Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Coat color calculator
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 12:38

 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Og......?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2018 15:38

Det er en sjov side, men hvad er formålet med at lægge et link op uden tekst? Man skal jo også have viden for at kunne tolke svaret, som forøvrigt ikke altid er 100% korrekt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Øhhhhh
Forfatter: 
Dato:  03-04-2018 10:00

Charlotte/ Dét troede jeg var ret åbenlyst. Hvis ikke du kan bruge den, så er der sikkert andre som kan. .

 

Det er ret ofre at heste avlere / ejere, diskutere farve på afkom eller rettere chancen for den eller dén farve.

 

Syntes faktisk det siger sig selv og, nej, jeg syntes ikke den er svær at anvende. Den fortæller jo ikke hvad farve føl DIN hoppe vil får, men % chance for dit føl's farve efter den og den farve forældre.

 

Har selv haft god hjælp ifb. med valg af farve på hingsten til vores næste føl.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2018 11:55

Selv om trådstarter synes, det er åbenlyst, så synes jeg også, det er rart med en lille forklaring ;-)

Og jeg har selv brugt siden fornylig til at forklare en veninde, hvordan farverne hænger sammen...I hvert fald i de tilfælde, hvor der ikke er for mange tillægsgener :-D

Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadigvæk
Forfatter: 
Dato:  03-04-2018 17:22

Jeg prøvede at regne på vores gamle ponyhingst Janus, som var skimmel men født blue roan og Bella, som også er skimmel men født rød. Den påstår at der er mulighed for både blue roan og bay roan, men Janus roan gen er koblet til rød, så han kunne kunne give et gen videre for red roan.

 

Derudover skal du vide en hel bunke om din hests farvegener før du får et bare nogenlunde validt resultat. Ellers får du kun de mulige farver, men kan ikke bruge procenterne til noget.

 

Og ja, jeg har da også brugt den og syntes det var sjovt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider