Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Saskibard ll hingst afkom
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 15:45
Hejsa :-) håber på lidt hjælp herindefra :-) har fået mulighed for at ifolemin hoppe, og kunne frygtelig godt tænke mig en godkendt avlshingst efter Saskibard II. Ved godt at det bliver ude i fjerde led eller sådan noget, men det er også fint nok. Er der nogen derhar kendskab til afkom efter ham? Har søgt på flere hingste men kan ikke se så langt tilbage og er temmelig grøn indenfor dette område :-) på forhånd tak for hjælpen :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Party Dance
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 18:21

Den eneste der lige falder mig ind er Party Dance, som har Saskibard II til farmors morfar altså i 4. led.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Avlsgodkendt?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 19:05
Ved du om den er avlsgodkendt indenfor enten holstener eller dv? :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 20:46

Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjælland
Forfatter: 
Dato:  17-04-2017 21:35
Tak for hjælpen :-) kan se den hører hjemme på sjælland, er bange for at det er lidt for langt at køre med hende desværre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 13:32

Normalt vil det ikke være et problem, at hingsten står på Sjælland og hoppen evt. i Jylland, fordi i dag benytter flertallet af hingsteholdere sig af insemination og sender dermed kølesæd (transportsæd) til hoppeejerne i hele landet, og nogen sender endda til udlandet også.

 

Så det burde ikke afholde dig.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 13:58
Ja, det er rigtigt nok, men min dyrlæge har i forhold til min hoppes alder kraftigt anbefalet naturlig bedækning af flere årsager. Så derfor har det førsteprioitet, tyr kun til insiminering hvis intet andet er muligt :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver nok endnu
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 14:57
Det bliver endnu sværere for dig så, når hingsten skal bedække naturligt, det er der altså ikke ret mange hingste der gør mere, jeg ville kontakte dem der har Party Dance og høre hvilke dyrlæge her i Jylland de samarbejder med og så tage en snak med denne dyrlæge, mange gange kan de komme med råd til dig. Hvis du har en ældre hoppe, ville jeg starte med at få den undersøgt indvendig om odds er gode, den kan stå med mange vandcyster, være uren, ikke lave ordentligt folikkel. Jeg ville også have start for et stykke tid siden med at give beta carotin i fodret. Men syntes du skal gå til det med oprejst pande.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Meget lille udvalg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 21:54

Hvis du ønsker at få din hoppe bedækket naturligt, så begrænser du udvalget rigtigt meget, det er et fåtal af varmblodshingstene der bedækker naturligt. På nuværende tidspunkt er der én fuldblodshingst der bedækker naturligt på DV's hingsteliste.

Ellers skal du ud i de mere alternative så som Pinto, Palomino, Knabstrupper eller Oldenborg og som jeg forstår det så er det ikke det du ønsker?


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mosegårdens diligt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2017 08:23

Nu kan jeg se Mosegårdens Diligt har fået føl i 2016, så tænker han muligvis stadig lever.. gør han det mener jeg Knud Dinesen bedækker med sine hingste naturligt.

Diligt er ikke på hingstelisten, men der kan vel søges om at bruge ham.. evt. vente til hoppen evt. er i fol.. men ring da og hør Knud Dinesen ad.. han bor ved Hvidsten/Randers.

 

link til Diligt:

varmblod.dk/hingste/liste/hingst/ default.aspx?horseid=89


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 10:39

Mosegårdens Diligt lever i bedste velgående endnu, har snakket med ejeren, eneste minus er bare at han går ikke tilbage til Saskibard ll på nogen måde. Det skal helt klart være en godkendt avlshingst efter ham, i hvilket led det er er ligemeget. Og indenfor DV eller Holstener, da min er Holstener i hele linjen, hun er efter Carano. men tak for alle tips og links indtil videre :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 svære odds
Forfatter: 
Dato:  24-04-2017 09:17

med kravet om både naturlig bedækning og Saskibard II i afstamningen, tror jeg virkelig det bliver op ad bakke at finde en hingst..

mit bud vil være at enten finder du en hingst til naturlig bedækning, håber hende ifolet og når hun så står med føl ved siden, så er hun "igang" og derved kan du bruge en hingst med fersk eller kølesæd, der har Saskibard II i blodet..

 

selv har jeg mega hårde kriterier næste gang jeg skal finde en hingst til min hoppe... jeg skal bruge gangarter, rammer OG ingen stor hingst eller en hingst der ikke laver afkom over 170 cm da jeg skal til at avle nedad i størrelse..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2017 01:22

Faktisk, så kan du finde Saskibard II på det 3. led hos DV hingsten Cajus DVH 634.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider