Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 dartmoor hoppeføl
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 10:02

Weee et hoppeføl, frygtede det ikke var muligt da moderen altid er til den gode foderstand.. Igen drillede hoppen.. jeg kiggede dagen forinden og hun var gået næsten 3 uger over tid.. tænkte det er ikke endnu.. intet spændt yver eller ekstra blød bag.. men da jeg om morgenen kom ud fik jeg en lille morgenhilsen..

 

hun er nu blevet lidt ældre men skulle lige have taget nogle gode billeder..

Hun skimler, og det er lidt med blandede følelser fra min side.. hun vil være smuk i sort, men jeg kan nu også godt lide skimler.. dog har jeg ved moderen lært ulemperne ved de lyse heste (især ca. 15 før man skal ud til mønstring grrrr, men tørshampoo er virkelig guld værd har jeg erfaret)..

billeder skal I ikke snydes for:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

jeg er ihvertilfald tilfreds med den lille DAME, med et stort D allerede ..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 18:03

Tillykke med babyen (og med mors flotte resultat )

 

Når det kommer til farver, så er vi altså svære at gøre tilfredse. Jeg har fået 5 føl i år.

 

Brun hoppe e. Wolkenstein II (mit største ønske )

Brun hingst e. Rolsteds Don Disco (ønske: skimmel hoppe)

Buckskin hingst e. Dating AT (det er faktisk ok)

Rød hoppe e. Hello Casanova (tiden vil vise om hun er roan)

Silver buckskin hingst e. Hello Casanova (ønske: hoppe i samme farve)


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 21:33

Stort tillykke med det dejlige føl, og endnu en gang STORT tillykke med den skønne mors flotte resultater i weekenden.

 

Mvh Helle Bundgård


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2017 08:17

ihh Charlotte det er da ikke pænt at skrive ok farve når man får en Bucskin.. ihhh jeg vil gerne have sådan en.. men har også et ønske om en rød, hest men jeg har ikke haft held med det endnu..

 

og til jer begge.. takker for de pæne ord om bettepigens mor... jeg havde virkelig aldrig troet hun kunne hente 24 point hjem.. jeg ved godt hun er meget racetypisk, men hver gang vi har været afsted har det heddet 22 point (når hun har været ALT for fed og ikke vist sig optimalt) og 23. point når hun faktisk har vist lidt hvad hun kan..

 

Jeg fik også af vide af en dommer engang,.. får hun de bagben med så bør hun genfremstilles..

Fik så af vide her til dyrskuet (af flere uafhængige af hinanden) at der er noget med de følhopper, når de lige har folet er de mere bløde bag og derfor ofte har en bedre bevægelse (hvis de har tendens til at lige mangle lidt bag)..

Så er i tænkeboks om hun bør stilles til kåring i år.. men det er på Sjælland, så en noget lang køretur.. og hvad hvis hun ikke får vist sig lige så optimalt.. Jeg har ikke planer om ifoling, for det vil også betyde en køretur til Sjælland igen igen..

 

og der er jo forskel på dyrskuer og kåring.. Nu har jeg endelig slanket mor her, så hun faktisk ser godt ud.. og ved de engelske dommere gerne ser dem i ridelig foderstand (der kommer vist en engelsk dommer i år).. og jeg vil virkelig gøre hvad jeg kan for at morhest her holder sin super flotte foderstand uden at blive fed igen.. Det er faktisk en dejlig fornøjelse at se mor gå på græs med sit føl frem for at stå på slankefold med madrationer..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buckskin hingst
Forfatter: 
Dato:  01-06-2017 18:22

Det var faktisk positivt ment at det var ok, jeg havde frygtet at få en rød hingst ligesom sidste år.

 

Men jo, den rødhårede knægt fra sidste år har så mange kvaliteter at jeg lever med farven.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider