Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 WPBR hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 15:37

Sidste år havde min DV-hoppe en date med welsh hingsten "Låddenhøjs Inox". 14 dage før termin (som resten af hoppestammen) resulterede det den 7. maj kl. 00.07 i at hingsteføllet "Count Me In GF" så dagens lys (eller ihvertfald lyset fra lysstofrørene )

 

Alarmen var gået 9 min tidligere så det var hurtig ekspedition

 

Han var oppe at stå efter en lille time - og drak små 10 min. senere... Med andre ord - alt var lige efter bogen!

 

Var lidt bekymret til at starte med fordi hoppen er MEGET speciel - og hun nægtede at slikke ham tør - hun kiggede bare på mig og vrængede næse som om hun sagde "Det må du sqi selv ordne det her - det var DIN ide dame!!!"

 

Heldigvis kom hun efter det da han blev tør og er nu en super super super mor - SÅ god til at sørge for han følger med, at hun går yderst mod hegnet og ikke at bøffe rundt med ham

 

Sippen har jo aldrig kunnet have at man rørte hende stort set mellem øre og hale - nu kan man (og han) røre hende overalt uden reaktion - HÅBER det holder ved!

 

Dagen efter blev han målt til ca 90 cm - så nu krydser jeg bare fingre for at han ender som en stor kat. I...

 

Så - HN´ere - hils på "den lille gule"...

 

Forbenene var ude da jeg 2 min efter alarm var i stalden:

Billede

Så kom han helt ud...:

Billede

...og op at stå (i 1. hug):

Billede

Mælkebaren fandt han lynhurtigt:

Billede

1. tur på fold - knap 20 grader - helt perfekt:

Billede

Mor er STOLT og GLAD for sin unge:

Billede

STOOOOOR verden:

Billede

Lidt vild er man jo:

Billede

Man bliver jo træt af al den motion...:

Billede

Når enden er god...:

Billede

 

Trine (Faxa)

 


8
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 18:36

Stort tillykke med den lille gule :) Den er vel nok sød :)


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 21:32

Stort tillykke, han ser fin ud, men du skal vist have tunet ham så der kan komme lidt fart over feltet. Vi har døbt den ene af vores Damon Hill og han er IKKE opkaldt efter dressurhesten.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 WROOOOM
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 09:04

 

Tak for det miksmax - han er også rigtig sød og dejligt nysgerrig - og lige som mor og mormor er han helt pjattet med at blive kløet på bagdelen (så må vi jo se om han bliver som sin mor der nærmest kan bakke hele folden rundt efter en for at blive kløet )

 

Bare rolig Charlotte - der er kommet væsentlig flere gear siden første dag Faktisk så højt et gear at stakkels mor røde har svært ved at styre ham = hun æder bare videre i håb om at han gror en hjerne Måske det er derfor hun hver dag starter med lige at gå en tur med ham langs hegnet for at repetere hvor det er man skal være

 

Fedt navn til jeres - tør næsten ikke gætte på HVOR slem den har været for at få lige det navn

 

I øvrigt så er lille gule en latterlig linselus - så hver gang jeg kommer luskende med kameraet i håb om at fange hans vilde hoppen op springen rundt, så står han bare og ser mega artig ud - hvorefter han ryger i mælkebaren SUK

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 09:41

Sikke en smuk fyr Hjertelig tillykke.

 

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdate...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 20:22

...ja stort set alle mine kolleger har i dag kommenteret at jeg så træt ud - de skulle fa´me bare prøve at have et dampbarn med 4 ben

 

Eftersom jeg jo arbejder om aftenen i denne uge og vejret er noget møj - så er røde og gule jo kun på fold i 4-5 timer om morgenen, ikke optimalt - men sådan er det altså når man skal tjene penge også SUK

 

Nå - men det betyder jo også at når jeg kommer hjem ved 22.30-tiden - så er gule RET træt af at stå inde!!! I går tænkte jeg så at de da kunne komme en tur på ridebanen som jeg så oplyste med bilen - MY BAD!!!

 

På trods af at banen jo altså "kun" måler 20x60 meter - så var det komplet umuligt at indfange gulekræet igen - den havde for vild en fest Stakkels stakkels semi-velopdragne røde kom jo troligt da jeg kaldte efter 15 min., men den lille gnom fortsatte bare med at ræse rundt og rundt og rundt!

 

Da han ENDELIG kom i tanke om at han nok hellere måtte komme med ind - fortsatte festen i boksen efter han lige havde været en hurtig tur i mælkebaren... Kors et humør at være i

 

Det betød, at da jeg endelig kom ind fra stalden var klokken langt over midnat - og så skulle jeg lige have bikset noget aftensmad sammen... og @!#$! Mine forældres kat skulle også ordnes da de er på ferie - nå ud i bilen igen og ordne det lille spøgelse... GAAAAAB sagde den nybagte følejer da hun stod op kl. 7 igen i morges for at lukke vilddyret på fold - for derefter at ordne stalden, katten, maden, arbejdet og ...

 

Tror nok lige at gule får lov til bare at være vild INDE i aften!

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 
 vilddyret
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 07:12

Mojn

 

Jeg elsker dine sprogblomster...

Tillykke med racer drengen som på dine billeder ser rolig og vellykket ud.

God fornøjelse med "lille gul" som lader til at kunne holde alle i gang.

Mvh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 En typisk...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 10:43

...morgen her på matriklen Denne gang lykkedes det dog at indfange vilde gule på video - beklager den skodkvalitet det er endt med - zoom og video går ikke i spænd på det hersens kamera

 

Video

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 11:08

tillykke med ham, hn er godt nok fin..

har selv to børnebørn af inox her hjemme, som jeg er ret vild med, de har de dejligste sind

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rhyddid
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 15:02

Tak

 

Hvad er dine Inox´er lavet på for hopper?


Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 22:41
Tillykke med ham.

Han skal nok blive en fin pony.. der er da rene changementer imellem 😁

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2017 15:51

 

Stort tillykke med ham, han ser alt for skøn ud Er også heldig at have en efter Inox, lavet på en fuldblodshoppe. Skønt temperament han giver videre (og lidt bandit-tendenser ).


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vilddyret
Forfatter: 
Dato:  15-05-2017 21:17

Lene - jeps - og med den speeder og de vendinger han kan lave så er det da ikke det der kommer til at forhindre ham i at blive pony-udgaven af morfar og oldefar

 

Pernille: Tak - jeg er nu også ganske tilfreds, god galop, masser af charme og et flot skind - hvad kan man mere ønske ... Hvor høj var din hoppe og hvad endte afkommet med i størrelse? Jeg HÅBER jo at han styrer sig og holder ponymål

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  16-05-2017 11:07

Lækker følle og nøj en fantastisk livsglæde :D


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 14:34

 

Har købt ham af Anne og Ida (Aastrupgaard), men han er lavet på Olivia Fantasy xx der er 156 cm i stang. Tror at han i en alder af 4 ½ år er sneget sig op på mellem 136-138. Så stor 2'er pony. Alle hans helbrødrer tegner dog til at blive store 1'er ponyer, så han falder vist lidt udenfor Men det smukke skind og et godt sind har han. Gangarterne er lidt flade i det, men grundet hans manglende størrelse laver han ikke andet end at pynte på marken og hygge med. Hvilke han gør til ug


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 inox børnebørn
Forfatter: 
Dato:  06-06-2017 17:41

de er begge efter en welsh hoppe ved navn Gondine.

hende har vi også selv

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider