Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Er der håb ?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:13

Min kære Duchess giver mig grå hår, ( flere end jeg havde i forvejen )

 

Hun har fået 4 føl og er de 3 første gange kommet i fol i første forsøg. ved 3 foling fik hun hjælp med moderkagen, blev uren, blev behandlet og kom efterfølgende ifol i 3 forsøg.

 

folede juni 2011, forsøgte i 2 brunster uden held.

 

viste tydelige, gode og regelmæssige brunster fra juni 2011 til januar 2012.

 

Herefter ingen gode brunster. viste noget der mindede om en slut brunst i maj og blev insm 1 gang uden held.

Hun er forsøgt sprøjtet i brunst 3 gange, tror det har lavet kuk i systemet da hun normalt har super gode brunster .

 

Hun er scannet og har en ren svaber, fik biopsi sidste år som også var fin, hun ser normalt ud både udvendig og indvendig.

 

Men INGEN brunst

 

Jeg havde bestemt at hun skulle ha resten af sæssonen til at komme, men hvis der ikke er gevinst inden efteråret overvejer jeg aflivning.

 

Hun er en rigtig god avlshoppe og jeg ville sådan ønske at jeg fik en afløser for hende, men det er bare surt at ha en hoppe til at gå tom flere sæsonner i træk.

 

Hun er 15 år gammel.

 

Ville i aflive eller er der mon håb ?


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunster
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:24

Som jeg har sagt til dig tidligere, så synes jeg der er synd at aflive hende, specielt udfra en sæson, hvor du som du selv siger, I måske har fået lavet lidt kluder i det ved at sprøjte hende.

 

Jeg har hørt om rigtig mange der pt stadig bøvler med brunster, og som også bøvler med ifolinger, og vejret er altså heller ikke med hopperne endnu.

 

Forrig år var vi i juni og juli, før de gode brunster kom. Jeg tror vi i Danmark skal til at vænne os til at sæsonen måske har skubbet sig lidt.

 

Jeg ville give hende tid, sol og græs, og evt. et total miljø skift. Evt. sætte hende til Völz resten af sæsonen, eller næste år.

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Ung top springhoppe søger rytter til efteråret


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:31

give hendes chancen, især da hun jo som du siger avler godt og desuden er det jo en hoppe du er meget glad for

 

Hvis hun var min tror jeg strategien blev følgende; sørge for at hun er perfekt i huld henover vinter ( endelig ikke for tyk ). Sørge for hun kommer på god græs i foråret og så vente.

 

Have "is" i maven, dvs vente til du ser med dine egne øjne en ordentlig brunst ( har du tidligere set dette ved ifoling ? ) Dette forår har jo været mærkeligt med en usædvanlig kold maj måned og kan sagtens ( efter min mening ) være årsag til at den gode brunst er kommet senere i år end vanligt.

 

Held og lykke.

 

Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Scanning?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:45

Hvad siger scanningen? Vi havde en hoppe som efter en tilbageholdt efterbyrd ikke kom naturligt i brunst mere, det viste sig at hun havde dannet arvæv der hvor efterbyrden havde siddet fast og arvævet gjorde at børen konstant troede at der var et foster derinde. Dyrlægen mente man kunne ætse arvævet, men kunne ikke garantere at det ville hjælpe.

 

Men som de andre siger så har dette forår/forsommer været koldt og kedeligt, så mange hopper kommer ikke normalt i brunst.


Mvh. Charlotte


Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.


Sælges:


Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd
 
 hoppe,,
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:47

Jeg kan sagtens se når hun viser brunst, de gange vi har kørt på BH er hun blevet insm og er hjemme igen inden for 2-3 dage. Så ja hun er normalt MEGET nem at se brunst på.

 

Anette, jeg er ikke vild med at flytte hende i stod, det er ikke en hingst jeg bare siger wauu til , og jeg ville bare ha det dårligt med at lukke hende i sådan en flok.

 

 

Jeg synes jeg har gjort alt for at forberede hende, hun er passet med korrekt foder, BC, naturligt E, osv osv - hun har siden april gået på godt græs og går uden dækken, så sollys har hun også fået ( den smule der har været )

hun går på døgngræs.

 

Er der nogle ældre hopper som aldrig kommer rigtig igang igen ?

hvis jeg "gemmmer" hende og det lykkedes næste år bliver hun jo 17 når føllet kommer.


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 scanning
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 11:51

Men hun kom jo ifol efterfølgende. Hun havde tilbageholdt efterbyrd i 2010 og kom her ifol i 3 forsøg.

 

sidste år da hun fik Citat, kom efterbyrden selv.

 

Min dyrlæge anser jeg som dygtig og han siger hun ser fin ud indeni, det samme sagde de på BH sidste år ( da hun blev insm 2 gange uden held )

 

Ville de ikke ha kunnet se hvis der var arvæv ?


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 problem hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 12:35

Hej Jessie

Jeg bøvlede selv hele sidste år med en 13årig hoppe der havde fået gærsvamp efter 3 forsøg valgte vi at opgive og bare få det behandlet ordentligt i bund

Iår løb hun om i første forsøg, 2. forsøg kom hun ned på bøgegården og stod ved siden af hingsten, samt fik råsæd og så var der sgu bingo Hun skulle også have været aflivet hvis hun ikke var kommet ifol. så havde snakket med jørgen om hvad vi skulle gøre hvis hun ikke holdt den her gang.... Han mente at vi så skulle prøve råsæd fra Graf stakkato (ikke den hingst jeg selv ønskede) men han mente at det var så levende at det kunne få selv en vallak i fol men når du er glad for hoppen ville jeg da bestemt ikke afskrive hende

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 12:48

Skal lige nævnes at hingsten som er valgt har helt, helt super sædkvalitet og jeg kan sagtens få rå sæd, nærmest på alle tider af døgnet - Hun skal insm ved Escapology T og servicen er helt i top, han bliver tappet hvis jeg beder om det.

 

 

Men hun skal jo ha et æg og insm på for der er noget ved det .

 

Af skade bliver man klog, men sjældent rig. Jeg er ked af hun er blevet sprøjtet 3 gange, så den læring tager jeg med mig - ikke flere brunst sprøjter til mine hopper.

 

Tror det er en af grundende til der er gået koks i maskineriet


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 14:50

det kommer vel ogsaa lidt an paa penge.

 

min 20 aarige som har faaet foel i 1996 og 2009 saa tom og forsoegt ifol men ikke tog sidste aar har jeg faaet i fol i aar, men dte har kostet knap 10000kr med diverse svaber, biopsier, scanninger, skylle, oxytocin sam regumate... og saa mangler vi stadig en scanning inden hun skal af regumaten... hoppen skulle have vaeret skudt, faktisk havde jeg bestilt tid, men hun besluttede sig saa for hun ikke gad doe endnu.

 

jeg havde ogsaa en aeldre hoppe i dk der aldrig havde haft ifolings problemer til jeg koebte hende, jeg brugte 2 aar og knap 60000kr men ingen foel.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 penge...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 18:56

selvfølgelig handler det også om økonomi, men hingsten kan jeg bruge igen næste år.

 

så hun er ikke så dyr i drift.

 

Er der nogle som har oplevet at deres hopper slet ikke kom igang igen ?


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:15

ja det har jeg oplevet med mange hopper der ikke var mine og med den ene jeg lige har omtalt.

 

men hvis hun var min ville jeg lige give hende naeste sommer ogsaa.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider