Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Avle på RDS hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-07-2018 16:09

Jeg skal ha en avlshoppe til, og har vært å kikket på både (R)DH og (R)DS hopper. Den hoppen jrg kan lige best er kåret i RDS med 7 over det hele. Mor er ERDH, mormor er EGRDH og resten er også (E)RDH. Ville dere kalle denne hoppestamme for stærk ? Og ville dere avle på en RDS hoppe ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-07-2018 20:02

lyder da som en fin hoppe, men en god stamme er også om der er flere brugs heste i stammen


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hysteri
Forfatter: 
Dato:  05-07-2018 06:08

Jeg synes det har taget overhånd med at folk kun vil avle på RDH-hopper. Der er rigtigt mange RDH-hopper og for den sags skyld medaljehopper som jeg aldrig ville overveje at avle på om så jeg fik dem foræret. Til gengæld er der mange fine RDS/DS-hopper som er lige så gode eller bedre end RDH-hopperne.

 

Karaktermæssigt synes jeg der er større forskel på 6 og 7 end der er på 7 og 8, så en hoppe kåret med 7 er absolut værd at avle på, når hoppestammen samtidig er stærk, så ville jeg slet ikke have nogen overvejelser, men bare gøre det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg købte hun
Forfatter: 
Dato:  06-07-2018 19:51

Tak for gode svar, jeg købte hun da jeg er overbevist om at hun kan lave rigtig gode føl.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider