Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvad nu hvis...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 20:38

... Ens hoppe dumper til kåring?

Jeg er igang med at træne min hoppe op til eksteriør kåring, og pludselig slår tanken mig.. Hvad nu hvis hun ikke går igennem? Kan jeg tilmelde hende en ny kåring? Hvad bliver der vurderet ved en eksteriørkåring? Og hvor "hårde" er dommerne i deres vurdering?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afvises
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 06:37

Ja, en hoppe kan sagtens blive afvist ved en eksteriørkåring. Hvis dette ser, så er det en god ide at snakke med dommerne om hvorfor? For nogle ting kan der rettes op på, andre ikke.

 

Hvad der bedømmes til en eksteriørkåring? Eksteriør. Altså hestens bygning og dens bevægelse, som jo er betinget af dens bygning.

 

Dommerne er oftest hårde men retfærdige, hoppen behøves jo ikke være perfekt men dens fejl vil blive beskrevet.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 09:33

Okay... så Hvis hun bliver afvist, så vil hun godt kunne blive tilmeldt en ny kåring.

Jeg synes jo jeg har verdens flottest hest så håber jeg at dommerne også synes det.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pøj, pøj...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 22:02

Held og lykke med projektet, jeg har et afkom efter din hoppes helsøster ( denne søster er kåret med 7 i helhed i Forregister, da der ligger en ukåret LU hoppe i 3 led, så din bliver vist også en F3 hoppe i forregister mener jeg, dvs ikke noget med DS eller DH ).

 

Har en MM til min ene hoppe som jeg kan se blev omkåret, så den gik en helhedskarakter op til omkåring.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må jo næsten være
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 22:05

... Sonet? Jeg har også fået af vide at hun vil blive en F3 og selve pointene er jeg egentlig ikke så interreseret i, så længe hun bare består :)

Har en ide om at ifole hende til foråret og med hendes alder taget i betragtning, så skal det jo helst være snart når det nu er første føl. Men hvis jeg skulle vente endnu et år fordi hun dumper i år.. Ja så bliver hun jo næsten 16 inden hun (forhåbentlig) foler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 muligheder
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 14:13

du kan evt. tage hende med til et af de dyrskuer, hvor der plejer at komme DV dommere, f.eks Gl. Estrup og tage en snak med dem.

 

Ud fra hendes stamtavle er hun nok ikke super moderne, men hvis gangarterne er i orden, og hun vender rigtigt, så bør det vel ikke gå helt galt.

selv havde jeg min gamle hoppe til skue for nogle år siden (tror hun vel var omkring de 12-14 år dengang) og fik af vide hun er en harmonisk hoppe, men der er kommet en ny type siden, men alligevel en fin beskrivelse. Nu er hun så kåret, så det var bare fordi jeg ville have hende med i byen og jeg ikke havde andre kandidater.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 gammeldags
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 09:53

Hahaha.. ja hingstene i hendes stamtavle er nok ikke helt med på beatet længere.. men er det ikke noget med at 60-70´rne er blevet moderne igen? elle er det kun møbler

Gl. Estrup vil jo være helt perfekt, det er jo næsten lige om hjørnet. Det må jeg lige få tjekket op på.

Om ikke andet, så krydser jeg finger og håber på det bedste til efteråret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har sådan en
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 10:11
Hej

Tag hende med til et dyrskue med rigtige DV dommere, det er der også til dyrskuet i Thisted hvor der er udtagelse af 2 års hopper, så derfor får du en seriøs bedømmelse. Har selv udstillet en 18 årig som gik med 23 point givet af kårings dommer, hun gik lige op med 4 års sølv medalje hoppe til dyrskuet, så jo bare fordi det ikke er top moderne afstamning så kan de altså godt være fine.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sonet..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 12:42

Det er rigtig Sonet er mor til min hoppe, Sonet er den eneste af søstrerne der er kåret ( ved en anden søster er aflivet )

 

Hvad for en hingst vil du bruge på din hoppe?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 13:00

Ja, det er vist noget med at deres søster Soya, havde alvorlig spat i forbenene og blev aflivet. Og forhåbentlig er de snart 2 som er kåret :)

 

Jeg har kig lidt på Katrinelund, synes de har nogle fine hingste, vil gerne have en som er springbetonet.

Men har ikke besluttet mig endnu, tror jeg venter til efter hingstekåring næste år med at vælge :)

 

Jeg bliver mere og mere sikker på at hun skal tilmeldes skuet på Gl. Estrup. Bor i Randers så der er jo ikke langt derud. Må heller lige få overtalt manden til at køre

0
0
Svar på denne tråd
 
 landbrugsmessen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 10:36

Så er hun tilmeldt landbrugsmessen! Det skal nok blive sjovt, både min og hendes første gang til skue. Men hvad skal vi have på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sonay er blevet Moster...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 22:49

Hej Regitze, jeg genopliver lige din tråd for min hoppe som er efter Sonay´s søster Sonet fik her den 6/4-2017 et skønt hoppeføl.

 

Min hoppe er efter Weltjunge/Sorel/asferg cyklo og mit hingstevalg faldt på Blue hors st. schufro, som jo har avlet lidt forskelligt både ædelt/mindre ædelt og enkelte lavstammet, så med mit ældre blod på hoppestammen og mormor på 160 i stang og ikke så mange led tilbage i hoppestammen var han også lidt et sats.

 

Lad mig præsentere St. Claire e. BH St. Schufro/Weltjunge/Sorel - jeg er godt tilfreds med udfaldet og så er hun udstyret med et super sind.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Held og lykke med dit projekt føl, så du var på terminslisten til juni.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2017 09:59

Hvor er hun bare fin

Jeg så nemlig også den opdaterede folingsliste og håbede på lidt billeder, og her var de :D håber du vil holde os opdateret med flere billeder :D

Det er nemlig "gammelt" blod der er i vores hopper men bestemt ikke dårligt :) jeg synes du har fået dig et rigtigt flot resultat :D Nøj hvor er der længe til juni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Soya..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2017 16:50

Ja Soya blev aflivet grundet spat i begge bagben.. en skam da hun var en super dejlig hest der viste gode takter..
Dejligt at se at andre afkom efter Sorel gør det godt ..


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider