Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Connemara/sportsaraber
Forfatter: 
Dato:  31-01-2017 17:38

Min dejlige connemara hoppe skal forhåbentlig op til shulay gold fever her til foråret.

Føllet burde gerne blive af racen sportsaraber med rødt pas.

 

ville derfo gerne se billeder af andres heste som er sportsaraber med minimun en af forældrene som ikke er sportsaraber ??

1
0
Svar på denne tråd
 
 halvblods..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 09:13

jeg har hende her. Hun er godt nok registreret i DV, men vil kunne kåres som sportsaraber idet hendes far er Zonyx ox.. der er vist nok på moderens side hele 12,5% angloaraberblod.. men ellers er moderen en DV indeholdende trakehner, hannoveraner og en smule forædlingsblod..

 

Jeg knuselsker hende her.. sikke et temperament.. hun kan tændes på en brøkdel af et sekundt, men har heldigvis en ligeså hurtig slukknap.. og så ELSKER hun at føre sig frem.. hun elsker at løbe og hun har bare et udtryk at hun ELSKER det.. når hun tager storesøster med der er "ren" varmblod foregår dennes leg med buk og spring op i luften.. men bettefisen løber bare..

 

størrelsen fejler heller ikke noget.. hun er målt til 147 cm i stang her 9 måneder gammel.. storesøster havde samme højde i samme alder og er nu selv målt til 162 cm i januar.. (hende forventer jeg en sluthøjde omkring de 168).

 

her er hun så ca. 7 måneder gammel.

Billede

beklager grimen er i vejen.. men hoved og hals har hun fra sin far.. ryggen er kortet i forhold til moderen, gangarterne kan jeg ikke helt finde ud af hvor kommer fra.. hun kommer dog mere op af jorden og går let i forhold til sin mor.. hvor moderen nok har lidt mere rummelighed..

ihhh jeg glæder mig til at sidder på ryggen af denne lille dame.. håber bare ikke mine ben kommer til at være for lange..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 17:29

Hvorfor tager du den dog ikke til en connemarahingst, hvis din hoppe har rødt pas?

 

Connemaraponyerne er da så fantastiske - og afkommet vil helt sikkert også være mere værd, hvis du på et tidspunkt skal sælge

 

Der er masser af skønne connemarahingste i skandinavien (man skal bare kigge sig for)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lige lidt connemaraspam (jeg prøvede at begrænse mig selv )

 

Mange hilsner Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 cassa:
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 12:08

Cassa: mums nogle lækker heste i har ??

planen er også at hun skal bruges i connemara avlen, har dog altid ønsket et føl efter gold fever, hvilket ligger som nr 1 i rækken ? Her efter skal hun bruges i connemara avlen når hun er blevet fremvist lidt til stævner og kan vise at hun kan noget ;)



Der er ingen der er perfekte, men alle er perfekte på deres egen måde ;)

 

Nu med Irish cob vallakken Samson

1
1
Svar på denne tråd
 
 halløj...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 17:42

Det var dejligt at høre Der har jo desværre de senere år været kraftig nedgang i connemaraponyen, og det er en skam, for det er helt sikkert de mest fantastiske ponyer

De kan bruges til alt, og er kloge (og ikke mindst smukke )

 

Vi mangler nogle dygtige nye avlere, der kan hjælpe connemara'en frem igen - hvis man først har fået fingrene i en, er jeg sikker på, at man ikke kan stoppe igen!

Vi har en masse gode arrangementer, du kan se nærmere på her:
http://www.connemara-ponyer.dk

 

Og hvis du ikke har fået nok af connemaraponyerne, er du velkommen til at kigge på vores hjemmeside (http://www.skaergaarden.dk) og anmode om venskab på vores facebook side, hvis du søger på "Birgitte Gøtske". (det er alle i øvrigt velkommen til)

 

Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig

 

Mvh Anna

 

(lige lidt mere spam, fordi jeg ikke kan styre mig )

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sportsaraber
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 21:19

Snehvide her er sportsaraber, gik på fløj ved kåringen med blandt andet 9 i type.
Mor er DV hovedstambogshoppen Valløs Argonja (e. Argonjo). Far er shagayaaraberen Schani.
Billedet her er fra da hun var 3 år gammel. Hun er idag 16 år gammel. Hun er forøvrigt 171 cm. i stang.

Billede

 


www.dyretaxi.dk

 

 

 
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider