Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Årets hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 11:28

De første føl er begyndt at dukke op, og det er ved at være tid til at få styr på, hvem der skal være far til næste års følbasser

 

Så lad os få en tråd med årets hingstevalg. Der kan dukke mange forskellige racer op, så skriv gerne, hvorfor valget er endt med den hingst, du viser...Hvad forventer du, at hingsten tilfører hoppen?

 

Min egen hoppe er den 12-årige Valhallas Abigail, kaldet Abby. Hun er kåret i 1. klasse og venter sit tredje føl i april. Hun vil i år blive ifolet med en helt ung hingst, som mit vennepar på Stutteri Adlais har. Han hedder Abergavenny Gethin.

Hingsten har en meget interessant stamtavle. Jeg har kigget billeder af forældrene, og jeg kan lide begge. Abby har en ædel far, så jeg vil ikke bruge en hingst, hvis forældre er ædle. Hun skal helst have tilført noget masse - og det tror jeg, Gethin kan. Derudover har det vægtet højt hos mig, at han har gode lemmer og et super godt temperament

 

Abby:

Billede

 

Gethin (foto venligst udlånt af Stutteri Adlais):

Billede

 

Billede

 


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

3
1
Svar på denne tråd
 
 Alting vendt op og ned
Forfatter: 
Dato:  26-03-2018 20:40

Jeg har brugt hele vinteren på at kigge på hingste og vi har været til 3 hingsteparader i Tyskland for at kigge hingste og var nået meget tættere på hvad vi vlle bruge.

 

Så stod vi for 3 uger siden med en syg hoppe, som endte med 9 dage på KU Life i drop de første 2-3 dage, så vi har fået en gedigen regning, men heldigvis hoppen hjem i live OG stadig drægtig.

 

Men det gør at det bliver yderst begrænset hvad vi ifoler i år. Vi havde for flere måneder siden besluttet at Bella skulle ifoles med Casanova, så hun for første gang nogensinde drillede sidste år og først blev drægtig i 4. forsøg.

 

Derudover må tiden vise hvad vi finder på, det kommer også an på om vi får solgt et par af årets føl.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider