Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Avl i 2'er ponyer
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 22:36

Hey ænder.

 

Det er ikke så tit jeg skriver herinde men er ved at lave et nyt skifte i hest.

 

Jeg vil gerne afprøve avlen lidt samt at køre med hest og har fået muligheden for at købe en super smuk weslh sec. B (2'er pony).

 

Hingsten vil både kunne kåres i welsh, palomino samt dsp.

 

Men hvor meget avl er der egentlig i sådanne størrelser?

 

Jeg tænker at ville tage maks 10 hopper ind om året da vi har fået tilbudt at leje en lille fold der hvor jeg står.

 

Hingsten og hopperne vil komme til at stå i stod sammen, samt jeg også tænkte at tilbyde insimering ved højelse (skal dog lige have sat mig ind i reglerne ang insimering).

 

 

Håber i kan hjælpe ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 10:37

Tænker du skal være heldig hvis du kan få 10 hopper ;)

en god kåring i dsp vil dog nok hjælpe på antallet af hopper

 

du kan ikke både tappe til inseminering og bedække i samme periode (i hvert fald ikke hvis det skal være EU sæd)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh føl sælges, venter to i 2017

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Connemara....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 10:49

Hej

 

Vi avler connemaraponyer, så vil naturligvis ikke være en del af "kundelisten", men jeg tænkte alligevel, at jeg ville give mit besyv med i forhold til avl af 2'er ponyer.

 

Vi har igennem tiderne avlet 35 ponyer af forskellige størrelser, og det der har slået os er, at salget af 2'er ponyer er helt i bund. Vores ponyer sælges næsten altid ved forespørgsler uden annoncering, men det er kun store 1'er ponyer, der synes at være interesse i.
Vi har haft et par ponyer, der er har været over mål (omkring 153), og de har været meget mere salgbare, end 2'er ponyerne.

 

Er der andre, der har oplevet det samme?

 

Mange hilsner
Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke oplevet
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 13:34

jeg har ikke kendskab til hvad der er salg i eller ej, men kan komme med mit bud omkring de kære 2´er ponyer..

 

Børn i dag vokser som ukrudt (det har de nu altid gjort men de bliver jo større) og jeg ser tit 13 årige børn der næsten er for store til selv en 1´er pony..

De små poder skal lære at ride, så sker det ofte på en 3´er pony.. når de er vokset fra den, når de er ca. 10-12 år og så er der "kun" 4 år tilbage af ponytiden.. og nogle er faktisk allerede så store at mellemstørrelsesponyen er på kanten til at være for lille og så kan man jo ligeså godt tage den store pony.

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Khgdzzz
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 19:45

Jeg tror at du skal prise dig lykkelig hvis du kommer op på 10 hopper om året ;)

 

Men jeg tror så tilgengæld, at hvis du har en smuk hingst med den rigtige afstamning, og en god stations afprøvning samt konkurrence resultater vil der være kunder til den.

Mange pony avlere oplever at deres afkom går over mål, og synes tit at man ser forespørgsler fra hopperjere, som søger små hingste.

Dertil er der DV ejere der gerne vil avle kat 1 ponyer på deres små hopper, så de kunne også være en del af kundekredsen.

 

 

Som hoppe ejer ville jeg aldrig lade mine hopper stå i stod med hingsten grundet risikoen for skader.

 

Mvh Kit

 


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ponyavl
Forfatter: 
Dato:  28-10-2017 16:21

For et år siden købte vi en dejlig kat.1 pony på 145 cm. (som 3½ års): Han er resultatet af det mix som Kit omtaler ( welsh sec. B far/ heste mor). Hans far er welsh sec B hingsten Clausholm Viking. Mor er en trakehner hovedstambogshoppe efter Heartbreaker.

Han er en skøn pony. Lav du roligt nogle ponyer af den kombination.

Billede

Billede

 


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Takker for svar
Forfatter: 
Dato:  05-11-2017 09:18

Jeg takker for svar alle sammen. Valgte dog at købe en hel anden, så er endt med en sec D istedet, så kan der også rides når den er gammel nok ??

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider