Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 EponaTV reaktion !
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 08:48

Epona skriver at Dansk Rideforbund har kommenteret deres billeder og video af Akeem Foldagers behandling ... som desværre er det samme som mange heste i udsættes for.

De angiver også 3 grunde til at de ikke tror at der vil ske noget i denne sag, hvilket desværre nok viser sig at være sandt. Linket ses her:

epona.tv/blog/2014/april/danish- equestrian-federation-reacts-to- akeem-photos

 

Hvad kan vi gøre hvis vi er imod denne form for behandling af heste ?

 

Den vigtigste våben vi har er at ramme dem som anvender metoderne på pengepungen ! for det er penge som har bragt dem til at gøre som de gør.FORDI DET KAN BETALE SIG - det er BIG BUSINESS.

 

Hvis man ikke vil støtte sådanne metoder :

 

SÅ VÆLG EN ANDEN HINGST

BLIV VÆK FRA DERES ARRAGEMENTER

 

Enhver bedækning fra med hingst fra et sted, som åbenlyst viser at de sætter økonomiske hensyn over hesten velværd, er et samtykke.

Ved at vælge en anden hingst, selvom det måske bliver nr. 2 af ønskerne, så viser vi, at vi sætter hestevelfærd over økonomiske hensyn. Der findes mange hingste og der findes heldigvis også steder som behandler dem som de levende, følsomme væsener, de er.

 

En andet våben er at udbrede kendskabet til de metoder der anvendes. Dårlig omtale skader forretningen og giver færre bedækninger og dermed færre penge. Epona Tv burde have en pris!

hvis du har tillid til deres indslag, så del dem.

 

Så vil der måske ændres adfærd.... ikke af hensyn til hesten .. men af hensyn til forretningen

Hesten er nok ligeglad med årsagen.. bare de slipper for disse barbariske metoder

19
1
Svar på denne tråd
 
 Undrer mig såre
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 10:13

Jeg undrer mig egentligt over at der skal så meget negativ omtale til for at der overhovedet bliver nogen reaktion?

 

Jeg fravalgte for snart 10 år siden hingste fra en stor hingstestation blandt andet fordi jeg ikke kunne lide den måde de blev redet på, ikke at det var sporemærker og kæbetræk, men at unghingstene blev fremvist i slagtertrav uden mulighed for at bruge sig korrekt. Hovedet op, ryggen ned og derudaf.

23
0
Svar på denne tråd
 
 det vil måske
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 18:09

det vil måske sige at man skal boykotte hingstestationer som

Støvring hingstedepot, Blue Horse og Katrinelund for at råbe vagt i gevær?

Det er jo de 3 store som man kan ramme, ved at fravælge hingste derfra, som der kan mærkes.

Er spændt på om der kommer noger fra Dansk rideforbund omkring det og evt. Dansk varmblod.

 

Syntes det er en skam med alle de gode hingste der går til spilde ved en evt. boykot, men hvis det er det der skal til må vi jo stå sammen.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

6
3
Svar på denne tråd
 
 merete
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:49
Merete. jeg forstår ikke hel du er efter bh og katrinelund. Jeg syntes deres fremvisning af ungdyrene er pænt og ordentlig. Men selvfølgelig skal man droppe ah hingste. Der er masse andre gode hingste.
1
1
Svar på denne tråd
 
 de er jo
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:26
Jo men de er jo samarbejdspartner, helgstrand har jo solgt De Noir for Katrinelund, så måske hvis man virkelig vil noget med det så må man måske boykotte dem? Det er ikke noget jeg siger man skal men måske noget der kunne komme på tale. Kan kun sige en af de 3 store steder har en rytter som har en meget grimt øgenavn i ride kredse for den måde denne behandler/ rider hestene på.
Håber DRF kommer med nogle retningslinjer så det ikke går ud over avlen af gode rideheste, det er klart det her vil ramme avler som gerne vil bruge nogle af de berørte hingste.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 stategi
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:05

Man kan som udgangspunkt boycotte dem, som man ved, bruger de barbariske træningsmetoder - det kan sikkert også gøre indtryk at skrive det til dem, hvis man ellers havde valgt en hingst fra den stald,med en begrundelse for, at man nu fravælger.

Samtidig er jeg sikker på, at jo flere breve sponsorne får fra stalde/ hesteejere som stopper med deres produkter , jo bedre og jo mere effekt vil det have. Dårlig omtale er meget skadeligt for enhver forretning og det kan tage lang til at genoprette renoume.

Det behøver ikke at tage lang tid at ændre tingene

For det er faktisk os, hesteejere, opdrættere og rytterne som har den reelle magt.

 

Det må simpelthen stoppe nu!Hvis alle som er imod det står sammen og boykotter både de som behandler hestene på den måde og de som støtter dem

 

så vil det stoppe.

 

Jeg skal ikke bruge hingst i år, men vil bruge et andet firma end equisana til mine heste...og skriver det til dem..

9
0
Svar på denne tråd
 
 HUSK lige
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 11:37

 

At det er DLG som står bag Equsana >Equsana blev introduceret i 2011 som DLG's samlede hestebrand< www.equsana.dk/om-equsana

 

men de er jo ikke alene! Se hele sponsor listen her: www.helgstranddressage.com/ index.php/da/sponsorer

 

Boykot dem.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:51

Equsana har opsagt deres samarbejdsaftale med AH i dag.


Mette

 

Elbækgaards A'moon 

 

Sælges:

Ponyvallak kat 1, 6 år

DV hoppe (e. Romanov), 167, 4 år

DV hoppeføl efter Sezuan/Romanov født 10/3-2014

 

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

8
0
Svar på denne tråd
 
 I kommer
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 22:06
1
2
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 23:10

Sponsorsiden på Helgstrands website er ikke aktivt pt., det er helt blankt, så hvem ved... Måske er der en del der skal slettes.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

CANON EOS 400D SÆLGES

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ullan m.v.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 16:57

Ullan, jeg synes ikke du ud fra det billede du lægger op kan tillade at anfægte den tidligere ridning af Akeem. På billedet du linker til går han (for mig at se) afslappet med lukket mund og intet træk i mundvigene.

 

Personligt synes jeg det er fint vi har EPONA til at dykke ned i sager, som mange gerne ser ikke bliver vist/fortalt til omverdenen - og som særligt Ridehesten forholder sig meget tavst til indtil, der kommer pressemeddelelser ud.

 

Når det er sagt, kan EPONA også næsten blive "for frelst". Som jeg læser på deres side, er det næsten dyremishandling, at vi fortsætter med at avle. Potentielt kan hesten jo blive solgt til den næste Andreas Helgstrand.

 

Vi må selv sortere i informationerne og gøre op hvad vi selv tror på og står for - og så handle derefter.

 

Som de øvrige også skriver her, ser jeg heller ikke pt. ridning hos de øvrige hingstestationer, der gør at jeg ikke vil købe sæd derfra. At der er et samarbejde om forsendelse af sæd, kan jeg ikke se skal influere på at blive valgt fra som fremtidig samarbejdspartner.


Trine

6
0
Svar på denne tråd
 
 forklar..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 19:20

lige logikken.

 

... med lukket mund - ja, med den stramme næserem er andet vist ikke muligt? Mærkerne ved sporen er større end på Eponabillederne med AH.

 

Jeg skal ikke kunne sige om mærkerne skyldes sporen eller er medfødt farveafvigelse eller fordi Akeem har meget sart hud, det er der ingen af os, der ved eller kan se ud fra fotos. Men jeg forstår ikke hvordan et billede med en rytter kan være bevis for noget og et andet, stort set tilsvarende billede af samme hest med anden rytter viser det stik modsatte?

 

Ullan

1
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har brugt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 20:37

en af helgstrands hingste og kunne sagtens finde på det igen; synes han hjemkøber fine hingste, uddanner dem og videre sælger.

 

Epona, vil for mig altid stå som en form for Al-Qaeda - ikke en organisation der søger henover midten for holdbare løsninger, men en der vil skabe splid og ufred.


The grass was greener....

 

Mvh Janni

6
8
Svar på denne tråd
 
 jlh jlh
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:15
Jlh. Et ordsprog hedder en hæler er ikke beder end en stjæler. Samme gælder for mig med ah at bakke om hans forretning er det samme som respekter hans ridning.
At epona er lidt for meget er så en anden sag. For lidt og for meget.
2
3
Svar på denne tråd
 
 Tina Fimpe
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:27

Ja - jeg har sgu ikke stjålet noget, men betalt enhver sit.


The grass was greener....

 

Mvh Janni

2
0
Svar på denne tråd
 
 jlh jlh
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:52
Jlh. Jeg siger ikke du stjæler men du bakker op og legaliser hans ridning og behandling af heste. Det er i min verden værre end og købe et stjålet fjernsyn. Men lad det ligge. Det et dig og din samvittighed der bestemmer hvad du vil bakke op omkring.
2
4
Svar på denne tråd
 
 Ja - jeg må leve
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 22:10

med min hæler baggrund på bedste vis

 

Dog mærkeligt at jeg besidder et Prosonic tv 22 tommer fra ca. 2006 så ?


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 TV-pakke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:28

 

Janni/ Virker det??? Du skriver ikke om det virker!!! Du må nok hellere se at få dig et nyt! .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den anden vej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:55

Jeg er nok lidt enig med Janni, alt hvad der kommer fra Epona får mig til at tage afstand, ikke til det emne de fremlægger men til dem selv. det er Ekstrablads journalistik af værste skuffe.

 

Jeg synes måske nok at man skulle gå den anden vej. Hvad med at boykotte DRF i stedet? De er i min optik de eneste der reelt set kan gøre noget. Men jeg tvivler på at man får alle ryttere til at undlade stævnestarter indtil DRF har handlet.

 

Boykot en sponsor, så de dropper deres sponsorat, hvorfor lade de gå ud over forhandlerne af produkterne som jo reelt set intet har gjort udover at prøve at drive en forretning. Jeg ved godt at der er meget snak om Epona's billeder/artikel om AH også i udlandet, og det kan man da håbe kan få DRF til at handle.

 

Men jeg morer mig stadig over den glorie flere får sat på hovedet på JT, prøv at google ham, det første ord der kommer op efter man har skrevet hans navn er mishandling, han har haft karantæne både for mishandling og for doping.

6
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 12:30

Dejligt at se det reelt får en konsekvens for AH. han burde miste rette til at have hest - gad godt hænge et skjult kamera op i hans ridehus og se hvad der foregå bag lukkede døre.

 

Ville ønske nogen gjorde det !!!!!!

 

Dejligt at se det får så meget omtale og han forhåbentligt vil mærke det på økonomien.

 

JHL - hun er bare en pige, der har har haft det svært og åbenbart kan udøve sin magt på dyr, der desværre ikke kan tale eller sige fra. Trist.

0
4
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider