Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Den sejeste Gandhi
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:19

Gandhi er noget specielt... for mig - men også for rigtigt mange HN'er....

 

Først havde han tråden "en lille bitte Gandhi"

www.heste-nettet.dk/forum/4/305541/ 305541/

med over 11000 besøg og 166 indlæg

 

 

Så fik han tråden "en lille Gandhi"

www.heste-nettet.dk/forum/4/307740/ 307740/

med over 10000 besøg og 177 indlæg

 

og når trådene kommer så langt op.... så bliver de langsomme

 

Så derfor har jeg lavet denne nye tråd om "Den sejeste Gandhi"


Billede

 

Der kommer et indlæg lidt senere i aften...

 

Tak fra Berit - der sætter så STOR pris på jeres støtte


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:51

Har fulgt med lige fra starten, og nu kan jeg altså ikke lade være med at skrive! Synes I er så seje i Team Gandhi! :) Det varmer virkelig at læse trådene, og det er det første jeg tjekker hver gang jeg kommer på HN :). Glæder mig til mere opdatering senere! :)


- Kathrine..

To appreciate the beauty of a snowflake, it is necessary to stand out in the cold..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige til at blive glad af!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 20:48

Han er bare så dejlig, - det forvoksede tøjdyr :D


 


 

www.stutteri-freden.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

 

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er han jo
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 21:50

den sejeste Ganhdi - hvor er han altså bare fin :) - og sikke en fighter - godt gået Ganhdi og hele dit team :)


Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 og undskyld
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 21:55

for jeg kan vidst ikke stave.... undskyld Gandhi


Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ååh nullergøj <3
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 13:47

Gandhi (selv kæresten som ikke kan li' heste, er Gandhi-fan!)


Anne (uden hest) men som rider med fra kontorstolen! :)

 

.. When we compete,

we must compete as honest,

as the horses we are riding on ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 14:20

Fint med en ny - og indtil videre - kort tråd

 

Jeg glæder mig til den fortsatte føljeton om det lille kræ, der ikke er helt så lille mere.

 

Hvordan går det med hans bagben, fik han plastik på? Og billeder af dem?

 

Klap både den lille og den store når du besøger dem igen



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 14:21

Vil lige dele de gode nyheder med jer.... Planen holder indtil videre... Min Gandhi kommer hjem på onsdag...

Jeg har lige talt med Jon... der vil scanne i morgen - hvis der står vædske, vil de fjerne det... og ellers vil det være tiden der får bulen til at forsvinde

Gandhi er taget af antibiotika

Og Jon har kikket på Gandhis ben idag... og han var ret sikker på at der IKKE skal sættes plast på baghovene - at Gandhi har rettet sig rigtigt flot på benene HURRRA

Han mente også at Gandhi var et ret smart føl - for han havde set ham ligge lige så stillle og pille tråde ud... så den del er også klaret

Gandhi ER verdens sejeste føl ? ? ? ? ? ?


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 14:59

Hvor er det dejligt at høre, er hævelsen så faldet en smule? eller er det ikke blod der står deri alligevel? er bare nysgerrig :)

 

Hvor er det dejligt at planen holder, og hvor er jeg glad på dine vegne for at det er gået så godt, og han snart kommer hjem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 17:09

Nu har jeg slugt samtlige indlæg i de tråde der er om Gandhi.
Og jeg er virkelig nød til at sige at han er et fantastisk lille føl, han tager virkelig bare det hele i stiv arm.

Glæder mig til at se billeder når ham og Dolli igen er hjemme i vante omgivelser :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varme håndklæder - måske
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 19:51

Da min hoppe havde ca. 5 cm tykke blodudtrædninger fra mellem forbenene og til lidt foran yveret efter et fald anbefalede dyrlægen, at jeg vred et håndklæde op i så varmt vand som jeg selv kunne holde ud (uden handsker) og strøg over hævelserne med det varme håndklæde.

 

Opvarmningen i kombination med det ganske lette pres skulle hjælpe kroppen med at opsuge blod og lymfe, og jeg kunne faktisk se, at hævelserne blev lidt mindre, hver gang jeg havde varmet og strøget over dem med det varme håndklæde.

 

Du kan jo drøfte med din dyrlæge om det er en god ide for Gandhi.

 

Og fortsat held og lykke med ham.


Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille føl
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 20:55

Uha! Han er jo bare noget helt særligt ham Gandhi.

 

Jeg er endelig færdig med at læse alle trådene om den lille fyr fra først til sidst, og hvilken rejse

 

Jeg vil sige, som så mange andre har sagt, at Gandi er heldig at han er født hos Team Gandhi. Hvilken hest kan prale med, at starte livet med så meget kærlighed og vilje omkring sig?

 

Jeg har også bedt om at blive medlem af FB gruppen, da jeg er stor fan.

 

Jeg vil sammen med alle jer andre, krydse fingre for, at hævelsen snart forsvinder, så den lille herre kan slippe for endnu mere besvær.

 

Rigtig meget held og lykke og masser af god karma fra mig, til Gandhi og Team Gandhi


Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk


www.danskkoldblod.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Babyface
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 21:05

Altså, det der fjæs - det kan da smelte isbjerge!!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully, den charmerende Clara og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 23:25

"Taknemmelighed er hjertets hukommelse."

og det er den følelse jeg går rundt med i denne tid...

En taknemmelighed overfor alle jer skønne mennesker der bare har været med omkring min elskede Gandhi... lige fra dag 1 - den 18 maj... og indtil nu

En taknemmelighed overfor den gave det har været at få Gandhi... i min lille hesteflok

En lille fyr der stak hovedet ud i en STOR verden.... ikke med de største odds for at klare at vokse op... men med den største livsvilje og gnist ?

Mit og Gandhi's "held" har vist været, at jeg var totalt nybegynder i det at ha' et føl... og min elskede staldejer Ilse, havde haft en del føl - men for 12 år siden...

Så vi stod ganske uden forventninger om hvad der skulle komme.... Jeg havde selvfølgelig mine drømme om føllets udseende... kønnet var ligemeget for mig. Men jeg ønskede mig et broget... og rigtigt gerne et brun broget...

Jeg havde jo læst mig frem til en ca. størrelse... men det var jo sådan set også alt

Da Gandhi så kom dumpende... som en bette fugleunge... da gik der faktisk lige nogle minutter før jeg kunne se den var rivende gal.... for både Ilse og jeg var så taknemmelige for at der var LIV......

SÅ kom alle kolbøtterne som Gandhi har taget... og givet - rent mentalt... men - set i bakspejlet - som vi klarede rimeligt nemt.... ikke altid rart at være med til - men vi fik ligesom klaret den ene... når den var afsluttet... tjaa så kom den næste hurdle..

Men hele vejen igennem har jeg jo ikke haft en eneste forventning om hvad Gandhi har skullet kunne......

Jo - han skulle jo kunne sutte ved mor fra starten... der gik så fem dage
Han skulle kunne rejse sig selv... der gik et par dage
Han skulle kunne følge mor... det kunne han da - bare det gik langsomt nok
Han skulle kunne bukke og stejle..... det ku' han så ganske lidt...

Men hele tiden har mine forventninger været så bitte små - for Gandhi var - og er en ener... der jo har måttet gøre alt i hans eget tempo - efter som han skulle udvikle sig...

Jeg har ikke haft noget eller nogen at sammenligne med... så de bitte små skridt har jo været store i mine og Ilses øjne... vi har jublet... og givet high five.... gang på gang

Det at se Gandhi drøne rundt og lave bukkespring i går i Ansager... det var bare så nyt... og fantastisk for mig at se...

Han er nu næsten 5½ uger... og er vel ved at være som et par dage gammel føl... og det er jo fantastisk... for Gandhi har klaret den.

Hans vinger på rumpen - er jeg ret sikker på nu... er sat på ham for at de skal bære ham gennem livet...

Vingerne fik styrke fra Dolli - med sin kæmpe kærlighed til ham
Fra Ilse og jeg - der jo også elsker den bette fyr
Men sørme også fra Verdens sejeste gruppe...der bare har støttet og opmuntret... Ved at jeg har fået så stor en opbakning... så har der bare lige været, den lille smule mere overskud - der til tider har været nødvendigt... så der er kommet styrke i de små fine vinger på Verdens sejeste hest rumpe...

"Taknemmelighed er hjertets hukommelse."


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 23:58

Tije: Jeg er simpelthen også så jublende lykkelig over snart at have dem hjemme - Jo det er blod der står i hævelsen.... og de skal have scannet - for at se om det er størknet eller om der er noget lymfe (som jeg lige opfattede det) - hvis der er det - så suger de måske det ud.... Men det ved jeg mere om, måske i morgen tirsdag ellers onsdag formiddag, når vi henter dem

 

Wofie: Han er fantastik - så sej, så sej.....og der kommer billeder... mange :o)

 

Nina - Tak for rådet - jeg vil spørge Jon... fedt hvis det kan hjælpe... og tak

 

Jane - hvor er du sød.... og tak for ordrene

 

Inge: kan kun gi' dig ret... det sker for mig ..gang på gang.. på gang

 

Go'nat søde mennesker... nu skal jeg bare sove 2 nætter mere... så kommer Gandhi HJEM TIL MIG


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 07:06

 

Jeg glæder mig til at se billeder af lille Gandhi, der spæner rundt, når han endelig kommer ud i den store verden igen - uden den tunge brok til at hæmme badutspringene.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa !!!!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 09:41

Jeg er en af de mange der har fulgt med fra sidelinien og det er jo en helt fantastisk solstråle historie.

 

Jeg håber alt går godt for jer i fremtiden

 

Har du overvejet at sætte alle dine tråde og billeder sammen til en bog ? måske en kommende bestseller

 

Det er jo en helt fantastisk historie som kunne glæde mange

 

Hilsen

 

Anne


Ejer af fantastiske Happy Highness AS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 17:07

Uhhhhhh... lige nu er jeg snart ved at eksploderer.... har lige talt med Inger ( som jeg låner trailer af).. der kom ind fra sidelinjen - "Skal jeg ikke lige køre med ned og hente Dolli og Gandhi - så kan din mand blive hjemme og bygge videre ".

Jamen fantastisk... endnu en håndsrækning....

VED I HVAD...... om bare ca. 17 timer går verdens sejeste føl ombord i kareten (der burde være lavet af guld - med store bogstaver på siden, hvor der står: " Team Gandhi kører med verdens sejeste hest.... og hans mor"

Og så kommer de hjem til mig... jeg kan næsten ikke være i min krop, sådan glæder jeg mig....

Jeg har ladet batterier til kameraet.... for I - allersødeste og sejeste hestemenneskeflok skal sørme ha' lov til at opleve når de kommer hjem....

Når jeg kikker tilbage til den 18. maj... og frem til nu.. så er tiden fløjet afsted... dog synes jeg de sidste 11 dage har gået RET langsom.... men nu er det nu....

Gandhi kommer hjem til mig


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhhhh altså
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 17:58

 

 

Sikke dog en fantastisk nyhed

 

Nu sidder jeg her og tuder igen - igen - igen. men det er jo de gode glade tårer så det er fedt.

 

Jeg har også fulgt jer troligt hver eneste dag, og når jeg så har villet skrive noget til "Team - Gandhi" så har alle de andre altid skrevet lige præcis det jeg ville skrive.

 

Du skal vide, at jeg tænker på jer hver eneste dag og jeg glæder mig sååååå meget til at se din lille "skøde-hund" drøne rundt HJEMME på folden og hoppe og bukke og give den MAX gas.

 

 


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det i dag!!!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 08:11

Kære Berit.

 

Endelig kom dagen, hvor du kan hente dine dejlige heste hjem igen. Jeg ønsker jer alle god vind på køreturen, og jeg er sikker på det nok skal gå ligeså godt som turen derned, for nu ved Dolli at hun skal hjem igen .

 

Jeg glæder mig til at se friske billeder af den lille guldklump...det har altså også været hårdt for os Gandhi-afhængige på sidelinjen, at der ikke er kommet billeder så tit de sidste 10 dage

 

Jeg er så glad på dine vegne for at I vellykket er landet på den anden side af operationen, og med Gandhis udvikling kan I nu gå en dejlig sommer i møde.

 

Knus og kram

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 08:50

 

Min chauffør har besøg af smeden... men vi kører om en lille time og jeg kan bare ikke vente længere nu.....
 
Jon har lige ringet, da han havde tiden nu, til en ordentlig information om igår.. super dejligt, i stedet for at stå med en fortravlet dyrlæge dernede senere....
 
Åhhh både godt og lidt skidt
 
Gandhi slap for plast på hovene... er blevet skåret, både for og bag, og det ser fint ud.
Men de fandt en hovbyld i det ene bagben.... heldigvis en lidt ældre, den var ikke gul , men sort.....
 
Og så er det faktisk 3-4 ugers boksro mere..... uhhhh den gjorde mig, da godt nok lidt ked af det.... Men for at være sikker på at hullet oppe i lysken er helt groet sammen, så ingen bukkespring og racerture....
 
Det var jo lige dem, jeg sådan havde glædet mig til at han skulle ha' lov at ta'
 
Men det kan jo ikke hjælpe... der er sørme ikke noget der må gå galt nu -- vi har en lille fold, ,og der må de være, hvis han kan holde sig så meget i ro som muligt - eller er det boksen.
 
Og så er det lange gå ture... både i forhold til motionen.. men også så Gandhi kan få brugt de skæve ben...
 
Åhhh jeg sidder og er bare så glad for at NU er det endelig tid til at jeg får min to elskede heste hjem... kan komme til at kysse fuldstædigt hæmningsløst på Gandhi
 
og så er jeg bare lidt ked af det indeni.... da vi bare ikke helt er kommet over denne forhindring, som jeg nok havde regnet med.....
 
MEN min Gandhi kommer hjem sammen med sin mor.... og det ER fantastisk

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 09:36

Held og lykke med din lille specielle hest. Han skal nok komme frem i verden.

 

Boksro er noget dyrlæger og fanden har skabt. Gå ture med en hest der ellers ikke er ude, ja aldrig lykkes for mig, de er vilde og springer badut. Men en en lille sygefold hvor de kan gå stille rundt hele dagen det super.

 

MVH Hanne

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 At elske et føl
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 11:24

Du er så god til at være optimistisk Berit. At du ikke mister modet hver gang det går den gale retning, er virkelig forbløffende og en egenskab der vil holde dig oppe gang på gang

 

I skal nok komme igennem de 14 dage, og derefter er jeg sikker på, at det bare går fremad, for nu må Gandhis kvote for uheld og forhindringer vist være brugt op

 

Det er spændende om han kommer igennem det hele uden skavanker.

 

På søndag får jeg mit "føl" hjem. Han er 3 år og jeg solgte ham efter fravænning. Nu har ejer tilbudt mig at købe ham tilbage, så nu får jeg ham i træning i et par måneder, for at se om han skal bo hos mig forever. Han har altid været min, i mit hjerte, og jeg har aldrig helt accepteret at jeg var nød til at sælge ham, men heldigvis har han en skøn ejer

Sådan et føl, kan bare tage en med storm, og den kærlighed og stormende forelskelse du oplever, kan jeg love dig bliver ved, for din Gandhi har uden tvivl sat sig lige så godt fast i dit hjerte, som min Toke sidder fast i mit


Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk


www.danskkoldblod.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum ..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 13:28

Men hov, hvor bliver billederne af ??

 

Vi venter i spænding!


 

- Anne Mikkelsen -

 

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

 

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 16:49

Så kom Gandhi og Dolli hjem...... Det er bare så fantastisk en følelse.....

Da de endelig gik på folden... da knækkede filmen godt nok... det var bare den største lykkefølelse der kom boblende ..... der bare MÅTTE ud.....

Jeg kan ikke takke Jon og Ansager nok - for en super go' behandling... men meget information.... Jon ringede jo i morges og fortalte det hele.... men kom idag og viste og fortalte omkring situationen med Gandhi's blodsamling..

Som han sagde: "Det kribler i mine fingre for lige at snitte og ta' det hele ud - det ville være nemt... Men infektions risikoen er for stor"

Og det er pga. de dybtliggende suturer og hullet der er syet med disse op i bughulen.

Så lige nu og de kommende 1-2 uger skal jeg se tiden an... for måske svinder det stille og roligt ind af sig selv... ellers skal der scannes og tømmes... ÅHHH håber godt nok at Gandhi slipper.

Og ellers skal der holdes øje med såret og evt. hævelse...UDOVER den der er der...

Hovene er beskåret og hovbylden er væk... men Gandhi er noget ømtået kan jeg se

Netop den ømtåethed... gør så at jeg vover at have dem på fold.

For Gandhi skal jo holde sig i ro - og det gi'r sig selv i dag... han går meget forsigtigt

Og det at sætte de to på græs - det var da det skønneste syn... for de lavede absolut ikke andet end at ÆDE.... Man er vel koldblodshest ?

Jeg har siddet i lang tid på græsset og ville have de mest fantastiske billeder til jer.... MEN det bliver så spise og sove billeder, der blev flest af....

Jeg er så overlykkelig.... ved godt at Gandhis kamp ikke er ovre... og de kommende måneder bliver i tæt samarbejde med Ansager og SkjernÅ..... men den værste kamp er vist ved at være ovre....

Og nu det allermest fantastiske.... I kæreste mennesker har sendt en fuldstændig overvældende buket til Gandhi.... En buket jeg aldrig nogensinde kan takke jer nok for

Og min kæreste mand - der har set på fra sidelinjen... siger at jeg skal hilse jer alle og sige 1000 tak.... I har gjort noget man skulle tro var umuligt

Gandhi's regning i dag på Ansager var på kr. 12.516,85 - der mangler så fra i går + smeden.....

Og I kære superfans.... har faktisk fået samlet..... hold nu fast... meget fast

kr. 11.400,- .... er Gandhis samlede buket på.....

Så kan I måske forstå at jeg slet slet ikke ved hvordan jeg skal takke jer nok..

Det har jo været 6 temmelig dyre uger for os.... for aftenen efter at Gandhi blev født - måtte vores hund opereres ..... så ferie konto + lidt mere er jo tømt... og det har været vores valg....

Men denne enorme opbakning rent økonomisk har gjort det hele noget nemmere...

Jeg har tænkt rigtigt mange tanker om hvordan jeg kunne synliggøre min taknemmelighed....

Men er kommet fra til at - da alt dette omkring Team Gandhi og opbakningen på Heste Nettet.... og Blomsten til Gandhi... jo er startet på HesteNettet...

Så skal Gandhi hedder på hans papirer

"HN's Gandhi Rainbow"

HN fordi hver gang jeg tænker på hans navn- så vll jeg mindes den opbakning vi fik i nogle svære uger i 2012

Gandhi - er min gave til ham... han var nødt til at skulle have et stærkt navn

Rainbow er udsprunget af at Esma gav Gandhi en fantastisk fødselsdagsgave - hvor regnbue gav en god mening for mig

Tak allersødeste mennesker - for et sammenhold - en opbakning - en kærlighedserklæring til et bette føl som jeg faktisk aldrig er set før...


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 16:50

 

 

se hvad Gandhi kan....

Billede


og han kan.....

Billede


rigtigt meget....

Billede


og bare se lækker ud...

Billede




Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 16:59

Jeg vil ikke sætte så mange kommentarer på disse billeder - fra de første timer Gandhi var hjemme på folden....

 

Billede




Billede




Gandhis vinger.... som jeg aldrig har set smukkere.... fordi... han er ved at få "æblerøv"... så'n go' rund en.... og han er ved at sætte pels.... alt sammen tegn på at tingene går den rette vej



Billede




Billede




Billede




Billede



Billede




Billede




Billede




Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 17:02

Endelig! Så har vi nu en helt officielt HN hest !

 

Tak fordi du deler Lækker-måsen med os..

 

Skal nok blive godt hvis han en dag skal på stævnepladserne .. kan allerede forstille mig en skare af fans der vil dukke op


 

- Anne Mikkelsen -

 

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

 

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For dælen da
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 17:56

hvor er han altså den lækreste, mest charmerende lille bissebasse jeg nogensinde har set


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 19:36

.. Dejlige billeder af verdens dejligste lille HN-dreng Hvor er han bare fin og skøn, og jeg kan så sandelig godt forstå, du er glad for at have dem begge hjemme igen.

 

Skønt navn du har valgt til ham. Ikke mindst pga. den smukke betydning, der virkelig viser, hvordan folk kan holde samme og støtte hinanden i en svær tid - Alt sammen på grund af den lille prut, der nu står på folden sammen med sin mor og nyder, at han kommet hjem til dig igen

 

Jeg håber, blodansamlingen forsvinder af sig selv, og jeres kamp endelig er ved at være ved vejs ende, så du kan nyde den lille prutfis uden alverdens bekymringer.

 

Jeg glæder mig til alle de kommende opdateringer, om HN's mest populære lille fyr


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 21:10

Åhhhh er bare sååå rørt over det hele....

 

Tak til dig fordi du deler ham med os..

 

Tak til alle der ude der som jeg har støttet Team Gandhi

Jeg er sku overvældet over hvor stort et beløb i fik.. og det varmer VIRKELIG mit hjerte at der trods alt stadig findes en masse mennesker der ude med så meget omsorg for andre...

Jeg havde håbet den røg derop af.. men vidste ikke hvad man kunne forvente.. det er bare såååå stort..

 

Fantastisk Navn til ham..

 

 

og hvor er han dog LÆKKER at se på... han ligner fuldstændig en mini koldblod nu... nøj hvor har han fået fylde... det er sååå sjovt.. han ja virkelig ligner en 100 ægte gammeldags koldblod bare i mini format hi hi hi hi hi ....

 

åhhh hvor er han skøn...

 

Jeg håber nu altså stadig at se ham live en dag...

 

stadig alt held og lykke til jer.. jeg følger trofast med som altid..


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 åååårrrhh altså
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 04:36

altså undskyld.... men for pokker hvor er han ved at få en lækker røv og sikke smukke hans englevinger er blevet. Muums han er en lækker fyr, og han ligner en rigtig glad lille fyr.

 

Hvor er jeg glad og stolt over at buketten blev så stor woouuww det havde jeg slet ikke forestillet mig, hvor er det sejt, og hvor er jeg glad for at i og de smukke smukke heste, har fået en hjælpende hånd. Tænk at man i 2012 stadig kan stå sammen om sådan noget, det gør mig stolt, varm og glad

 

Altså så nåede jeg jo lige til at læse lille fyrens navn, og hvem sidder så her og stortuder haha, hvor er det et sødt navn, og hvor er det smukt at du skriver Hn´s

 

Jeg er så glad på jeres vegne at de smukke heste er hjemme igen, og jeg håber at hævelsen snart forsvinder, han er godtnok en køn livsstærk lille fyr

 

Flot arbejde Team Ghandi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 22:54

 

Så har Team Gandhi været samlet i 2 dage.... og hvilken glæde..
 
Jeg har simpelthen været fraværende på grund af de to.... Hvilken glæde det er at kunne køre hen og kysse - lige når jeg har lyst..(og det har jeg tit)
 
Og kysset det bli'r der - meeen lidt opdragelse skal der altså også til - for Gandhi kan godt li' at nappe lidt - så det er han ved at lære - at den går altså ikke...
 
Og de hygger... for vildt.. tøffer stille rundt...og ÆDER konstant.. som 2 velsmurte grønthøstere.
 
Status på Gandhi's hævelse er uændret - hvor vil jeg da inderligt ønske at der snart sker noget.
 
Min Gandhi er stadigt lidt ømtået - men synes at idag, har det været lidt bedre.
 
Jeg har trænet med Gandhi med at have grime på - det er der så ingen problemer med...
Men når snoren kommer på, og JEG vil bestemme hvor HAN skal gå... så må der lokkes lidt og roses meget - men på 2 dage er der sket fremskridt.
Jeg håber og regner med at søndag - der skal vi på gå tur, på cykelstien - bare en lille en i starten, så må jeg jo gøre turene længere og længere ...
 
Benene ser fine ud - men jeg vil godt nok gerne lige ha' ham lidt længere op på de bagben.
 
Jeg har valgt at lade vores selskabs pony blive hos hendes tidligere ejer i de kommende uger - så der er så meget ro på folden for Gandhi, som muligt.... Dolli er jo ikke den store væddeløbshest - Men Bolette er altid klar til en fest på folden.... så lige nu er der bare de to at gå og hygge med - så Gandhi har ro til at komme ovenpå... og hævelsen forhåbentligt fortager sig.
 
Da jeg sad på folden idag og kikkede på disse to dejlige heste, sad jeg og tænkte - at jeg simpelthen er verdens heldigste... et at finde Dolli for 2 år siden, og få skabt den tillid vi har til hinanden
- og dernæst så kommer verdens sejeste lille hest til mig... Gandhi.....For jeg har altid holdt meget af mine dyr... men denne rejse som jeg har haft med disse to... den har altså givet nogle helt nye aspekter for mig - i at ha' hest.. den inderlighed og dybe der kan være ... men det er måske fordi vi i lang tid, har kørt på kanten af frygten for at miste... og den tror jeg er ovre nu.
 
For selvfølgelig kan der ske noget med Gandhi...eller Dolli - men det kan der jo med alle mine dyr.
Men den nærhed, som jeg har til disse to -
 
Dolli har jo udviklet sig utroligt meget, nok ved, at vi gang på gang har måtte skubbe hende til side, for at hjælpe Gandhi - men også det samarbejde vi har haft - for Dolli har været en stædig madamme tidligere.. men nu er det som om, at hun godt ved, at det vi gør omkring Gandhi... det hjælper ham videre på hans vej
 
- og min elskede Gandhi - han har jo ikke fået en start som mange andre føl... men et eller andet sted, så har han trods alt bibeholdt hans vilje... han er et "normalt" føl... ikke en lille hund - men en ung herre der kan sige til og fra... Jeg skal ikke bare komme og tro at jeg skal bestemme over ham... og det glæder mig - for jeg har da haft min bekymring om, hvad alle de situationer hvor vi har måttet holde ham, kunne gøre ved ham... Men har holdt fast... i bare at være god til at være en elsket hest..
 
Hmmm... det er jo ikke engang sikker at han ender med at være en hest... måske en pony :o)
 
Men elsket... det er han <3
 
Der en del venner og familie der har været på besøg, for at kikke til Gandhi - og jeg bliver bare så glad og stolt - for hver gang kommer der: "Jamen nu ligner han jo et rigtigt føl"... så vi er på rette vej :o)
 
Igen, igen, igen.... tak sødeste mennesker, fordi I følger min elskede Gandhi på vej
 
og sorry... men der kommer altså lige en stak billeder...igennnnnnnnnnn.
 

Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede



tak søde mennesker
 

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Berit.
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 11:07

Hvor er det dejligt at se billeder af den lille fyr, han ser godt ud :-)

 

Må lige høre, hvad er årsagen til at de ikke har givet Gandhi følsko på de bagben?

Efter min erfaring vil det kunne hjælpe ham gevaldigt, så jeg undrer mig meget over de har valgt ikke at gøre det på hospitalet?

 

 

 

 


Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 11:53

Jeg synes altså at lille Ghandi er den dygtigste følle af alle (undtagen selvfølgelig min egen )

 

Og han ligner jo en rigtig lille koldblod nu

 

Jeg håber at væsken forsvinder,for det ser stadig noget voldsomt ud.

 

Men dejlige billeder af både Dolli og Ghandi...

Jeg kan godt forstå at du ikke har tid til at være herinde og opdatere..

 

Elsker iøvrigt dine opdateringer...


Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu


www.fellponyfan.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 12:52

nu ligner han et helt " almindelig " føl, utroligt som han har udviklet sig på kort tid.

Hvis man ikke kendte historien og havde set billeder, ville man næppe tro på at han har været så lille og udsat når man ser ham nu.

 

Med hensyn til hans ben, synes jeg du skal slappe helt a Berit. Jeg har set rigtig mange der har gået langt nede, nogen endda så langt at de måtte have slid bandage på bagbenene for ikke at skrabe sig til blods. Alle har rettet sig med tiden, og med det han allerede nu har rettet sig, skal han nok komme helt op at stå.

 

Tak for nogle skønne billeder.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  30-06-2012 13:08

Ferie tiden står for døren - og mange skal på tur...... De kommende 3 uger kan jeg rimeligt bestemme over hvornår jeg skal jobbe...

Så hvis du kommer forbi Holstebro - og gerne vil hilse på Gandhi... så ring til mig

Vi vil gerne ha' besøg.

Vi holder Åben Stald i Team Gandhi i Juli og August... men jeg vil lige ha' styr på Gandhis hævelse, inden jeg lige finder tidspunkterne...


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fifi....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 00:31

Ja der er mange føl der retter sig selv helt, og der er desværre også mange der IKKE bliver helt rettet, men måske kun 80% rettet.

 

Jeg ser dem hver evig eneste dag i mit abejde, heste med skævheder der meget nemt kunne været blevet rettet fuldstændig, hvis nogen havde hjulpet hesten tidligt nok i dens liv.

 

Hvis man har mulighed for at hjælpe et føl til at blive rettet helt ud, kan jeg ikke forstå hvorfor man vælger at vente på at den retter sig selv. Forhånbentlig gør den, måske gør den ikke helt...

 

Berit, det er på ingen måde for at lyde kritisk at jeg spørger, og der har jo været både dyrlæger og smed inde over. Jeg spørger blot af ren nysgerrighed, fordi jeg undrer mig over valget. Kan det være fordi han er født for tidligt, eller hvad har de givet af grund?

 

 

 


Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ciller
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 10:17

Hej Ciller

 

Det Jon fra Ansager og så den smed de har tilknyttet, der har vurderet Gandhi's ben.

 

Jeg har som sådan ikke fået noget egnetligt forklaring - men Jon sagde dagen før smeden skulle komme, at han synes at Gandhi havde rettet sig rigtigt meget på de 10 dage han havde været hos dem - så han var kommet i tvivl om der skulle noget på baghovene - men ville afklare det med smeden

 

Og da smeden havde rettet på alle 4 hove, så var de enige om at der ikke skulle sættes plast på.

 

Men Gandhi skal gå ture på hårdt underlag

 

Men den dybere forklaring har jeg ikke fået


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foldtid
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 18:49

Kan det måske være at det var fordi de slet ikke på fold på Ansager og dermed gik han på hårdere underlag dernede?

 

Anyway, fik i ham vejet inden han kom hjem?

 

Han ser jo bragende godt ud nu, med lidt fylde og former. . .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 19:10

 

Jubiiii - så har "vi" nået model målene.... 92-51-89 :)
 
Jeg er så TOP glad.... for nu vil jeg aldrig mere sige/skrive min LILLE Gandhi
 
Jeg tog Gandhi gennem måleskemaet i dag og på 6 uger er har vokset 22 cm i stang - hurra... nu har han ca. normal højde for en nyfødt
 
Han er 51 cm fra manke til halens start - det er 6 cm mere end den 8/6.
 
og 89 cm i gjord mål - det er 14 cm mere end den 8/6
 
Jamen så godt det er .....
 
Og det er trods de 11 dage på Ansager
 
Hurra for Dolli - der må have Substral i babserne
 
Hurra for Gandhi - der er en ægte koldblods... æder næsten hele tiden - Han spiser rigtigt meget græs - og går gerne i høet
 
 
Tø hø - som du kan se Anette - så har vi vist haft samme tanke i dag.... Nej han blev ikke vejet dernede. Men jeg har målt fra Manken slutter til halens start, nogle gange, og måler hans gjord mål - samt stangmålet...
Jeg ved faktisk ikke omd er er andet man skal måle - men så har jeg da en indikation af om han bli'r større... og det gør han godt nok - og jeg er simpelthen så glad og stolt
 
For når jeg er så meget sammen med dem som jeg er - så ser jeg jo ikke helt væksten så meget...
 
Men han gik rundt på staldgangen sammen med mig i dag - og der tænkte jeg pludselig "Hold da op - han er ski' da blevet høj".... og så måtte skemaet frem... havde glemt den lidt i alt det med Ansager
 
Jeg synes også han begynder med at ligne et fint føl... I hvertfald det allerfineste jeg kender
 
Tak fra Berit

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seje Gandhi
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 07:47

Åh Berit, tillykke med den flotte udvikling. Jeg kan næsten ikke forestille mig, hvor lykkelig du må være

 

 

Du kan godt klappe dig selv på skulderen, for det er dig der har givet ham muligheden for at blive den han er i dag. Jeg har hvertfald sendt et kærligt klap afsted i din retning

 

 

Jeg synes, det vil være fantastisk med Åben Stald Gandhi, og jeg vil gerne komme og besøge jer og opleve jer allesammen...for den stald må da emme af kærlighed.

 

 

Selv min mand er begyndt at følge med fra sidelinjen, når jeg skal have min daglige dosis Gandhi, så han vil nu også godt med og hilse på fyren det hele handler om.

 

Endnu engang tillykke med alt det du har opnået og husk og nyde det, for det fortjener du om nogen

 

Knus og kram Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 22:40

Har lige så stille fullgt jer på sidelinien, grædt lidt tårer undervejs, sendt mange tanker til tidligere heste der nu er væk, kan ikke undgå at tænke, gav jeg for tidligt op ? nogle gange. Ønsker jer alt det bedste, kæmpe skulderklap og et knus herfra hvis du skulle få brug for det, JEG TAGER HATTEN AF FOR TEAM GANDHI.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 00:08

 

28. Juli & 19. August byder vi på Stald kaffe til dem der har lyst til at besøge Gandhi & Dolli........
 
Hvis du kommer, vil du ikke sende en mail til berit@fruh.dk.... så vi ved lidt om hvor meget kage vi skal ha' klar :o)
 
Gandhi og Co bor ca. 4 km fra Holstebro. Adressen sender jeg retur på mail.

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis nu
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 09:09

jeg kan få lov at forlade mine spejdere (3 styks i alderen 10 - til 14 som selvfølgelig har adskillige andre voksne at holde sig til hvis det endelig er) så vil jeg rigtig gerne komme en tur forbi :)

 

Vi skal nemlig til Holstebro til Spejdernes Lejr lige der omkring d. 28. juli - og det er jo alletiders bedste mulighed for mig - der trods alt bor på Lolland til dagligt :D

 

Så hvad tid skal jeg forsøge at holde mig spejderfri Berit?


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 09:28

 

 

Fint nok at jeg fik datoer på...tidspunktet er mellem 13.00 - 16.00

 

Trine: Du er så velkommen... og du må også komme på et andet tidspunkt - hvis det lige passer for dig.....og mig

 

 

 

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 samkørsel..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 00:01

Ih, hvor ville jeg gerne besøge Gandhi! Men på en SU og uden bil er det ikke bare lige at tage toget derop

 

Måske man kunne lave en form for samkørsel? altså f.eks. hvis nogen fra Fyn skal afsted vil jeg meget gerne køre med hvis der er plads og stemning for det

 

Jeg vil selvfølgelig gerne give til benzin.


 

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til TrineM
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 10:21

Jeg er fra fyn og regner med at skulle forbi , det kunne være super hvis vi kunne køre sammen , for synes det er lidt dyrt i benzin ;) jeg kan bare først d. 19 august


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 gandhi..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 12:44

ChristineM:

Skønt, hvor er du fra på Fyn? Kunne være super hvis vi kunne finde ud af noget, for ja kunne godt forestille mig at benzin også er en smule dyrt, så ville det være bedre hvis man kørte sammen


 

.. Trine ..

 

Always laugh when you can. It's cheap medicine

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fyn...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 23:24

Jeg kommer fra Odense :)


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 12:59

En lille opdatering... der sker jo ikke den voldsomme udvikling lige pt... Jo Gandhi vokser sig stor og stærk... han er bare det mest elskelige føl - nysgerrig og med gå-på-mod... og alligevel en sund skepsis overfor nye på folden - så ved han godt hvor Dolli er.


Billede




Billede



Jeg kan ikke helt finde ud af om hans blodsamling, er ved at blive en smule mindre... nogle gange synes jeg den er... andre ikke. - Men nu er der en uge til at vi skal have en dyrlægevurdering på det.


Billede



Gandhi er ikke så generet af blodsamlingen, som han var af brokken - men den hæmmer dog hans bevægelser... Det er jo godt nok lige nu - hvor han skal holde sig i ro, men hold op, hvor jeg dog glæder mig til at min Gandhi, kan få lov til at springe rundt og slå op - lave de vildeste bukkespring... han er nu næsten 7 uger og har faktisk ikke prøvet det endnu..

 

Gandhi kommer mere op på sine ben... nærmer sig det normale.. jubii for det.
MEN, hans hove har en underlige "vækstlinje"... som om der er sket en forstyrrelse (hvad der nemt kan være sket)

.... eller er det normalt at den hov der vokser ud nu, kan danne denne rille ?

Billede


Gandhi...nu med touch mobil


Billede



Men Gandhi og resten af teamet hygger... rigtigt meget på folden.

 

Det at sidde ligeså stille med en kop kaffe og bare kikke på Dolli og Gandhi....

DET giver simpelthen en lykkefølelse af de store i maven


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih altså!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 17:07

Berit- jeg kommer ikke så tit herinde mere, så jeg følger ikke din tråd hver dag. Sidst jeg læste var Gandhi lige blevet opereret. Sikke dog en forskel! Fra de første billeder af ham, et skravlet lille(undskyld) meget lidt kønt føl men meget meget kær og til nu. Jamen det er jo et helt andet føl!

 

Flot klaret! Både dig Berit, Dolli og selvfølgelig Gandhi.

 

Jeg tror vækstlinjen kommer, fordi han først nu er begyndt at optage næring som et normalt føl og dermed lave ordentlige hove. Ligesom hvis mennesker bliver fejlernæret så går det ud over hår og negle. De vil forsvinde med tiden.

 

Held og lykke med ham!


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 07:28

Lige et lille "summerkiss" Dolli og Gandhi hygger.. men har godt nok svedt i dag - luftfugtigheden har også været meget høj.


Billede



Jeg har siddet og studeret billeder af Gandhis blodsamling... og nej, den er ikke blevet mindre... nok nærmere større... Så nu kontakter jeg dyrlægen mandag... tror jo ikke det vil ændre sig på 2 dage til onsdag.

Kan godt mærke i min mave, at han skal ha' det tømt nu.... Den bette fyr kom bagefter mor her til aften, da de skulle ind.. og han kom hoppende i et forsøg på galop - men med samlede bagben... NIX.... han skal altså til at ha' et normalt føl liv...

Han blev 7 uger i går... og har endnu ikke prøvet at kunne løbe stærkt... lave bukkespring og alt det jeg kan se at andre føl jo gør... Nu må det snart være Gandhis tur

 

MissGreen: Jeg kan kun gi' dig ret... han var en lille underernæret elg da han kom.... og nu hænger han da vist meget godt sammen....

Tak for rosen til Team Gandhi.... dejligt

Jeg har selv den tanke... at den vækst han har nu, og det mad han spiser - gør en voldsom forskel... Jeg kan se at hoven også bliver noget bredere... men der skal jo også nogle "plader" til at bære den krop der er ved at udvikle sig. Dolli har meget brede og lidt flade hove...

Men du ved, når jeg ikke lige havde været OBS på hovene.. og så virkelig får øje på denne linje og "bulen" over.. så var mn første tanke..."Åhh nej, hvad nu.." Men Ansager og en smed gik jo hovene igennem for godt en uge siden... så det må være ok

Tak for din respons

 

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter 14 dages
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 08:23

fravær pga. ferie er det jo skønt at kunne blive opdateret på "lill" Gandhi.

Kan godt forstå du vil have dyrlægen ud og kigge på ansamlingen Berit, det er jo synd for den bette fyr at han skal hæmmes sådan.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 09:23

at onsdag kommer dyrlægen og scanner.... hvis det er vædske - så vil han forsøge at suge det ud..

 

Hvis det er en mere fast substans - skal Dolli og Gandhi ned til dyrlægen og så vil han åbne og få det ud...

 

Jeg er godt nok ikke vild med det... men som det er nu, er det ikke holdbart

 

Billede fra fredag


Billede




Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ser ikke
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 09:28

uha det ser ikke rart ud. Håber dyrlægen får fikset ham :)

god bedring med ham.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:03

Øv da! Det ser slemt ud. Håber dyrlægen kan hjælpe og at det ikke giver infektion

 

Ønsker dig held og lykke endnu engang


Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk


www.danskkoldblod.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 12:28

Jeg har mailet og sendt billeder til Jon på Ansager - og han vil kontakte Peter - da han mener at der skal laves et hul og tømmes - og at det godt kan gøres på stalden... uhhh håber godt nok det kan blive sådan.

Det fylder lidt meget inden i mig i disse dage... ønsker mig bare så inderligt at Gandhi snart kan få et normalt føl liv..... sikke en dejlig sommer det kunne blive, hvis han kunne få sin frihed... til bukkespring og løbeture... at vi kan få "Tante" Bolette hjem.. og de to kan race på folden.

Gandhi er i en forrygende udvikling rent mentalt - bliver mere og mere modig. Tager mine udfordringer i stiv arm. I går var første dag det bette pus var ude i regnvejr... men varm stille regn kunne jo ikke skade ham...

Da jeg kørte hen for at lukke dem ind - kom der bare en mega byge - det stod ned i lårtykke stråler... Der var 2 heste der rigtigt gerne ville ind. Jeg tog et håndklæde og tørrede Gandhi... først ville han smutte - men så fandt han ud af, at det jo faktisk var dejligt... og så kunne vi lege "telt" under håndklædet... Dejligt med et føl der er med på udfordringer og som er modigt - vi skal nok få det sjovt i den kommende tid

Åhhh så glad jeg da er for ham... kunne simpelthen knuselske ham altid...

 

Tak Tanja og Jane..... vi har lidt brug for det pt......


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seje Gandhi
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 12:33

Håber at han snart kommer fri af den sidst lille hindring til at blive en "fri følle"

 

Han er bare så fin :)

 

 


Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser for...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 13:17

At det kan ordnes derhjemme, så I slipper for endnu en indlæggelse. Og ja, det er vist mere end fortjent at Gandhi (og du) snart kan få lov til at leve et sorgløst følliv


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ønsker...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 18:53

.. også for Gandhi og hele teamet, at indgrebet kan laves hjemme i stalden. Det ville være SÅ fint og enkelt på dem måde, så længe det er sikkert og forsvarligt at gøre. Men det afgør din egen dyrlæge ud fra samtalen med Jon.

 

Go' idé at du kontaktede Jon, Berit. :-)

 

 

Jeg sender kærlige tanker og møs til HN's Gandhi Rainbow.

 

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du lære at rumme hele dig?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

Dear past, thanks for all the lessons.

Dear NOW, I'm ready.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:01

 

Så er det overstået.... en beroligende og noget lokalbedøvelse til Gandhi...og han var ved at gå helt i brædderne - op på 3 halmballer, som operations bord... kniven i... og så væltede der klart og fint serum ud.
 
Peter kunne presse en del ud, og fjernede lidt væv der sad ved åbningen.
 
Så fik Gandhi et ordentligt skud pencillin...
 
OG NU ER GANDHI DØMT FRI !!!!
 
Åhhh det gik bare så fint, så fint....snittet er lagt i bunden af posen - så nu kan det sive lige så stille og roligt det sidste... Jeg skal bade det i sæbevand - for at holde hullet åben i et stykke tid. Men ellers må Gandhi te' sig lige så tosset han vil... hoppe og bukke,,, løbe og være vild...
 
lige her er han meget træt..er ved at brænde bedøvelsen ud:

Billede


lige efter indgrebet... stadigt meget hævet

Billede

 
Jeg er simpelthen så tosseglad - så jeg måtte IGEN lige tude over min lille seje hest.
 
Peter forklarede at det er helt normalt at denne blodsamling er kommet... den stammer fra kastraktionen... normalt vil der jo være åben når man har lavet det - og så vil blodet dryppe i et par dage, og så er det overstået - men i kraft af at Gandhi måtte igennem brokoperationen samtidigt... så er denne blødning, jo ikke sivet ud, men har lagt sig i posen fra brokken.
 
Dejligt at få en forklaring på det
 
et par timer efter... allerede nu er hævelsen ved at mindske

Billede


og så en trøstetår hos mor....

Billede


Vi gik Gandhi igennem.. incl. hovene... og alt er som det skal være.
Peter havde et målebånd, der kunne måle føl... og vægten sagde ca. 56 kg... wiii det er næsten en 3 dobling på knap 8 uger.
 
Også utroligt dejligt at se Peter kikke på Gandhi... Det var jo ham der kickstartede Gandhi, den aften han blev født, ved at give ham råmælken i sonde... Han har så set Gandhi på 3 dagen... og ikke siden.
 
Han var virklig tilfreds med Gandhi... synes han var en rigtig flot fyr - der ser ud som et helt normalt føl...
 
Hvem stod så der og var så stolt..... jeps mig... føler virkelig at idag er et vendepunkt for Gandhi...og os..
 
At nu kommer normaltieten endelig ind i vores liv.
 
Vi kan få Tante Bolette hjem... Gandhi må være lige så vild og tosset som han har lyst
og Ilse og jeg kan slappe helt af... og bare nyde.
 
Hurra for livet og hurra for Verdens sejeste lille hest HN's Gandhi Rainbow

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:14

 

 

Glæder mig til at se spæne-afsted-i-en-vældig-fart billeder.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak.....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:21

Tak Lilli... og jeg vil glæde mig ligeså meget til at vise dem... er simpelthen så glad og lettet..

 

tak fra Berit & Team Gandhi


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 16:13

. . . . Han er nu skøn ham Gandhi. .

 

og sådan nogle billeder glæder jeg mig også til at se. .

 

Forklaringen med kasterationen lyder jo også ganske ligetil og logisk!

 

Stik ham et kærligt kram fra mig.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu fast!!
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 16:49

Har siddet og læst mig igennem samtlige tråde om din seje lille fyr - Som jo egentlig er blevet sin helt egen Mr. cool guy! Godt nok har jeg "kun" læst dine indlæg..

Synes det er fantastisk, at du har givet ham chance for, at leve.. Virkelig flot! Og se nu bare der hvor hamrende charmerende og livsglad han er trods alt..!! Han er i sandhed en STOOOOR éner!

 

Udover dét, så er jeg målløs over hvor stor en opbakning folk har givet jeres seje team.. Både i form af "blomster" men også rent mentalt. Sidder lidt med kæben hamret i bordkanten her - Og dette ment i ren og skær positiv effekt! Virkelig virkelig dejligt og hjertevarmt læse!!

 

Vores lille III'er venter sig forhåbentligt og skulle gerne bringe min lille datter på 3 år en ny ponyven til næste år. Derfor jeg har læst alt dette.. En hestebekendt nævnte den nemlig for mig og syntes jeg skulle læse den seje gut med englevingerne's fortælling. Hun havde intet fortalt om, at han trives i bedste velgående - Så har da godt nok siddet med hjertet helt oppe i gabet et par gange ved tanken om, hvor galt det kan gå.... Puha da!!

Heldigvis er han nu "frie vinger" og kan nyde resten af sommeren i fuld firspring. Og heldigvis hører hans historie til sjældenhederne (Jeg har i hvertfald aldrig hørt om én lignende).

 

Ønsker både morhest, seje føl og hele jeres team alt godt fremover. Dét har i helt sikkert fortjent!

 

 

 

 

 



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 18:14

dejlig, Berit - så kan han rigtigt komme ud at slå op med måsen, som han bør! Jeg kan godt forstå, at det her føles som en milesten!

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 så dejligt
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 20:02

så dejligt at se, at han er blevet ordnet og det er gået så fint. Håber at du nu får en lille krudttønde på 4 ben, der kan gøre farmen usikker :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 21:34

1.000.000.000.

Åh hvor er det dog dejligt at se at hævelsen nu lægger sig, og nu må han da ha lov til at være føl!!

 

(Nu bor jeg på sjælland, men min svigerfamilie bor i Holstebro, så hvis jeg skriver meget pænt og spørger, og det passer dig, må min kæreste og jeg så komme på besøg?)



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder tilbage
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 22:48

Mmmmmm sidder lige og summer over dagen... og er så glad og tilpas indeni.... For jeg føler bare nu - at min Gandhi - skal til at være et helt normalt føl.

For indtil nu - har der jo været noget at ta' "hensyn" til hele vejen igennem...

 

Først var han ultra lille og skulle hjælpes med alt.

Så kom den lille brok til syne - og diarre'n startede

og så kom den store brok - derefter forløbet omkring operationen - og dernæst blodsamlingen

 

Ikke en eneste dag har jeg kunnet kikke på min Gandhi - som et normalt føl ...der har været noget der har "forstyrret" øjet hele tiden.

 

På fredag bliver han 8 uger... og det er 8 af de mest fantastiske uger jeg har været igennem... for at stå ved siden af så sejt et føl med så meget "win/win" i sig - er fantastisk - han er simpelthen lavet af noget helt specielt.

 

Han har kæmpet for sit liv.... han har kæmpet mod alle odds. Har klaret operation og hvad der fulgte af daglige stik og undersøgelser. Han har kæmpet for noget der er så selvfølgeligt - at kunne følge sin mor på folden....

 

Og det hele har han klaret... og bibeholdt evnen til bare at være et føl..

 

Her i aften har jeg siddet på yndlings halmballe - den der ligger lige uden for Gandhi og Dollis boks - hvor jeg kan sidde - lige så stille og bare kikke på 2 dyr som jeg elsker så højt.

 

Også der jeg sidder når Gandhi ta'r sine ture på staldgangen... hvor alt bliver undersøgt og smagt på - hvor Ilses hund bliver nappet i - der hvor han kommer hen som en lille engel og vil nusse og HAPS... så har han ski' bidt mig..

 

Der hvor jeg i aften kunne se min Gandhi for allerførste gang som et normalt føl... ja posen hænger stadigt under maven... men i den mindste udgave den har været meget længe... så den generer ham ikke så meget..

 

Se på min Gandhi og tænke... NU går det fremad...nu er der altså lys forude for et helt normalt hesteliv...

Gandhi kan komme ud og hoppe og løbe - og det kan gi' det sidste til hans ben - der bare ikke er skæve mere.. han hænger i bagkoderne endnu - men ikke noget problematisk.

Han har størrelsen som et normalt nyfødt føl... og en rigtig fin muskelmasse på sine lårbasser og på skuldrene..

Han er simpelthen klar til løbet og livet...

 

Kors hvor jeg dog er stolt af MIN GANDHI og bare elsker ham

 

Oveni har hele eventyret med Gandhi - har verden vist mig at der bare er så meget empati - medmenneskelighed - hjertelighed i denne verden - så det faktisk er svært at rumme ind imellem.

Nogle ting som jeg ikke altid har fornemmet fandtes - og ihvertfald ikke blandt ukendte mennesker...

 

Men Gandhi åbnede mine øjne... og måske også andres... for at der faktisk er rigtigt mange mennesker der bare vil hinanden det bedste. At "man" bare er der, når det brænder på.

 

Jeg er egentligt ikke et overtroisk menneske - men nok et menneske som så mange andre... der godt fornemmer at indimellem sker der ting og hændelser som vi ikke lige kan forklare...

 

Og jeg fornemmer bare et eller andet sted - at Gandhis flotte vinger - er sat på ham - for at bære ham gennem livet... men også for at bære et budskab ud... at det er så dejligt at stå sammen om noget... at ha' et eller andet fælles mål... ( lyder måske mærkeligt for nogle - men mine tanker) - om den verden jeg ofte før har tænkt som meget egoistisk og navlebeskuende....

Der har Gandhi og hele eventyret med ham - virkelig vist mig... hvor mange fantastike mennesker der har de oventstående kvaliteter

og det er en KÆMPE gave at få

 

SÅ for mig er hele historien om Gandhi gået hen og er blevet forandrende for mig....

Der var en der skrev på sin FB profil for ikke lang tid siden

"det er når man falder, man finder ud af om vingerne bær..." og det har Gandhi's gjort.... Min lille seje hest...

 

Tak sødeste mennesker fordi I IGEN er med os... når det strammer lidt til....


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi besvarer....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 23:32

Anette: Han fik krammet...blandet sammen med en masse fra mig Ja det var virkelig dejligt at få en logisk forklaring... Min stakkels mand, har gået og gnavet lidt over at vi sender en hest ned med en pose under maven.... og mange dage efter henter vi en hest med en lige så stor pose... men nu kom forklaringen ... dejligt

 

Magramse: Åhh tak skal du ha'.... ja det er en utrolig historie omkring Gandhi... jeg undres stadigt.

Da jeg valgte den fredag aften for snart 8 uger siden... da vidste jeg jo heller ikke hvad der ville komme.. og det er nok derfor at det er gået så godt... at Ilse og jeg, jo ikke havde nogle forventninger til den lille fyr.. og de ting der er sket - er jo kommet efter hinanden.. så vi har lige nået at få hovedet op mellem hver ting.. og samlet lidt kræfter..

Ja det er så fantastik hvad alle disse mennesker har betydet i hele forløbet.

Lidt en hård historie at få sig læst igennem... men for mig også noget der fortæller at det KAN lade sig gøre...Min søde far sagde en dag... tjaa hvor der er vilje er der vej... og det er jo lidt rigtigt.. blandet med at jeg har været i den heldige situation at kunne finde tiden - da det krævede 24/7..+ en forstående familie..

Pøj pøj med jeres kommende lille 2013 baby... hvor bliver det spændende

 

Sine: Jeg glæder mig helt vildt til at se "vingerne" flyve op og ned, og JA det er en milesten..d et føler jeg virkeligt.

 

Tanja.. Jeg er også bare så glad.. og jeg vil elske at skulle holde øje med ham... ikke fordi der er noget galt.. men for ikke at blive overfaldet af et overforkælet hingsteføl...

 

Marie: Du og alle andre "GAndhi fan" er altid hjertelig velkommen - send mig en mail på berit@fruh.dk eller en PB.. så finder vi en dag...Vi får besøg allerede i næste uge af HN'er. Uge 30 er den eneste uge jeg er lidt ustabil... det er den eneste uge, hvor hele familien har ferie... og den skal nydes...

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 08:04

Argh Berit, så triller de igen tårene...

 

Godt det kunne gøres hjemme og hvor bliver det bare skønt for Gandhi at kunne rende rundt og lege som ethvert andet føl.

Glæder mig til de første badutspringbilleder.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 09:31

Øv øv øv.... træerne vokser altså ikke ind i himlen alligevel...

Har været henne og vaske Gandhi sår... og det er næsten lige så hævet som i går INDEN indgrebet.... Har lige talt med Peter Busk og han kommer om ½ time... Så må vi håbe der kan laves et afløb, så det ikke lukker... æv for hulen hvor er det da træls


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 10:53

 

Puhhh.. jeg har en meget velfungerende puls - og et blodtryk der fint kan fare op og ned... Takket være en vis Hr. Gandhi.
 
Peter gik "posen" igennem - og gav mig ret i, at der ikke er væske i den - det er arvæv samt hævelse fra indgrebet i går... Så Gandhi slap for at skulle bedøves og skæres i..... hurraaaaa
 
Han har en smule forhøjet temperatur - og får nu pencillin samt Metacam og noget vævssammentrækkende i de kommende 3 døgn.
 
Tjaa livet bliver ski' aldrig kedeligt, og "lige ud af landevejen" sammen med den unge mand.
 
Så nu bliver de kommende dage spændende... I eftermiddag kommer Tante Bolette hjem - det er næsten 1 måned siden hun kom på "sommerferie" hos hendes tidliger ejer...
 
Det bliver lidt spændende hvordan de vil ta' imod hinanden... for Gandhi er jo blevet en del større siden hun tog afsted... og hun kan ihvertfald lave en fest på folden.

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Badutspringløbe...gebilleder
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 09:06

Godt at DU også har et jernhelbred! Det er vist påkrævet i denne situation. Dejligt er det, at det alligevel hele tiden går fint fremad og han mere og mere bliver som andre føl.

 

Forresten. Det føles som en evighed siden der har været nye billeder indsat.

Dit kamera er vel ikke gået i udu? .

 

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 09:14

at jeg er ved at forsøge mig med videoer.... er bare ikke så go' endnu...

 

Men spæde forsøg har vel også sin ret ?

 

www.youtube.com/watch?v=dkNB2jGhxEE Tante Bolette er kommet hjem

 

og mine to mejetærskere www.youtube.com/watch?v=fYBCgEsVZR0

 

 

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for kigget
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 09:20

Hun er altså en hest med god fylde hende Dolli

 

Hvordan går det med Gandhi's hævelse?


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 11:56

At i aften kl 21.30 er det 8 uger siden Gandhi stak sit søde hovede ud i denne verden - Åh hvor er jeg da taknemlig for at han overlevede...

 

Jeg ville så gerne lave en rigtig sød video af Gandhi... men jeg har jo tilbragt så mange timer på folden - og hestene er så vant til mig - så det lykkes bare slet ikke... det er bare et par, af mine forsøg

 

www.youtube.com/ watch?v=1QjsPtPT3BU&fe...r_embedded

 

og endnu et

www.youtube.com/watch?v=5FEHUMAcqao

 

så nu er det billeder i stedet... med lidt tilbageblik

 

Gandhi 5 dage gammel


Billede

 

lige knap 8 uger gammel


Billede

 

9 dage

Billede


8 uger


Billede


10 dage


Billede


8 uger


Billede


de sidste billeder er alle taget i dag...


Billede





Billede




Billede




Billede




Billede


Billede



Hævelsen er der stadigt - jeg tror der går et stykke tid - inden den forsvinder helt - men Gandhi er upåvirket af den

 

Selv hans daglige sprøjte ta'r han i stiv arm... det er bare mig - der synes det er trals at stikke i sådan en bette fyr...

 

Det var så de første 8 uger på Gandhi's og min rejse...en af de mest fantastiske jeg har været på..

 

Knus elsker bare den bette mand og er Så stolt af ham...

 

taknemmelige knus til hele verden og alle HN'erne


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 13:45

 

Hvor er det da fantastisk, at det bette myr er blevet til et stort stærkt føl.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 15:25

hvor er det skægt at se hans udvikling på den måde, hold da op et ryk han har taget woouw en lækker fyr han er blevet

 

 

Jeg tænker dog lidt om du slet ikke er nervøs for at lukke mor dolli på alt det lange græs, når hun er lidt ehmmmm buttet i forvejen?

 

Tak for kigget, han er godtnok en smuksak, bliver så spændende at se ham som voksen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder tilbage
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 13:19

Lilli... Ja han begynder at ligne et lille koldblodsføl... og jeg glædes hver eneste gang jeg kikker på ham.... tak

 

Tije: Tak skal du ha'.... jeg er også lidt vild med ham

Jo jeg er lidt nervøs for græsset og min lidt buttede madamme... de har 2 afgnavede folde hvor de går det meste af dagen - og så har de nogle timer på denne MEGET frodige fold....

 

Tak søde mennesker...


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 23:37

Søndag aften.... en go' weekend - med ro på hestene....

Gandhi har nu fået sin sprøjter - jeg plejer godt at kunne gi' mine dyr - uden meget bøvl - men det har godt nok været rigtigt svært at skulle stikke i Gandhi - ikke at han har reageret overhovedet... Bare så svært, ovenpå alt hvad han har været igennem.

Hans pose - er der, og jeg tror den bliver der i lang tid... det er en hård klump at mærke på - Jeg har lige sendt billeder til Peter Busk, så må jeg se hvad han siger til det... Men har en fornemmelse af at den bare skal sidde der, og så svinde ind med tiden.

Gandhi er ikke videre generet af den... som billederne viser - der er virkelig ved at dukke et frækt og glad føl frem - der har lidt mere frihed, end han har haft tidligere.

Dog dukkede der i dag - det op, at han synes det er sjovt at sparke - han gjorde det da han var noget mindre, og der daskede jeg ham på låret ... ikke hårdt, men for at markerer AT DET VIL JEG IKKE HA'.... og han stoppede.

Da jeg kom på folden i eftermiddag, da kom han og nussede som han plejer... gik lidt frem og vente rumpen til - og så vappede han sådan ud efter mig... hans uheld, var at han ramte klokkerent på mit skinneben... så fik han godt nok et klap tilbage på låret... og SÅ var han sur... Men jeg vil bare ikke ha' et føl der sparker...

 

Se havd Gandhi kan nu......


Billede



og han søger Tante Bolette... dejligt... for hun kan være en festabe på folden....
Billede




Billede




Billede



Da jeg cyklede hjem fra stalden lidt senere... var jeg først lidt træt af at han har fundet ud af, at det kan være sjovt at sparke... Men pludselig kom tanken jo også..

ENDELIG har jeg et føl der begynder at te' sig normalt, et føl der er ved at få overskuddet - og har den fysiske formåen, til at udfordre.. og underligt nok... så kørte jeg der på min cykel... og storsmilede... Tjaa.. der skal ski' så lidt til at glæde en tosset gammel westjyde ...GANDHI

 

Endnu et video forsøg.... som næsten altid ender med det samme resultat.... en nysgerrig Gandhi...TÆT på...

 

www.youtube.com/ watch?v=YQb81wQSZ6A&fe...1342388238

 

 

og en Gandhi...der er ved at være træt af fotografen... der bare så gerne vil ha' lidt video af ham, når han fjoller rundt

www.youtube.com/ watch?v=JvqNzbxP7DU&fe...e=youtu.be


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille søde Gandhi
Forfatter: 
Dato:  16-07-2012 07:52

Tak for dine opdateringer Berit - det er altid så hyggeligt.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  16-07-2012 09:16

Så har jeg mailet med Peter... og aftalen er 4 ugers ro fra dyrlæger.
MEN posen skal blive langsomt mindre... ellers vil der ligge en operation forude - så al kapseldannelse fjernes operativt.

Så nu vil jeg IKKE bekymrer mig om det... bare nyde mit føl... JEg kan jo hverken gøre fra eller til....

Men HÅBER selvfølgelig....

JEG ønsker jer alle en forrygende dag ?


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 23:08

Berit, jeg har, som så mange andre fulgt tråden med tilbageholdt åndedræt. Nu kan vi endelig ånde ud :) Altså, den der 'pose' det er jo peanuts i sammenligning med hvad han allerede har været igennem.

 

Tak for dine opdateringer, billeder og videoer. Han bliver bare så fint - stor rø.... og selv hans hoved passer bedre til kroppen nu ;o)

 

Så fortsæt endelig med dine opdateringer, jeg skal nok følge med ;o)


Mvh. Sanne

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 23:24

at jeg har haft travlt den sidste uge.... med at bekæmpe brandbægere...vi var ved at drukne i dem... så jeg bed i det sure æble.. og har brugt 4 dage sammen med mine drenge og Ilse... og vi har hevet - slidt og slæbt... og lørdag var ALLE oppe... i hvertfald dem vi kunne finde - vi fyldte i dag en stor boogie trailer godt og vel... og nu er de kørt til forbrændingen... håber de må få det RIGTIGT varmt.... for det har jeg haft...

 

Da jeg kom på folden i dag blev jeg mødt at det skønneste syn jeg har set meget længe...


Billede


Bolette er lidt en sippe.... og har altid været nederst i hirakiet.. så jeg har bare håbet på at hun og Gandhi kunne blive venner..for Bolette er altid klar til en fest og en løbetur på folden, så det ville være ideelt at de to, kunne få glæde af hinanden...

 

Jeg tror der er basis for et venskab


Billede


Jeg går bare og nyder mine 3 dejlige heste i denne tid... og glædes over at Gandhi bruger sin krop - trods posen... prøv at se hans bagben på billederne... det går altså den rette vej...

 

Jeg ønsker jer solskin og varme i den kommende uge... naahhh skal vi ikke sige månede...




Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nurh....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 08:51

Hvor er de kære sammen

 

 


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 09:10

Skønne billeder, og super med sådan en tante ;-


www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 14:53

At det er på søndag der er kaffe på staldgangen... eller hvis der er vejr til det... på folden

 

Har du lyst - tid og mulighed for det - så kom og hils på Gandhi... og resten af banden.

 

Fra 13.00 til 16.00

 

Send en mail til berit@fruh.dk eller sms til 2282 9333 his du kommer - så jeg ved hvor meget jeg skal bage

 

Glade sommerhilsner

 

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 staldkaffe
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 19:36

Der blev en dag mere med staldkaffe ikke ? jeg rejser nemlig på ferie på søndag ..


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 23:59

Jo - vi har også den 19. august... og ellers må man altså godt komme på et andet tidspunkt... hvis man er i nærheden - og gerne vil hilse på Gandhi


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lørdag eller søndag
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 10:14

Hej Berit,

 

Jeg bliver forvirret mht. dato for staldhygge.

På begivenheden på FB står der 28. juli = lørdag, men nu skriver du, at det er på søndag.

 

Hvornår er det??


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du lære at rumme hele dig?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

NATURE IS MY CHURCH

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 11:12

Esma... det er bare mit hovede der er lidt rodet... det er på lørdag...

 

Vist for meget sol.... eller hvad jeg kan finde af undskyldning


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 23:47

Uhhhh er nødt til at dele min glæde med jer...... Jeg har gået og kikket på Gandhi's "pose" i de sidste dage... og har synes at den var blevet lidt mindre... men det kunne jo være ønsketænkning.

Men den er ved at blive mindre... og den er ikke så hård som tidligere....

 

Hurraaaaa jeg er bare så glad... det MÅ da være tegn på at det går den rette vej....

 

Jeg holder lige ferie med min mand og familie i denne uge... så billeder kommer først fredag, af den STORE flotte Gandhi.... han bliver så fin så fin....

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 God ferie
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:29

til dig og din familie Berit, det fortjener I helt sikkert :)

 

Og så er det vel på tide med en ny Gandhi tråd, den her er også ved at være i mega størrelse.

 

Jeg vil glæde mig til at høre nyt - er blevet lidt afhængig af ham din lille fims ;o)


Mvh. Sanne

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 23:48

at der er startet en ny tråd om HN's Gandhi Rainbow

 

www.heste-nettet.dk/forum/4/310955/ 310955/

 

Vi ses......

 

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider