Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Stolt opdrætter
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 18:35

Sidste sommer fik vi tilbuddet om at låne en DSP-hoppe til avl, og ikke hvilken som helst hoppe, Burberry er kåret med sølv og oprangeret som nummer 8 til Eliteskuet. Hendes to helsøstre og deres mor er alle kåret med bronze og mormor er kåret med guld og som Årets hoppe.

Billede

Hun folede 8. juli, et dejligt ædelt og langbenet hingsteføl med en super skridt og galop. Traven havde vi ikke set, men da alle i morstammen er kåret med 9 eller 10 itrav, så troede vi på at traven også var der.

I søndags var vi til følskue med ham, kun 5 uger og 2 dage gammel, og jeg kan hilse at sige at, jo traven er der også. Dommerne kunne lide hvad de så og han blev både Dagens bedste Hingsteføl og vinder af SAC-pokalen til bedste sjællandsk-opdrættede føl.

Billede

Et lille billede før bedømmelsen.

 

Billede

Fra æresrunden.

 

Billede

Lidt mere æresrunde. Da gemalen som plejer at står for alt mønstring har fået en korsbåndsskade blev tøjlerne overladt til naboen, som gjorde det til UG.

 

Billede

Rosetter og bånd med føl.

 

Billede

Smukke Bitsch Boy.

 

Sidste weekend i august går turen til Ikast, hvor der er Eliteskue. Det bliver spændende at sammenligne ham med de andre udtagne føl. Han blev lidt træt som dagen skred frem, men det er også hårdt at være på når man er lille. Så håber de 14 dage gør en forskel.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

20
1
Svar på denne tråd
 
 Bhcddgjk
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 21:05

Jeg kan godt forstå at i er stolte, han var bare super fin.

Stort tillykke, og knæk og bræk i Ikast :)

 

mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 21:33

Hvor er han bare fin. Hvem er han efter, og hvor kommer alt den fine maling fra?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Se det er spørgsmålet
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 00:11

Han er efter en tysk hingst der hedder D-day AT. Hoppen er efter FS Champion de Luxe morfar er FS Don't Worry.

Billede

Og så kommer vi til dit andet spørgsmål. Det var en ret stor overraskelse.

 

Jeg har set nogle røde/palomino føl efter hingsten, som har haft rimeligt meget aften, dog ikke noget der ligner det her. Men sandsynligvis er det et sabino-gen, som giver mere og mere hvidt for hver gang man krydser to individer med genet.

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 09:36

stort tillykke og det er fuldt forståeligt at være stolt..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 12:01

Nøj han er bare lækker - omend navnet er lidt mystisk ;)

 

Han kan da måske blive et lækkert hingsteemne og lækker farvelade :D


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beholder?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 12:51

Hvad har du tænkt dig med ham så? Altså vil du beholde ham og se, hvordan han udvikler sig eller skal han sælges?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal sælges
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 19:33

Umiddelbart skal han sælges, men ikke for enhver pris det er han for god til. Jeg kan også godt se ham som enten hingsteemne eller som dressurpony på topplan.

 

Navnet er et "arvestykke" lige så vel som hoppen er. Opdrætter af mor's allerførste DSP-føl hedder Bitsch Boy, Bitsch med s fordi det er opdrætters efternavn. Vi har så overtaget deres allersidste hoppe og skal føre deres avl videre i Danmark og derfor har væres første føl fået samme navn som deres første føl.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 09:53

Ahh så der er mening bag navnet :D

 

Uhh han er fin, jeg synes du skal beholde ham :D


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 12:53

Stort tillykke med titlerne.

Fantastisk flot føl I havde med og sikke han kunne trave derud ad, virkelig et kvalitetsføl .

Held og lykke til eliteskuet.


MVH Rikke

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke mindre stolt
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 09:59

Vi var så til Eliteskue i lørdags, vi syntes det var lidt svært hvad vi skulle have af forventninger, han er trods alt født meget sent, så han var kun 7 uger. Ved fremvisningen afslørede det sig at han var vokset lidt desværre kun bagi. Så hans rigtigt fine trav fra følskuet blev lidt mere almindelig. Så efter fremvisningen var vi så lidt Hhmmmm, vi vidste ikke rigtigt hvad vi turde håbe.

 

Men han fik en plads i finalen blandt årets bedste 3 bedste føl og så var vi egentligt glade. Men efter finalen hvor han gav den max gas med galop og bukkespring, kom beskrivelserne, karakterne og endelig kåring som Årets Hingsteføl 2016.

 

Billede

 

Billede

Billederne må I tænke jer til, jeg er ikke professionel nok til at kunne tage billeder i sådan en situation. Jeg ved at der var en ung gut der tog billeder, og håber de snart kommer på FB, så skal jeg nok dele lidt herinde.

 

Turen hjemforegik med smil helt oppe om ørerne, selvom det var svært at forstå at vores "lille dreng" var Årets Bedste. Gemalen måtte holde godt fast i rattet for ellers røg hænderne ovenud af taget.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

13
1
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 14:13

Tillykke med titlen. Han er godt nok fin :D Han bliver spændende at følge.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe tillykke!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 15:36

Kæmpe tillykke! Sikke en fed oplevelse!

 


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt flere billeder
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 20:06

Billede

 

Billede

 

Billede

Bitsch Boy havde det sjovt med sjovt på.

 

Billede

Galop bedømt til 9.

 

Billede

Trav bedømt til 8.

 

Billede

Typen blev bedømt til 9!

 

Billede

En smuk ung mand med med æresbånd. Udover sit smukke udseende er han udstyret med et fænomenalt tempoerament!!!!

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Så blev man 3 år
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 14:19

2½ år er gået, og det har været med op og nedture, temperamentet har altid været i top, ligeledes galoppen, mens traven har været nærmest ikke eksisterende. I perioder har han travet til 6!!!

 

Men omkring jul gik træningen frem mod hingstekåringen i gang, og da han lige fandt fidusen med indspændingerne så skuldrene kom lidt på plads, ryggen op osv. så kom traven snigende igen. Så kom der forsko på og så var det slut med snigen Så kom traven for fuld udblæsning, men dermed forsvandt galoppen også, men den kommer nok igen når han får balancen/styrken.

 

I lørdags gik turen så til Ikast og DSP hingstekåring, og selvom han var meget utryg over ridehuset og de mange mennesker og musikken, så overbeviste han dommerne og kom derfra med avlsgodkendelse og et 9-tal for sin fantastiske trav.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Så flot!
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 21:00

Hvor er han bare fin og lækker tænk at han er så stor nu, tiden flyver


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2019 09:50

Sikke en smuksak.

 

Og ser rigtig velforberedt ud, altså med passende muskler, for så ung en hest.

 

Tillykke med det flotte resultat.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke Charlotte!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2019 20:57

Sikke en oplevelse det må være med en hjemmelavet, kåret hingst:-)

De har da fået set høje hvide sokker i år til hingstekåring....

Han er super fin.


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  28-02-2019 09:03

det skulle jo ligge i kortene at han fik sin avlsgodkendelse, han ser da rigtig smart ud.. og mon ikke han næsten kan godkendes som pinto

elsker når de har deres specielle aftegn og når det jo så sidder på en kvalitetspony gør det jo slet ikke noget..

 

har I selv hopper, der passer til ham eller??


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak allesammen
Forfatter: 
Dato:  28-02-2019 09:33

@MissGreen Ja, det er lidt underligt, men omvendt også det man har gået og ventet på i snart 3 år, at se hvordan han udviklede sig og kom til at se ud som voksen.

 

@Julle Tak, jeg synes gemalen har gjort et rigtigt godt arbejde. Jeg kunne godt se at vi arbejder med noget længere indspændinger end flere af de andre, men vi ville jo have næsen frem/ned og ryggen op. Jeg synes også det har betalt sig netop på muskulatur og bevægelserne.

 

@Stald Lauenborg Det er en lidt surrealistisk følelse at stå med her bagefter, som hingsteopdrætter. Ja, der var mange med blis og sokker, men Lykkehøjs Bodypaint og vores Bølle Bob skiller sig alligevel ud.

 

@Lene Farving Umiddelbart regner vi faktisk med at bruge ham på alle de 3 vi har der ikke er i familie med ham. Jeg har været lidt i tvivl med de små om han blev højtstillet nok, men da først maven blev trænet væk, så var benene ret lange. Jørgen Finderup foreslog at vi stillede ham som Pinto, men så skal vi have ham farvetestet for Sabino-genet, og jeg ved ikke om det kan betale sig.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 spændene
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 14:45

det er utroligt som benenes længde kan "ændres" når maven kommer væk

 

det vil jo være god kvalitet at tilføre en pintohoppe, men selvom han måske er sabinobroget, (hvilket det ser ud til han er) så kan han jo umiddelbart ikke lave et broget afkom på en ensfarvet hest, medmindre den også gemmer på det sabinobrogede gen, så vidt jeg har lært

men det er jo fedt når kvaliteten også er der på de specielle farvede dyr :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med hoppen?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2019 08:45

Stort tillykke med avlsgodkendelsen. Det er da mega stort! Hvad med hoppen, som I lånte? Har I den stadig og får den ikke flere føl?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Status på mor
Forfatter: 
Dato:  06-03-2019 10:19

Tak

Burberry står stadig i vores stald.

 

Stutteriet som vi lånte hende af endte med at blive helt afviklet, og vi fik tilbuddet om at overtage Burberry, som var den sidste hoppe de havde tilbage. Da hun havde folet meget sent valgte vi at springe et år over med ifoling, selvfølgelig skulle hun drille så sidste års føl kom ikke så tidligt som håbet, men dog en måned tidligere.

Billede

Lillebror gik i storebrors fodspor og blev Bedste DSP-hingsteføl 2018.

 

Sidste år vandt jeg så en bedækning på Facebook med en Feldballe-hingst, der faldt valget på Dressmann II, så nu glæder vi os til føl sidst i maj. Og jagten på dette års hingstevalg er allerede gået ind.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Ih, hvor spændende
Forfatter: 
Dato:  06-03-2019 10:25

Det er da bare vildt spændende! Og tillykke med bedste DSP-føl i 2018 Jeg troede faktisk, at du avlede welsh hehe, men jeg har nok misforstået noget på et tidspunkt.

 

Har du et link til Dressmann II?

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Welsh udfases
Forfatter: 
Dato:  06-03-2019 15:44

Mit hjerte brænder for Welsh-ponyerne, men jeg synes det er en lidt lukket forening og derudover så er det de små sec.A mit hjerte brænder for og de er altså svære at sælge for penge.

 

Samtidig har vi jo også avlet varmblod, tidligere DV men nu Hannoveranere, men nu er det DSP'erne der trækker mere og mere, der kan man lidt slå to fluer med ét smæk. Sidste år fik begge mine WM-hopper føl efter DSP-hingste. Blandt andet fik vi hende her, hun var også i finalen til DSP's Eliteskue. Så det var en god dag.

Billede

 

Billede

 

Dressman II er helbror til Dressman I, som bla. er dobbelt europamester i dressur.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Sikke en dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  06-05-2019 20:47
Hej Charlotte

Sikke en dejlig tråd , skønt engang imellem at få slutningen på historien. Jeg synes da du skulle prøve ham ved pinto også. Smuk smuk pony.


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Oxalia
Forfatter: 
Dato:  06-05-2019 21:22

Mange tak, helt slutningen er det ikke blevet, vi har efterfølgende solgt ham til Katrinelund, hvor jeg er sikker på at han får de allerbedste muligheder, så kan man ikke give sine "børn" mere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  19-05-2019 10:47

Hej Charlotte

Jeg så lige "din" pony på Katrinelunds hingsteliste. Det er vel nok blevet en fin pony. Det bliver spændende at følge den i både avl og sport - og vel også mega spændende for dig

 

Skal du lave flere ponyer? Jeg er ikke lige helt opdateret på, hvad du ellers har skrevet om dine avlsplaner.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyer!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2019 12:21

Jo vi kommer nok til at avle flere og flere ponyer, vi bliver jo ældre og når samtidig man har succes med noget så bliver det det der trækker. Vi har indtil nu avlet Bitsch Boy der er 3 i år, 2 hingsteføl der er 2 i år, og så fik vi 4 hhv DSP og WPBr sidste år første år vi fik hoppeføl så vi har lidt til fremtiden og i år venter vi 2 ponyføl.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Materialeprøve
Forfatter: 
Dato:  20-09-2019 22:14

 

 

Lidt billeder af knægten, det første her er fra 2. maj, hvor han var til hingstefremvisning på Sjælland sammen med flere af Katrinelunds andre hingste.

Billede

 

23. august var der indsyning til materialeprøve, vi syntes han så fin ud, vi er måske en anelse farvede?

Billede

 

Billede

 

Idag var der så afslutning, og Bitsch Boy kom derfra som Dagens Dressurhingst med 871 points, han fik 9,5 for skridt, 9 for trav og 8,5 for galop, dommerne gav ham 9,5 for ridelighed. Mere overraskende var det at han fik 801 points for springning, en disciplin som han på ingen måde er avlet til. Vi er så STOLTE over vores dejlige dreng.

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Tillykke Charlotte!!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 14:22

Hvor er det flot. Kan det passe, jeg så ham på Kirstinelund?

 

Vores hoppe endte med en bronze medalje og jeg tror jeg beholder hende. Synes altså det DSP er lidt sjovt.. så skal bruge en hingste engang om nogen år - måske din kunne være interesant..

Endnu engang tillykke med den flotte fyr!


Fysioterapi og træning til ryttere

Sadel fitter for WOW sadler

http://www.wowsaddles.com

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 22:00

Ja, vi solgte ham til Katrinelund ikke så længe efter ham fik avlsgodkendelse. Vi synes de kan give ham nogle muligheder som vi ikke kan.

 

Vi er også blevet lidt bidt af DSP, vores Welsh-hopper har begge fået et hoppeføl efter en DSP-hingst sidste år, som kommer til at overtage mødrenes pladser i stalden og vi har solgt næsten alle vores unge varmblodshopper, så der er næsten kun DSP'er i stalden.

 

Tillykke med bronzemedaljen Og jeg synes helt sikkert at du skal prøve Bitsch Boy på hende, jeg glæder mig sindssygt til at se afkom efter ham i de kommende år.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tillykke ..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2019 14:40

med det gode resultat, jeg har virkelig kigget meget på ham, da han er ret interessant.. jeg kan jo ikke lade være med at kigge mulige hingsteemner, uanset hvilken hoppe der er på folden.. tænker han kan være et rigtig fint bud til den brogede dame jeg har, selvom hendes far er springpony og hun virkelig kan hoppe den bette, så har flere af hendes søskende på moderens side godt kunne gøre det på dressurbanen, og udvalget af pintohingste er altså ikke kæmpe stort... så måske når datteren er vokset fra ponyen


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider