi store forhåbninger til.

 

Vores hoppeføl Lunds Northern Star er lavet på min gamle Welsh Mountain-hoppe, som for nogle år siden blev kåret ind i DSP med middelmådige karakterer, men hendes hingsteføl sidste år fik en kommentar om at han var væsentligt forbedret i forhold til mor, det syntes jeg også dette års hoppeføl var. Så hun skulle mest med for sjov og med håbet om nogle pæne karakterer/ord.

 

Men de blev begge udtaget til Eliteskuet, som løb af stablen i lørdags. På Eliteskuet fremvises de først om formiddagen, hvor der udtages 3 af hvert køn til eftermiddagens finaler, og så kom chokket, de blev begge udtaget til finalerne.

 

I finalen endte D-peche Mode som Årests Hingsteføl, Northern Star vandt ikke men fremviste sig flot og endte med samme helhedskarakter som vinderen, så langt over forventning.

 

Lidt billeder af D-peche Mode

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og lidt billeder af Northern Star

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2018 09:40

... det er sådan en dag, man skulle kunne hælde på flaske - så kan man lige lette låget lidt på en grå, kold vinterdag :)

 

Tillykke med de fine resultater - og de lækre følbasser.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 17:16

Hvor er de godt nok lækre begge to. Hvad er afstamningen på dem?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups afstamning
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 20:58

Og mig der plejer at brokke mig når der mangler afstamning og så glemmer jeg det selv.

 

D-peche Mode er efter en helt ung hingst der hedder D-power AT.

reitpony.com/hengste---reitpony/d- power-at/index.html Hans mor er vores sølvmedaljehoppe Burberry Bitsch e. FS Champion de Luxe og Blondie Bitsch (bronzemedalje) e. FS Don't Worry og Møgelholts Carrera (Guldmedalje + Elitehoppe) Så alt det bedste blod man kan finde samlet i ét føl.

 

Northern Star er efter en danskavlet hingst Rolsteds Don Disco (Røgilds Diablo - Rolsteds Viola), materialeprøvevinder i dressur, fløjhingst som 4-års og championatsvinder ligeledes som 4-års. Mor er min lille stjerne Søgaardens Bella (Ovington Remus - Stendyssens Siban) avlet på en af Stutteri Harvest's oprindelige hoppestammer Tudor Rosmarin.

 

Og ja Sif, det er sådan en dag man trækker frem når man har behov for at huske hvorfor man har hest.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Føj for pokker...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 23:19

...at du kan få dig til det - altså at vise så dejlige følunger frem

 

Stort tillykke - det er bestemt fortjent!

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2018 09:27

Virkelige skønne avlsdyr du har dig.Er også fuldstændig vild med d-power jeg havde også valgt ham iår men skulle have sæden meget hurtig så den gik ikke desværre.Men spændene at se hvordan dine udvikler sig

1
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 11:27

det er bare super godt gået.. det viser også bare vigtigheden i at starte med de gode hopper (og ikke som os andre der "desværre" avler for meget med "hjertet" og ikke kan nænne at skille sig af med det man har for at få noget bedre )


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med resultatet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2018 13:33

Tillykke med de gode resultater.

Synes altså der bliver avlet så fine ponyer i DK. De gange, vi har været til DSP skuer har der virkelig smarte dyr med.

 

Håber der kommer endnu flere til i fremtiden..

 

Måske vi ses næste år:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider