Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Pas - medlemskab?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2017 02:54

Regner endnu engang med at kunne høste hjælp fra jer avler-HN´ere

 

Sidder på jobbet og har ikke en bjælde at lave - ergo går tiden med at sniksnakke med kollegaerne

 

Samtalen blev af omveje drejet ind på det efterhånden ret komplicerede papirnusseri der er ifm. registrering af heste/føl - og så er det min kollega spørger "SKAL man være medlem af det forbund hvor føllet bliver registreret for at få rødt pas så???" (havde tegnet og fortalt om hvordan min DV-hoppe nu - forhåbentlig - får et WPBR føl som får rødt pas)

 

"ØHMMMMM" var mit ekstremt begavede svar - for tænk, det aner jeg faktisk ikke!!! Jeg har jo altid bare været medlem i det forbund jeg valgte at avle i, men har da aldrig skænket en tanke om det kunne have haft indflydelse på hvad farve pas føllet fik om jeg var medlem eller ej...

 

Håber der er nogen der kan svaret

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 afhænger nok af forbund
Forfatter: 
Dato:  03-01-2017 09:54

nu er jeg ikke inde i alle forbund:)

Men jeg avler i DOA- dansk oldenborg avl, her er ingen krav om medlemskab for at føllet får rødt pas eller ej :) der er kun de almindelige afstamningkrav forbundet nu engang har, der afgør pasfarve:)

derimod hvis man vil til plagskue eller have kåret en hoppe skal man være medlem for at kunne deltage i disse arrangementer:)


OLDENBORG

Avlshingst Renti´s Zeus OLH 794

tilbyder bedækning

kun 3000kr plus attest.

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 01:25

...for svaret - det giver jo egentlig mening

 

Så er det store spørgsmål jo så om jeg kan/skal spare de 550 kr. et medlemskab koster ved Welsh foreningen - planen er jo godtnok at føllet skal vises lidt frem - men er den nu komplet skævbenet så er der jo ingen grund til at "smide penge væk" på et medlemskab hvis ikke det er et krav for at den får sit røde pas???

 

Nå - SEGES må vel kunne svare en af dagene

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen krav
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 06:56

Nej, der er ingen krav om medlemskab for at få rødt pas - i hvert fald ikke for de racer, hvor SEGES er pasførende. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig for eksempelvis Islænderne.

 

Derimod synes jeg, at jeg har en moralsk forpligtelse til at være medlem af den avlsforening, mine heste "tilhører" - og især da, når jeg avler

 

I "min" forening foregår der så en masse for os, som ikke lige får en masse føl, så der er mange gode grunde til medlemskab.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 medlemsskab
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 08:49

jeg har heller ikke hørt at der kræves medlemsskab for at få rødt pas til sit føl.. det afhænger af forældrenes tavle..

Mener dog hannoveranerforbundet kræver et eller andet..

 

men ikke de danske forbund. Jeg har det ligesom Sif at det er god skik at støtte sit avlsforbund, med et medlemsskab.. men nu har jeg tre racer hjemme og har faktisk valgt ikke melde mig ind i det 3. lige foreløbig...men planen er da på sigt at blive medlem.. vil gerne gøre mit for at støtte den seriøse avl..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 HN-hjælp...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 22:34

...er uvurderlig Tak for alle svarene !

 

Jeg har skam hele tiden haft planlagt at melde mig ind - men nu kan jeg jo med sindsro vente til føllet rent faktisk dukker op

 

Kontingentet er jo det samme uanset hvornår på året jeg melder mig ind. Synes det er "ærgelige" penge at bruge hvis nu føllet af den ene eller anden grund "bliver væk"... (UH tør næsten ikke at tænke på alt det der kan gå galt )

 

Før i tiden var jeg jo bare medlem før jeg avlede - så har faktisk aldrig tænkt over om der var sammenhæng mellem medlemskab og pas før min kollega spurgte - det er nu meget godt at omgåes ikke-hestemennesker ind i mellem

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider