Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilken hingst avler småt og ædelt?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 17:57

Hej

Er der nogen, der kan svare mig på, hvilken hingst, der er kendt for at avle knapt så store heste og samtidig ædelt?

Og hvis der ikke er nogen, der avler mindre heste, så bare ædelt?

 

Det er til min DV-hoppe.

Jeg står pt. på Donkey Boy som ædel, men der er jo ikke så meget registreret efter ham.

 

På forhånd tak :)

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 donkey
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 21:52

Jeg synes at Donkey Boy ser ud til at avle fine føl, men synes også mange af dem, som er store. Mit egen er lavet på en hoppe, som der er 168 cm, MM er 165 cm og MF er Johnson. Hun virker til at blive stor. Hun målte 150-151 som 7 måneders. Nu avler min hoppe så åbenbart stort, for det første afkom er 176 cm her som 5 års. Ellers er jeg rigtig tilfreds med føllet. Den har fået længere ben, mere aktion/power i bevægelsen og er en lettere type end mor. Derudover er den utrolig lærernem og nem at håndtere. Helt klart en beholder

 

hvad ellers med Fürstenball eller Zonyx?

 


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina, Diva og Donna Summer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 08:31

Det er så svært med højden.

 

Min hoppe er kun lige omkring 165 cm, Mormor er omkring 160 cm og oldemor er kun 155 cm. Så det er jo en ret lille hoppestamme.

 

Jeg er ikke så vild med arabere, så Zonyx vil det ikke blive, selv om højden netop er fin.

Fürstenball kender jeg ikke :)

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 08:47

Der nævnes fyrstenball men jeg syntes da ikke han avler specielt småt.Jeg tror det bliver svært at finde hingste der avler småt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det gør
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 09:28

Det har du ret i. Og det er også derfor, at ædelhed er mere vigtig en stangmål. Man kan godt passe til en ædel hest på 168 cm, men se lille ud til en kraftig hest på 155 cm :)

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antobello
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 09:37
Antobello er ikke en kæmpe hingst og så er han pæn ædel at se på, hans føl er også med fint udtryk.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 to hingste
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 09:39

jeg har brugt to forskellige hingste på min dame på de omkring 170 cm i stang.. først Antobello og har fået en rigtig fin dame ud af det.. hun er nu som 2 års ca. 163 cm i stang og jeg tror ikke hun når helt op og blive lige så høj som sin mor.. det var heller ikke planen...

 

lillesøster er efter Zonyx og nøj hun er en smart lille sag.. indtil nu har hun fulgt storesøsters vækstkurve..

 

synes efterhånden hingstene er store og det er svært at finde en under de 170 cm i stang, som så også AVLER småt..

 

men Helgstrands Jack Sparrow er så "kun" 165 cm i stang, smart herre (men sjovt nok er der også en tendens at ligeså snart de er under 170 cm i stang får de beskrivelsen middel rammer) så måske kan han være et bud.. men jeg har ingen anelse om han vil avle stort eller småt..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 klinkvej
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 10:00

Nævnte Fürstenball fordi der står i hans følbeskrivelse at han tilfører ædelhed. Du har ret i at det er svært at finde en hingst som avler småt


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina, Diva og Donna Summer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antobello
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 10:50
Antobello er også 165 i stg. Men der er ikke mange af hingste på den str. Men Antobello er meget ædel live at se på syntes jeg.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  04-04-2017 11:13

Antobello kan jeg også godt lide. Desværre står der i hans beskrivelse, at han har en kort nakke, og det har min hoppe også...

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider