Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Pris på avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 21:16

Jeg overvejer, at sælge min avlshoppe, men er meget i tvivl om, hvordan jeg skal prissætte hende. Håber at kunne få lidt inspiration her.

 

Hoppen er RDH hoppe fra 2001 og har gået international Grand Prix med placeringer på internationalt plan. Hun har været ude af sporten de sidste 3-4 år efter en skade.

 

Fik først et års pause, hvor hun fik føl i 2014. Hun har derefter været i kontinuerlig ridning i ca 1½ år indtil denne sommer uden skader, men synes hun skulle skånes for meget. Har nu endeligt opgivet genoptræning og pensioneret hende.

 

Nu er hun ifolet med Fürstenlook og har termin juni 2017.

 

Begge gange er hun kommet i fol i første forsøg, hun havde en uproblematisk fødsel og var en god mor.

 

Hvad kan jeg bede om for sådan en hoppe?

 

Mvh Gry

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 21:27

Det lyder jo som en interessant hoppe, men afstamningen har uden tvivl også indflydelse på en prissætning af hende, hendes alder vil spille ind og naturligvis det ventede føl.

Hun er lidt svær at prissætte, fordi afstamningen er udeladt.

Men et forsigtigt bud kan være ml. 30-50.000 inkl. føl. Og dermed ved jeg, at der er en stor margen - men det er den udeladte afstamning, jeg lader få lidt råderum der.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-10-2016 13:03

Afstamning? Alder? Er hoppen kåret?

Og kan man se hoppens resultater nogle steder (Fx på GO?)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2016 15:50

Hoppen er kåret RDH hoppe med beskrivelsen "Dressurbtonet, betydelig, knap feminin hoppe med stort sadelleje og særdeles god bevægelse. Brugsdel ialt: 799,0 R:850,0 G:797,0 S:750,0." Så har hun fået 7.5-8.5-7.5 for gangarter og 8 i Helhed.

 

Hun er efter Michellino og Filon D'or (vistnok Schweizisk).

 

Som 5-års gik hun i DSA mellemrunden og som 6-års i DSA finalen.

 

Resultater fra GO kan ses her:

go.rideforbund.dk/resultater/ resultat-hest/ rytter.aspx?r=&rId=&h=KILDEVANGS+ MIGNON+ %280103401%29&hId=DRF.0103401

 

Mvh Gry

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-10-2016 18:04

Hun er S hest i dressur.

Jeg synes du skal lave en annonce på Ridehesten i rubrikken avlshopper, prismæssigt ville jeg ikke sælge sådan en hoppe for under 50.000

Tror også hun kan koste noget mere.

 


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris?...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2016 09:54

Kan godt forstå du har svært ved at prissætte. Jeg vil remse lidt op som kan få betydning for prisen, som kan få prisen til at gå op og prisen til at trække ned, jeg har ikke et bud på hvad den skal koste som sådan.

 

Hvor meget viden har du om hendes hoppestamme? Mange vil gerne se præstationer, hoppen har i den grad selv præsteret og har også 2 halvsøskende som har præsteret i henholdsvis dressur ( A hest ) og spring ( B hest ) - hoppens mor er selv kommet sent igang som avlshoppe men fik så 6 afkom det første da hoppen var 11 år og det sidste da hoppen var 18 år, ingen stævneresultater at finde, ved du om den evt er købt i udlandet og måske har gået stævner der, måske flere afkom? Svært at finde præstationer i stammen, dermed ikke sagt at der ikke kan være noget.

 

Det kan være begrænset hvor mange føl der yderligere kan trækkes på hoppen med mindre der laves embryoer og så skal du finde en køber med den store pengepung. Hoppen får føl nr 2 som 16 årig.

 

Hvordan er første afkom og er det solgt? prisklasse på første føl skal også have indflydelse på hoppens pris, kan se første føl ikke er bedømt til følskue.

 

Hoppen har haft en skade der har sat den ud af sporten, hvor stor er risikoen for at denne skade bryder op på fold eller med stor vægt fra drægtighed.

 

Er hoppen forsikret med foster/føl forsikring og kan denne overtages.

 

Personligt er min næste avlshoppe ung, gerne med nogle elitehopper i hoppestammen.

 

Men mon ikke du finder en køber der vil satse på din hoppe.

 

Men ja pris er svær, og måske er hun meget mere værd for dig end hvad du kan få for hende.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ERDH hoppe
Forfatter: 
Dato:  10-10-2016 19:49

I øvrigt er M til din hoppe kåret i DH, men hun er både berettiget til sit R samt elitestatus, Så det skal du da ha søgt DV om :)


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jessie og GLRosina
Forfatter: 
Dato:  10-10-2016 20:42

Hej Jessie

 

Det forstår jeg ikke. Nu er jeg absolut ikke avler-menneske, men jeg kan vel ikke søge om elite-status til min hoppes mor? Det er jo ikke min hest.

 

Sådan som jeg forstår reglerne for min egen hoppe, mangler hun at få et hingsteføl til forbesigtigelse eller et hoppeføl kåret i DH for at kunn blive elitehoppe. Mon det er rigtigt?

 

Hej GLRosina

 

Jeg ved ingenting om hoppestammen, men har heller ikke rigtig søgt oplysnigner.

 

Det første føl har været i børnehave fra han var et halvt års tid gammel og er lige kommet blevet kastreret og kommet hjem i sidste uge. Han ser ret fint gående ud, men alting er meget nyt. Det har aldrig været på tale at han skulle til skuer eller kåringer, men det visr sig, at han har mus, så det havde nok heller ikke ført til så meget. Jeg har ikke forsøgt at sælge ham og jeg tænker, at lige nu bliver han hos mig, så kan han måske blive min næste ridehest.

 

Jeg har ikke forsikret nogen af mine heste og heller ikke en foster/føl forsikring.

 

Jeg tænker bestemt ikke, at den gamle skade bliver et problem. Den ligger trods alt tre et halvt år tilbage i tiden og hun har efterfølgende både fået føl og været i ridning uden at skaden kom igen.

 

Jeg synes, at i en travl hverdag, er alt det med føl og unghest meget arbejde i forhold til at købe en god 4-års. Og umiddelbart tænker jeg, at jeg kan købe en god 4-års billigere end jeg kan "lave" den. Og så er risikoen ikke min. Så avler skal jeg nok ikke være.

 

Mvh Gry

0
0
Svar på denne tråd
 
 elitehoppe
Forfatter: 
Dato:  11-10-2016 20:18

Din egen har lang vej igen, du kan læse mere om regler på DV´s hjemmeside.

Hendes M kan godkendes som ERDH hoppe, kontakt DV og spørg om de kan hjælpe dig.

Hoppen lever sikkert ikke længere, avler tror jeg er udenlandsk, og sidste ejer (som har avlet på hende) kan du finde på hestedata eller evt få oplst ved din henvendelse.

Hvis ikke du finder en som selv ønsker at ansøge kan du godt selv ansøge.

Du kan gøre opmærksom på at det ikke er æren du søger, men at resultatet vil betyde noget for din hoppes fremtid i avlen.

Bare ring til dem, de er flinke ;)


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gry har da ret
Forfatter: 
Dato:  11-10-2016 20:53

Gry har da ret i at hendes hoppe enten skal have en hingst udtaget til Herning eller en hoppe kåret i DH, så er den Elitehoppe. Den får jo 20 point da den selv er S-hest i dressur og så skal den bare opfylde de grundlæggende krav.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 korret
Forfatter: 
Dato:  12-10-2016 10:17

Med lang vej igen mener jeg tidsmæssigt, før der kan ansøges. med lidt god vilje kommer vi hen i 2020.

Derimod kan der nu og her søges på M.

Jeg synes det er en spændende hoppe, grundet dens egenpræstation, men stammen er måske umiddelbart lidt "tynd"

Det skal dog siges, at jeg kun har kigget den ganske let igennem.

 

Heldigvis er priserne på ungheste i stigende kurs, og efterspørgslen på gode ungheste er stor.

Held og lykke med jagten på din nye ridehest, samt med salget af "den gamle" :)

 


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/jbdEnjoyhorses.dk/

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider