Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvor stort bliver føllet
Forfatter: 
Dato:  05-04-2018 19:52

Hej HN.

Vi står i den situation at en hoppe vi købte i november viser sig at være i fol. Hun er en Irish cob på 5 år ca 150 i stang :-)

 

Vi ved ikke hvem der har bedækket hende ej heller hvilken race. Men da hun er kommet direkte fra Irland 2 dage før vi fik hende har jeg en ide om at det nok er en større pony/hest vi taler om, og ikke en shetlænder ;-)

 

Har i nogen bud på hvor stort sådan et føl kan være ved fødslen ?

 

På forhånd tak for hjælpen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højde.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2018 21:28

 

Tillykke med hoppen, det bliver da spændende. Ikke?

 

Syntes det er et sjovt spørgsmål. Hvorfor spørger du?
Den kan helt sikkert nå mælkebaren så jeg tænker omk. de 80 - 85 cm i stg. er mit gæt.
Hvad slutmålet bliver er nok også afhængig af hvem der er far.. Hvordan har du fået fingrene i den? (overvejer selv at købe hest 'der ovre fra' men anden race. :) )

 

Må vi se et billede af hoppen?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Irske heste
Forfatter: 
Dato:  05-04-2018 22:34

Hej Anette

 

Er man interesseret i en hest fra Irland, så vil jeg da opfordre dig til at ta' en tur derover. Hvad for en type hest er du interesseret i? Jeg har arbejdet en del år i Irland, så kan måske hjælpe.

 

Det er et rigtig hesteland, så det er muligt at se mange heste på en forlænget weekend. Det er også almindeligt at købe hest på auktion i Irland, hvor kan se rigtig mange heste på en enkelt dag. Ofte er priserne meget rimelige.

 

Der er selvfølgelig også hestehandlere, der importerer heste fra Irland til Danmark, men det er ofte noget dyrere at købe gennem dem, end selv at finde den i Irland.

 

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bud er lidt højere
Forfatter: 
Dato:  06-04-2018 03:53

Nu har jeg tidligere avlet Connemara og avler i dag DSP, begge racer en anelse mindre end din hoppe og der måler føllene fra 90-100 cm ved fødslen. Jeg vil tror det bliver i samme størrelse.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor stort bliver føllet
Forfatter: 
Dato:  06-04-2018 07:27

Vi har købt hende hos en hestehandler. Vi skulle bruge en ekstra pony til vores fritidsklub. At hun så er i fol var ikke med i vores beregninger ;-)

Jeg spørger om str fordi vi har måske et pladsproblem. Heldigvis går vi snart ind i græs sæsonen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider