Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Fodring af drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-09-2017 18:15

Hej I kloge avlere

 

Min hoppe går stadig på sommergræs, men skal flyttes i løsdrift inden oktober. Jeg går og tænker over, om der findes noget foder, der er specielt godt til drægtige hopper.

 

Lige nu lever hun kun af græs og mineral/vitamin-tag-selv. Og hun er bedstemt i god foderstand.

 

I løsdriften får hun wrap, men nok ikke helt ad libitum.

 

Hvilken type foder vil I anbefale?

 

På forhånd tak.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2017 21:48

Jeg vil anbefale dig st. Hippolyt naturmysli el equigard i forhold til de sidste 3-4 Mdr. Af drægtighedsperioden. Det er drøjt i brug og hesten er vild med det.


HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder ..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2017 18:24

Jeg var meget glad for at bruge equifirst safegrow til min hoppe, da hun var i fol. Hun så virkelig pæn ud, hun har ellers været svær at fodre på om vinteren. Fordelen er også at fodermængden ikke er så stor. Der udover fik hun lucerne, maxirice (sidste del af drægtigheden) og selvfølgelig godt wrap/hø. Føllet fik/får også safegrow .


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodring
Forfatter: 
Dato:  10-11-2017 16:13

Er en jungle og et evigt diskussions emne ;)

 

Tror alle producenter har et avls foder, og så er det op til dig hvad din holdning er til fx stivelse mm om du vægter et foder der er sammensat til både hoppe og føl eller du er mere til at de skal have hver deres slags.

Helt optimalt er det hvis du har analyse af grovfoderet.

 

Jeg har selv gennem årene (fik første føl i 03) prøvet forskelligt, og et foder der fungerede for nogle blev et meget dyrt bekendtskab for mig.

 

Jeg har nu fundet noget der fungerer for mine hopper med det grovfoder vi har :)

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det med foder
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 11:41

Tak for svar. Hoppen går nu i løsdrift og har hø ad libitum. Den får wrap 1 gang i døgnet pt. og så får den noget almindeligt stivelselavt fuldfoder (ca. 0,50 kg i døgnet) + vitamin/mineraler. Hoppen er meget nøjsom og har aldrig krævet store mængder kraftfoder. Når den har været i fuld træning har den gået på 1 kg fuldfoder i døgnet (selvfølgelig fordelt over 3 gange).

Den er i fin foderstand nu. Jeg tror egentlig bare, at jeg fortsætter med det foder og grovfoder, som den får nu. Dyrlægen siger, at det er helt fint.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider