Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingstevalg NF
Forfatter: 
Dato:  13-01-2017 17:31

Hej...

 

Jeg har denne skønne NF hoppe efter Maroon med palle til MF. jeg har de sidste 2 år forsøgt at ifole hende NAT. men hun er meget sensibel og det er for stressende for hende :( derfor skal hun i år insemineres i stedet...

Billede

 

Hun ligger på vippen til at gå over mål(til kåring målt til 148cm) hun er ganske fint gående, lidt længere hals og mindre dybde ønskes.

 

Jeg kunne også fristes til at hente hjem fra udlandet evt.


 

 

Elmholst Nutella

Marnows Cassiopeia

Sjocho

Filuca

 

STALD HARBOGAARD

Avl af New Forest Ponyer

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 New Forest
Forfatter: 
Dato:  16-01-2017 11:34

Der er ikke ret mange New Forest hingste der bruger insiminering, så du skal nok lede lidt


Stutteri Hvedholm

Avl af Pinto, New Forest og Welsh Cob

0
0
Svar på denne tråd
 
 Firfod jenz lyn
Forfatter: 
Dato:  16-01-2017 11:39
Nu har jeg ikke tjekket om han er i familie med din .. men Firfod Jenz Lyn er blevet kastreret (øv), men der er frost sæd efter ham..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 inseminering
Forfatter: 
Dato:  17-01-2017 10:27

ifølge hingstelisten for 2016 tilbyder følgende inseminering:

Horsemosens Cayenne C

Golden Boy van de Stompslag

 

nu er jeg jo ret ny indenfor NF, så har ikke kendskab til andet end hvad jeg kan finde på de gængse sider.. og kåringsresultater.

 

Cayenne er en dressur hingst og Golden Boy er springhingst..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  17-01-2017 23:09

Jeg har vist givet mit besyv med om AI hingste til Nutella i et andet forum. Jeg er spændt på hvad du finder på til hende Marianne. At du vil forsøge at avle dybden mindre forstår jeg slet ikke, for den er svær at avle ind igen, og der er for få ponyer til de langbenede ryttere.

 

Ang. Lenes indlæg: Mig bekendt er det Jezper Klein Firfod har / vil kastrere, ikke Jens Lyn. Jeg tror man skulle give tilsagn om frost inden han blev / bliver skåret.

 

Med de karakterer han er kåret med, og eftersom han faktisk har vundet 5 års championatet i spring, tror jeg at Kaj vil blive ked af at blive betegnet som "dressurhingst". Faktisk deler man i NF helst ikke ponyerne op i spring og dressur, men sætter en ære i at de er allroundere, hviket de også beviser gang på gang.


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 ups...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2017 09:37

Anja ups det er korrekt.. det er Jezper Klein der er blevet kastreret.. og hvilken skam..

 

jeg er jo i varmblodsavlen, hvor spring og dressur er delt op.. og tænker da selvom det muligvis er en allround pony, så vil jeg da tænke brugen ind til det føl jeg engang om nogle år forhåbentlig skal lave.. så mit bud til den tid vil være at jeg vil da kigge efter en hingst med gode gangarter.. og det gør da absolut ikke noget den kan springe..

 

en dressurhest/pony og har jo også godt af at springe :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider