Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 salg svært pga højde
Forfatter: 
Dato:  10-10-2017 11:07

Hejsa herinde...

Jeg er så ved at rive hårerne ud af mit hoved...

 

Står med den her fantastiske lille oldenborg hoppe, der er 2,5 år.. hun måler pt. 155-156 cm... hun er skøn .. fantastisk ydre, gode bevægelser, super sind.. alt spiller... undtaget højden, som hun igen og igen bliver fravalgt på grund af...

 

Hendes mor er 160, og far er 168.. det er hoppens første føl... det har jeg erfaret, kan gøre føllet mindre end hvis det havde været 2. føl eller efterfølgere dertil...

 

er der virkelig kun et marked for ungheste, der rammer 168+?

 

Hun er sat til 25.000, hvilket jeg egentlig ikke synes er dyrt for et føl med pairerne i orden, som er vant til at være i hænder, kan trækkes på ture alene, som går lige i trailer og står pænt og bare generelt er en sund og dejlig unghest...

 

Får I andre soldt jeres, der er til den lille side?

Hun er til salg herinde, hvis nogen ønsker at se billeder... :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
1
Svar på denne tråd
 
 Markedet
Forfatter: 
Dato:  10-10-2017 16:11

lige nu er hun alt for dyr, især efterår presser prisen på alt der ikke er føl eller ikke er redet

gem hende 2 år og få hende redet og evt startet, hendes højde er imod og der er meget få købere til rå heste i den str


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Metjen....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2017 23:42

...hun er for dyr lige nu. Jeg ville også råde dig til at beholde hende lidt endnu - men jeg ville, hvis det var min, få hende kørt til. Hvis hun ellers er godt gående, kan hun godt hamle op med de større heste i dressuren, og en mindre hest er meget nemmere at kringle rundt i maratonforhindringerne og på toppebanen ;)

 

Det er min erfaring, at kuske ikke har de samme størrelsesfordomme som ryttere :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Opgiv ikke
Forfatter: 
Dato:  11-10-2017 09:16

 

Der er helt sikkert et marked for heste, som ikke bliver 168+. Men hvor sætter du hende til salg?

 

Jeg kender mest til welsh cobs, og der er i øjeblikket et fint salg af heste, som er 150-155 cm. i stang. Nu ved jeg ikke, hvordan du sælger hende...Hvis du sælger hende, som det store dressurhåb, så skræmmer højden måske. Jeg tænker, at den bliver alletiders hest for ponyrytteren, som skal have hest, og som ikke er så stor. Og som mest er til klubstævner og en god tur i skoven ;-)

 

Og jeg synes, at prisen er ganske fornuftig. Er hun ikke solgt til foråret, så få hende tilredet - og sæt prisen til 35...Og ja, jeg kender faktisk til heste i den størrelse, som er blevet solgt til den pris...


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 
 For billig??
Forfatter: 
Dato:  11-10-2017 12:24

Min lille hest var kun 1.60 til hun var 4 og nu som 9-års er hun 1.71 :-)

 

jeg synes din hest er meget billig og hvis jeg selv skulle ud og kigge på unghest ville jeg ikke søge på nogle under 50-75.000 kr simpelthen fordi jeg ville tænke at de ikke er gode nok og er uden papirer.

 

Hvis du har en god hest med gode papirer - så pas på med at sætte den for billigt.

 

Hvis man søger efter en hest med kvalitet er der mange der slet ikke kigger i den pris gruppe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høje ryttere og heste....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2017 21:32

De fleste folk vil gerne købe rideheste, og heste på 167-175 cm i stang. I begge de kategorier falder hun desværre udenfor - og jeg tror reelt ikke det så meget er prisen det kommer an på, hun bliver "bare" fravalgt pga alder og højde.

Heldigvis er hun køn !

 

Er det bedste valg at beholde, få tilredet og så sætte til salg - det kommer jo an på.

Har du hende stående hjemme billigt, kan du selv tilride - så kan det måske næsten svare sig. MEN hun vil stadig være en lille hest som 3-4 års - og folk vil stadigvæk fravælge pga højden.

 

Er små heste så "dårlige" og kun egnet til klubstævner, skovtursryttere og hyggeryttere - niksen biksen.

 

Min bedste hest er en lille lavstammet grønt pas hest - købt som selskabshest til en billig penge - og da han som 4 års skulle tilrides, der var han maks 160 cm i stang, så der vidste jeg at han skulle sælges ASAP, da jeg er 180 cm høj, og da aldrig kunne drømme om at ride på heste under 168 cm i stang.

Han viste sig at være FANTASTISK ridehest.

Han blev B-hest i dressur som 7 års, har gået PSG til landstævne ect - og han er nok på en god dag 165 cm i stang !

Billede

Ville jeg så umiddelbart gå ud og købe en 2 års på 156 cm - nej heller ikke selvom hun er så køn som din hoppe.

MEN nøj hvor kan man få megen kvalitet i de små heste - og de kan altså godt være med, selvom højden ikke er prangende.

 

Held og lykke med salget.

 

mvh Charlotte

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 ungheste
Forfatter: 
Dato:  13-10-2017 09:39

1000 tak for jeres input :)

 

Det lyder til, at jeg bør beholde hende... og så tilride hende når tiden er til det... hun render pt og hygger sig i en fantastisk løsdrift, så det kan sagtens gå an.. det er mere min egen tid, der er presset...

Men at sælge hende for mindre synes jeg ikke, at jeg er villig til... hun er, synes jeg, kvalitet..Hun er efter kårede forældre, hun er sat rigtig godt sammen og vil kunne gå en ganske hæderlig gang dressur med tiden...

Men tusind tak for jeres input.... :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 video..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2017 09:46

jeg syntes du har prissat fornuftigt og vil også holde den på det niveau og så være indstillet på at beholde og hæve pris efter tilridning.

 

Jeg tænker evt noget video ikke nødvendigvis på annoncen men skriv mulighed for at køber kan få tilsendt video.

 

Forsøg også og lav nogle billeder hvor hesten er i bevægelse.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For ung og for dyr
Forfatter: 
Dato:  14-10-2017 11:02

Jeg synes din pris er rigtig fin hvis ellers det havde været en varmblodshoppe i tilsvarende størrelse. Priserne på Oldenborg er bare helt anderledes, det er uretfærdigt men sådan er det.

 

Men selvom hun måske ikke bliver så stor som du antyder i annoncen, mor er trods alt kun 157 i stang(kåret som 4-års), så er der stadig en køber til hende når hun er måske 4 og godt tilredet. (og så er prisen en anden)

 

Når man sælger heste som ikke er topheste, så skal de altså være tilredet, så en ikke så rutineret køber kan prøve dem og forelske sig.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annoncen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2017 11:56

nu fik jeg kigget annoncen, og det skrevne med de billeder, personligt ville jeg kun overveje at starte bilerne for at kigge hvis den stod til 10-måske max15.000 hvis der var lagt op til at prisen kunne forhandles, billederne er ikke fremmende.

 

på det nyeste billede står den med mega underhals, noget en hver dressur rytter normalt går uden om, følbilledet gør heller ikke noget godt, og det sidste billede ser den da sød ud, men man kan intet vurderer på det billede

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 takker for input
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 11:47

Hej igen :)

Takker igen for input...

Det er helt fair, at nogen mener, at prisen er for høj... som nævnt tidligere, så beholder jeg hellere end sælger til 10.000 kr.. det er u hørt lavt, som jeg ser det, for en fin hest med papirerne i orden og som gik fløj som føl... Jeg er bevidst omkring, at DV koster mere, og har derfor også sat den til, hvad jeg anser som rimeligt for den kvalitet... :)

Har dog lagt nye billeder på, det er jo ofte lidt sværere, når der ikke kan fremvises ridebilleder... :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 unghest
Forfatter: 
Dato:  18-10-2017 14:10

Hej

 

Nu er jeg jo ikke helt ung og fit længere , så min næste hest må gerne være lidt nærmere jorden end min nuværende +170 cm hest

 

Så jeg ville slet ikke lade mig afskrække af højden, så længe temperamentet, eksteriøret og gangarterne er i orden.

 

Så jeg tror nok der er købere derude, men formentlig ikke ryttere med kæmpe ambitioner, men måske nogen der ønsker en kvalitets "hyggehest"

 

Hilsen

Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  08-11-2017 12:12

Som en tidligere nævner, så tror jeg tilkørsel kunne være en fin ting. Mange kuske bruger oldenborgere at køre med, så at den er tilkørt vil altid være et plus.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider