Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Oldenburg
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 20:11

Hej

 

Jeg har en DV hoppe, som nok i den kommende sæson bliver insemineret med en hingst kåret i tysk Oldenburg.

Hvordan får jeg det eventuelt kommende føl registreret? Hoppen er kun kåret i DV, så skal hun kåres i Oldenburg for at føllet kan blive registreret der og godkender de mon alle stamtavler (hoppen har meget holstener blod i sig)?

 

Et tillægsspørgsmål. Hoppen venter her i 2018 føl efter DV hingst. Det er efterhånden nogle år siden, jeg sidst har fået føl. Skal man være medlem af DV for at føllet kan registreres i forbundet? Ved godt, det er nødvendigt, hvis jeg ønsker følskue, kåring osv, men tror jeg springer det over, hvis jeg kan spare et medlemsskab.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt svar
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 10:02

Først nej, du behøves ikke være medlem i DV for at få registreret dit føl. Omvendt så kræver de tyske forbund at du er medlem for at få registreret et føl, men bliver man automatisk i forbindelse med kåring af hoppen.

 

Ja, hoppen skal kåres i Oldenburg for at føllet kan registreres der, men jeg er sikker på Lone kan hjælpe dig med alt det. Jeg kender jo kun Hannoveranerne, og de godkender al europæisk ridehesteafstamning, og jeg kan ikke forestille mig at Oldenburgerne har strammere regler.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 19:34
for svaret. Det var meget brugbart! :-)


Super dressuremner sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider