Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til romanov hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 10:45
Hej med jer.
Vi søger hjælp og inspiration til hingste valg til vores nye hoppe.

Den er efter romanov /Don frederico.
Kåret i ds med 7 hele vejen. Undtagen forlemmer. Der har den fået 5,men den er også skadet.
Som vi ser der skal vi finde en hingst med en stærk overlinie, kort lænd, langt og muskuløst kryds.
Og gode korrekte ben. Især forben.

Har i nogen forslag til en dressur hingst.



0
0
Svar på denne tråd
 
 det gyldne kryds
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 12:24

det gyldne kryds med Romanov er jo Blue hors Zack.. kan ikke lige husker hvordan hans lemmer er..

 

Hvis du kan lide Zack men tænker noget lidt nyere kunne være en ide.. så er der jo en del sønner der er kåret også.. (men nu er jeg ikke så vild med det hollandske blod.. jeg er blevet for gammel til heste med for meget tænding )

selv synes jeg den nykårede Overgards Za rak ser fin ud, han er dog blevet solgt på auktion så hvor han vil stå til rådighed ved jeg ikke..

 

den nye hingst hos Blue hors Dancetto kan jeg rigtig godt lide og jeg kan også lide hans dejlige motor og bagben.. om det kommer for tæt på med Donnerhallblodet skal jeg ikke kunne sige.

 

Mine heste har faktisk lidt a la samme kritierier når jeg skal vælge hingst.. jeg brugte et år Antobello, velvidende at han kun har middel rammer.. men jeg fik et føl med et fantastisk temperament, noget kortere i ryggen end sin mor og meget mere bagben.. rammerne er ikke kæmpe store, men hun skal nok blive en rigtig fin ridehest.. hendes bestilling er også fin, men det har moderen så også især på forbenene.. men Antobello har nu heller ikke træls benstilling.

 

Skal vi være rigtig modig.. så tænker jeg rent faktisk Zonyx.. min Zonyxpige har fået ALT hvad jeg håbede og forventede da jeg brugte faderen.. en ædel sag, kortet i ryggen, super lækker hals, yndigt hoved, taktfaste og lette bevægelser.. så jeg klager dog ikke (behøver jeg nævne jeg knuselsker den hest hun er bare mors lille pige og kalder på mig når jeg kommer).. dog tror jeg det er rimeligt vigtig han bruges på hopper, der giver størrelse videre.. mit føl er nu stort nok.. har lige målt hende til 147 cm i stang..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  12-03-2017 21:56

Jeg har også selv en Romanov hoppe. Jeg fik sidste år føl efter en Fürstenball-søn på hende; Freestyle. Han er det smukkeste og super godt bygget! Fantastiske bevægelser har han også, så det er en fin kombi. I år venter jeg efter, som lefab98 nævner, en Zack søn; Zodiac. Dette føl er jeg meget spændt på :-)

Ellers har jeg hørt super om kombien Romanov/Schufro - der er mange skønne hingste at vælge mellem.

God fornøjelse.

mvh Martine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bud...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2017 23:53

Prøv at tjek den nyindkøbte Blue Hors Fifty Cent ud ( købt i Herning i weekenden, tidl Fredensdals fifty Cent )præmiehingst med 9 i helhed, 7.5 både for og baglemmer, god, muskuløs overlinie, langt velformet muskuløst kryds, god lårmuskulatur. Afkom får Donnerhall i 4 led*2 og det kan fint gå. 9 i trav, 8 i galop.

 

Zack er afprøvet på din hoppes mor, tænker jeg du er klar over og har tjekket forlemme karakter ud for den kombi.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider