Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Floriscount vs. Quaterback
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 08:02

Hej med Jer

 

Jeg har planer om at avle min egen kommende dressurhest, og kunne godt tænke mig et afkom efter en af disse 2 dressurhingste.

Kan nogen fortælle mig hvilke hopper de hver især fungerer bedst på?

 

Hoppen selv er forholdsvis ædel med 3 gode gangarter og med en ønsket størrelse. Hun er efter Bøgelys Camaro - Don Schufro - Carano.

 

Jeg er nok mest selv til Quaterback (selvom jeg ved de kan stå lidt højt i tændingen), og synes også jeg har set mange Don Schufro hopper som han har fungeret rigtig godt på.

Floriscount tiltaler mig også meget, men har ikke set så mange afkom efter ham endnu..

 

Kom gerne med input og for og imod


Thrine

***

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst
Forfatter: 
Dato:  27-04-2017 06:28

Mojn

Spændende hingste.

Jeg ved ikke meget om de to herre men hørte en snak i Verden om vigtigheden af hoppens evne til skridt hvis Floriscount er faren.

Quaterback har lavet afkom med formidable bevægelser.... måske kom de også fra moren

 

MVh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  27-04-2017 07:44

Jeg tror det er fælles for begge hingste at skridten ikke er bedste gangart.

 

Floriscount har, synes jeg, et imponerende bevægelsesforløb, som han modsat mange andre heste har bevaret trods uddannelse. Han er sindsygt populær i Tyskland, hvor Quaterback modsat har toppet.

 

Jeg tror Floriscount kan bruges ret bredt mens Quaterback krver ædle højtstillede hopper.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Floriscount
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 19:50

Jeg har en 1-års efter Floriscount.

 

Jeg valgte ham mest pga hans eksteriør og hans rummelighed i bevægelsen i trav og galop.

 

Jeg har også lavet en Temptation på samme hoppe, og hvis jeg skal sammenligne, så har min Floriscount fået en noget bedre front og overlinje samt en større trav.

Til gengæld er afkommet også noget mere kompakt og lidt mere grov i hovedet. Og jeg synes ikke det ser ud til at han har forbedret galoppen, men det kan jo godt ske at komme senere hen.

 

Så med begge hingste ville jeg kun bruge dem på en passende ædel hoppe, og som andre nævner hvor skridten godt kan klare det.

 

Billede

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Floriscount
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 21:55

Jeg har i år brugt Floriscount, og da dyrlægen inseminerede valgte de lige at tjekke sæden.

 

Beskeden var...det var godt du fik to portioner, for det er det rene mosevand.Mange døde og en god del der svømmer i ring, så du skal nok ikke gøre dig store forhåbninger.

 

Så jeg var da lidt overrasket, men hoppen har altid været nem at få fol og hun blev da også drægtig i første forsøg, da scanningen viste et fint æg på 45mm og vi sprøjtede så ægget og fik sæd.

 

Men jeg synes bestemt, at jeg gerne ville have vidst dette førjeg startede (min fejl, jeg kunne jo have undersøgt det, men stadig ville jeg gerne vide det).

 

Men nu glæder jeg mig til Floriscount føl næste år :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 14:17

Jeg har fået et skønt hingsteføl efter Floriscount i år, og har insemineret med ham igen.

 

Føllet har fået en bedre front, større rammer, skulderfrihed og bedre knæ, men også en del størrelse. Hoppen han er lavet på skridter rigtig godt, og har ingen egentlige svagheder i gangarterne.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Floriscount
Forfatter: 
Dato:  30-07-2017 22:44

Jeg kan fortælle at der til hoppen her i tråden, blev brugt Quaterhit, og Floriscount på en anden hoppe, så glæder mig til 2 dejlige føl næste år


Thrine

***

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Glæder mig
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 19:18

Glæder mig til at se hvad der kommer ud af det :-)


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider