Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Inseminering v. Insaminør eller dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 21:15
Halløj jeg vil ikke reklamere for noget men vil bare gerne høre jeres mening om emnet da jeg selv er tilmeldt uddannelsen som heste insaminør her til februar;-)...(hovdesageligt for selv at kunne inseminere min egne heste)



Hvis i stod og skulle vælge mellem at få insemineret jeres hoppe hos en dyrlæge eller en heste insaminør hvad ville i vælge, og hvorfor ? Er der fordomme om den ene eller anden ? Eller er i ligeglade ? Hvad kunne få jer til at vælge det modsatte ?

Så vit jeg kan se er en heste insaminør somregl billigere end en dyrlæge

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  02-01-2017 12:36

hvad tager en inseminør normalt for at inseminere?


OLDENBORG

Avlshingst Renti´s Zeus OLH 794

tilbyder bedækning

kun 3000kr plus attest.

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på forholdene
Forfatter: 
Dato:  02-01-2017 16:51

Vi har både prøvet dyrlæge ude/hjemme og inseminør hjemme, og haft succes med alle tre dele.

 

Dyrlæge hjemme er det eneste jeg aldrig vil gentage, det blev ganske enkelt for dyrt, da vi skulle betale for en konsultation hver gang, dog kun en halv konsultation hvis de skulle komme igen samme dag.

 

Min veninde er uddannet inseminør, så hun har flere år insemineret vores hopper og kommer også til at gøre det i år. Vi har en teaserhingst, og jeg synes det er svært at undvære, da man skal være ret skarp på brunsterne når ikke der bliver follikelkontrolleret undervejs. Men vi har meget stor succes med den metode, vi slipper for at køre med føllene og slipper for opstaldning ude. Vi skal bare have drægtighedsscannet på 16-18 dage.

 

Ellers afleverer vi hoppen enten hos en dyrlæge eller på hingstestationen til inseminering. Det er nemt, men man risikerer at få sygdom med hjem eller jeg har flere steder oplevet at foldtiden er meget begrænset, og det har jeg hopper der ikke fungerer med, så bliver de ganske enkelt ikke drægtige.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemme..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2017 10:04

min erfaring er bedst når mine hopper er hjemme..

eller rettere, er det en hoppe uden føl har jeg ikke de store problemer med at sende hende afted til hingstestationen, men har jeg føl, så bliver de hjemme..

 

hingsteholder har en gang kommet forbi og insemineret min hest og hun kom i fol..

 

ellers bruger jeg min dyrlæge,for så bliver hoppen skannet, jeg har nemlig ikke nogen teaserhingst og må nøjes med at holde øje med min vallak, når han begynder at synes hoppen er lidt mere sød en normalt..

er foliklen stor nok, sprøjter min dyrlæge ægget af efter inseminering for at komme færrest gange..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider