Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 En lille Gandhi
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 21:37

Team Gandhi melder at vi er flyttet.... Der er nogle der er ved at få problemer med størrelsen af tråden En lille bitte Gandhi...www.heste-nettet.dk/forum/4/305541/ 305541/

 

Og nu er han jo blevet til en lille Gandhi vokset fra 19 kg til ca. 40 kg... fra 70 cm til 80 cm på godt 3 uger

 

Så nu starter en ny tråd... og jeg fortsætter fra den gamle

 

Missjazzi: Jeg skal nok fortsætte med billeder og opdateringer...ja, han begynder at ligne et mere "normalt" føl..

 

Brokken - den er jeg ikke vild med - synes den er så stor - og den fylder jo meget når han går. Men pt. er han for lille at operere. Men der ligger en brok operation og en kastraktion forude - ved ikke hvornår, det er dyrlægerne der afgør det.

Jeg har faktisk overvejet om jeg skulle finde eller lave et par bukser til ham - som kunne holde den oppe... problemet er jo bare at tisseren jo sidder i forbindelse med, og den skal jo være fri. Men for at holde brokken oppe. Han gider simpelthen ikke rysteturene mere... men det er fint for ham, når jeg trykker brokken på plads - men det siger jo bluurrppp, så snart han bevæger sig - og så hænger den der jo igen.

Han har ikke ondt i det - der er fin bevægelse i det... og det er jo det vigtigste. Og så må jeg ha' tålmodigheden til at vente... Vil heller ikke turde at få ham opereret nu.

Her kan man vist tydelig se, hvor stort det er:

Billede

 

Anna: Det er jeg da godt nok ked af.... både at kynikeren må blive "medløber" og jeg må nok desværre meddele at nok både min og samtlige bankers økonomiske situation skal da falde fuldstændigt sammen før min mini tanks kommer til at flytte.... Han er jo en bestillingsvare - dog nok leveret en smule mindre end forventet Men ligegyldigt hvad han vokser op som... så er han følelsesmæssigt stavnsbundet til mig - nahhh det er nok mere omvendt - men kampen for hans liv, har sat utroligt dybe spor i mig og mit hjerte fik lige et extra rum, da han kom til verden - og Gandhi flyttede kvit og frit derind. Løsesummen vil være extrem Men det tror jeg jo egentligt også at du er klar over... at han er en keeper.

 

Jeg tror også selv på at det værste er overstået - men er blevet en pokkers pyllermor.. nok næsten værre end da jeg fik min førstefødte.

Hvordan ser hans afførring ud ? - Tisser han nok ? - Nu bli'r han vel ikke kold - og kan få en lungebetændelse ? - Uhh nu træder Dolli vel ikke på ham (Tanksen du ved ) - er brokken som den skal være - nu er der vel ikke noget farlgt på foldene som han kan æde ?.... tjaa jeg kunne blive ved...

 

En veninde sagde: Gandhi bliver vist det første curling føl... alle problemer bliver fejet væk foran ham... håber ski' ikke hun får ret

 

Jeanett: Tak skal du ha'... ja formen begynder da at komme - men sad lige og kiggede på Ardenner føl... hold da op de er store og kraftige.. meeeeen jeg satser da på at han vil komme lidt i nærheden af det - bare med lidt forsinkelse. Jeg valgte jo at sætte en Irisch Cop på - for at gøre føllet en smule lettere end Dolli... og det må man jo så sige jeg fik..... Jeg er så spændt på hvordan han vil blive om bare 1 - 2 måneder... om der kommer mere at det tunge over ham

Tak for komplimentet til Dolli også... det vil hun elske...

 

 

Tak søde mennesker... I gør mig bare så glad - dag for dag....

 

Berit

 

 


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 00:05

dejligt med en ny traad, min netforbindelse er saaaaaaa langsom saa det tog ogsaa lang tid for mig at komme til bunds i den gamle.

 

med hensyn til dine tanker om bukser, saa maa det da vaere muligt at goerre noget brugbart med en symaskine..

 

jeg husker en venindes hest havde den her paa efter en operation for navlebrok (ved godt det sidder andetsteds

www.vetoptions.com/products/ orthohorse/post-operative-bandaging- kit.asp

 

mange travhingste gaar loeb med disse her for at holde styr paa deres ofte meget store sten

www.travdiscount.dk/pi/ Suspensorium_2897_494.aspx man kunne maaske sy noget lign der kun holder brokken og noget remmevaerk rundt om bagpart for at holde det paa plads

 

kom lige i tanke om dem her som man blandt andet bruger til heste der er i SPA behandling

www.google.co.uk/imgres?q=Horse+ mounted+manure+collection+ harness&hl=en&sa=X&rlz...2GulD5qOrM: &imgrefurl=http://forums.mtbr.com/ california-norcal/equestrian-trail- inconsideration- 735311.html&docid=Y7P7...mgurl=http: //i1042.photobucket.com/albums/b426/ pliebenberg/Ranch/Rainy%252520Day/ Horsediaper.jpg&w=350&...2&ei=emrWT- nZOM-78gPAvtnAAw&zoom=1

 

maaske et net som travhingstebruger med en eller anden for for anordning som det sidste til at holde dte paa plads... naar det saa er sagt saa vil man vel helst ikke have for mange remme paa saadan en bette mand saet han kloer sig og haenger fast


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi iiiih han er sød :)
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 08:53

God idé med en ny tråd! Jeg er med.

 

Tænker mht. brok, om det overhovedet vil være en god idé, at give ham noget på til at støtte det. Ricikoen for at han får gnavesår eller endnu værrere, at han får hul på den vil være stor og som der også nævnes, riciko for at han hænger fast...

 

Jo den ser stor ud og man får lyst til selv, at gå og støtte det 24/7, men det er vil han nok også blive "pist" over. .

 

Godt at du har dyrlægen med inde over og trøst dig med, at han bliver stærkere til at klare en operation = gode odds. Samtidig så sparer du jo udgiften på kasteration senere.. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 17:51

At jeg lige har hygget med Gandhi..og blev egentligt så ked af det... for hans brok er bare blevet SÅ stort i de sidste dage...

 

Startede med at synes den "sagde" lidt andre lyde, når jeg trykker den ind...

 

Snakkede med Ilse ( min staldejer) - om at jeg synes den var blevet større... det havde hun også tænkt lidt på...

 

Jeg tog hjem og kikkede billeder - og den ER blevet MEGET større.

 

Og i dag da jeg trykkede den ind på folden - da kunne jeg både høre og mærke det.

 

Og Gandhi er nu påvirket af det... han vil faktisk helst ikke løbe mere - Da de skulle ind - gik jeg med hyggeponyen - og Dolli fulgte med - hun tog en rask galop ved siden af ponyen og mig... og så stoppede hun og kaldte på Gandhi - vi var lige kommet omkring et sving med træer... han svarede igen.... men kom bare gående så hurtigt han kunne... Det gjorde bare så ondt på mig at se... han skulle være kommet løbende...

 

Jeg har idag købt nogle forskellige løbetidsbukser til hunde.. og vil prøve i morgen om jeg kan få det til at fungerer - tvivler noget på det... Men forsøges skal det.

 

Og så må Daniel eller Peter (dyrlægerne) ud og kikke - og give deres vurdering af både brokken - men også Gandhi.

 

For min mavefornemmelse siger mig at det godt kan blive snart der skal gøres noget.... åhhh har da mest løst til at råbe og skrige og stor tude lige nu...

 

Jeg er faktisk ikke klar over om SkjernÅ laver kirurgi - eller om det hedder Ansager.

 

Nu får jeg brug for hjælp IGEN!!! For Dolli kan ikke flyttes i en almnindelig hestetrailer - da hun springer op på forbommen... ikke godt når man vejer næsten 850 kg. Så jeg skal ha' fat i en en hestelastbil til transporten. Kender ikke så meget til det - men tænker nok lidt at tegne et ´Falck abonnement vil blive det billigste.

 

Men hvordan søren flytter man en urolig hoppe med et lille bitte føl - der ikke kan holde sig på benene under transporten ?... og undgår at Dolli træder på ham ?

 

Allerbedst for Gandhi - ville jo være at putte ham bag i vores bil - og sidde med ham (der er det jo heldigt at han ikke er så stor... Men Dolli vil jo smadre det hele - hvis han ikke er hos hende ?

 

Hvordan søren vil man gøre i sådan en transport ?

 

Undskyld - men jeg er godt nok frustreret... og lidt bange lige nu...

 

Skriver i morgen, når jeg har talt med dyrlægerne... og svare på jeres kommentarer... kan ski' ikke samle mig lige nu

 

En lidt overskyet hilsen

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsetravel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 18:43

Jeg har været rigtig glad for horsetravel. De har rigtig mange års erfaring og er rigtig godt til at håndtere hestene. samtidig er der kamera installeret både i deres store og små lastbiler.

 

Kan han stå i en boks ved siden af hende uden hun går amok ?? Ellers ville det måske være en ide at træne nogle gange om dagen, på den måde kan i forberede jer på hvis de skal stå i hver sin "boks" i lastbilne for at sikre at hun ikke ved at uheld træder på ham.

 

Har selv køret med et føl der var en uge gammel sammen med hans mor. Han klarede det fint, havde selvfølgelig lidt svært med at finde ballancen men turen tog bare det længere tid, han lagde sig ned under vejs, men vi kom da frem uden problemer :)

 

/May

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 18:44

Uhhh det gør mig ondt for dig at du igen skal have bekymringer om Gandhi, men jeg tror han er så meget en fighter at han også står det her igennem.

 

Jeg tror jeg ville forhøre mig hos en erfaren hestetransportør, som måske har en lastbil, hvor der er et lidt mere fast mellemrum, så de kan være ved siden af hinanden uden at Dolli kan træde på ham.

 

Held og lykke.

 

Knus Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dum di da dej
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 19:12

...har fulgt med på sidelinjen længe, og nu må jeg svare:

 

...et´ er hoppens reaktion UDEN føl, noget andet er når den lille er med. Jeg ville ikke være nervøs for at læsse dem begge i en ganske alm. trailer, hvor der er een plade foran så lille Gandhi ikke kan komme frem og komme til skade. Hun vil være optaget af ham fremfor sin trailerangst er jeg overbevist om - det har jeg oplevet til følskue, med een meget TÆNDT hest. Bare du sikrer at han ikke kan komme til skade, så skal det nok gå - det er min erfaring med tændte, nervøse heste - men desværre jo ingen garanti.

 

Desværre tror jeg også at det brok skal tages på.

 

De bedste hilsner herfra

Sus

ps. - glæder mig til Gandhis egen fanside!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Transport
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 21:57

Skal ærligt indrømme, at jeg ikke har megen forstand på føl/hoppe-forhold, men er det helt utænkeligt at tage ham med alene. Er klar over, at de begge vil være bange og nervøse, men kan han overleve uden hende i de timer, han skal være afsted? Evt kan du få dyrelægen til at give Dolli en ordentlig snaps, så hun ikke splitter stalden ad.

Tænker bare, at førsteprioritet er, at ingen kommer til skade, og det lyder lidt farligt at køre med den begge.


Sagde Anna


Hvis vi vil opnå et smukt resultat til hest, må træningen være smuk.

Hvis vi vil lethed, flow og balance, må vejen derhen være brolagt med netop dette!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 23:37

Årh, hvor jeg dog føler med jer, det er da utroligt hvad i skal gennemgå

 

En af mine hopper fik skåret sin kode op da hendes føl var 5 dage gammelt Jeg prøvede at overtale dyrlægen til at sy det på stedet, da min hoppe var førstegangs mor, og hun har aldrig blevet kørt meget i trailer, har dog aldrig haft problemer med det, men jeg synes det var en stressende afære at køre hende og følle. Dyrlægen insisterede og det endte med at han lånte en andens dyrlæges trailer og kørte dem selv Det gik fint men hun var selvfølgelig ikke så glad for nabohestene i boksene hos dyrlægen, men alt i alt gik det over al forventning.

Jeg vil på det kraftigste fraråde at skille dem ad og køre ham derhen uden sin mor.(stress,angst)

Det er en meget dårlig ide at skille dem ad, selvom han har været meget i hænder, da der er fremmede heste på hestehospitalerne, han vil

få brug for sin mors betryggende tilstædeværelse. Desuden skal man ikke undervudere en hoppemors kærlighed til sit føl, selvom de lader en rode med føllene er det en helt anden sag at fjerne det fra hende.

 

Mine blev kørt i trailer og jeg synes ik der var så meget plads,(min er ca 162 i stang og en mellembred model) så jeg ville vælge en lastbil aht dollys str xxl.hvis det var mig. Jeg ved ikke om det er bedst med en skillevæg så hun ikke kan træde på ham men hun skal stadig kunne røre ham med mulen.

 

Da jeg fik min islænder impoteret, kom hun i en lastbil(fra sverige),

hvor der var bokse de stod i, det var genialt. Men hvis du gør det ville jeg sidde i boksen med ham i i tilfælde af han går i panik.(et lidt farligt råd, men han er jo meget lille og han er vandt til du holder ham så jeg tror det ville gå.

 

Pøj Pøj med det jeg krydser alt hvad der kan krydses for jer.

 

Venlig hilsen Charlotte

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 00:04

Så vidt jeg husker mister vognmanden sin vognmandstilladelse hvis der er et menneske omme ved hestene. selvfølgelig er chancerne ikke store for at blive stoppet, men det bliver nok nærmest umuligt at finde en vognmand der vil sætte hele hans firma på spil

 

Vil dog stadig anbefale en lastbil med bokse. Især hvis i inden kan træne med 2 bokse ved siden af hinanden.

 

/May

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berit og Ghandi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 00:57

Mon ikke dine dyrlæger anbefaler nogle der kan ordne det hjemme hos dig selv.. det er jo ikke nogen stor operation. Det tager en halv time og han er fin igen.. Det giver mere ro at beholde dem hjemme hvis det kan lade sig gøre. Jeg har selv haft en veninde der fik sin opereret for brok hjemme. Det gik superfint, stille og roligt..

Gem bekymringerne :-) Du har nok hørt: Bekymringer trækker en negativ rente, de vokser sig små, hvis man lader dem vente....

Kærlige tanker fra Helle

 

p.s. men jeg ville nu også være lidt bekymret når det nu er lille Ghandi der ikke har det godt.. det er ikke rart når han har stået så meget igennem..

0
0
Svar på denne tråd
 
 brok op
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 08:51

Hej jeg har fulgt med fra starten, vil starte med at rose dig og dit føl, han har da en livslyst som man kun kan glæde sig over og alt det arbejde du har gjort for lille mand, hvor andre ville have valgt aflivning, er til at blive stolt af;0)

med hensyn til brok op. så opererede Peter Busk min tidligere hest for brok i stalden hvor hun stod, det var dog ikke så stor en brok, det tog ikke lang tid og hun kom sig hurtigt over op. problemet kan dog blive at holde lille mand i ro en uge efter op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 09:40

at jeg nok skal komme tilbage med svar på jeres kommentarer...

 

Men jeg har talt med Dyrlægerne...

 

og de siger også at det er nu Gandhi skal have opereret brokken

 

og ja, Skjernå kan sagtens lave operationen - MEN da Gandhi er så lille som han er - vil de ikke - af hensyn til bedøvelsen

 

 

Jeg går og afventer en opringning i eftermiddag fra Ansager. Og så må vi se, hvad og hvornår og hvordan....

 

Puhhhhh lige nu, ville jeg godt nok gerne kunne kikke ind i fremtiden...

 

Men det er jo en del af at have valgt som jeg har med Gandhi.... at der jo kan være "lidt småting" hen af vejen...

 

Men med sådan en bette fyr som ham - da får jeg det faktisk som med mine børn da de var små... vil så gerne skåne dem...

 

Men for Gandhi - vil det blive en klar forbedring for ham - at få brokken fjernet.

 

Det er heller ikke selve operationen der gør mig bekymret - det er transporten og bedøvelsen.

 

Jeg vil høre Ansager om hvilken transport form de vil anbefale... for flere af jeres forslag virker tiltalene for mig... Men Ansager må jo om nogen - vide hvad der er rigtigt at gøre.

 

Jeg vender tilbage... vil nu ta' hen og forsøge med løbetidsbukserne

 

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Transport...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 10:41

Hej Berit.

 

Jeg har ikke skrevet i dine tråde før nu, men vil lige give dig denne for din store indsats og kamp for Gandhi :-)

 

Mht. transporten, så er det vigtigste at Dolli ikke kan komme til at træde på ham. I en stresset køresituation, er det ikke sikkert hun er i stand til at passe på ham som hun ellers ville gøre.

Jeg ville på ingen måde turde køre dem i alm. trailer, når Dolli har de erfaringer hun har. Det skal være en lastbil hvor der er mulighed for at Gandhi kan stå for sig et sted hvor Dolli kan se ham, men ikke komme til at træde på ham.

 

Mange af de to hestes lastvogne har fast skillerum, og ofte er der også et rum foran hestene. Jeg ville kontakte en vognmand (Horsetravel har været yderst kompetente de gange jeg har fået leveret og afhentet heste af dem), og tage en snak med dem. Stort set alle vognmændene har to hestes lastbiler.

 

Jeg har en gang fået kørt en varmblodshoppe der IKKE var tam (dvs. den havde alrig haft grime på, havde aldrig haft tov på, og man kunne IKKE røre den uden den flygtede. Hvis flugt var umuligt gik den til angreb i stedet. Den skulle hjem til mig i træning) Det var Randers hestetransport der sagde ja til opgaven ( til ham), og flytningen gik meget fint.

 

Han kørte den i en to hestes lastbil, hvor skillerummet var fast med gitter og gik helt op til loftet. Hesten kunne jo ikke være bundet, men den blev gennet ind i rummet, og da den opdagede den ikke kunne komme ud, blev den klart rimelig voldsom. Lastbilen kunne SAGTENS holde, der skete absolut ingenting hverken med bil eller hest.

 

Under alle omstændigheder er det vigtigste at Gandhi er sikker. Så sørg for en transport der kan holde til Dolli, lige meget hvor stresset hun bliver. Gandhi skal bare kunne være i sikkerhed, og så må Dolli klare turen så godt hun kan.

 

 

 


Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu en fan af Gandhi..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:02

Hej Berit.

 

Jeg har også fulgt Jeres fantastisk kamp, det er så rørende, hvad I har klaret.

 

Gandhi er en meget klog hest. Han valgte en kanon mor og at bliver født hos dig og din stjerne af stald-ejer. I er så seje.

 

Jeg har desværre ingen transportløsning, men kun lidt opmuntring til Jer. Glem endelig ikke, hvad I allerede har klaret - alle 4. Så jeg er sikker på, at denne detalje med transporten, vil løse sig på nemmeste vis.

 

Tak for, du også har overskud til at glæde alle os med Jeres oplevelser. Både glæder og sorger. Pøjpøj med operationen.

 

Al mulig held og lykke fortsat.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 transport til Ansager
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:34

jeg ved de har en hestetransporter, tror de kan hente dine "børn"

0
0
Svar på denne tråd
 
 transport til Ansager
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:35

Undskyld Ansager har en hestetransporter;0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æv, væ.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 15:12

Altså det her er mere spænding end jeg kan holde til.. (sagde hende med en diskret pakke lommeletter, ved pc'en...)

 

Sender masser af gode tanker til jer.

 

Når du nu kommer igennem det her så vil jeg da anbefale dig at overveje at sælge film rettighederne til dette drama! Der er jo det hele. ( måske liiiige lidt for meget drama!)

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 15:19

at nu er det hele kørt i stilling...

 

Har haft en god snak med Jon på Ansager... og der er egentligt ikke noget valg - for i kraft af at Gandhi, vokser så fint som han gør - vil brokken lukke sig - men tarmene vil blive tykkere.... og en afklemning vil kunne komme.

 

Ved at se på Gandhi, og hans bøvl med det - så ved jeg jo godt, at det er det rigtige, at gøre NU...

 

Jeg forhørte mig hos Jon, hvad hans erfaring var, med transport af Dolli og Gandhi... og han var af den klare overbevisning - at en alm. hestetrailer - hvor man laver en fast skillevæg mellem de to sider og en fast plade under forbommen - og Gandhi i det højre rum og Dolli i venstre... så vil Dolli have sit fokus på Gandhi... der jo vil være i sikkerhed, vil være den bedste løsning - han mente ikke at deres hesteambulance, eller lignede ville være bedre.

 

Så fredag henter vi hestetraileren - og min mand og en tømrer (en af vores venner) laver skille væggene - og vi afprøver lørdag.

 

Søndag eftermiddag "pakker vi kufferten" og Dolli og Gandhi kører vi til Ansager. Bolettes tidligere ejer kommer på det samme tidspunkt - og så flytter Bolette ( vores selskabspony) på ferie hos hende.

 

Mandag morgen skal Gandhi opereres.... og så går der 10 dage... 10 dage - så må de komme hjem - hvis jeg er meget heldig - så 8 dage..

 

Puuuhhhhh.. skal da godt nok lige trække vejret lidt...

 

Men tænk - da jeg ringede og spurgte på hestetraileren.. "Du kommer bare og henter den... det koster dig ikke en krone...og den er din om 10 dage igen"....

 

Da jeg ringede til Bolettes tidligere ejer "Selvfølgelig vil jeg passe hende... Jeg skal nok hente hende - det skal du ikke tænke på - og jeg kommer med hende, når du er klar"

 

Min søde mand - trak lige vejret dybt - da jeg havde fortalt prisoverslaget - og sagde: "Sådan er det jo... vi vil jo heller ikke aflive ham... vel ?... Så enkelt er det !"

"Jeg skal nok sørge for traileren"

 

Min næreste veninde - der ikke er heste menneske - men bare vild med Gandhi: " Så kører vi ned og besøger Dolli og Gandhi tirsdag eller onsdag"

 

Og Ilse vil også med derned en dag...

 

Tog et par billeder i dag - så I lige kan se hvor voldsomt det er blevet


Billede



Gandhi.... tjaaa.. ganske upåvirket i dag, da han kom ud...heldigvis.. dog ingen vilde galopper - men han lavede trods alt bukkespring


Billede

 

Tjaaa... man skal godt nok være omstillingsparat - når man har en fyr som Gandhi til at bo i et stort rum i hjertet.

 

Et eller andet sted er jeg jo lettet over, at nu er det nu ! - som Jon sagde: "Du får jo et raskt føl hjem"

 

Men hold da op - der er mange ting at blive bekymret over: transport - bedøvelse og operation ....

 

og at skulle undvære alle mine 3 heste i 10 dage... den er godt nok slem.

 

Men forhåbentligt bliver der også meget at glædes over... at transporten går godt...

 

at der forhåbentligt ringer en dyrlæge mandag eftermiddag og siger at operationen gik godt og han er ved at være vågen

 

at der kommer til at stå en lille Gandhi der kan samle benene... og blive fri til at løbe og hoppe som et raskt føl

 

at få dem hjem... alle 3... men allermest Gandhi


JEg har læst og grædt og glædet mig over jeres kommentarer... men min verden er lidt splittét lige nu... så svarene må I ha' til gode

 

Det var faktisk helt rart at sidde her - helt stille og komme alt det forestående igennem - sådan i tankerne - og at få dem skrevet.

 

Det handler jo meget om at lade glæden ved nu'et være den største... bekymringerne kan jeg jo ikke gøre noget ved - men forsøge at minimerer de risici der kan komme i det forestående. Og så ta' den derfra...

 

Og bare håbe det allerbedste for fremtiden - og fremtiden for mig - den går ski' nok kun til mandag eftermiddag...

 

Når dyrlægen ringer med besked om operationen...og når han forhåbentligt giver den bedste besked til mig... så vil I altså opleve det ALLERSTØRSTE jubel skrig her på HN...set nogensinde.

 

Nu er Team Gandhi kommet så langt - så vil vi ski' også i mål... vi tror på "goe' ben"

 

Lige til sidst.... NU tog vi den absolut sidste vejning.. 40,1 kg og et gjord mål på 81 cm... det rykker... tænk så stor og stærk han kan nå at blive inden mandag

 

Sødeste mennesker... Jeg gentager lige... I ER GULD VÆRD.... tak for jeres tanker og input i Projekt Gandhi

 

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift her
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 15:35

Ih altså den læsning, som en anden skrev, så er Gandhi en heldig kartofel at være født hos sådan nogle dejlige omtænksomme mennesker, som tager hånd om ham 110% :) Al den spænding i tråden, jeg kryser alle mindre fingrer og tæer for at alt går som planlagt i weekenden med flytning og det hele og lille Gandhi kommer sig 110%.

 

Det er jo lige før man får "dug i glasøjet" som min far altid siger, når man læser hans historie og ser den lille fyr! Man kan jo ikke andet end at falde pladask for ham på de billeder- sikke en charmetrold

 

Glæder mig til at se billder når man kommer hjem igen uden brok :)


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bekymring
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 16:21

Nu skrev jeg tidligere at man ikke skal bekymre sig før der er grund til det, men jeg må indrømme at jeg nu, hvor jeg har set de nye billede af Ghandi er bekymret for ham. Er det nu sikkert at vente helt til mandag med at operere?? Det er blevet meget stort siden søndag. Der skal ikke meget til før der kommer en rift, og efterfølgende en infektion, når brokken "hænger" helt dernede.

Ikke for at gøre dig endnu mere ked af det Berit.. men han er jo i vores tanker også, selvom han er din lille mand.

 

Kærlige tanker til jer alle fra Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 16:55

Ja, nu er jeg også en af "dem" der ikke kan holde mig fra tasterne mere. Denne historie om lille Gandhi og hans kamp for livet er så rørende, og kan kun give alle ret i at han kunne ikke have valgt en bedre mor og mennesker at blive født hos.

Jeg ved godt at har man sagt A må man også sige B, men i denne situiation må det koste dig en formue at holde liv i den lille fyr som vi alle snart elsker som vores egen

 

Jeg ville så gerne kunne gøre noget for dig Berit, og tænker om en frivillig Konto til Gandhi ville være mulig ?

 

Jeg vil med glæde være den første til at donere et symbolsk beløb til operatioen. Som man siger " Mange bække små".

 

Er der nogen af jer der har et forslag til hvordan sådan noget kan sættes i gang for så er jeg klar.

 

Håber i er nogen derude der vil følge op på mit forslag.

 

Kærlig hilsen Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 17:53

Nu kan jeg helelr ikke holde mig fra tasterne mere . har som mange andre også været med fra starten og fulgt jeres historie med følelserne helt uden på tøjet ! synes simpelthen det helt fantastisk alt det du gør for din lille dreng , han er dælme heldig at være landet hos dig , og få en så fantastisk chance i livet, som ikke mange havde givet ham . synes det er en fantstisk ide der er foreslået i indlægget over mit med en konto til hans operation, og jeg giver også gerne et bidrag , han er jo en skøn lille dreng , der fortjener det bedste ! venter spændt på at høre fra jer , når hans operation er veloverstået :)


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:05
Hej Berit og alle jer andre.

Jeg har også fuldt med helt fra starten, og hold da op en historie. Du gør virkelig et fantastisk stykke "arbejde" Berit, og jeg bukker mig dybt i støvet!!

Jeg ved desværre kun alt for godt hvad sådan en dyrlægeregning kan løbe op i, og jeg vil også meget gerne hjælpe, så jeg syntes det er en fantastisk god ide med sådan en konto.!! Men aner intet om hvordan man får sådan en op og køre??

Jeg krydser alt jeg har for at transport og operation går godt.

Kærlig hilsne Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:20

Hvor er det dejligt at der allerede er flere der syntes en konto er en god ide.

Det må næsten være op til dig Berit, om du "tør" oplyse dit konto nr, eller om du kan få din bank til at oprette en speciel konto til ham,

hvor vi kan overføre pengene direkte til dig og Gandhi.

 

Bare en tanke, for du har nok at tænke på i øjeblikket og det skal jo ikke være til besvær for dig

 

Hilsen Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen dum idé
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:43

Du skal nok spørge HN til råds mht. en særlig Mr. Gandhi konto, da det ikke altid falder i god jord, så vidt jeg erindre..

 

Når formalia er på plads så bidrager jeg også gerne, med det jeg nu kan! .

 

og pøj, pøj i næste uge!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ønsker
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:53

Jeg ønsker dig held og lykke. Jeg håber virkelig det lykkes for dig. Jeg ville ønske at mit føl havde klaret den, og jeg håber virkelig at det går din følle bedre end min.

Krydser alt hvad jeg kan :)


venter føl efter Temptation/Stravinsky xx

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:03

at jeg lige nu bare sidder og er så rørt over jer.... fantastiske mennesker i da er

 

MEN ... det kan jeg simpelthen ikke ta' imod.... som skrevet - Jeg sagde A en fredag aften for snart 4 uger siden...

 

Og vidse jo godt at sådan et lille føl - ville komme til at koste lidt mere end et helt normalt føl...

 

Som I måske husker så blev vores hund opereret dagen efter... og så var ferie kontoen smadret...

 

Nu er vi enige om i familien - at den bedste ferie vil være at Gandhi overlever..

 

Så alle de gode ferie steder, må så gå konkurs, for vi kommer ikke...

 

men vil sidde på marken og spise vores aftens mad og kikke på Gandhi, mens solen går ned....

 

Jeg/vi har ikke uanede midler... og ja det er finkme en dyr omgang... men så'n er det så.... vi skal nok klare den.... og satser så utroligt hårdt på at Gandhi undlader flere små "julelege".. i hvertfald dem der trækker tænder ud, rent økonomisk

 

Jeg er dybt berørt over jeres initiativ... men det kan mit vestjyske sind simpelthen ikke ta' imod .

 

Når alt dette forhåbentligt er gået godt og er overstået... så laver jeg kaffe på staldgangen... og dem der kan og har lyst... skal være så velkommen hos Team Gandhi... og så skal I få det allerstørste og varmeste knus ....

 

tak ....tak

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 innsamling til operasjon
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:06

Ja det slo meg også, ikke det at jeg har så mange penger, men jeg har fulgt med Gandhi fra starten, og jeg vet hvordan det er å ha hest, både friske og skadde, så jeg skulle nok også kunne gi noe, og ja mange bekker små gir en stor. Og den brokk ser ikke fin ut, den er blitt rimelig stor, jeg krysser fingeren og alt som krysses kan for at dette skal ende god, men Gandhi har vist han er en fighter, følger spent med her, inne på siden flere ganger daglig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære alle
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:29

Kære alle.

Jeg er den veninde, Berit nævner i sin sidste opdatering på Ghandi.

Jeg har nu oprettet mig herinde, for at følge alt det i skriver til Berit.

Og jeg er ganske overvældet.

Hvis i dog bare vidste, hvad det betyder for hende.

Som i nok har fundet ud af, har Berit et helt specielt forhold til sine dyr, og hun har mange.

Berit og jeg, har været i gennem mange mentale og fysiske rejser sammen i vores liv, og er så tætte, som man overhovedet kan komme på hinanden.

Og jeg støtter Berit i alt hvad hun gør, og omvendt.

Jeg elsker Berit's heste, men her er noget, jeg ikke har forstand på, og ikke kan komme med så mange råd om. Jeg kan bare være der.

Derfor er det helt fantastisk, at læse jeres opbakning og medfølelse, for det kæmpe følelsesregister Berit har været igennem de sidste 2 måneder.

For det hele startede jo med, at hun flyttede i stalden 14 dage inden Ghandi blev født, og med Ilse's hjælp boede der til han endelig kom til verden.

Berit er et ganske unikt menneske. Hun gør ikke noget halvt. Alt bliver undersøgt til bunds, og hun giver ikke op, før alle muligheder er udtømt.

Og samtidigt er hun ydmyg og meget beskeden.

Men den opbakning fra alle jer, er så stort, at det er ganske ubeskriveligt.

Jeg ville ønske i kunne møde Berit og alle hendes dyr, så vil opleve paradis på jord for dyr.

Vil dog gerne lige tilføje, at besøge Berit og Jim, er også paradis på jord for os to-benede. Der er altid plads!!!

Så fra en ikke heste ejer, til jer alle: FOR POKKER HVOR I GO'E !!!!!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:48

Kære Berit

 

Du har givet os alle, så mange føelser for jer de sidste uger og har bidraget til at der virkelig findes et så fantastisk menneske som dig. Både over for dine dyr, men så sandelig også over for os bag skærmen, som du ikke skylder noget som helst. Alligevel har du overskud til at dele hele dit føelsesregister sammen med mennesker du ikke kender.

Tænk nu endnu engang over over hvad vi måske, kan give lidt tilbage af, iform af en helt speciel konto. Det er jo ikke dig men Gandhi vi vil samle ind til HÆ HÆ

 

Du er en stædig og ydmyg jyde

Jeg er en stædig sjællænder

 

Kærlig hilsen Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:52

Dette er på trods af alvoren den mest positive og rørende tråd nogensinde.

Har bare lyst til at sige:

Berit: hvor er du dog et dejligt menneske !

hvor har du dog rørt det allerblødeste, allersmukkeste sted hos SÅ mange mennesker og dyr.

Jeg mærker osse at du er et beskedent og ydmygt menneske - men du skal vide at du er et stærk forbillede, ikke bare din vilje, og din ukuelighed - men især dit store hjerte for at gøre det bedste og derved vove at møde store skuffelser og smerte.Det kræver et stort menneske og stor kærlighed. Tak fordi du deler det med os her.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi fond
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:52

Selvom du ikke vil tage imod det, så synes jeg nu det ville være en fantastisk ide at starte en Gandhi "fond" Jeg synes i har været så urimeligt meget igennem og tør kun gisne om hvad den kommende omgang vil koste..

Så put det vestjyske i tasken og tag imod tilbudet.. Heller give nogle penge til Gandhi eller til et formål hvor jeg ikke ved hvad pengene bliver brugt til..


Hersomgårds Conan Mac Oc

Dagens bedste plag i DTF 2011-2012

&

Axelved´s Silken Eachan

Kåret i DTF 2 premium.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 20:25

TAK Sannie, du har så meget ret. Lige her får vi nemlig noget for pengene, hvilket man ikke altid gør.

Nu har vi taget så meget imod Berit's gave, at dele denne historie med os, så nu må hun også tage imod vores gave til Gandhi

 

Så Berit ! når du nu pakker kufferten på søndag, så pak lige din ydmyghed ned osse.

 

Jeg ville med ydmyghed kunne sige, at jeg var med til at samle lidt ind til den lille skønne Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Value for money
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 20:47

Jeg melder mig også med på vognen! Det kunne nu være fint at være med til at "redde" lille Gandhi. For han har allerede været dyr og med operation og 10 dage for 2 heste på Ansager plus hvad der kommer af medicin og efterbehandlinger. Av av av!

Måske kan Tina, Berits veninde, være en hjælpende hånd, nu hvor Berit er for beskeden? :)


Sagde Anna


Hvis vi vil opnå et smukt resultat til hest, må træningen være smuk.

Hvis vi vil lethed, flow og balance, må vejen derhen være brolagt med netop dette!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:16

Jamen det er vel bare at aftale med Jon fra Ansager, at der oprettes en "Gandhi" konto på Ansager, og så indbetaler folk dertil!.. Så bliver det ikke Berit der modtager pengene, men Ansager, og dermed bliver det en meget meget lille regning Berit modtager.. ..

 

For Berit, det varer ikke længe før end du skal havde din helt egen side, så du slipper for at oprette nye tråde hver gang de bliver for fulde!..

 

Jeg krydser alt for at det hele går som det skal på mandag!.. Den lille fighter fortjener det!..



Hilsen Stine

 

 

Kun 7 % af alle tekstbeskeder forståes korrekt!..

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom nu
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:25

Berit og lad os alle hjælpe det vi kan. Det er jo ikke sikkert Ghandi bliver millionær af et tilskud fra os, men lad os vise vores store respekt for jeres fælles kamp..

Ellers er jeg jo ikke indfødt beskeden vestjyde, men kommer jo fra det østlige.. og jeg vil gerne oprette en konto som kun Berit kan hæve fra..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg melder mig også
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:38

Jeg melder mig også under lille Gandhi's fane og vil gerne give et bidrag til alle hans dyrlæge regninger! Som, jeg skrev i din anden tråd, har jeg også fulgt ham fra starten!!!!

Synes det lyder som en rigtig god idé med at oprette en konto på Ansager, så indbetaler vi direkte til dem, og derved bliver din dyrlæge regning mindre!!!



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:48

Super så mange er med på Gandhi indsamlingen

Hvem kontakter Ansager og forhøre sig om det er muligt, og hvor lang tid skal der kunne dorneres?

Mere for vi ikke er 10 der kontakter dem med samme sag

 

Hvem melder sig først på banen og giver besked ang. konto nr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:55

at hun tudbrøler.... bare så I ved det....

 

Ikke over Gandhi... ham elsker jeg jo bare...

 

Men over jer ( incl min Tina)... Det er godt nok en følelsesmæssig bongyjump det her.

 

 

Jeg sidder jo her og bruger Gandhi's tråde som en slags dagbog... læsser af i stide strømme... men det hjælper mig, at kunne sætte mine tanker og følelser ned på skrift. Så et eller andet sted er det jo dybest set en egoistisk handling.

 

Men et eller andet må jeg jo gøre - for den bette Gandhi har godt nok hapset sig fast i mig... Hver gang jeg kommer i stalden eller på folden - så står det der lille finurlige dyr og kikker med sine smukke øjne, med øjenvipper der kan gøre selv en extension misundelig... og jeg blir' så varm indeni. Jeg har da aldrig nogensinde troet at et dyr kunne hoppe så meget ind i mig.

 

Dette at være så totalt solgt til Gandhi... og skulle forholde sig til noget der er så svært som liv og død... for det er det jo, dybest set. Det gør jo at jeg bliver lidt hudløs hist og pist...

 

og så er der jer... alle I HN'er

 

Og I ER DER BARE... hele tiden. Og jeg kender slet ingen af jer - har jo mødt Helle, da hun kom drønende med dækkenet. Men ene ukendte mennesker - der har hestene som fællesskab.

 

Jeg kunne jo for lang tid siden (lang tid i Gandhis liv) fornemme at der var nogle der fulgte os... Men den drejning det hele ta'r... hele tiden - det kommer så meget bag på mig.

 

Er nok taget lidt "på sengen".. for min lille bitte Gandhi... og mig vestjyske "kone"... vi er her jo bare og kæmper for et liv sammen.

 

Men hen ad vejen er Gandhi jo - også i mine øjne - blevet lidt en HN Gandhi... for I er ski' ved siden af os hele tiden.

 

Jeg har nogle gange haft pause fra at læse HN indlæg - da jeg synes at tonen simpelthen er for grov... og der har været en del mudderkastning... og tænkt lidt... arrgg klap lige hesten.. og vis hensyn

 

Så er det lige pludselig min Gandhi... der bare møder så meget positivt opbakning. Så mange søde kommentarer - så meget "vi er med jer"...forståelse og empati

 

Og nu vil I støtte Gandhi... hmmm jeg er i store diskussioner omkring det - med mig selv... skal simpelthen sove på det - og vende det med manden i mit liv

 

I morgen tidlig er jeg nok mere klartsynet... skal have den dag og de nye ting der er dukket op - puttet i kasser i mit hovede - og forholde mig til dem

 

I spiller ski' på alle mine følelser - der er vist lidt Gandhi i jer

 

Go'nat fra en meget træt teamleder og 1. assistenten


Billede



******************************

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:05

Kære Berit,

 

Kan kun sige at tårerne triller stille og roligt ned af kinderne IGEN!!!

 

jeg er bestemt også med på Ansager/Ghandi kontoen

 

Det vil være mig en stor ære at kunne bidrage til "vores allesammens Ghandi" BASTA!!!

 

 

Natalia: Måtte dog kombinere tårerne med et kæmpe grin med din nedenstående kommentar. Den var ski go

 

"Du er en stædig og ydmyg jyde

Jeg er en stædig sjællænder"

 

Det var noget der fik en Østjyde til at klukke

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra en vestjyde
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:08

til en anden vestjyde.

 

Berit jeg ved hvor stolte vi vestjyder er, og hvor stædige vi er.

Men tænk på hvor meget det betyder for alle os der følger med, vi føler os jo hjælpeløse her på sidelinjen, og med vores kærlighedsforhold til din bette dreng er det altså hjerteskærende ikke kunne gøre eller tilbyde noget..

 

Jeg kan selv huske hvad det kostede at få mit lille føl opreret, desværre var der ikke noget for dyrelægerne at gøre, da hans tarm var sprunget :/ men dyrt var det.

 

så næsten lige meget hvor meget der ville blive samlet sammen her på HN ville det jo kun være en lille bid af kagen.

 

så hvis du ikke vil tage i mod tilbudet for din skyld, så gør det i den mindste for vores

 

/May

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:34

Det er jo lige det der gør denne tråd så fantastisk.

Der er plads til gråd, grin og skøn humor.

Mit grin kom da Berit skriver, at Gandhi ser "finurlig" ud.

For pokker et udtryg, men kan se det for mig

 

Tror at Berit's mening om indsamling er ret lige meget, for den konto skal nok komme op at køre om hun vil det eller ej

 

Og Berit ! du får da noget af et problem hvis du skal finde frem til hvem der har doneret og vil retunere pengene

 

Og det har du i øvrigt heller ikke tid til når du nu skal holde øje med Gandhi efter operationen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi-konto
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:44

Jeg er med på Ghandi-kontoen.

 

Berit - jeg tror ikke, at du aner, hvor stor em oplevelse det er for os, at få lov til at følge med i dine anstrengelser for at give den lille hest livet - så bid det vestjydske i dig og lad os få lov til at give lidt igen.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 få noget beroligende til Dollie
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 23:05

Hej Berit

Har til nu også bare fulgt med på side linien, men vil da gerne bidrag med et lille råd til transporten. Hør dyrlægen om ikke du kan få noget beroligende til Dollie. Noget som fjerner hendes angst men ikke påvirker hendes motorik. Og som selvfølgelig må gives en ammende madame...

 

Min forlængst afdøde tenagekærlighed led frygteligt af klaustrofobi og har også været oppe og hænge på forbommen, været væltet i traileren, og blev efterfølgende skåret ud af et sadelrum i en lastbil som hentede os efter at trailerturen måtte afbrydes midt på en landevej pga ovenstående uheld.

Han blev efter den oplevelse kun transporteret i en lastbil med boks, fik stesolider i et æble en lille time inden transporten- Det virkede fantastisk. Stesoliden fjerede totalt angsten, men påvirkdede overhovedet ikke motorikken. Måske noget tilsvarende kan hjælpe din hoppe....

 

Det var selvfølgelig min dyrlæge der ordinerede stesoliderne.

 

Krydser fingre for jer alle...

 

Eneri

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift her
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 00:02

Ja må også sige at jeg syntes Gandhi kontoen er en super ide, og giver gerne et beskedent beløb til den bette dreng :) Hvis dette er en sag værdig til en donation, så ved jeg virkelig ikke hvad er ;) De fleste (migselv inkl.) donerer til andre organisationer (WSPA, dyrenes beskyttelse etc.) men her vil det bare føles som om man virkelig hjælper, da det er en sag "tæt på" - Ved ikke rigtig hvordan jeg ellers skal forklarer det


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 08:05

Jeg melder mig også til "Støt Team Gandhi" kontoen !

 

Hilsen Dorte

Med en hel køkkenrulle til øjenvand her ved PC'n og den er snart halvt brugt op...

 

 


Ponyhingstplage 1-2 års modtages igen på sommergræs i Odsherred.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 08:28

ringe til Ansager og få et Ghandi-kontonummer.. Så med mindre andre har gjort det, så kan jeg gøre det i dag.

Berit, du har gjort Ghandi til vores alles lille fighter, og du har vist os alt det gode et menneske kan indeholde. Lad os hjælpe Ghandi når nu vi så gerne vil. Det er jo ikke sådan at vi så har aktier i ham vel..:-D

Du kommer ikke til at "skylde" nogen noget, og du skal heller ikke føle du er nødt til at give noget tilbage. Det har du gjort allerede, så slip beskedenheden, læn dig tilbage, og smil over alt det vi har sammen her på HN.

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 08:35

God idé Helle, jeg støtter gerne.


www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd
 
 En engel
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 08:53

Nu har jeg fulgt med helt fra start uden at skrive.

Berit du gør et fantastisk stykke arbejde...

 

Derfor vil jeg også gerne donere lidt efter hvad suen tillader:)

 

Pøj pøj på mandag. Skal nok krydse fingre og ben ;)

 

Annemette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Ghandi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:08

Synes en konto hos Ansager lyder som en glimrende idé

 

Får serisøt våde øjne, stort set hver gang jeg kigger i denne/de her tråde. Enten af glæde eller bekymring for lille Ghandi.

 

Alt hvad der krydses kan, vil blive krydset på mandag


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:17

AT I VINDER......

 

I er simpelthen for stor en mundfuld at kæmpe imod...

 

Jeg tog en lang snak med min søde mand sent i går... har vendt og drejet mig i nat - og tog en snak med Tina her til morgen.

 

og jeg er nødt til at bøje mig....

 

Som min mand sagde... du sender jo altid en buket, når der er nogen der har det svært...

 

Og Tina sagde... Han er jo en HN hest - og det betyder rigtigt meget for alle de søde mennsker at kunne hjælpe lidt.

 

og så alle jeres kommentarer... I aner simpelthen ikke hvad det er I gør ved mig.. Jeg har ikke bare siddet med tåre i øjnene... Jeg har simpelthen hulket - så dybt rammer I mig.

 

Jeg vil gerne modtage "En blomst til Gandhi"

 

Jeg vil ALDRIG nogensinde kunne takke jer personligt alle sammen og nu vil tak blive så frygteligt fattigt for mig

 

Jeg har svært ved selv at ringe til Ansager - er lidt bange for at det vil give dem et extra administrativt arbejde.

 

Men har en tom konto til at stå i banken - som måske kunne bruges ??

 

Åhhh jeg kunne finkme ønske jeg kunne drøne rundt i DK og give jer verdens største knus

 

NU vil jeg ta' hen til sagens kerne... Mr Gandhi himself... og fortælle ham om jer og jeres store hjerter

 

Kommer tilbage med et billede af, hvad han siger til en "Blomst til Gandhi"....

 

tak

BErit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi - Gandhi - Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:29

En eller anden dag lykkes det mig nok at stave det rigtigt

 

Godt du bøjede dig Berit


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:32

Herfra melder vi at vi bestemt også er med på Team Gandhi kontoen..

Har ydermere snakket med venner, bekendte, famillie osv.. og vi er mange der vil byde ind for her kan vi virkelig gøre en forskel, og se udbyttet af bidraget.

 

Som de andre skriver lad os nu hjælpe om ikke for din skyld så for alle vores andres, så vi ikke sidder her og føler os så hjælpeløse..

 

Og ALT held og lykke med det forestående.. jeg kommer til at sidde fasttømret til computeren og vente på GODT nyt, om nu det overstået og gået godt..

 

 


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:39

Nå ja så nåede du at svarer mens jeg sad og hulkede mig vej gennem billederne igen og alle de dejlige indlæg..

 

godt du tager imod.. og den "tomme" konto lyder som en god ide..

 

Ved bare ikke hvordan med at opgive konto nr. bare lige her i tråden ??

 

Kunne vi lave en form for liste over folk der gerne vil deltage og så der sendes privat besked til de mennesker..

jeg skal evt. gerne sidde og skrive de mange beskeder til folk.. ?

 

hvad siger i andre.. hvad tror i er bedst.


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:48

netop skrevet til HN og venter på svar om vi må oplyse kontonr. i tråden. Har også talt med Ansager, og de synes vi skal samle pengene på en konto som Berit og Ghandi så kan betale regningen fra. Jeg vender tilbage når jeg har fået svar fra HN.. Ellers tænkte jeg vi kunne oprette en gruppe på Facebook.. "Team Ghandi" Hvad siger i??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har osse
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:49

fulgt med på sidelinien lige fra begyndelsen. Og jeg har tudet, grint, været bekymret og frydet mig for hvert lille skridt fremad. Og ja jeg donerer osse til organisationer, men som sagt fra andre, man aner ikk altid lige hvad pengene går til??? Men det vil jeg gøre her. Så derfor:

Jeg melder mig osse under fanen: Donation til Ghandi.

Det er et fantastisk arbejde du har lagt i ham Berit.. OG at du så har haft det store overskud til at lade os HNér følge Team Ghandi kamp, er ikke mindre end imponerende.

Din hoppe burde osse há en medalje (Læs: STOR sæk gulerødder) for at væer sådan en god føl mor med STORT M. Uden hendes omsorg og kærlighed til sit føl, havde det været et endnu større problem.

Og det er så dejligt at følge jer og støtte dig Berit.

Mon ikke at Ghandi skulle "adopteres" af HN til at blive HN´s nye Maskot. Det ville jeg da syns var en god ide, bedre emne findes da ikke.

Men når der er et kontonummer til at indbetale på, er JEG bestemt en af dem der bidrager.

Krydser ALT der kan krydses for operationen på mandag. OG selvfølgelig går det som det skal, det er jeg 100% sikker på.. Det SKAL det.



Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Hestefolket - Kig ind og mød os...
Katte i Fokus - DK´s dejligste katteforum

Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:51

Osse jeg staver forkert.. Prøver på at huske det nu. GANDHI



Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Hestefolket - Kig ind og mød os...
Katte i Fokus - DK´s dejligste katteforum

Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:00

synes bestemt godt om Gandhi gruppe på Facebook :-)

 

 


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 GODT GÅET BERIT
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:09

Hvor er det fedt at komme med et forslag om indsamling, og i løbet af et par timer er "vi" igang.

Stor tak for at i alle er så samarbejds villige og fik Berit til at overgive sig.

Venter nu bare på konto nr bliver lagt ud så vi virkelig kan komme igang

 

Kærlig hilsen Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 facebook
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:11

jeg er så ikke på facebook - som den eneste i dk .

Men jeg ønsker dig også alt mulig held og lykke på mandag, og vil også gerne give et bidrag :0).

 

Hilsen Hanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:15

er nu oprettet som en åben gruppe på facebook... Og for første gang tror jeg det er stavet rigtigt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 til dem
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:20

der ikke er på facebook.. send mig en privat besked og jeg oplyser jer kontonummeret..

Vil lige sige at det altså er Berits konto og ikke min.. bare så der ingen misforståelser er..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:37

Vil du ikke linke til facebook-gruppen?

Jeg kan ikke finde den ved en søgning.

 

Mvh Maja

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:57

kan heller ikke finde gruppen på fb


Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 fandt det
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 10:58

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 11:22

at jeg fortalte Gandhi... og resten af teamet omkring indsamlingen

 

og disse billeder viser vist meget godt at Gandhi takker og bukker, til jer ALLE sammen....

 

Han siger tak her....:


Billede

 

og de næste taler vist for sig selv.... jippiiiii

 






Billede




Billede




Billede



Billede

 

Tak allersødeste mennesker med hjertet et helt fantastisk sted

 

Berit


vender tilbage om lidt....


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 11:35

Super initiativ!!

 

Jeg melder mig også under fanen for ikke-facebook bruger og skriver istedet en PB til helle og får kontonummeret.

 

For jeg vil helt klart også støtte en så god en sag!!

 

Men Berit!!: Så lover du også at holde os opdateret om Gandhi, vi kan jo slet ikke undvære ham nu


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 melder mig
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 11:45

hermed også unden fanen af Gandhi-elsekr <3

 

Jeg skriver stort set aldrig i trådene herinde men nu kan jeg ikke dy mig længere :-)

 

Det er helt igennem fantastisk at få lov til at følge denne dejlige og livglade følle , og se hvilken kamp du og dine kæmper for ham!

 

Din mand må virkelig være af en speciel støbning, jeg tror det er de færreste mænd der kna sætte sig ind i følelserne omkring vores kære dyr<3

 

Jeg giver også meget gerne et bidrag og synes det er en fantastisk god ide at vi kan hjælpe lidt til med "HN's djeligste føl" :-D

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 12:07
Så har jeg været inde og donere et beløb til den skønne Gandhi, og det føles SÅ godt, endelig kan man gøre noget for den lille fyr og hans team..

Kh Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 12:40

men jeg er ikke på facebook...

Er der andre steder, man kan følge med og få de informationer uden at være derinde?

 

Dejlige billeder. Igen! Men ja, den brok den vokser så al mulig held og lykke med den forestående opgave. Jeg HÅBER at Ansager er klar over, hvilken mega stjerne de skal behandle og passe godt på!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 12:44
Anette jeg har lagt en besked til dig i din mail.

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 12:50

Til jer

Billede

 

er stadigt så totalt overvældet...

sidder lige og summer lidt over tilværelsen - tænker på den sidste månedes tid - med Gandhi (Jeg ku' faktisk heller ikke stave det i starten ) og på jer..

 

Tænk nogle gaver at få

 

Ved at jeg er så meget sammen med Gandhi - så ligger jeg nok ikke helt mærke til de forandringer der er hos ham - men fandt 2 billeder, der for mig, så tydelig viser... at det er det hele værd

Billede

og det giver mig også lidt mere mod på operationen på mandag... for han er en lille stærk fyr - men en livsgnist og vilje -- som jeg aldrig har set før.

 

Billede

Der er jo ved at komme "brede" skuldre på ham

 

Billede

han er en lille stolt fyr - der sørme ved hvad han vil...og ikke vil.

Men nok i kraft af at vi er så meget omkring ham... et utrolig lille nysgerrig og imødekommende føl

 

Billede

Lige her er han for mig "Finurlig" - et godt jysk udtryk....

 

Angående transporten på søndag... så har jeg fået en vognmand i baghånden... så hvis det ikke fungerer med traileren... så kommer han.

 

Igen en hjælper der lige dukkede op - ud af den blå luft.

 

Jeg har talt med banken - og det kontonummer der er opgivet, er i mit og min mands navn - og vi er de eneste der kan hæve på den... så der var ingen problemer i at offentlig gøre den.

 

For mig er det også vigtigt at indsamlingen bliver lukket igen. Da jeg vil blive så ked af at der dukkede penge op, efter jeg har betalt regningen Ansager.

 

 

Lige omkring min mand:

Han ER en ener...han er vokset op UDEN dyr omkring sig - var nærmest ved at dø af skræk over en mus...

Jeg havde opdræt af perserkatte da jeg mødte ham for 15 år siden... og jeg måtte fortælle ham - at det var mig OG kattene... eller ikke mig.

Han var meget modig (og forelsket - der jo gør en smule blind)

og valgte hele pakken.

Han sukker og stønner ind imellem over mig og mine dyr. Men gør alt for ovennævnte af praktisk arbejde. Og støtter mig det han kan.

Griner lidt smørret over mine påfund - men kan jo se at jeg er lykkelig, når jeg er med mine dyr (og ham selvfølgelig)

 

En gang... måtte han dog bryde sammen - og spørge hvor min hjerne var henlagt ( og nu deler jeg en af mine godt gemte hemmeligheder med jer)

På et tidpunkt skulle jeg have min hest hjem og gå midlertidigt - det er for nogle år siden... Vi havde hentet 15 små baller hø - og dagen efter, da min mand var på arbejde... ringede jeg til min far, da jeg var i tvivl om hvordan man bedst opbevarede dette hø - "jo det skal bare ligge godt tørt"...

Jeg bor i kanten af en skov - og har ingen udebygninger... så hvad gjorde den smarte kvinde - der jo ville opbevare dette hø bedst muligt...

Jooo jeg spredte en presening ud og slæbte alt høet ind på dette.... på mit kontor... så lå det jo godt tørt.

Da min mand kom ind af døren - i den anden af huset, siger han - "Det er underligt, men jeg synes godt nok det lugter meget af hø herinde i huset"

Vi fandt så en bedre løsning sammen.

 

Jeg LOVER at I altid vil være opdateret med min/vores lille Gandhi

det er da absolut det mindste jeg kan gøre til gengæld.

Måske skulle jeg lave aktier i ham... der vil aldrig komme noget udbytte - for det er vist Gandhi og Berit ...forever

 

tak fra

Team Gandhi

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidrag
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 13:42

Så har jeg også været inde og donere et beløb til dejlige Gandhi ! :) Det er så rart bare at kunne hjælpe en smule , selvom jeg ikke selv er den med flest penge , men nu ved jeg de går til noget godt , istedet for at jeg bare sløser dem væk ;)


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 13:55

Så er der sendt en lille "blomst" afsted til Gandhi. Krydser fingre for at alt går lige efter bogen, og glæder mig til at høre nyt når det hele er overstået. Pøj pøj


www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:03

Nu kan jeg heller ikke lade være med at skrive længere. Synes virkelig at det er fantastisk at nogen vil kæmpe så meget for sine dyr!!! Det er virkelig flot, også at din mand vil være med til dette, for han ender da med at blive en dyr lille herre.

 

Men han er godt nok charmerende og ser rigtig stærk og livsglad ud - det bliver så godt for ham at slippe af med den kæmpe brok så han rigtig kan komme til at springe rundt og lege.

 

Jeg tænkte også lidt på om det ikke ville være en ide at give Dolli noget afslappende til køreturen som også er nævnt tidligere oppe??

 

Jeg vil helt sikkert også ind og støtte Gandhi med et bidrag :-)

 

Tak for alle billederne og opdateringerne...

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:24

Hej Berit

Kan du ikke lægge et par billeder ind på FB af Gandhi??

 

Der er allerede nu 36 medlemmer af gruppen..

 

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 14:49

selvfølgelig også med. Jeg sender de varmeste tanker og ønsker al mulig held og lykke.

Vil gå på fb og sende en blomst til Supergandhi og hans helt igennem fantastiske "mor".


 

 

Stald Pedersminde....

 

Fjordhest Lotus 2001

Irish cob Romanys Agata 2008

Irish cob Pedersmindes Monique 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen igen ..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 15:31

Så er der sendt "blomster" til Gandhi..

 

Jeg har delt budskabet i mine Gruppr på Fb.. delt på hestegalleri..

og delt på min væg i håb om at sprede budskabet endnu mere også til dem der ingen heste har..

 

Jeg krydser alt hvad der kan for det hele..

 

 


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 16:27

Har også sendt en blomst til jer.

Pøj Pøj til den lille stor Gandhi


----------------KATJA-----------------


Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123432543564
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 19:17

Jeg synes virkelig at det er meget rørende at folk er så gode til at hjælpe hinanden.

 

Jeg er netop blevet medlem på FB.

 

Men ville det ikke være en ide at forklare lidt om Gandhi? Altså hans historie?

 

 

Jeg tænker alle dem udenfor HN kender ham jo nok ikke, selvom han er en stjerne herinde:-)))

 

 



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

 

 

 

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var riktig
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 19:40

godt at der ble opprettet en konto, nå har jeg satt inn noe, så held og lykke med operasjonen til Gandhi, jeg vil også gerne bli medlem på facebook.

Og som Berit, så er jeg også meget glad i dyr, og det bærer min lille landejendom preg av, her er 8 heste, 1 reddet fra slakt, 2 gjess, 13 høner og 1 hane, 2 kaniner, 1 parakitt, 3 hunder, 3 katter, min datter og meg, ingen mann, har hatt 2 men ingen var glad i dyr. Og så har jeg oppstallet heste i DK som jeg savner rett meget. Og jeg har 4 børn, 3 er voksne og bor for seg selv.

Jeg følger spent med på Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Gandhi
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 21:55

Ja jeg har ikke skrevet i dine tråde før, men hvor er han bare fantastisk den lille Gandhi kan ikke andet end at sende en blomst til ham. Det er den eneste måde jeg kan hjælpe på, samt sende jer en masse positive tanker. Vil især tænke på jer på Mandag og vil glæde mig til at høre godt nyt fra Team Gandhi. Og Berit, tak fordi at du vil dele Gandhi med os og holde os så godt opdateret som du gør.

Mange tusinde tak for det.

 

Mvh. Pernille


 

Raashan APN OX & Majjar APN OX

 

samt lånehesten Egelunds Chess DV

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Donation via hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 02:55

Det er også muligt at lave en hjemmeside til donation - tænker på "alle" dem som ikke er på fb osv.

 

Det skulle være gratis her:

 

in.betternow.dk/main/ ?gclid=CLqPreGDz7ACFYJBzQoduwEuVg


Her ELSKER vi plet-heste :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Blomst" på vej herfra
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 06:41

Hej Team Gandhi

 

Jeg har heller ikke skrevet i tråden før, men fulgt med på sidelinjen siden dag 1.

 

Tak for fortællingerne, der er også et beskedent bidrag herfra. Held og lykke til den lille fyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 07:09

helt utroligt hvilken opbakning der er til lille Gandhi.. jeg er overvældet over hvor mange der har skrevet privat vedr. et kontonummer og gruppen har allerede over 100 medlemmer indenfor det første døgn.. Rigtig mange har "sendt blomster" til Gandhi, og viser på alle måder hvordan de støtter teamtet bag. Tænk at der findes så mange dejlige mennesker derude, som har overskud til at tænke på andre. Wow det er fantastisk...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 09:24

Jeg har desværre ikke ret mange penge denne måned, da mine to heste har tyndet godt ud i su'en - men jeg vil alligevel gerne give et lille bidrag. Og hvis ikke regningen er dækket ind inden juli sender jeg nok et til der :)

 

Fik selv opereret en plage for navlebrok for nogle år siden (dog noget mindre end gandhi's) og ved godt hvor dyrt det er.

Og med det kæmpe stykke arbejde, og daglige bekymringer, du har lagt i den kære lille gandhi, er det mindste vi kan gøre at lette de økonomiske bekymringer en smule.

 

Det er også først gang jeg skriver i gandhi trådende, men har fulgt med lige fra starten. Og er utrolig glad for at gandhi har klaret sig så godt indtil nu, og skal nok krydse fingre for ham under transport, bedøvelse, operation og opvågningen - og for at han kommer sikkert hjem, hvor han kan nyde et godt liv sammen med sin mor, sin "tante" og sin fantastiske ejer :) Et liv som en meget elsket berømthed ;)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 12:06

at: ...................................

 

Det der sjældent sker for mig, er sket - jeg er gået tom for ord...

 

Jeg er lige kommet til min pc - kikker på Gandhi tråden - på private beskeder - På FB's Team Gandhi - og på min konto....

 

Aldrig i mit liv har jeg forestillet mig noget - der ville kunne komme på siden af alt dette - i jeres opbakning til Gandhi.

 

Fra at ha' fornemmelsen af at være alene i kampen om hans liv... så føler jeg virkeligt et VI... at I er så meget med os.

 

Som I ved - så er jeg meget bekymret for transporten - specielt af Dolli... Men nu har jeg talt med min dyrlæge... han er så ved at ha' helte status hos mig... for han er godt nok en kæmpe støtte og hjælp. Men jeg får en pasta til Dolli - som jeg kan doserer i timerne op til transporten - og den sløver hende... Åhhh en sten faldt fra mit hjerte... så kom den på plads.

 

Jeg har Ilse med i bilen på søndag - så hun har ansvaret for Gandhi - og jeg ta'r Dolli, hvis der skulle ske noget undervejs... og min mand sørger for bil....

 

Jeg er ved at lave et lille hæfte som jeg sætter på deres boks dernede.. så de er HELT klar over, hvad det er for en guldklump de har i hænderne ... at det er "VORES" Gandhi

 

Og så kan jeg vist ikke gøre ret meget mere... udover at fortsætte indtil søndag med at kysse på min lille følle.

 

Men det er også NU han skal opereres - han er begyndt at hoppe med bagbenene... for at holde dem samlet - der er jo en stor tyngde i brokken. Jeg er ret sikker på at han ikke har ondt - da han gerne vil have det proppet ind... ligger bare lige så stille - men det er jo tungt, under sådan en lille krop.

 

Jeg ved ikke helt hvor meget jeg kommer til at skrive de næste dage - en del praktiske ting skal ordnes og så kan jeg godt mærke at jeg er meget nervøs for mandag... det kører rundt i hovedet hele tiden. Egentligt ikke selve operationen - men mere den der bedøvelse...

 

Men jeg ved jo samtidigt at hvis han skal i de bedste hænder... så er det jo på Ansager...og det må jeg forsøge at finde ro i.

 

Og idag er det jo at Gandhi bliver 4 uger...

 

4 uger med frem gang næsten hele tiden... Nu satser jeg på det fortsætter i mange mange år fremover..

 

Jeg kan skrive TAK nok så mange gange...men det dækker så lidt at alt den taknemmelighed jeg føler for jeres indsats og opbakning

 

Men jeg håber at I forstår det... sådan lidt uden ord

 

Tak fra Berit

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya melder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 13:31

at der også er blomster på vej herfra. Måtte i banken først, derfor tog det lidt tid og du kan sikkert også først se det mandag. Men det føltes "rigtig" at gøre, og som andre skriver så ved man jo ikke hvad pengene går til i div. indsamlinger. Her der det et direkte bidrag.

 

De bedste ønsker herfra, om at det bliver en god oplevelse for alle.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille blomst
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 15:21

Så er der hermed sendt en lille blomst afsted til Gandhi

 

Sender masser af positive tanker og god energi i jeres retning her de næste dage.

 

Berit, hvis i på nogen måde får behov for en hjælpende hånd, må du sige til. Jeg bor blot 15 km. fra Holstebro.

Og jeg ser i øvrigt frem til kage på staldgangen

 

 

 

 


Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 17:33

at Gandhi jo bliver 4 uger i dag.... underligt som tiden er smuttet afsted

 

Og selvfølgelig er der taget billeder...

 

Dagen er gået med en drinks i solen

Billede


en kløtur ved det elskede kløtræ... her kan man så også se hvorfor mor bliver kaldt en "tanks" ind imellem

Billede



nå ja... bare det at se sød ud er jo også nok for fotografen
Billede



på vej hjem til stalden
Billede



Jeg synes simpelthen han er så fin på dette billede.... så kan man da se at det går den rette vej....
Billede

 

ja ja håret skal da også sidde...

Billede


og hygge på folden emd mor

Billede



og når vi forhåbentligt er kommet godt igennem de næste 14 dage.. og DOlli og Gandhi er faldet godt til hjemme i stalden... så holder vi staldkaffe... så skal I få lov til at se Gandhi .

 

Hele teamet vil elske at få besøg af jer..

 

I må nu også komme selv om det ikke lige er den dag... det er så hyggeligt med besøg... Men nu skal vi lige igennem de kommende dage

 

Traileren er klar - i morgen tager vi en snuse tur ved den..

 

ciller... jeg skal nok sige til... tak for dit søde tilbud

 

TAk for det hele skønne mennesker... jeg kommer aldrig over jeres kæmpe opbakning til min Gandhi

 

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 22:42

at

her til aften - har jeg prøvet noget helt nyt med Gandhi... og med heste i det hele taget....

 

Gandhi har jo haft en voldsom diarre tidligere... den er væk nu - men der har jo siddet noget bæh på bagenden af ham, som er størknet og som jeg forsøger lige så stille at får børstet af...

 

Men gumpen kløer jo.. og han har fundet ud af, at når jeg sidder på halmballen på staldgangen, og han vender gumpen mod mig, så kløer jeg ham... lige der, hvor han trænger...

 

Det var åbenbart så godt, så han bakkede, og bakkede... og vupti, så sad ham på min knæ... og den skøre lille fyr... blev sidende... så kunne han rokke en smule fra side til side.. ok klø gumpen mod mine lår :)

 

Det er så også NU... han skal lave det nummer... tror ikke det er så sjovt om et par måneder ?...:) jeg er tosset med denne finurlige lille hest. ?

 

Tak for en dejlig og overvældende dag I skønne mennesker..

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 23:12

Tillykke med 1 mdr's dagen

 

Har du fået en skødehest :0) Godtnok bliver han ikke så stor som Dolli meeen alligevel

 

Forøvrigt er det rigtig godt at løsne den slags størknede substans med babyolie i lunken vand og vat til at vaske med. Men måske du kommer til at gøre brokken fugtig?

 

Dejlige billeder du får taget og nogle rigtige opfindsomme og sjove vinkler du fanger ham og Dolli i.

 

Håber forpremieren på trailer læsning forløber godt i morgen så kan du slappe ldt mere af.

 

Hilsen Hanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 00:02

til Hanne: Takker fra Gandhi.. det er jeg helt sikker på

 

Skødehest... den havde jeg ikke lige tænkt på... godt ord

 

Der kommer babyolie på gumpen i morgen - der sker ikke noget ved at det bliver vådt... brokken altså.. det er jo hans maveskind der er uden om. så kan vi få det sidste af..

 

Men det har faktisk været fint, at der var noget der kløer på ham - for nu er han helt fortrolig med strigler og børster.

 

Jeg er glad for at du kan li' billederne.. jeg elsker at ta' billeder - men har bare et simpelt kamera... men sidder jo oftes midt på folden, og så kommer der jo nogle gange lidt andre vinkler på

 

Lige nu elsker jeg bare det billede, hvor de går mod stalden.. den der lille trold der tøffer afsted så hurtigt han kan efter en mor, der bare ta'r kæmpe skridt. På den måde glæder jeg mig til at han bliver opereret.. så han kan løbe frit.

 

Så kan han jo også få trænet hans ben noget mere... så han kommer helt op, på specielt bagbenene...

 

Ja, jeg kan godt mærke at den der trailer - den er jeg ikke så vild med.

 

Men den er parkeret så Dolli og Gandhi kan gå rundt og snuse... jeg vil lave Gandhis side i morgen med et godt lag halm - og så en masse hø i Dolli's side.. så hun måske får lyst til at gå op og spise lidt. (Det er jo en fordel med en hest der æder som en mejetærsker) at mad kan lokke hende til meget.

 

og det at vi har ro til bare at gå rundt om den.. og de kan snuse og hygge sig ved den.

 

Da Dolli skulle til hingst, da lejede jeg en lille lastbil - og den gik hun lige op i... Jeg var ikke med under transporten - men de sagde det var gået roligt. - Hun skumsveder bagefter.. men pyt med det.

 

Det er stadigt synet af hende, da jeg hentede hende - og hun sprang rebet hun var bundet med og hang på forbommen - så er 850 kg hest altså kæmpe stor og kikke op under. Værst af alt, var at hende der kørte traileren - hun havde ikke noget emd til at udløse bommen... så der gik faktisk 10 min. inden vi fik den udløst... det brag det gav da hun landede på bunden... uhh det kan jeg stadigt høre. Hun var halt i 14 dage på det ene forben - men så var det ovre...

 

Men jeg mener at have taget alle forholds regler denne gang...og så kan jeg jo bare håbe at det går godt.

 

tak Hanne

 

og go'nat fra

Berit..


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 15:41

Sødeste mennesker... Jeg kan næsten ikke finde ud af alt dette omkring min lille Gandhi.

 

Da jeg blev presset hårdt til at sige ja, til "en blomst til Gandhi" og denne FB side...

 

da tænkte jeg : "gad vide om der egentligt er nogle der bare så helt rigtigt mener det - det er jo bare et føl og en halvgammel kone i det vestjyske"....

 

Hvor er mine tanker da blevet gjort til skamme...

 

Aldrig har jeg da oplevet noget lignede...

Gandhis gruppe har 135 medlemmer - det er totalt vildt og overstiger virkelig min fatte evne ( den er måske heller ikke så stor :))

 

Jeg har fået så mange helt fantastiske og søde beskeder og mails.

 

Tilbud om hjælp på flere måder.

 

Min veninde skulle hente to sække foder til mig i dag - som skal med til Ansager, da Dolli jo ikke skal ta' på :oX.... dem kom hun med og det var hendes "blomst til Gandhi,....

 

og så har jeg lige kikket på Gandhi kontoen...

 

Jeg ER målløs og kan simpelthen ikke takke jer nok.... lige nu er der faktisk, det der svare til 1/3 af overslaget fra Ansager.

 

Aldrig har jeg da troet at noget sådan kunne lade sig gøre. Jeg håber inderligt jeg en dag kan være heldig og se, bare nogle af jer i stalden... for at kunne give jer det varmeste knus...

 

for det der ord tak... åhhh så lille det er, i forhold til hvad jeg føler.. Men jeg håber at I et eller andet sted forstår mig.

 

Gandhi fik sin første grime på i dag... for at han kunne vænne sig til den - til i morgen... da det er rart at have et eller andet at holde ham med - hvis der skulle ske noget under transporten.

Og han sagde bare ingenting til det... måske fordi han har været så meget i hænder lige siden dag 1....


Billede



Og nu kan han passe en str. pony føl

 

Fik dette billede af Dolli - og synes det bare viser så smukt - hvilken fantastisk hoppe hun er - udstråler så meget ro og hengivenhed til Gandhi


Billede



Tak allersødeste mennesker - fordi I er med team Gandhi

Jeg håber solen skinner på jer i dag

 

BErit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 18:04

Hold op nogle gode billeder..

og hvor er lille Gandhi dog lækker med den grime...

 

Jeg er også beæret over så mange støtter op.. det er fantastisk..

Tillykke med det hvis man kan sige sådanne og tænk ikke alle betalinger er registrerede der skal nok være nogen der går ind i næste uge..

 

nøjs hvor er det fantastisk..

og endnu engang held og lykke.. vi tænker MEGET på jer herhjemme..

 

Her kan det desværre ikke lade sig gøre at komme hele vejen derover.. men jeg håber en dag når han er blevet større i måske skal til noget show her ovre eller noget feks. storehestedag.. så skal jeg dæleme se jer.. pt. ville jeg sådan ønske mig jeg også befandt mig derovre så man kunne se jer i real life..

 

men ok du tager så gode billeder og er såååå fantastisk til at opdaterer og det må jeg trøste mig med..

 

knus til jer alle.


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bare så fantastik
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 00:00

Har ligsom så mange andre også fulgt jeres kamp siden starten og har bestemt ikke lyst til at misse noget af den.

 

Synes det er helt fantastik at i klaret jer så langt trods alt den modgang og håber inderligt at i klare jer igennem den næste opgave.

 

Har selv en unghest der fik en svær start på livet efter fødslen, men det er bare som om det gør dem mere viljestærke til at kæmpe videre.

 

Held og lykke med den forestående operation.


V.H.

 

Tanja D.

 

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 røde roser
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 03:15

Nu er det vist på tide, at jeg skriver herinde.

Har fuldt med i denne fantastiske tråd, siden du oprettede den.

Jeg har ikke kunne finde ord, for det du/i gør for Gandhi.

Denne styrke og udholdenhed, for jer alle, skal man lede længe efter

 

Jeg plejer normalt ik' at side og tude, men kan da til tider, blive rørt over noget. Men jeg er østjyde, med begge ben plantet godt og grundigt i den jyske jord og må erkende, at jeg er blevet meget rørt over denne fantastiske tråd.

Det skal da også siges, at jeg har grint og leet en hel del. Og som østjyde, kan man jo godt tåle lidt humor .

 

Og hvor ser han da dejlig ud. Man kan virkelig se, at der er sket rigtigt meget på 1 mdr. Og man er ikke i tvivl nu, om han er en koldblodsrace. Han er ved at få en rigtig god r**. Vent du bare og se. Om en mdr. kan du hælde en spand vand på ryggen af ham og det bliver liggende,haha. Overdrivelse fremmer forståelsen, ik' sandt.

 

Håber og krydser alt, hvad krydses kan, for en vellykket operation på mandag .

 

Og bare rolig, det skal nok gå fint, når Dolli får en Aalborg, af et ølglas, inden transporten. Hun er jo ikke en lille dame .

 

Jeg skal lige finde "Team Gandhi" på FB. Så skal med glæde gi' et symbols beløb.

 

 


STUTTERI BITTEN'S MINDE

AVL OG OPDRÆT

AF

DV, DSP OG PALOMINO



MVH. LOUISE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 11:43

Nu har jeg læst hele tråden, lige fra start. Jeg er altså ikke den nemmeste at røre, men må bukke mig i støvet og indrømme jeg både har grinet og grædt med Gandhi og hans menneskemor Berit.

 

Berit, du er formidabel til at udtrykke dig og alle de vinkler du får sat på - jeg beundre dit overskud og takker for at du deler. At have en syg hest og de bekymringer der følger med, kan virkelig tærre på en.

Du er ligeså meget en fighter som Gandhi er :D

 

Gandhi er da virkelig et fantastisk lille liv, jeg ønsker ham, Dolli og du og dine det aller bedste - og sender også en "lille blomst"

 

 


Mvh

Tina Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 11:50

Sikken en fantastisk historie!

Ønsker jer held og lykke med operationen og et langt livseventyr til jer sammen



Mvh. Karen TT

 

Sælges:

DSP - Plage samt velredne unge ponyer

DV - 3 års springhoppe med kæmpe kapacitet - Tilredet og klar til sadelkåring

ox - Championafstamning -Avlshoppe og hoppeplag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 12:07

 

Allersødeste mennesker..... 170 medlemmer på FB + jer der er med på HN, der støtter op om lille Gandhi og hans operation... Håbede da Helle lavede siden - at der måske kunne komme mellem 20 og 30 som medlemmer... Det er så overvældende - har skrevet det før... Men ved bare ikke hvordan man siger TAK - nok...
 
Jeg har lige lavet en seddel til Ansager omkring Gandhi og Dolli... og gjort dem opmærksom på - at dette er et MEGET speciel føl... at han faktisk har sin egen fanklub og at de skal passe MEGET på ham.... at han er VORES Gandhi..
 
Nu vil jeg pakke det sidste... og så ta'r jeg i stalden og kysser lidt på sagens kerne :o) og får stille og roligt det sidste på plads... og så bliver først Bolette, vores selskabs pony hentet
 
og så kommer guldklumpen og Tank'en i kareten... og så kører vi. Jeg håber at være hjemme igen omkring kl 20 - og så skal I nok få en melding om turen.
 
Jeg svare lige på jeres beskeder, når jeg kommer hjem... kan godt mærke følelserne er lidt uden på huden lige nu...
 
Tak søde støtter... I er guld værd for Team Gandhi <

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 12:42

Her på Taco Ranch krydser alt og alle alt hvad der krydses kan for at lille Gandhi klarer operationen som en mis og at hans fremtid ser lys og dejlig ud!

Da jeg så billedet af hans aftegning på ryggen var min tanke straks at du, Berit var blevet velsignet med en lille skytsengel her på jorden, som måske nok skal have lidt hjælp nu, men som sikkert i fremtiden vil passe på dig, som du passer på ham nu.

 

Glæder mig til at høre om operationen og følge jeres færd sammen.


- Maria



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Gandhi
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 15:56

Hvordan kan jeg som habil HN bruger ikke have opdaget trådene om lille, smukke Gandhi før nu?

 

Jeg har læst en masse indlæg fra de forskellige tråde, men har sprunget en del over, da jeg simpelthen næsten måtte opgive at læse gennem tårerne der bare triller.

 

Hvilke smukke tråde, der er lavet om den lille dreng Det rører mig dybt ind i hjertet.

 

Berit: Du er et menneske med et kæmpe hjerte, og Gandhi kunne ikke være født et bedre sted. Hurra for at der findes mennesker som dig Jeg vil troligt følge med og krydse fingre for den lille fyr. Den næste tid bliver hård for alle os "fans", men specielt for dig, Gandhi og hans dejlige mor.

 

Jeg håber på det bedste for den lille fyr, og jeg glæder mig til en opdatering, når det hele er gået rigtig godt


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 16:15

hvor er jeg glad for at der var en venlig sjæl der linkede til tråden på hyggen, ellers havde jeg aldrig set den. Sikke en rørende kamp, jeg sidder her og tuder og griner på skift.

 

Er der ikke en der kan linke til fb siden, jeg kan nemlig ikke finde den? og vil gerne støtte også :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 16:56

Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 17:06

Det er som om, Gandhi er sat på jorden for at åbne for hjerter for kærligheden...


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du lære at rumme hele dig?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

Dear past, thanks for all the lessons.

Dear NOW, I'm ready.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er med i båden
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 18:00

Først den ene tråd, så den anden og nu den 3.

 

Der er self. blomster på vej til Gandhi og ikke mindst Berit!

 

Håber hele "familien" er kommet smertefrit frem!

 

Jeg sender en lille tanke til Bolette der sikkert savner sin lidt umage familiemedlemmer..

 

Keep up the fantastic spirit!


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 19:46

Jeg har også lige sendt en lille "blomst" afsted til Ghandi.

 

Krydser alt hvad krydses kan for at det går godt, han er godtnok en lille fighter <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:14

Nu er kl 20.10 .

- Vi bliver her på matriklen helt bekymret, om vi kan blive ved med at krydse ?

Der skal jo også krydses i morgen...

 

 


Cirkelinemus :-)

Skulle jeg have formuleret mig, så det skrevne kunne forstås som nedrakning af metoder/personer eller lignende, beklager jeg meget. Det var IKKE hensigten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:15

at alt gik godt...

 

Hvor har I været med os i dag - heri stor tak til Esma - Dolli fik den beroligende pasta... faktisk kun til 600 kg hest... men det var lige ved at være rigeligt.

Bolettes tidligere ejer kom for at hente hende... og hun stod klar med et tov sammen med Ilse... Så først kom Gandhi op... og 1-2-3... en smule overtalelse... 4-5-6 og vupti... så var bagbommen på plads.

Vi skyndte os at køre med det samme - så der var bevægelse... og der kom ikke nogle grimme bump eller noget bagfra...

Da vi havde kørt ca. 10 km.. så ku' jeg så ikke ta' det mere..

måtte vide hvordan de havde det - specielt Gandhi... vi holdte ind - og jeg spænede om og kikkede ind af den lille låge... Dolli pustede og svedte med var rolig - så hun fik lige et møs på mulen...

OG GANDHI... tjaaa han er ski' speciel... han stod lige så strunk og sej ved siden af sin mor... og der stod han på resten af turen - for halmen var ikke trykket i hans side.

Så det gik bare over al, forventning... SUPER HESTE...

Og så kom vi ned til de nye stalde i Ansager... wauuu de er godt nok flotte...

Jeg var faktisk ved at tro at de HAVDE hørt om den superstar der var på vej... men nej.. sådan var alle boksene.... der var så tyk et lag halm, så vi lige måtte skubbe til side... for lille Gandhi, var simpelthen ved at blive væk...

Dolli gav sig til at æde... og det samme gjorde Gandhi... der var ikke tid til snak...

Så jeg gjorde mig hård.... stort kys til dem begge... og så gik jeg...

Men puhhh jeg synes det er hårdt nu

Men de er super godt installeret... og nu må det så gerne blive mandag over middag... MEGET hurtigt.

 


Billede




Billede




Billede




Billede




Billede


Suiten set udefra... de bor til højre for den skimlede pony...

Billede




Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, nu er det så min tur også..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:19

Ja, nu må jeg også tilslutte mig..

 

Tænk sig at sidde og græde snot over en hest og et menneske jeg slet ikke kender !

 

Har skrevet til Helle, og så snart hun vender tilbage med kontonummer, sender jeg som mange andre, en lille hilsen.

 

Venter i spænding på at høre, at transporten er gået godt.

 

Mange tanker og hilsner

Dagmar

0
0
Svar på denne tråd
 
 pfftjeeew
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:27

Super nyt!

Så nurser vi lige muskler på folk og fæ her, så vi er klar til mere krydsning af diverse lemmer i morgen!!!


Cirkelinemus :-)

Skulle jeg have formuleret mig, så det skrevne kunne forstås som nedrakning af metoder/personer eller lignende, beklager jeg meget. Det var IKKE hensigten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille hilsen til teamet;-))
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:48

Kære Berit

Jeg har også fulgt med i lille Gandhi fra starten af og har med spænding fulgt jeres kamp for at få ham godt fra start. Du må have det STØRSTE hjerte og de skønneste mennesker omkring dig for at kunne klare de sidste uger. Kunne skrive meget mere, men vil være at gentage alle de roser folk allerede har skrevet til dig.

Jeg håber sådan for jer alle at Gandhi klarer sig super imorgen og at når dine dejlige heste kommer hjem igen at du så får lidt ro på til at kunne nyde dem og se ham vokse sig større dag for dag.

Sender en masse positive tanker til jer og ikke mindst Gandi samt en lille blomst;-)

Rigtig meget held & lykke til seje Gandhi

Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 En hilsen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 21:47

til jer, og hvor dejligt at høre at turen gik godt. Kan ikke skrive så meget for det vil blive en gentagelse af meget at det der er skrevet, men glæder mig til at høre at alt er gået godt i morgen. Varme tanker til dig, og en lille blomst til Ghand herfra.

0
0
Svar på denne tråd
 
 krydser
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 22:03

Krydser alt hvad jeg kan krydse for Gandhi i morgen.

Har også sendt en "blomst" til ham.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 23:20

Jeg sidder og vil lige runder min dag af... mange tanker flyver jo gennem hovedet.. der er ikke så meget ro derinde. Natten bliver måske lidt lang... men i morgen bliver nok den værste. Men det er jo en del af en forelskelse... at det gør lidt ondt ind imellem.
Og det er faktisk ok.... bare det hjælper Gandhi

Her til aften har jeg følt at det hele eksploderede på FB - og der er faktisk gået et stykke tid, inden det er gået op for mig at Gandhi er kommet med i hyggesnak også og det nok er derfor. Har læst indlæg på hans tråd.. men har vist ikke læst ordentligt - eller også opfatter jeg bare lidt langsom ;)

366 mennesker som støtter Gandhi i morgen... DET er uvirkeligt

Jeg vil så gerne svare hver og en af jer... men kan bare ikke overskue det lige nu.

Jeg vil holde siden opdateret i morgen... når jeg ved noget.. så ved I det også. Skal dog på jobbet et par timer... (stakkels chef)

I har sendt hjerter til Gandhi og teamet... jeg vil sende et til jer... for I er så fantastiske mennesker

 


Billede





Tak for at I er her... jeg føler næsten Danmark må gå i stå i morgen... da så mange sidder med krydsede fingre... ?


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 07:22

Sikke nogle lækre bokse, ser dejligt ud.

 

Håber du trods alt er kommet godt igennem natten.

 

Jeg sender de varmeste og bedste tanker til lille Ghandi idag, og håber vi hører godt nyt i løbet af dagen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 07:33

Hvor er det da fantastisk at finde ud af, at SÅ mange sender gode tanker og krydsede fingre ned til Gandhi ? lige pt er der 395 med på FB

Lige nu er jeg nået til det der irrationelle stadie - hvor jeg inderst inde godt ved, at der kan gå mange timer inden Ansager ringer...
men trods det, så har jeg chekket min telefon mange gange

- er den ladet helt op

- er ringe styrken på sit højeste ( trods det at telefon nærmest er limet fast i min hånd)....

Ansager åbner kl. 8.00.. så ringer jeg ned og får at vide hvornår det er Gandhis tur

Men det er lidt svært at være i min krop lige nu...


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 07:35

Mine fingre, fødder, og arme er krydsede!!!!


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pøj pøj
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 07:35

Til lille Gandhi og dig i dag Berit.

 

Glæder mig til at høre godt nyt om en veloverstået operation.

 

Mange tanker.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Held & lykke
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 07:51

Så har også jeg været igennem samtlige indlæg i Gandhi's forskellige tråde herinde Jeg blev - som så mange andre - fanget og helt tryllebundet af den lille fighter!

 

Jeg krydser fingre for, at alt går som det skal på Ansager - og så vil jeg glæde mig til at høre GODT nyt, når det hele er overstået

 

Er sikker på, at han nok skal klare skærene og vokse sig stor og stærk, så I får mange gode år sammen!

 

 

 


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 08:08

indtil videre er Gandhi på til operation her fra morgenen af... Hvis Jon ikke får tiden til at ringe lige efter - hvad jeg godt nok håber... Så skal jeg ringe mellem 13 - 13.30...


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 08:16

Uha.. Berit. Det er godt nok bare spændende med den lille seje gut. Jeg kan ikke engang forestille mig, hvordan du har det lige nu. Jeg krydser alt, hvad der overhovedet kan krydses, og jeg glæder mig SÅ meget, til den lille fyr er på benene igen

 

Tak fordi du holder os så godt opdateret. Det er virkelig bare rigtig dejligt


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tanker herfra til teamet
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 08:24

Kære Berit

Du skal lige vide at vi også tænker både på ham og dig / jer! Med alle de venlige og kærlige tanker der går Gandhi's vej i dag så kan det kun gå godt! Men det bliver nu alligevel rart når det er ovre og vi glæder os til, at høre godt nyt, senere i dag!

 

HVIS jeg var på FB, så havde han en fan mere dér. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 krydser
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 08:34

alt hvad jeg har og sender jeg en masse gode positive tanker med masse af kampgejst til Gandhi.

Og jeg sender styrke til dig Berit og håber du klarer den lange dag.

 

Kæmpe kram herfra


----------------KATJA-----------------


Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også krydsede
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 09:28

fingre og positiv energi herfra!

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 10:50

Kære Berit og familie

 

Store kærlige tanker herfra den stædige sjællænder, som er så rørt over at mit forslag til indsamling og voldsomt pres af dig lykkedes.

 

Det er så fantastisk at dette projekt kom så hurtigt igang med ihærdige hjælpere i denne sag for Gandhi.

 

Her er kaffen ekstra stærk idag for, venter i spænding sammen med jer alle om godt nyt.

 

PØJ PØJ

 

De kærligste hilsner Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:07

 

Har lige ringet til Ansager... og ikke talt med Jon - men en anden dyrlæge, der sagde at Jon ville ringe inden for kort tid.....
 
MEN... HAN KLAREDE DET..... MIN GANDHI KLAREDE.... OG ER HOS MOR DOLLI NU.... vender til bage når jeg har talt med Jon

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 gandhi
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:10

Godt han klarede det, men selvfølgelig gjorde han det ! :D har siddet og ventet hele formiddagen på at få den nyhed :)


Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurraaaaa...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:11

Det var da bare den dejligste lille nyhed Jeg har været inde og kigge i tråden 117 gange her i formiddag, så jeg håber ikke bossen holder alt for godt øje med mig

 

Han er sgu bare en sej gut ham lille gandhi - Hurraaaa

 


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da godt nyt :)
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:35

Hvor må det være en lettelse Berit


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:50

Åhhh nu sidder jeg gamle kone og tuder...

 

Har fulgt med fra start,men ikke kommenteret.

 

Skønt at lille Gandhi klarede den :-)

 

En lille "blomst" er sendt afsted til ham...


Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu


www.fellponyfan.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Her har tråden
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 11:53

stået åben lige siden ved 6 tiden i morges, vel vidende at operationer normalt ikk starter for klokken 8.

Jeg har krydset fingre og sendt alle de tanker jeg kunne til Gandhi, Hans mor og hans menneskemor Berit..

Og WEEEEEEE hvor ER det dejligt at læse, at Gandhi klarede den. Selvfølgelig gjorde han det, men der er altid en lille % nervøsitet (Men det VAR nu en STOR % nervøsitet her, for han SKULLE bare klare den)

OG så GJORDE han det.. Hvilken lettelse. Her sidder jeg, med tårene løbende af bar glæde over lille Gandhi, som jo ikke er så lille mere. Glæde over at Berit kan slappe lidt af nu. Glæde over at Dolli stadigvæk har sit skønne lille føl. Glæde over....ja det HELE

Han ER jo osse født med sin egen lille skytsengel på bagdelen..

Skønne Gandhi og mor Dolli



Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Hestefolket - Kig ind og mød os...
Katte i Fokus - DK´s dejligste katteforum

Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 12:11

 

Så har jeg talt med Jon - der måtte starte med at sige at Gandhi da godt nok er en charmerende fyr... (kunne jo kun gi' ham ret )
 
Gandhis brok var meget stort - men hullet var faktisk ikke så stort - operationen tog lidt tid, da de skulle have alt indholdet i brokken "puttet ind i rigtig rækkefølge" - Hans testikel i den side er fjernet - og hullet i lysken er lukket.
 
Han har et lille bitte hul i den anden side - Jon mente ikke det ville udvikle sig - MEN jeg skulle holde øje med det - da det kunne komme.
 
Når han skal kastreres i den anden side - SKAL det foregå liggende... da der er risico for at det ellers vil poppe ud...
 
Han fortalte at man IKKE opererer i begge sider på så lille et føl...
 
De har også kikket på Gandhi's ben... og Jon måtte give mig ret i at de kunne vende sådan lidt i alle retninger - men ikke alarmerende.
 
Næste tirsdag kommer deres smed - og han vil kikke på hovene... for at rette fortåen på baghovene til, så han kan rulle lidt lettere. Og eventuelt vil de sætte et lille plastlag på bagi - for at løfte ham.
 
Men bare det at den tunge brok er væk - vil jo også gi' ham en meget større frihed til at løbe og hoppe og springe (Åhhh kan bare næsten ikke vente....)
 
Gandhi er hos mor - og har det rimeligt godt. Dolli fik noget beroligende.. men som Jon sagde - man kan ikke berolige en hoppe til at synes det er ok - at man tager hendes føl... Men nu er de sammen <3
 
Jeg er ret sikker på at I har en fornemmelse af hvordan det lige har været i dag...
 
En rastløshed... en ondt i maven... en lyst til bare drøne derned og holde i hov... Men kunne jo ikke gøre noget.
 
Kl. 11.00 vidste jeg at man kunne ringe og forespørge på patienter... og jeg vivede pelsen og fik det fantastiske svar... at han jo klarede den
 
og så knækkede filmen.... totalt
 
Lige nu sidder jeg og kan næsten ikke være i mig selv af glæde.... er så super duper lykkelig og taknemlig
 
1000 tak for al jeres opbakning... den har i hvertfald støttet Gandhis vinger - i at bære den sejeste lille hest i hele verden igennem dette
 
Med stor taknemlighed til jer alle
Berit.

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årh....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 12:17

Så kom de igen, de der tårer, der får ens kollegaer til at glo på en, som om man er faldet ned fra det ydre rum

 

Lille bette mand - og store Dolli, det må have været forfærdeligt for hende.

 

xxxxxxxx'er for at alt heler som det skal og at det andet lille hul, ikke vil kræve et indgreb.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja så løber
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 12:30

tårene igen. Hvor er det bare super super skønt at høre at operationen gik godt.

Berit du fortjener os en pause for bekymringer, for det har været en lang sig kamp du/i har været igennem.

Forsat held og lykke med Gandhi.

Som jeg tidligere skrev, det startede som en gyserbog, efterfulgt af en kærlighedsroman for nu at være et dejligt eventyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 12:33

Hvor var det dog en dejlig nyhed, Berit!!

Jeg forstår udmærket godt, at du næsten er ved at gå ud af dit gode skind!


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mavepine
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 12:37

Sikke en lettelse, at det er vel ovre. Har haft sådan en mavepine hele formiddagen.. .

 

Krydser fingre for, at det var den sidste store hurdel han har måttet forcere, og det nu bare gælder om at nyde livet, sin mor og sine mennesker, og så vokse sig til en stor, stærk og smuk hest.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 griner
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 14:09

holde i hov. den var sød.

 

 

Så langt så godt - hvor er det dejligt.

 

Nu kan du tillade dig at slappe lidt af, han er for en tid i andres kyndige hænder - selvom det kan være svært at forestille sig at nogen kan passe vore heste halvt så godt som vi selv kan.

 

Så skal han bare lige gro sammen, det værste er overstået.

 

Mvh

 

Hanne

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 16:07

Sikke en dejlig nyhed at læse her efter fyraften.

Kan godt forstå du er ved at gå ud af dit gode skind af bare glæde.

Nu skal det bare hele, og så skal han snart hjem og hygge sig med sin mor og hans mennesker.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi forever
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 16:18

Hvor er det bare skønt at høre, at det hele er gået godt.

 

Det er godt nok første gang jeg skriver i tråden, men jeg har fulgt med hver dag.

 

Selvom jeg kun "kender" dig, Dolli og fantastiske Gandhi gennem HN og FB, så har jeg også ventet med længsel på svar i dag. Jeg har selv haft en hest under fuld narkose og jeg kan sagtens sætte mig ind i alle de følelser der har boblet rundt i dig.

 

Jeg ønsker hele teamet solskin og lykkelige dage...og det må gerne starte nu, for sikke en kamp du har været igennem. Al respekt til dig, og skulle jeg være hest i mit næste liv, måtte det gerne være hos dig, søde Berit

 

Giv Gandhi et kæmpe kys på mulen herfra

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 17:40

Åh - da ... Jeg havde besluttet mig for at resten af i dag... ville jeg ikke skrive eller noget... da jeg er lidt mør ovenpå det sidste døgn... det er jo som musklerne pludselig kan slappe af... og skuldrene ryger ned på plads...et stykke under ørene.. i stedet for omkring dem.

Men har lige modtaget den skønneste mail fra Ansager hvor dyrlægen skriver at Gandhi har det godt efter omstændighederne....

og så er disse vedhæftet... billeder af det allersejeste føl jeg kender


Billede




Billede




Billede




Billede





Hold da op for en betænksomhed fra Ansager

Jeg læser alle jeres beskeder og bliver så glad og rørt.... men får ikke besvaret i dag....

1000 tak fra en taknemlig BErit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:32

Her har vi også fulgt med lige fra morgenstunden af og krydset alt der kunne krydses - så hvor var det bare dejligt at kunne læse at vores ALLE SAMMENS GANDHI har klaret sig gennem dagen idag - fik halt tåre i øjnene da jeg læste det - glæder mig til at se billeder af denne lille fyr når han kan løbe glad og frisk rundt på folden


hej det er bare mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubiiiii
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:45

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem idag, var at tænde computeren og gå ind på denne tråd.

Og JUBIII det gik godt, jeg har så først haft tid til at skrive nu (skulle lige ud og handle og lave mad) men nøj hvor det glæder mig at det gik godt

 

Lidt sjovt som lille Gandhi er krøbet ind under huden på mig, på trods af at jeg aldrig har mødt ham.

 

Har tænkt på ham (og dig Berit) flere gange i løbet af dagen, og virkelig håbet på at det gik som det skulle, for jeg ville næsten ikke kunne bære hvis du (og alle os andre) skulle miste ham !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 21:35

Hvor er det dejligt det gik godt med det hele

 

Og sikke en dejlig lys boks de har fået

 

Krydser fingre for at det lille hul ikke bliver noget problem.

 

Dolly og lille gandhi er da bare et så charmerende par

 

Super godt klaret af dolly ,gandhi og dig. Ved godt det er en hård omgang for dig, så jeg håber din famillie forkæler dig lidt, så du kan få slappet af.

 

vh Charlotte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 06:50

Puh, jeg er glad for at jeg først har set denne tråd nu, efter det hele er overstået.

 

Sikke en hyle-tråd, det er virkelig en lille ener og hvor dejligt at der også stadig er så stor hjælpsomhed, trods finanskrise og alt mulig andet.

 

De kærligste tanker fra mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 13:50

at jeg lige har talt med Ansager.... og Gandhi har det godt.

 

Han spiser og virker tilpas.

 

Han er meget hævet hvor brokken har været - da det jo var en stor brok - og den pose den har dannet, er skadet pga. operationen - helt normalt... og den er så meget hævet nu.

 

Men ingen feber.

 

Og når de skal give ham sprøjten, laver han bukkespring bagefter... ligesom for at sige.. øv øv øv....

 

 

Men som hun sagde - en god sund reaktion fra et føl - at den viser, at den synes det er trals.

 

Gandhi får noget smertestillende, og om et par dage bliver der taget infektions tal - og så bliver der taget stilling til om antibiotikaen skal fortsættes eller stoppes.

 

Åhhh så dejligt at få at vide.... for den bette fyr er jo sådan set i mit hovede 24 timer i døgnet.

 

Puuuhhh jeg kan godt mærke at jeg savner ham helt vildt lige nu... MEN hvis jeg er heldig, så skal jeg på første besøg i morgen... ellers bliver det torsdag.

 

Og jeg tror godt, I ved hvor meget jeg glæder mig til at se ham og Dolli igen..

 

I dag har er boksene blevet helt tømt - og står nu og tørrer med noget Stalosan.... så de kan være fine og lækre når "besætningen" vender hjem på matriklen.

Men det er faktisk slet ikke rart at gå i sådan en tom stald.... mangler så meget lydene af heste der gumler, drikker, pruster og prutter... ja.. faktisk det hele - det der gør en stald levende.

 

Men det vigtigste var denne samtale... at Verdens sejeste lille hest har det godt

 

Jeg veder tilbage til jer... er simpelthen bare brugt i dag..

 

stort taknemmelig hjerteknus til jer alle

Berit & Team Gandhi

 

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 19:29

Jeg har været med en veninde i Ansager for at aflevere hendes hingst som skal kasteres (staves)i morgen, han står skråt overfor denne lille skønhed, hold da op hvor er han LÆKKER, kan godt forstå at du/i har kæmpet så meget for ham. Han så rigtig vel tilpas ud. DEJLIGT. ønsker jer alt det bedste :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 19:41

huuuu... det var da lige så jeg fik vand i øjnene.... at du lige har set min lille Gandhi

 

HVor blev jeg glad for at høre fra dig at han så tilpas ud....

 

tak fra Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille gandhi
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 07:58

Hvor er det bare godt at det hele er gået som det skal! Men selvfølgelig har Gandhi klaret det, ligesom han klarer resten - for når man tænker på alt det han har været igennem, så klarer han også dette!

 

Og forresten sådan en her -> til Ansager for at maile dig billeder af den lille bøvs


 

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 16:14

hvor er det dejligt at høre den lille fyr har det godt.

 

Han er godtnok en sej lille fyr, med en kæmpe skytsengel. Glæder mig til at se nye billeder, og høre mere om ham og hans vidunderlige mor :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 17:19

Åhhh jeg er så glad så glad.... SÅ GLAD.....

 

fordi.....


Billede



Jeg har kysset med den skønneste lille hest idag...

 

Jeg er lige kommet hjem - og skal ha' klaret familie liv... Men vender tilbage med mere sent i aften

 

Knus til hele verden fra

den gladeste Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 21:25

Jeg store fjols har siddet og holdt øje med tråden inde under billeder, og kunne ikke forstå at der ikke kom opdateringer, indtil jeg huskede på at den jo lå under et andet forum

 

Hvor er det dejligt at høre at det er gået godt, fortsat held og lykke med ham den lille dejlige


Kirsten







0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 21:37

at nu kommer der billeder... rigtigt mange... og så er jeg ved at forfatte et stykke tekst til jer... om dagene her efter operationen

 

Jeg starter lige med det skønneste gensyn med de skønneste heste - specielt min lille Gandhi... Det var så usandsynlig fantastisk at se ham igen... og der var INGEN tvivl om at han kendte mig... kom med det samme...

 


Billede



Billede




Billede



Dolli eeelsker når jeg gider at gnuppe hendes gumpe... så selvfølgelig skulle hun have en gumpegnuppetur... det udløste så en kædereaktion

 


Billede


Gandhi ku' også godt li' det
Billede


Så fin og veltilpas er Gandhi i dag... bare 2 dage efter operation

min lille seje hest

Billede




Billede

 

Man kan godt se at posen som brokken har været i, er ved at svinde ind


Billede



Det er da vist at stå i positur ?....
Billede


Dolli savner hendes marker..... ingen tvivl om det


Billede



og jeg savner hende og Gandhi... ingen tvivl om det

 

Jeg vender tilbage om lidt... med teksten.


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:37

 

Så er det to døgn siden Gandhi blev opereret... og jeg mistede simpelthen pusten efter.
 
Dette skete af 2 årsager...
1:
En vanvittig lettelse over at alt gik godt...at min lille Gandhi faktisk klarede både transporten, narkosen (som jeg jo var så frygtelig bange for) og selvfølgelig selve operationen.
 
Men igen viste Gandhi - at han virkelig er lavet af et helt specielt stof.... det sejeste i hele min verden.
 
Jeg har fået 2 dejlige meldinger fra Ansager om hvordan det er gået med ham, fik de skønne billeder af ham sendt fra Ansager... og en melding fra Susanne, der havde set ham igår... Men jeg manglede, ligesom, selv at se, snuse og mærke ham.. og det skete idag.
 
Det var SÅ fantastisk.... jeg vidste næsten ikke HVOR meget jeg havde savnet disse to - men da der var ca. 10 km tilbage på turen... da var jeg simpelthen lige ved at eksploderer - havde det som et barn.. lige inden jul.
 
Og det at finde ud af, at der slet ikke var tvivl om at de begge kunne kende mig - og jeg ved ikke om en hest kan blive glad for at se en... men de var ihvertfald glade for at stå tæt sammen med mig, jeg var lige ved at få en skødehest igen... heldigvis Gandhi.
 
Og nu er der ro i mig...
Jeg ved det værste er overstået...
Jeg ved at de har det super godt på Ansager
Jeg ved at om 1 uge kommer de hjem igen (og jeg skal se dem på søndag igen)
 
2:
Den anden grund er jer....ALLE SAMMEN
 
Jeg har lige siddet og kikket på alle jeres profilbilleder...på Facebook bare sådan rullet ned over jer alle sammen.... og det tager faktisk rigtigt lang tid... for 491 mennesker er på Team Gandhi's gruppe... og en del på Heste-nettet - fuldstændigt fantastisk.
 
og ved at kikke på alle profilbillederne, så kan jeg jo se at det er en stor blandet buket af alle mulige mennesker fra store dele af Danmark - der er en del hestefolk - men også nogle der ikke er knap så meget vrinsk i og alle er i denne gruppe på grund af en lille hest, der kom lidt skævt ind i denne verden...
 
Men som har mødt Gandhi med en opbakning og en støtte der overstiger alt, som nogen kunne forestille sig.
 
Der er så mange der snakker om egoisme og "nok i sig selv".... Jeg vil altid kunne tilbagevise en sådan påstand - ved at fortælle om da 500 mennesker på hestenettet og Facebook - støttede menneskeligt og økonomisk omkring et lille føl - der bare var alt for lille og skrøbelig til denne verden
 
For da det brændte på, for mig - Gandhi og Dolli... Da rykkede en verden sammen omkring os og støttede og bakkede op på en måde, jeg slet ikke fattede.
 
Og I er jo altså ene ukendte mennesker.. ganske få kender jeg - under 10....
Men så mange greb Gandhi - og sendte ham så mange tanker og positiv energi i starten
 
så mange tog ham til deres hjerter og støttede os - i Team Gandhi... helt for vildt... dag for dag .... uge for uge....
 
Så dukkede der jo endnu et aspekt op i denne opbakning.... "Blomsten til Gandhi"
Et projekt jeg har haft det vildt svært med.... Men som jeg nok er ved at vænne mig til - men næsten ikke ved hvordan jeg nogensinde skal sige tak NOK for...
 
For i opstarten var der jo mange der skrev at mange bække små...... og en smuk buket til Gandhi.......I deres forsøg på overtalelse af mig...
 
og jeg vil sige at de mange små bække - virkelig er blevet til en Å..... at Gandhi har den allersmukkeste buket til at stå på en bankkonto...og det er jo en buket lavet af medmenneskelighed - betænksomhed -kærlighed og overskud og denne buket skal være med til at betale nogle fantastiske dyrlæger.... så jeg har min Gandhi... frisk og frejdig..
 
Jeg vil altid være jer dybt taknemlig... både for alle blomster buketterne, tankerne, støtten og opbakningen
 
I er simpelthen fantastiske
 
Jeg glæder mig så meget til den dag, jeg kan møde nogle af jer... på staldgangen til kaffen... som Helle, der startede Facebook gruppen skrev til mig.... næsten 500 medlemmer - "Øhhh tror du ikke du skal leje hallen i stedet..." Nej det skal jeg ikke, for mennesker med så meget plads i deres hjerter... de kan sagtens stå tæt
 
Også de kære dyrlæger har været helt specielle i dette forløb for mig...
Skjernå's dyrlæger - specielt Daniel og Peter... har simpelthen bakket så flot op hele vejen. Daniel ringede her til morgen - og skulle lige høre, hvordan det var gået i Ansager med den lille Gandhi
Ansager har sendt billeder og har bare svaret på alle mine spørgsmål
 
Fantastisk !!!!
 
Team Gandhi (Dolli, Ilse, Gandhi og jeg) siger simpelthen TAK af hjertet.
 
Jeg har virkelig måtte tænke meget over hvad jeg skulle skrive til jer... for det er så dybfølt den taknemlighed over jeres opbakning... Nu håber jeg sørme at jeg har fået det hele med...
 
Men I slipper jo ikke nu..... Team Gandhi fortsætter... og jeg fortsætter med opdateringerne...
 
Stort glad knus til jer
BErit

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Supersneglen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 23:44

Indtil nu har jeg været stille, men læst med i hvert fald to gange om dagen :)

Hvor er det her fantastisk!!! Kan godt forstå du er rørt - og mange gange til tårer ;D

Det er som om, når man kigger på Gandhi, at han ved det hele. Han ligner en, der har modtaget styrke fra 500 ukendte HN'er og selv er blevet præcis lige så rørt og glad som hans ejer!

 

Det her er en ganske unik solstrålehistorie og du må ALDRIG stoppe med at opdatere om ham. Heller ikke når han bliver en kikset plag i fældningstid :D

Ja, egentlig ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg vil bare sige, at selvom det "kun" er 500 der offentligt støtter hele Team Gandhi, så er vi mere end 10 gange flere bag skærmene, som støtter virtuelt - dog helt uden lyd! :)


.. Amanda


Tjek min blog
PempíasPrinsesseUnivers

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Gandhi
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 07:37

Hvor er det dejligt at høre han har det så godt, den bette fyr

 

Jeg er ikke på FB og har derfor ikke mulighed for at følge med derinde, men jeg kigger i denne tråd flere gange dagligt.

 

For det ville da ikke have været til at bære, om ikke operationen var gået godt.

 

 


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 facebook
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 10:13

Hvordan finder man jer på facebook?? Gandhi som søgeord giver sindsygt mange muligheder...

Jeg er også blevet grebet af historien om den lille fyr.


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Supersneglen
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 10:24

.. Amanda


Tjek min blog
PempíasPrinsesseUnivers

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gruppen på FB
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 10:27

Ærgeligt at man ikke kan se gruppen uden at være medlem af FB...

 

Ville gerne følge med derinde, men rent principielt nægter jeg at oprette en FB konto.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åååha altså
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 13:25

Lille mus

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 14:19

lige lidt tilbagemeldinger... da der jo ikke er så meget at skrive om verdens sejeste lille hest... da der er andre der må nyde ham i disse dage

 

Amanda: 1000 tak skal du da ha'... Lille Gandhi, bli'r da ALDRIG en kikset plag i fældepels..... i hvertfald ikke i mine forblændede øjne

 

Tina: Jeg laver de samme opdateringer og sætter de samme billeder ind på HN og på FB... så du får det hele ned her Og nej... at have mistet ham.... uhhh vil slet ikke tænke tanken

 

Marlene og Sine... ja, han er en lille personlighed... har så meget tro på sig selv... og jeg tror det har været med til at bære ham igennem de første uger.....

 

Jeg kan næsten ikke vente til han kommer hjem sammen med Dolli - og endelig kan løbe frit på folden... uden den tunge brok.

 

Sad lige og kikkede disse to billeder... som der er nøjagtigt en månede imellem


Billede

Billede


og SÅ bli'r jeg helt varm inden i.... sikke en udvikling

 

Jeg er sikker på at solen skinner på jer alle sammen i dag... det bør den ihvertfald gøre

Berit

 

 


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thumbs up
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 16:49

 

MUMS.....

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhh altså..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 18:13

man bliver aldrig træt af at kikke på ham Gandhi. Han har virkelig ved at få nogle flotte former, men hans "gavtyv" blik har ikke ændret sig. Heldigvis. .

 

Kan du ikke få lavet en plakat vi kan købe? Han måtte godt hænge på min væg. .

 

Nå, så lyder det fra manden, hvordan kan du blive VED med at kikke i den der Gandhi-tråd??? ... Jamen, der er så meget han ikke forstår når vi snakker hest! .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 18:38

har tit taenkt over hvem der egentligt er Gandhis far?

 

vh Jane


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille hilsen
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 19:58

Hej Berit

 

Har læst med fra dag 1 og vil bare ønske dig tillykke. STORT arbejde, store menneskelige kvaliteter og et dyrehjerte enhver må misunde. Jeg må indrømme, at jeg måske selv havde givet fortabt, men du giver stof til eftertanke. Hvorfor er det vi har de dyr? Hvad skal de være for at tilfredsstille os? Og hvem giver os egentlig ret til at bestemme over liv og død?

Og nej, jeg er IKKE religiøst anlagt, men havde en episode, hvor jeg måtte aflive en fysisk rask hund på knap 2 år ( den var agressiv overfor alle andre dyr, havde dyrlæger/trænere/adfærdsterapeuter ind over). Men det var mit livs hårdeste beslutning. Det at skulle bestemme...puha!

Jeg er udemærket klar over at der er forskel på en hobbyavler og en virksomhedsavler, ikke at det ene er bedre end det andet, men DU har givet MIG nogle tanker og bragt følelser frem overfor "noget" jeg ikke har mødt. Det være sig både mennesker og dyr.

Tak for dine fantastiske bidrag og gode humør. Glæder mig allerede til næste tråd!

Mange hilsner fra Maria

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 22:39

at Jon fra Ansager - har ringet her til aften... nåede desværre ikke telefonen. Men han lagde besked om at min lille Gandhi bare har det godt -spiser og hygger sig... har ingen feber og er tilpas. Posen efter brokken er stadigt hævet - men fuldstændigt normalt.

 

Åhh så glad jeg da bliver over sådan en besked... og en super fin service fra Jon.... (Gad vide hvor mange af vores læger på specialhospitalerne rundt i dk, der yder den service ? )

 

Tak lkhorses... synes også han er lidt lækker

 

Anette..... jeg kan jo kun gi' dig ret... han har simpelthen så levende øjne... der bare kikker direkte på en - og så vipper han lige med de lange øjenvipper... og så er jeg jo solgt...igen.

Jeg har lige siddet og kikket på mine billeder fra i går... og ja..han er ved at få former - synes hans ben lige så stille begynder at ligne "koldblodsben" - ved godt der er lang ved igen... men trods alt meget han har ændret sig siden den 18. maj.

 

Sådan en mand har jeg også... eller det er han nogle gange.. har det vist sig. For han støtter og bakker op. Tog turen til Ansager og tilbage... uden nogen form for brok, trods det at vi står midt i ombygning af hele huset.

Og da vi sad i bilen på vej til Ansager, så siger han " JEg har så meget at spekulerer over omkring byggeriet.. og så vågner jeg tidligt i morges og tænker på en lille hest... og dig" DA var jeg solgt...

 

Jane: Det er en ældre Irish Cop hingst der hedder Idom Aadals Blue Thunder. Jeg valgte denne hingst til Dolli, fordi jeg gerne ville lave en afløser til Dolli, men den måtte gerne være lidt lettere end hende - og dog stadigt være en solid hest, da jeg jo ikke er blandt sylfiderne.

Blue som han kaldes, har en rigtigt dejligt temperament - og det var meget vigtigt for mig

 

Men han er her... smuksakken


Billede




Billede


sådan en krop må Gandhi, da godt få....

 

Maria: Uhh det rør mig da, at Gandhi... og jeg sætter gang i nogle tanker i dig... men positivt - For det er i mine øjne sundt nok, at stoppe op og kikke på sin egen navle... og tænke over HVORFOR?.

Jeg har faktisk været igennem det nogle gange i de sidste 10 år og specielt de sidste 3 år - har fået mig til at sætte tingene i perspektiv.

Jeg har øvet mig meget i at tænke: "Er det her noget der er godt for mig? ".... hvis JA - så gør det... hvis NEJ, så la' da vær'.

 

Fået luset noget ud i at gøre noget, fordi sådan har det altid været, så det er nok det rigtige..

 

Jeg er selv en gammel heste pige.. der har haft pause i rigtigt mange år - og da jeg genoptog min interesse... da fik jeg det faktisk lidt træls med mig selv, over det jeg havde arbejdet ud fra mange år før... for da gjorde jeg DET, som man BURDE.. i de kredse jeg var i.

 

Nu var jeg pludselig en halvgammel tøs... der tog mig den frihed, at mærke efter, hvad det var jeg egenligt havde lyst til med min hest.

 

Og en ny dejlig verden åbnede sig for mig....

 

Jeg har også ufattelig svært ved liv og død... men synes at jeg selv har fået en rimeligt syn på det. At døden nødvendigvis ikke behøver at være den værste løsning for et dyr.

Et dyr ved det er skabt til et godt liv... ikke at det er skabt til et langt liv.

At vi har følelser og kan have mange tanker ... om en fremtidig begivenhed....det kan et dyr ikke.

Og når jeg har de to tankegange foran mig - så gør det, faktisk det hele lidt lettere at stå med valget mellem liv og død for et dyr man holder af

Puuhhh håber det blev rimelig forståelig... mange tanker der bare væltede ud...

Den gladeste Teamleader... der bare skal sove 6 nætter mere... så kommer Gandhi HJEM TIL MIG


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej herfra....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 00:12

Ham her er en lille fut jeg gerne vil følge de næste år:-)

 

Men synes at HN's tråde bliver forvirrende....

Har du Facebook? For en fanside derinde ville jo være intet mindre end fantastisk....

 

Til Ghandi....

Hvor er det en VILD forskel, og imponerende arbejde du har gjort for ham<3

Kan se en del af Blue i ham, osse med den sjove aftegn i hovedet. Jeg er sikker på at han bliver SÅ lækker som voksen(lige nu er han jo et lækkert føl hehe ;-))

 

Men jeg skal være den første til at blive fan på FB hvis team Ghandi kommer på<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 00:17

jow jow Gandhi har skam en side... nej det passer ikke helt - Helle har startet en side omkring Team Gandhi.... altså Gandhi - Dolli - Ilse og jeg....

www.facebook.com/groups/ 372887262766015/

 

Det er bare så vildt og uforståeligt for mig... at så mange er glade for min elskede lille Gandhi

 

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 00:37

Hov... Nu fik jeg trukket mig igennem halvdelen af tråden og så at han jo har en FB gruppe, og skyndte mig self at melde mig ind<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 13:48

Weekend opdatering på verdens sødeste Gandhi: Har lige talt med Jon... og Gandhi er blevet scannet idag - da hævelsen stadigt er der...

Det er blod der står derinde... og nu vil de se an til mandag - og scanne igen. Eventuelt vil de suge ud der.

Så foreløbig forbliver han på antibiotika.

Og Gandhi fik ros for at være nem at have med at gøre... jamen den bette hest er jo også blevet ordnet ved, faktisk hver dag lige siden han kom til verden.

Men alt i alt, har han det godt - og indtil videre holder planen om at jeg må få ham hjem på onsdag.

Så nu skal jeg se ham om 2 dage.. åhh hvor jeg da glæder mig helt vildt

og så skal jeg forhåbentligt bare sove 5 nætter mere... og så henter vi dem hjem igen...

Dog skal han muligvis på Ansager igen - hvis de vælger sammen med smeden på tirsdag - at sætte plast på baghovene - for at løfte ham

Men så er det blot for at få dette justeret.... Men vil godt nok helst være fri..

Synes at Gandhi og Dolli trænger til ro... til bare at være heste, der går på folden og hygger sig....

Så det håber jeg rigtigt meget på..... Helt ærligt - så trænger jeg ski' også lidt til det :o)

Jeg ønsker jer simpelthen den allerbedste weekend.....

Søndag - kære venner... så slipper I garanteret ikke... tror ski' der kommer et billede eller to :o).............................................................måske 3 af verdens allersødeste og sejeste Gandhi

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 wooouuuuwww
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 14:31

nu glæder jeg mig bare endnu mere til Ghandi bliver voksen, sikke en far wwwwooouuuwwww hvor er han flot, mums en lækker fyr. Ghandi har jo også en utrolig smuk mor, så kan han kun blive en meget meget smuk herre.

 

Elsker de store koldblodsheste

 

Jeg kan godt forstå du trænger til en pause Berit, hvor har du klaret det flot, hvele vejen igennem :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægten
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 15:22

De har vel ikke vejet ham i forbindelse med operationen?

 

Det kunne være sjovt om de "smed" ham på vægten inden i får ham hjem igen. . Dolli kan de nok ikke veje, men mon ikke de har en vægt der er en smule størrere end badevægten..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 16:19

Tije: Jeg glæder mig også.... for er selv ret vild med Blue.... han er så stolt en hest at se på.. og så rar..

Tak for roserne

 

Anette: Nej - jo ... det ved jeg ikke.... jeg havde en seddel med det jeg skulle spørge Jon om - og der stod det faktisk på... og jeg klaptorsk... glemmer selvfølgelig at kikke på sedlen

 

Men jeg skal snakke med dem igen på mandag.. og da vil jeg spørge - om de ikke vil prøve at veje ham.. for der går jo altså et stykke tid, inden et vægtmålebånd kan registrerer noget på ham...

 

Med vægtmålebåndet er Dolli på 841 kg...lige inden de tog til Ansager... Hun er jo for tyk.... men håber da at Gandhi får trukket nogle kilo af hende... Jeg kan ikke gi' hende mindre at æde end jeg gør pt.... uden at skal ha' hende på jordfold eller give hende mundkurv.. og det nænner jeg simpelthen ikke når hun har Gandhi.

 

Men det vare jo heller ikke længe inden jeg kan begynde på mine lange gåture med dem... det gi'r faktisk rimelig godt på hende..

 

og vil være godt for Gandhis ben... + at han bliver vant til at færdes alle steder...

 

Tak fra Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kære berit :)
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 13:06

må indrømmme, da jg så tråden ude på forsiden, tænkte jeg, gider jeg åbne den... narj, det er sikkert endnu en kort tråd om de der føller hvor alt er perfekt (venter selv føl om 1½ uge for første gang og er så nervøs og bange og glad på samme tid) så vidste ikk om jeg ville åbne den....

 

men så idag tænkte jeg, der er mange hint på den, så hva dælen er det for en tråd ( så mange svar/hint er sjældent godt i føltråde) så vidste alligevel ikk om jeg turde åbne...

 

Men jo tog chancen og WOW!!!! har set alle trådende og aldrig i mit liv vrælet så megt, især over dit gensyn på ansager efter oprationen.. århh hvor det ramte mig...

 

ja, sidder stadig og tørre tåre a kinderne, hvor er han skøn og hvor er han heldig at have jer, dig, Ilse og overskønne Dolli...

 

jeg lover jeg fra nu af vil sidder her hver dag og følge DK's nye stjerne baby..

 

jeg kommer da også på face siden, men skal lige sluge denne overvidunderlige tråd, og håber inderligt a bloddet bliver det mindste problem fremover.

 

jeg vil takker dig for sådan en vidunderlig tråd, og vise at uanset hvad der sker i livet, er sammenhold det vigtigste.. og DETTE må man sige HN har bevist i sådan en grad...

 

Hvor er jeg stolt over at være heste menneske, når man kan se sådan et sammenhold fra hele verden på sådan et lille sted...

 

Tusind tak


 

 

MVH

 

Mie

 

*Der har sine elskede Guldheste*

Stald Wede

 

*Tania Bambini*

* GULDLOK* / Welsh Cob

*Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 23:30

mmmmm.... om 12 timer er jeg hos min Gandhi.... for pokker hvor jeg da glæder mig til at se ham igen... og så skal jeg forhåbentligt kun sove 4 gange mere... og så kommer de hjem til mig igen..... synes godt nok det har været en lidt lang uge.

Men er også så taknemlig for at jeg har verdens allersejeste lille hest... der bare har klaret det hele så super flot

Og taknemlig for verdens sejeste backing group... I er simpelthen GULD værd ?


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 14:52

 

Så har jeg været nede og kysse på min lille seje hest....
 
Det blev lidt en blanding af glæde... og lidt bekymring..
 
Gandhi har det super godt... ingen tvivl om det... så glad og fræk har jeg aldrig set ham før...
 
Han kunne faktisk ta' racer ture inde i boksen (Hmmmm... og der er beordret boksro... ) Masser af bukkespring

Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede



Glad og tilpas... det var bare så fantastisk at se.... er bare så glad over det
 
MEN der hvor brokken har været, er det noget mere hævet idag - end i onsdag... ikke så godt at se.

Billede



 
Jeg talte lige kort med Bo - der sagde at det var set før.. men de lige skulle ha' det undersøgt lidt mere... men jeg skulle ringe til Jon i morgen eftermiddag..
 
Jeg er ikke så vild med at det er hævet mere op - efter 3. dagen...
 
Så jeg kan godt mærke at min mave bliver lidt urolig... fornemmer måske, at vi ikke slipper igennem det - uden de skal til enten at tømme... eller Bo sagde noget om at spalte vævet for at få blodet ud.... uhhh ikke så rart...
 
Men nu må det være Jon's melding i morgen jeg skal forholde mig til....
 

Billede


Nu kan de faktisk gnubbe hinanden... det er først nu de kan det rigtigt... Gandhi har jo været for lille
Så glad og fræk... elsker bare glimtet i øjnene på ham
Billede



 
Men super dejligt at kunne kysse på mine 2 elskede heste... da vi kom derned - kaldte jeg på Dolli.... 1 gang ingen reaktion.... 2. gang kom der bare et langt højt vrinsk til svar... og så stod hun ud bokslågen... åhhh så smelter jeg bare totalt... og Gandhi stod bare klar til den helt store nussetur...
 
En rigtig rigtig dejllige dag hos dem...
 
MEN mandag ligger og lurer lidt i mig... skal nok melde tilbage - så snart jeg har talt med Jon....
 
Dolli fik lige ordnet manen... i en hyggestund
Billede



 
stort vrinsk fra Dolli... og Gandhi sender jo et blink til jer

Billede



 
Berit

Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:04

Håber at hævelsen snart falder, han er super sej den lille mand.

 

Men ny tråd igen, er det ikke snart ved tiden ? Min pc kan næsten ikke tygge sig igennem længere


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:22

at vi flytter i en ny tråd... da denne begynder at blive lidt langsom....

 

vi flytter til : "den sejeste Gandhi" på www.heste-nettet.dk/forum/4/309121/ 309121/

 

Jeg synes det er fuldstændig utroligt at min elskede lille Gandhi har så mange støtter som han har....

 

tråden "en lille bitte Gandhhi" har haft over 11000 besøg og 166 indlæg

 

Denne tråd med "En lille Gandhi" har haft over 10000 besøg og 177 indlæg

 

Tak til jer alle....

 

Berit


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 11:31

Hvor er han fin :)


Sagde Natascha den lykkelige ejer af:

 

My Last Heartbeat.

 

Django, en stjerne på himlen <3

 

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider