Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Tinker/Irish Cob - de 3 typer osv?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 20:32

Hej, jeg er i forbindelse med min dyrepasseruddannelse igang med et flerfagligt projekt, hvor jeg bl.a. har valgt at bruge Tinkeren som min race.

 

Jeg har selv tidligere været tinkerejer, men man støder jo på nye spændende ting når man dykker ned i kåringer, typer osv, hvilke jeg aldrig har gået så meget op i, så vil høre om nogle ville hjælpe med at uddybe nogle ting. Taak :-)

 

Der er 3 typer, Vaner, Grei og Cob.

Har læst typebeskrivelse osv, men nogle der af erfaring kan fortælle hvad i mener der skiller dem ad, gerne med billeder? Synes nemlig det er meget små ting, som fx robustheden der gør det, men er det så også bare det? :-)

 

Er det "kun" de 7 hingste der er opført på foreningens hjemmeside der er godkendt til avl i DTF?

 

Hvad synes i selv er de største ulemper og fordele ved racen?

 

Tak på forhånd til dem der bruger tid på at dele deres erfaring med mig :)

 

OBS skriv gerne hvis min placering af indlægget er forkert.


 

-Vrinsk fra Kathrine

 

 

For mig, er heste og frihed synonyme. . .

0
0
Svar på denne tråd
 
 DTF1234
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 19:23

Hej.

 

Jeg har lidt svært ved at skulle forklare forskellen på de 3 typer, men groft sagt er Grai op af bakker og cob lægger sig i selen.

 

Ja, der er kun de Hingste til rådighed i DTF som du finde på hjemmesiden og de står ikke i DK alle sammen. man kan dog hente sæd i udlandet, men ingen pt i DK der gør i det.

vi ser gerne der kommer frisk blod, så der bliver flere hingst at vælge i mellem, men man kan ikke tvinge folk til at kåre ;-)

 

Fordele, elsker deres sind og værmåde.

ulempem, ja er nok den store tildens/risiko for skab. men det forhinder mig ikke i at have 3 af slagsen og en mere på vej <3

 


<3 Nu med 3 tinker damer og en lille blob i maven <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider