Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 P.R.E og K.W.P.N
Forfatter: 
Dato:  21-05-2017 20:51

hej.

Mit spørgsmål lyder på:

kan et føl registreres og kåres i hollandsk varmblod's forbund hvis far er PRE og mor er KWPN?

Jeg kan ikke finde noget på nettet omkring hvorvidt der måvære PRE i racen? Det er jo en "mix-race" men der er vel ikke frit valg på alle hylder når det gælder race hos faderen?

 

Håber mit spørgsmål giver mening og der er nogle der kan gøre mig klogere på min problemstilling?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2017 12:19

Det tror jeg ikke, at du skal forvente, da det er en såkaldt crossbreed.

Det er lidt at sidestille med hvis du ville registrere i DV, hvis det var en DV hoppe og en PRE hingst, da KWPN er et varmblodsforbund i stil med DV.

 

Der er bestemt ikke, som du selv siger det, frit valg på alle hylder og slet ikke, når der er tale om en hingst fra et renavlsforbund, som PRE er det.

Dit føl skal du forvente får et grønt dansk pas, og såfremt, der er indberettet rettidigt til Seges i forhold til bedækningen, så indsættes der afstamning i passet, hvis ellers hingsten opfylder Seges DNA krav m.m. - ellers kommer passet ikke til at indholde afstamningsoplysning i det hele taget.

 

Men tag kontakt til KWPN, jeg tror dog ikke, at du får held af det, og slet ikke hvis det er et føl, der forventes født i 2017.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider