Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 En lille bitte Gandhi
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 17:38

Jeg har tidligere skrevet om mit lille bitte føl der kom med en tvilling - www.heste-nettet.dk/forum/4/305330/ 305330/

 

I dag var Dolli der er Svenske Ardenner med føllet Gandhi (Cross breed efter F: Idom Aadals Blue Thunder (Irish Cop)) på luftetur første gang.

 

Gandhi på sine små skæve og utroligt bløde ben, tog en rask galop og nød at undersøge omgivelserne.

 

Han øger jævnt mængden af mælk han kan drikke... gør simpelthen alt hvad hvad man kan forvente af et føl..han er bare så lille bitte - ser faktisk ud til at være føl til vores selskabspony.

 

Der hvor hans underudvikling viser sig - er ved at han ikke helt har styr over sin munds bevægelser - så det at drikke ved hoppen er temmelig svært - men han både søger og forsøger... og når han så er træt - så malker vi ud - og flasken tømmes.

 

Jeg har været dybt frustreret og ked af det... for dette føl er jo det eneste jeg skal ha' i mit liv... har bare glædet mig så meget.. og så vendte det hele på 5 minutter ved at han kom så lille... Men jeg tror på ham nu... og håber inderligt bare det bedste.

 

Jeg har jo ingen forventninger i nogen retning om at han skal det ene eller det andet... bare han vil blive sund og rask, så vil jeg være så taknemmelig.

 

Jeg har en veninde der har fået to Irish Cop føl - samtidigt med Gandhi - hun tog et cirka stangmål på 93 og 98 cm... Min lille Gandhi er såmænd bare ca. 70 cm.... men bliver jo lidt højere når koder kommer op i højde...

 

Men er der et billede spam af min lille Figther:


Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede



Tak for jewg lige måtte bruge din tid

 

Berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 18:09

Hvor er han sød.

Vi har prøvet det samme som du......så kender dine bekymringer til fulde. Vores føl klarede sig efterhånden bedre og bedre, hun er nu 10 år og fungere helt normalt. Det eneste der mangler er noget højde, men pyt med det.

 

Han ser rigtig fin ud, og flotte farver.

 

Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke. Han må være en vinder....


Mange hilsner

AnneMarie

www.staldheden.dk

Bedækning tilbydes:

Hedens Le Mioche
2010: Fløjhingst i 4 års holdet med følgende
karaktere: 9989 67 889 9.
170 i stg.
Og materialprøvevinder med 780,50 point

0
0
Svar på denne tråd
 
 "elgkalv"
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 18:09

Jeg krydser alt hvad der kan krydses, og sender alle de positive tanker jeg kan i jeres retning.

 

Hold op hvor er han da bare skøn

 

Mette



Opdræt af cavalier king charles spaniel. Alle avlsdyr hjertescannet og patellaundersøgt.

http://www.kennel-kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 plWYJØÆ,wryø-
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 18:13

Nårhhh, nu forstår jeg din sammenligning med en elgkalv

Han virker som en fighter er sikker på han klarer den:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 han er da bedårende
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:45

intet andet ;-)

 

Min knægt fra sidste år, viste sig også at være tvilling - søsteren døde dog først en lille uge forinden folingen. Men han var også klein og væstenligt mindre end andre varmblodsføl. han målte ca. 85 hvor de andre snildt kom over en mtr. Han skal være min fremtidige ridehest, så jeg skal heller ikke have andre føl.

 

Han er stadig ikke den største, men ser fin ud (syntes jeg;-) ) Der er knap så stor højde forskel med andre nu - men er da spændt på hvor høj han ender ud med at blive - håber han bliver mindst 160, men nu må vi se. (ca. 140 som 11 mdr. )

 

Men krydser hvad der kan for din charmerende lille dreng, for dejlig ser han ud :-)


Mvh. Anne


Kender du/I Mickey, Aki eller Gizmo?


Det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:49

Nååå hvor er han sød.. Lille lille bitte ved siden af den kæmpe mor!.. Men han holder sig da ovenvande.. Spam os bare med billeder af dit lille mirakel, ham bliver man da ikke træt af at kikke på..



Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain

Følg med på  

F A C E B O O K

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 20:52

åhhhh gud hvor er han dog skøn..

hold op en charmetrold.

 

og hvor er det skønne billeder, er bare såååå vild med det første hvor man virkelig kan se hvor lille han er i forhold til mor..

 

al held og lykke til jer fremover..

 

og ville være fantastisk om du ville opdaterer for det er jo en fantastisk lille solstråle historie man bliver helt varm om hjertet over..

 

nøjs hvor er han bare en smuksak..


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ååååååårh
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 21:18

Han tager prisen for årets absolut sødeste føl Hvor er han bedårende... Ham må du love vi kommer til at se meget mere til..


Hersomgårds Conan Mac Oc

Dagens bedste plag i DTF 2011-2012

&

Axelved´s Silken Eachan

Kåret i DTF 2 premium.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Århhhh
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 22:08

Århh hvor har du bare ret i at han er lille og nærmere ser ud til at høre til ponyen :) Men hvor er han da også bare en skøn lille trold der ser ud som om, at han virkelig vil livet.

 

Jeg håber alt det bedste for den lille fyr :)


Hilsen Mette


*Mine børn har en pony, Sam* *Mine børn har en pony, Ibrahim*

*Sam er en drømmepony* *Ibrahim er en drømmepony*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2012 23:39

Hvor er han altså bare sød og lille, sender lidt koderetteopstøv i hans retning, og spam os endelig med billeder:-)

 

Mvh Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et perfekt...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 00:15

navn til den smukke lille bitte dreng...

 

Han er da bare SÅ dejlig..

Jeg er også sikker på at han er en fighter - mine fingre er krydset og håber på det bedste.



Med venlig hilsen

Bolette

Stald Westphal


www.westwich.dk


~ in Reborn Dream DK's memory & with a new dream - JB Little Dream ~

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 frustrationer
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 08:09

Åhhh hvis I da bare vidste hvad så dejlige kommentarer gør ved mig.... har lige siddet og tudet af glæde over jeres dejlige beskeder.

 

Jeg er totalt frustreret lige nu.... for nu er der noget med Dolli... og dermed er der ingen mælk til den lille Gandhi.

 

I nat er mælkeproduktionen gået ned - Gandhi havde ellers oparbejdet så fin en produktion, men omkring midnat var det sværrer at få mælk ud - kl. 3.00 var det ca. ½ delen af den normale dosis jeg kunne malke ud og kl 6 endnu mindre.... Gandhi er sulten.. men der er bare ikke mere at komme efter. Lige nu sidder jeg og venter på opkald fra Peter Busk der hjalp mig i fredags efter folingen. For jeg tror - ved ikke - men tror enten en yverbetændelse eller noget med børen... Dolli står mere stille end hun plejer.. og der er ingen mælk.

 

Men tør heller ikke rigtigt at give Gandhi noget andet, før jeg har en dyrlæge ind over.... måske man kan stille hans tørst med noget koldt kogt vand....

 

Åhhh træerne vokser godt nok ikke ind i himlen i øjeblikket...

 

Hvorfor søren er det da alt skal falde sammen om ørene på en gang for mig ind imellem... Lørdag aften blev vores hund opereret akut for en benstump der sad fast i tarmene... indtil videre overlever hun da... men faren er ikke drevet over endnu.

 

Åhhh det er jo lidt problemet når man holder så meget af sine dyr... det er skisme så hårdt når det så går galt...

 

Men jeg søde beskeder er godt nok en solstråle i en svær tid

 

Tak... også for jeg lige måtte smide nogle frustrationer ud.... Gandhi har det godt... drøner rundt og er bare så sulten...

 

BErit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 08:16

Åhh er ked af at hører med mor hest..

håber ikke der er noget galt med hende som sådanne..

 

Og håber dyrlægen siger god for noget erstatning så du hurtigt kan få givet ham det...

 

og ked af med din vuf.. håber også her det hele kommer til at gå godt..

 

Kender kun alt for godt det med en ulykke sjællent kommer alene

men hold modet oppe.. det skal nok gå..

 

Husk endelig update..

 

knus og kram og mange tanker til jer.


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 09:39

Øv da også Håber alt bliver godt igen hos dig. Kender det godt at alt kan ramle sammen på en gang Men vil ønske dig held og lykke med det hele det skal nok gå.


Med venlig hilsen Annemette.

 

 

Venter føl efter pintohingsten jonker til marts 2013 :) :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 09:52

Åh hvor er det dog ikke fair, at du skal have så mange problemer oveni. Sender en masse gode tanker og håber alle dyr kommer sig.

 

Lille Gandhi er da for nuser

 

 

 


Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han sød
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 12:58

...det "bette pjok" , men han lyder som en lille livsglad fighter . Benene skal nok rette sig.

 

Håber sandelig at I får mælken igang igen, for ellers skal han altså have erstatning hurtigere end lynet...............

 

Pøj pøj og keep us posted.


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 19:00

Krydser alt hvad krydses kan for at både mor og følle kommer godt igennem

 

Knus Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke med føllet
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 20:57

Dejlig lille mand, håber det bedste for dem begge


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 så blev det aften
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:07

Puhhh sikke da en dag i dag... men den endte godt

 

Dyrlægen blev kontaktet - og hoppemælkserstatning blev beordret med det samme.... sikke da et held at vores grovvare forretning er så samarbejdsvillig - så første flaske blev serveret - og nydt inden 9.00

 

Min skræk med Gandhi er jo diarren - men dyrlægen sagde at, en slapt føl havde dårligere odds end en med diarre.

 

Dyrlægen kom kl 11.00 og den meget nedsatte mælkeproduktion var simpelthen en normal nedgang inden det rette leje og mængde blev etableret - kan jo faktisk godt huske det var mine egne børn.

 

Så vi malker 1 gang i timen - samler mælken og supplerer så med erstatningen. Og Gandhi elsker det... æder simpekthen på livet løs.

 

Det allerbedste i dag var faktisk Peter Busk og Gandhi... for han måtte erkende at fredag aften lige efter folingen da troede han ikke på Gandhi' chancer her i livet - han sagde at så lille og dinglede et føl ikke havde ret godt odds..... På spørgsmålet om hvordan odd'sene var i dag.... Jo nu troede han på ham... en kvik og responderende føl... han havde rigtigt gode chancer..

 

SÅ "mor og barn" er gennemchekket og fik fine ord med på vejen.

 

Min lille grovædende hund kom hjem i eftermiddag - selvfølgelig noget mat ovenpå en stor tarm operation... men glad.

 

Så tingene er lidt lettere i aften end i morges.

 

Jeg har sagt det før... men kan vist ikke gentage det for tit... Det er guld at komme herind og få lidt opbakning. For det er da en lidt stor mundfuld med mange bekymringer. Men Gandhi er sørme det hele værd

 

Tak søde mennesker

 

Berit - der smutter på malkevagten om lidt... OHHH what a nigth...


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghandi
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:47

Hej

det var godt å høre at alt går bra, har vært inne og kikket flere ganger i hele dag, efter å ha lest det du skrev i morges.

Har fulgt med på det du har skrevet og han er så søt.

Gratulerer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:58

Sikke en dejlig nyhed her lige inden sengetid, selvom det nok ikke bliver meget nattero du får i nat, men hvor er det dejligt at høre det hele går godt igen.

 

Knus Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 22:39

Hvor var det en god opdatering.

 

Jeg vil sådan set bare ønske alt held og lykke med din skønne lille kriger.

 

Jeg tog selv turen med et flaskeføl for præcis to år siden, jeg havde bare ikke hoppen til at hjælpe mig. Du får en hård periode, men når det hele er overstået, og du har et føl der kan klare sig selv er det bare det hele værd. Man glemmer hvor hårdt det var.

 

Husk at læse tråden her, når du er allermest træt. Jeg husker tydeligt hvor meget energi man fik fra søde mennesker herinde.

 

Alt muligt held og lykke til jer!


Hilsner

Anja


www.123hjemmeside.dk/ABNewforest


Venter New Forest føl efter Lundemarksgårds Layout og Horsemosens Cayenne C på bronzemedaljehopper forår 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille føl
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 23:01

Han er super nuttet hvis man kunne kåre føl her inde vil han helt sikker være en vinder super sød er han sæt nogle flere foto ind med tiden så vi kan følge han den lille bob

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg krydser
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 23:18

også fingre og læser med - han er godt nok en fin lille en

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Go' morgen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 07:26

lidt Gandhi news..... endelig midt nat kom mælkeproduktionen op på fuld niveau... så et par timers sammenhængende søvn blev det.. DEJLIGT.

 

I går aftes tog jeg den lille med på badevægten... og han har sådan set taget en del på siden fødslen... men 21 kg...og 70 cm det er godt nok ikke meget ... han er jo et lille ponyelgføl

 

Dagens projekt er så at få den unge mand til at die ved mor...Det bli'r nok noget af et projekt - for selv om han er lille er han også en viljefast lille fyr.

 

Er der mon gode fif til hvordan man bedst får dem til det...udeover min stædighed skal være størrer end hans

 

NU har jeg fået en dagvagt på de næste timer.. så jeg vil skynde mig ind og få et par timers søvn - så jeg kan få lidt søvn på kontoen

 

 

tak tak og tak fra Berit

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor skønt! :o)
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 07:33

Hvor er det dejligt at høre at tingene lysner for dig!! Nogle gange er det altså mere medrivende at sidde og læse herinde end at være i biografen til en actionfilm!

 

Jeg har (heldigvis) ingen erfaringer med flaskeføl - eller hvordan du kan få ham til at die igen, men er sikker på der er nogen herinde der kan dele ud af deres viden :)





www.allergivenlig-hund.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 08:22

Hvor er han bare bedårende. Årets føl er fundet - han kan simpelthen ikke slås - har selv fået 3 i år men din lille dreng står absolut øverst på listen - og sikke en fightervilje!

 

Benene skal nok rette sig. Det skal du ikke være bekymret for - ellers kan en god smed hjælpe med det sidste.

 

Jeg ville forsøge at vise ham vejen til yveret med flasken - du skriver at han forsøger og forsøger, så han ved godt hvad han skal - spørgsmålet er om han kan stå stille og få fat samtidig med at dreje hovedet. Men med lidt træning kan han helt sikkert lære det - vilje har han jo.

 

Ellers må du kontakte din livline - dyrlægen - som helt sikkert vil kunne hjælpe dig.

 

Pøj pøj med projekt mælkebar og al mulig held og lykke med bettemand...

 

Mia


www.barakah.dk

www.araber.dk

Opdræt af Fuldblodsarabere

 

To hingsteføl af interssant afstamning til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at høre..................
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 08:29

; han er godt nok bette

 

Smask dine fingre ind i mor-mælk og før ham derhen, en-to fingre som han sutter-søger efter og så gradvis hen til mors pat........det tager mange- menge forsøg og måske skal han hvile indimellem.

 

Det de tidlige, tit har svært ved, er at få hovedet på skrå og patte samtidig (fordi det er så tungt ift halsen, formentlig), men måske er ham her så lille at han kan tage næsen lige op i patten ??

Det kunne min lille i år og han var 91-92 cm med en mor på 152 cm.

 

Bedst som du tror at det her lykkes ALDRIG, så tager du en pause for at vcaske alt mælken af hænder og arme, tage en smertestillende for din ømme ryg (smil) og en af gangene står han pludselig og patter, når du kommer igen.

 

Derfra holder du skarpt øje om han kan selv eller ej ?

 

Er han frisk på at rejse og lægge sig ??Så skal det nok gå.

 

Bare blive VED at vise ham vejen.

 

De hader når man trykker dem i nakken/på halsen, men evt kan I være to hvor den ene fører mulen frem vhja mælke-nassede fingre og den anden støtter op om numsen /hofterne bagfa, så han ikke bliver så hurtigt træt af at stå og dingle.

 

Pøj pøj.


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 09:09

Berit/ Det har været noget af en gyser at overvære her på sidelinien. Pyh det er dejligt at dyrlægen nu siger at han har gode ods! Det var lige sådan en melding jeg havde brug for, for at redde dagen, for kors han er bedårende, men hvor ser han altså lille ud.

Har faktisk åbnet tråden med en "åh, lad os få det overstået" følelse... Nu glæder jeg mig bare over at det går den rigtige vej, og at du sikkert en gang lægger nye billeder ind når han drikker selv. .

 

Når vi har fået føl som skal have hjælp, så har vi brugt at:

 

1) Støtte føllet ind mod hoppen.

2) Stik en finger i munden på følle, og "træk" fingeren hen til yveret.

3) "Byt" så finger ud med patten.

 

Fordelen er at de får aktiveret deres sutterefleks, mens man så at sige kæmper.

 

Ulempen er at hoppens yver "sidder fast" og sådan en hoppe-mor flytter man ikke lige et par cm. .

 

Har også brugt det til kalve, men de sutter noget mere kraftigt end føl.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Islænder, palomino, hoppe, 5 år. sælges.

Hest søges. Spørg!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 09:49

Hvor er han dog skøn! Sender positive tanker i jeres retning og glæder mig til glade updates fremover.


Mange hilsner fra

 

Gry

 

 

 

Endelig med islænderføllet Frida fra Dortheasminde efter

VM-bronzemedaljevinderen Viktor fra Diisa

 

Safemate folealarm udlejes.

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:02

krydser fingre for dit fine og bedårende lille føl!


Mvh Charlotte


Besøg os på..

www.staldl.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 12:06

Sikke dog en historie!

 

Krydser fingre for at det bliver ved med at gå den rigtige vej - for han vil da leve den lille gut


 


 

Hilsen Jannie


Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)



GRAFIKER:
www.nokke.dk


HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 12:40

at det går i den rigtige retning

 

Han er vel nok en sød lille fyr - kan vi få flere billeder

 

og som en efterlyste i en anden tråd... hvor pokker er den der "like" knap henne .....?

 

Helt klart ÅRETS FØL !!!

 

/Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 nuuuuuuttttttttttttttttet
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 13:27

Sikke en fin lille nuttegøj Jeg krydser fingre for ham

 

Vh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 sorrryyyyy
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 16:58

men ta'r altså lige en Gandhi gyser igen..... der skal åbentbart lidt til hver dag.

 

Min elskede staldejer der bare slider sammen med mig om at holde gang i det hele - tog formiddagsvagterne.... og da jeg kom kl. 13 og gav mælk og fik Dolli og Gandhi på græs... GYS... hvor hans fine pung var i morges - var nu en stor kugle som knapt kunne være i min hånd.

Åhh mit hjerte var da lige ved at takke fuldstændigt over. Men heldigvis kunne jeg da næsten dyrlægens nummer uden ad...

 

og godt en ½ time senere var der en dyrlæge på matriklen - ÆVVV en lyskebrok som hun i samråd med Peter pr. telefon mente skulle på Ansager ret hurtigt for at få det lukket... Jeg kunne evt vente lidt og holde øje med at han ikke fik koliklignede smerter - og så ville det blive babu afsted - med risiko for en afklemning af et stykke tarm.

 

Åhhh da følte jeg mig godt som en lille bitte mus... Hvad er rigtigt at gøre - Gandhi er meget meget lille - og ville han egentligt kunne klare en operation... hvad med økonomien... ville den fortsat kunne klare disse massive udgifter ??????

 

Dyrlægen tilbød at ringe til Ansager for at få en cirka pris... for jeg er virkelig nødt til at tænke mig om i dette.

 

HELDIGVIS... fik hun en sank med Bo - der kunne fortælle at ca. 25 % af alle hingsteføl får denne lyskebrok i den første tid - men som føllet bliver ældre, vil afstanden op til ophæftningen af tarmene og ned til hullet i lysken blive størrer... så jeg skulle bare ta' det roligt, selvfølgelig være opmærksom på ændringer ved Gandhi... og så var det godt at lade ham ligge på ryggen - og så ta' fat i bagbenene og ryste ham lidt - så jeg får ledt tarmene op i bughulen igen...flere gange om dagen.

Men han ville ikke opererer...

 

JEg føler mig ret sikker på at I næsten kan mærke den lettelse der kom hos mig... der var det godt nok lige ved at give lidt vand... af lettelse.

 

Dyrlæge var så glad på mine vegne - hun havde ikke oplevet dette før hos et føll...så det var jo også en meget brugbar information for hende.

 

Så den lille seje Gandhi stolper stadig glad og fro rundt... piller i alt muligt, snuser og nuser med gårdens hund... galoperer glad på marken og elsker at snorksove med hovedet i mit skød - ganske u-vidende om at dyrlægerne gerne vil følge ham .... for han er lidt speciel - så lille og så så sej

 

At der på HN er de allersødeste mennesker der bare støtter og bakker op og gi'r ham så fine komplimenter så jeg sidder og vander høns...

 

At staldejeren og jeg kravler rundt som nogle der været på det første ridt... ømme og lettere mørbankede af at kravler under og omkring en hoppe for at skaffe føden til ham...

 

At jeg modtager så mange fantastiske mail og sms'er med ønske om det allerbedste for ham.

 

At vi er en hel familie + staldejeren der bare elsker ham..... og er så stolte af hans totale livsvilje...

 

men nu vil jeg så frygteligt gerne være fri for flere gysere de næste par dage... men ved jo godt at han er lille og mere skrøbelig... meeen bare ro en dag eller to... please Mr Gandhi

 

I morgen har staldejeren og jeg besluttet at hele dagen er sat af til NO FLASKE.... kun mors patter... nu skal han ski' lære det....

 

 

tak igen fra Berit... der vil tage nogle nye fotos i morgen... måske af de daglige ryste ture... for han er godt nok sød når han ligger der på ryggen og hygger sig..

 

 

 

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh altså
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 17:24

Nu ikke flere gysere TAK!

 

Det drejer sig også om at se det positive, som feks. GODT, at det ikke er mor hoppen der skal om på ryggen og rystes... .

 

1000 gode tanker herfra til Mr Gandhi og teamet omkring ham. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Islænder, palomino, hoppe, 5 år. sælges.

Hest søges. Spørg!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 for hulan Anette
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 17:58

det gav så dagens højeste og længste grin..... ja det er ski' positivt at vi ikke lige ksal have svinget Dolli på ryggen.... hun er jo en temmelig massiv dame - 152 høj og vel omkring 850 kg

 

 

tak for et godt forløsende grin

 

Berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 18:15

Altså sikke nogle følelses mæssige ture man kommer igennem i denne tråd..

 

Sad med tårer i øjnene der var lige ved at falde over din sidste opdatering Berit.

 

men netop som de skulle til at falde.. ser jeg store mor hest væltes om på ryggen med 4 mennesker i hvert ben for at ryste den kæmpe mæssige dame.. .. hi hi hi ..

 

undskyld.. men hold op i fortæller så livagtigt, så man nærmest føler man sidder med på den anden side af skærmen og føler jeres smerte og fustrationer, glæde, bekymringer, håb og ikke mindst tålmodighed og stanhaftighed.

 

Jeg tænker meget på jer hver dag..

og tjekker tråden mange gange..

 

Altså det bedste til jer.. og virkelig kæmpe skulder klap og fordi i er så seje og gør alt for det lille pus..

 

Jeg tror på det her nok skal ende i årets solstråle historie..

han er simpelthen for sød og lækker og sej (og i er ligeså).... til det kan gå anderledes..

 

Maneg knus og tanker herfra.

video af ryste turen kunne være sjovt at se..

 

 


Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"


www.stald-kvistgaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg håber
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 20:25

virkelig at det hele bare går fremad nu for den helt utrolig charmerende dreng. Han er det mest kære jeg længe har set. Det er godt nok noget af en gyser I oplever lige nu, håber den ender lykkeligt


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 21:43

Det skal gå skidt før det bliver godt.. Så fra nu af vender heldet.. kun held held held..

 

Vi burde simpelthen havde en afstlåst tråd om dette lille mirakel, så vi kan følge ham de næste 3 år..

 

Og ja billeder af rysteturende ville være på sin plads..



Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain

Følg med på  

F A C E B O O K

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgvhghkgc,
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 22:17

Uhh så spændende.. Og hvor er han skøn og sej :))

 

Osse lige til mor-pigen, hvor må hun være tålmodig og forsigtig i hendes omgang med ham

 

Pøj pøj med det hele


VH Anja

 

Bedækning ved DSP hingst. (Til salg)

10 for Opførsel i stald

9 for Ridelighed af fremmedrytter

8 for Trav

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 23:11

Hej

ja du må bare forsette og skrive og legge ut bilder, jeg er også inne her flere ganger til dagen for å sjekke hvordan det går.

Krysser fingrene for dere, det er en tøff liten dreng som er født.

Og han er virklig vakker.

Hell og lykke videre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh den lille skønne fyr
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 07:37

Jeg har også fulgt "jer" tæt! og krydset alt hvad der krydses kan for at I klarer det. Hvor er det dejligt at høre det går fremad med ham. Han er da en rigtig lille fighter. Og sikke et arbejde I lægger i ham . Han er bare SÅ heldig at have en ejer som dig

 

Frederven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 08:47

Sikke en fantastik sej lille charmetrold.

 

hvor er han dog skøn...

 

Krydser alt for lillemanden og hans mutti

 

Endlig spam med flere billeder af knægten...

 

kiki


STJERNERNE.....


PRIOR´S MALUTA - R.I.P 15-9-11 Evigt savnet og elsket


High Skye - Vores fantastiske dressur hest...


Prior´s Hubert - Vores næste spring loppe....

 

 




0
0
Svar på denne tråd
 
 Go' morgen
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 09:29

Lige en lille opdatering af den bette Gandhi

 

I går aftes og igennem natten har vi presset ham en smule.. gjort ham lidt sulten mellem hvert måltid - og så haft ham ved mælkebaren hos Dolli i længere tid.

 

Og han har faktisk spist en del hos mor hver gang. Han er bare en utålmodig unge mand - og når han har sluppet patten - så er det lidt svær for ham at "fange" igen.... og han er jo så lille i forhold til mor - så han løber jo bare under hende og forsøger på den anden side

 

MEN jeg er så glad for jeg fik sovet 2 x 3½ time i nat... for første gang i næsten 3 uger... så nu er der bare kæmpe overskud igen. Og dette overskud skal bruges på Gandhi hele dagen, så han kan blive helt selvforsynende ved mor.

 

Nu er klokken 9.00 og der er kun gode nyheder om ham - så jeg håber det holder i dag... Nu vil jeg hen og hjælpe ham med mælkebaren - og så er der græsnings tur.

 

Og dermed fototur.... for han udvikler sig - det kan vi se... Da han blev født i fredags - da var han som et savblad med en lille bitte smule fylde på hver side... og nu er der faktisk lidt figur på ham... Og det skal I knagme se.

 

også hans rystetur skal I se - det er bare fantastik at se den bette fyr ligge der på ryggen og nyde at blive rystet.... i nat faldt han faktisk i søvn mens jeg gjorde det

 

Når andre føl patter ved mor - er der nogle af dem der kun går til hende fra den ene side...??

Gandhi er nemlig temmelig venstreorienteret - der kan han sutte rigtigt fint... hvorimod den højre - der smasker og patter han... hopper af igen og forsøger så igen... imens savler han næsten og patten bliver utrolig glat af dette følspyt og så er den nok sværrer at få fat i, for ham.

 

Jeg vil så gerne kommenterer lidt til jer alle... men skal lige over den første svære tid... det overskud der er går til Gandhi og så den familie der næsten har glemt mig.

 

Men I er guld hver... sikke en opbakning til den lille Mr. Gandhi

 

tak fra Berit

 

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 10:05

Kære Berit

 

Det er ikke kun den bette seje Gandhi som er nomineret til årets sejeste lille fighter

 

det er du osse

 

Uden dig var kampen endt forlængst .... han er heldig at være født hos dig og er helt sikkert din heste soulmate

 

tak for dine opdateringer og for at du osse har overskuddet til at dele med alle os.

 

DU ER BARE SÅ SEJ !

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 11:04

Kan kun give Supaya helt ret, det er sejt gået af dig og staldejer, og tusind tak for dine jævnlige opdateringer, Gandhi ender helt sikkert med at være en "rigtig" hn-hest.

 

Mvh Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Absolut enig :o)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 11:32

Tilslutter mig!! :) Det er mennesket der skaber historien - og i dette tilfælde sådan en dejlig een





www.allergivenlig-hund.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig nyhed
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 13:01

Hvor er det delig læsning, at bettefyren er i trivsel. Man kan jo ikke andet end at følge med og krydse fingre:)

 

M.h.t ensidig patning....mit hoppeføl fra marts patter udelukkende fra højre. Mor jager hende godt og grundigt væk, de få gange hun har prøvet fra venstre side. Så nu er hun holdt op med at prøve. Men hun klarer sig udmærket ved ensidig fodring.

 

Fortsat held og lykke med den lille seje fyr:)

 

 


 

 

Stald Pedersminde....

 

Fjordhest Lotus 2001

Irish cob Romanys Agata 2008

Irish cob Pedersmindes Monique 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig med de andre
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 13:03

I er bare seje, allesammen.

 

Det at han slipper, møfler, falder af den ene tut osv er HELT normalt og retter sig stille og roligt over de næste dage....samme at han foretrækker den ene side.No worry.

 

Vores lille-tidlige fra i år, pattede ind mellem bagbenene på mor i nogle dage, måske fik han mere støtte til hovedet/halsen på den måde ?? Og rendte under maven, sov på ryggen, snoede sig (han har et lille navlebrok) med armene over hovedet som en kat (jeg var faktisk oppe og vikle ham ud af sine egne ben ift hovedet, et par gange de allerførste nætter, sov ved boksdøren)- aldrig har jeg set noget så mærkeligt hvad angår sovestillinger hos et føl.

 

Nu er han allerede stor og fr, 3 uger gammel og ved at lære at han ikke må sparke til højre og venstre, ej heller bedække os - der er dælme gang i ham.


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oohh what a beautyfull day....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 18:56

Indtil nu en fantastisk dag.....

 

Lige en lille hilsen fra Gandhi i sommersolen...

 

der kommer mere i aften.....

Video



fra en GLAD berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 han er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 20:32

de helt fantastisk dejligt. De føl jeg har fået (6 stk) har overvejende pattet fra den en side. Men de har selvfølgelig også haft en størrelse der har gjort at de kunne nå begge patter fra samme side. Jeg har haft en hoppe der kun ville have at føllene pattede fra en side, så det er nok meget normalt

Håber at han lærer at få gang i begge patter og glæder mig til flere billeder af charmetrolden


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Som alle andre
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 21:29

Er man jo bare totalt solgt og forelsket i den bette fyr.

Sikke et held at han har sådan en fantastisk mor der virker til at være meget samarbejdsvillig.

Håber alt det bedste for ham. glæder mig til at se nye billeder.

 

/may

0
0
Svar på denne tråd
 
 5. dagen
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 22:11

Dagen i dag er jo en lidt speciel dag for Gandhi - Dolli - staldejeren der faktisk hedder Ilse og så undertegnede...

 

For jeg havde besluttet at idag skulle Gandhi simpelthen lære at die fuldtids ved Dolli.

 

Jeg startede i går aftes - med at blive ved med at kæmpe med at han skulle ta' noget ved Dolli.... I nat kl 4, tog han faktisk en hel del... har ellers kunnet omsætte ca 350ml i flaske - men i nat kun 200, så jeg var nødt til at ha' is i maven og TRO PÅ at de resterende ml. var taget hos mor.

 

Ilse tog morgen vagten, og vi havde aftalt at han måtte få en flaske tidligt morgen - efter at have diet DOlli... og igen kun 200 ml.

 

Og så fik flaskerne ellers lov at blive i køkkenet... vi tog et håndtryk på at nu skulle det være...

 

han fik en tår i boksen og så kom de på græs... jeg satte mig og krydsede fingre... for kunne den bette mus nu også finde ud af det..også når de var ude ????

 


Billede

 

HURRRAAAA.... jeg fik da taget billedet, mens tårene bare piskede - for når Gandhi selv kan drikke... så kan jeg langt om længe komme hjem og sove i min egen seng.

 

Fordi han er så lille... fordi han er så skrøbelig, så måtte jeg lige ha' kontakt med Peter - for hvordan søren ved man om han får nok ?... og hvor ofte skulle han egentligt drikke ? Den eneste parameter der er at se... er om han tisser - gør han det - så får han nok !!

 

Tjjaaaa der er nok nogle der har gloet en del på tossen der hoppede rundt på en mark nær Holstebro, mens hun råbte YES YES YES....

Men det gjorde jeg her sidst på eftermiddagen, da MIN Gandhi stod og tissede den fineste stråle... Jeg var ski' ligeså stolt som da min første fødte dreng lavede den første bummelum på potten.

 

Endnu en hurdle var vi kommet over... Hold op hvor er han bare sej den bette Gandhi

 

Det gjorde ham nu også rigtigt træt... for lille en krop - et stort tungt hovede og en tanks af en mor man skal nå OP til...


Billede



Jeg elsker simpelthen dette billede, synes bare der er så meget kærlighed i Dolli's udtryk... og en bette Gandhi der flader totalt ud..

 


Billede



og han kan jo sove trygt og godt med sådan en vagthund som mor

 


Billede



lige et billede der virkelig viser hvor bette han er - men også begyndt at smage på verden... og han har jo en transportabel parasol i sin mor...

 

Jeg forsøgte også at få et billede af hans lyskebrok - men ikke så nemt - og jeg vil ikke besvære ham med ryste tur i dag - synes der var udfordringer nok for ham i at blive selvforsynende...


Billede




Billede

 

Vi havde også tid til hyggestund og mælkebøttesmagning i græsset - åhhh så hyggelig... ser han ikke lidt ud til at ville ændre farve til en mørkere brun ?

 

Jeg har måske fundet en af forklaringerne på hans vilje til at finde vej mod livet


Billede



en retnings viser på bagdelen... min mand der er Citröen mekaniker mener nu det er klar reklame....

 

Lige en lille video mere af Mr Gandhi i solen


Video



Jeg blev meget berørt af jeres ord om at kæmpe og være sej... Sådan ser jeg ikke mig selv... eller min kæmpe store hjælp Ilse.... Jeg står jo i en situation som jeg kunne have valgt at afslutte fredag aften, da der lå et micro føl med et udseende som et savblad og næsten på tykkelse med samme.

 

Jeg kunne simpelthen ikke lade den bette fyr få en chance... men stor risiko for problemer og måske en stor sorg...

 

Og så havde jeg jo sagt A.... og tjaa resten kommer jo af sig selv... at jeg er blevet lidt gammel til det der natteroderi... tjaa det overlever man jo. At ens krop har føles som en bulldozer er kørt over en... det forta'r sig...og hver eneste lille step fremad - det føles som en guldmedalje hver gang.

 

Ilse og jeg talte i går afftes om at hvis der skulle komme fatale komplikationer for Gandhi - så vil det godt nok komme til at gøre vildt ondt... for ved at vi har brugt så mange timer sammen med ham - så ser man jo en spirende "personlighed" og man kommer til at holde så vildt meget af ham...

 

Men indtil nu er det jo gået rigtigt godt... dyrlægen sagde den første aften at dagene mellem 4 - 6 ville være de værste - at der kunne skuden vende og det kunne gå ned at bakken... Men nu er det dag 5... og det har jo været en go dag... lad det for guds skyld fortsætte

 

I skal lige se hans lille - i mine øjne smukke hovede... tæt på - jeg synes allerede at bulen i panden er ved at blive lidt mindre... men sådan er det jo med "mødre" de ser jo skønheden alle steder...

 

Video:


Video

 

og så takker Mr. Skævben af sammen med mig...

 

Video:


Video



Tak guld mennesker... I er godt nok med til at bære dette igennem

 

Berit








******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 22:32

da for fin - så lillebitte

 

Jeg synes, at hans plet på numsen ligner vinger - en lille pegasus til dig!

 

Alt mulig held og lykke med ham!

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghandi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 00:13

han er bare så smuk og så lille, og så en stor fighter, held og lykke med ham, jeg er like spent hver gang jeg går inn og ser, og de var så fine de bilder du har lagt ut,

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig læsning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 07:35

Bliver helt rørt over din histiorie - Men bliver mest glad over at histiorien om Ghandi ser ud til at blive et rigtigt eventyr

 

Hans vinger ( som jeg synes de ligner ) kan da kun være en ting - Det er da helt klart hans guardian Angel, som passer på ham

 

Hils din mand og sige at ingen hest frivilligt vil reklamere for citröen ( kører selv berlingo ) En prægtig hest som Ghandi uden tvivl bliver ville klart stile efter noget større og stærkere hvis han skulle ud i reklame branchen .


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1232535647
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 07:56

Har fulgt din tråd siden starten og er betaget af din vilje og din styrke sammen med den lille mand. Ikke mindst hans styrke til at ville livet.

 

Det glæder mig så meget at du har givet ham chancen for livet. Mange ville nok have valgt en anden.

 

Og skulle det gå hen og ende i sorg, så kan du med stolthed sige at du har gjort alt hvad du kunne for ham og de dage han fik var din gave til ham. Alt godt man giver ud i universet, kommer tilbage til én igen! Så godhed er aldrig spildt.

 

 

Jeg er dog sikker på at den lille fyr nok skal klare det.

 

Hvor ER han bare skøn!!!! Ingen ord kan beskrive hvor dejlig han ser ud. Selvom han har nogle skavanker!

 

Jeg håber ALT det bedste for jer alle sammen.

 

Spam endelig med flere billeder og videoer.

 

Tror der er mange som gerne vil følge med i den lille fyrs liv:-)

 

Mange hilsner herfra.

 

 



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

 

 

 

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 08:17

Ehj mand, ser først denne tråd nu!!

Det er dog den mest livsbekræftende og skønne tråd, omend en smule lidt for spændende indimellem

 

Hvor er hans skøn ham Ghandi, og jeg tager totalt hatten af for dig Berit, og din medhjælper Ilse, for søren hvor er i seje!

 

Jeg sender alle mine lykønskninger og krydsede fingre i jeres retning, i har taget jeres udfordringer nu, nu håber jeg bare i kan få lov at nyde sommeren uden flere "spændende" episoder og få lidt søvn igen.

 

Hold os endelig opdateret!!


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 må altså bare lige
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 08:30

jeg må simpelthen lige dele min glæde med jer...

I nat har jeg sovet hjemme for første gang i knap 3 uger - og sovet godt, men tankerne har jo selvfølgelig været hos Gandhi - næsten hele tiden. Men jeg vidste jo også at han var i gode hænder hos Ilse.

 

Ringede tidligt for at høre, hvordan det stod til i stalden...

 

Joooo han sov da Ilse kom i stalden... men hun valgte at vække ham - og han rejste sig med det samme og gik lige i mælkebaren for han sugede morgenmaden i sig med høje smaske lyde... afbrød spisningen en gang... FOR AT TISSE....

 

 

Åhhh den bette fyr gør jo lige som man kunne ønske og drømme om... spiser selv - og får nok, så han kan tisse.

 

Jeg er simpelthen så glad så jeg kunne sprænges

 

I dag er jo 6. dagen... i de kritiske 4-6 dag som dyrlægen fortalte den aften Gandhi blev født.... Håber det bliver en god dag. og tror det faktisk også...

 

Nu er der foldtid kl 9.30 og så siesta fra 12 - 15...inden døre - tør ikke helt at ha' ham ude hele dagen.

 

og skal hele folden rundt med en ekstra tråd - da folden jo er lavet til varmblodsheste og føl.... og disse højder kommer Gandhi jo ikke op i... så han fiser jo lige under tråden..

 

Men jubiii for en fantastisk morgen

 

Stort taknemmeligt knus til hele verden


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fulgt med på sidelinien
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 08:43

I lille Ghandi's kamp. Hvor er han bare en dejlig figther.

Jeg er overbevist om at hans numseaftegn er hans helt egen skytsengel

 

Alt godt fremover.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 09:10

Hold da kæft, han er lille og sød

 

Navnet passer perfekt til ham (også selvom han ikke er en mørkebrun varmblod, som min Ghandi var ) og det er da lige før jeg kører afsted for at se ham live...bor 16 km fra Holstebro



Jane





Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mr Gandhi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 10:22

Ja helt klart engle vinger , men de kunne ikke have gjort det alene!

 

Dejligt at der er lidt ro på og det går den rigtige vej.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Islænder, palomino, hoppe, 5 år. sælges.

Hest søges. Spørg!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghandi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 11:22

Han går da lige i hjertet.

 

Godt navn - godt gået og god vind fremover med ham.

 

 

Hilsen Hanne

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 12:20

Dette er en tråd hvor vandet i øjnene flere gange har presset sig på, så synet blev uklart ...

 

Fantastisk arbejde I har gjort for den lille Gandhi og hvor er det bare skønt at han kæmper sådan :-)

 

Også kæmpestore Roser til hans morhest Dolli, for uden hendes gode temperament og samarbejdsvilje, så var det ikke gået.

 

For snart mange år siden ('93) fik min hoppe tvillinger og morhest lod sig malke og tog sig rigtig godt af begge sine børn, også den der ikke kunne finde ud af det med mælkebaren. Og alt lykkedes tilsidst på allerbedste måde.

 

Jeg kan næsten ikke vente, håber på snarlig opdatering om Gandhi - det tror jeg faktisk vi er rigtig mange der gør ;-)

 

De bedste og største hilsner til Gandhi Teamet fra Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 19:59

Det er da helt vildt, at den store hoppe har fået det lille bitte føl! Jeg håber også, han klarer det - men det lader det jo heldigvis også til!

 

Han er rigtig dejlig - tillykke med ham!


mvh Stine



Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:08

Jeg er normalt en ganske jordbunden og rationel madamse - men fortællingen om dette lille fantastiske føl, og dens fantastiske mennesker, går da lige i hjertekulen

 

Englen sætter ikke sit lys under en skæppe, og jeg vil være hel tryg ved hans videre færd - jeg vil glæde mig til at følge hans opvækst i alle de laaaaaange tråde med maaaaaange billeder, som du jo faktisk nu er totalt forpligtet til at oprette fremover

 

 



At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kblsr,-.zc
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:58

Han er sku da for nuttet


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens gyser i Team Gandhi
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 22:04

Tjjaaa hvorfor skal det hele være som det plejer... nååee jo det er jo netop det det er..... AT Gandhi åbenbart skal min puls på et ret højt niveau...

 

Nogle ta'r speed - jeg har bare mine dyr - og det er RIGELIGT.

 

Alt går faktisk rigtigt godt med Gandhi... han æder så både han og jeg næsten får tårer i øjnene... begge af fryd

Han er på fold 2½ time formiddag og 2½ time sent eftermiddag - tør ikke rigtigt den varme middagssol

 

Jeg gik og satte en ekstra snor op i hele folden - for den bette fyr kan jo bare drøne under nederste tråd.

 

SÅ kikkede jeg over på Dolli og Gandhi... og der var bare noget helt galt - han stod simpelthen så underligt og små hoppede men flyttede sig ikke.

 

Jeg løb simpelthen alt hvad mine forholdsvis kraftige korpus kunne presses til...

 

Åhhh nej, Dolli stod på hans ene forben - lige over koden... Jeg råbte som en vild... og hun flyttede sig fremad.... Gandhi gik faktisk efter - trak en smule på benet. Da jeg kom hen til ham, kunne jeg se to bitte små hudafskrabninger... men kodeleddet føltes faktisk normalt.

 

Jeg lod ham gå efter Dolli... og efter et par minutter tog han en par galop hop.... ganske upåvirket...For hulan mit hjerte kørte simpelthen på højeste tryk - men holdt øje med ham resten af dagen - og der er slet ingenting.

 

Ganske ubegribeligt, sådan et bette tændstikben under Dollis kæmpeplade - hun må ha' stået ganske let - og så må Gandhis knogler stadigt være utroligt bløde. HOLD NU OP... ikke flere af de tralse oplevelser.

 

Men jo... dagen var jo ikke slut... Da de skulle ud i eftermiddag, da tog jeg først Dolli og Gandhi - Ilse stod ved Bolette, vores selskabspony ( der før Gandhis ankomst altid kom først ud af af stalden da hun ikke er vild med at være alene) Mne hun er lidt for vild med Gandhi og Dolli bli'r så sur - så jeg synes at sende mor og barn først var den bedste løsning... Bolette vrinske selvfølgelig, og løb rundt i boksen... DOlli kom ud af døren - og idet Gandhi smutter med - råber Ilse "Nej nej nej"... og jeg ser Bolette stejle, sætte sig på bagenden og vælte ned på siden, hvor hun lå med stive ben, lidt som i krampe.... Da jeg kom ind til hende, rejste hun sig - tydeligt forvirret, stod og svejede lidt.. men ville med ud - jeg trak hende ud, og på vej ud af stalddøren begyndte hun at trække vejret underligt, jeg drejede hende en omgang, og der kom faktisk ro på - og fortsatte ud, da jeg tænkte hvis det skulle ske igen, var det bedre ude , end på en staldgang - da hun kom ud, løb hun som normalt hen til de to andre... og alt var normalt.

 

????? gad vide om hun simpelthen kørte sig selv så meget op, så hun evt. hyperventilerede og dermed fik et ildebefinde ??

 

Men alt normalti stalden nu...indtil videre.

 

Så hjem til mine hundebasser... og min nyoprerede Zoffy kom mig glad i møde... men føj for det ledeste hvor hun lugtede.. noget så grumt.. og jeg er ski' ellers ikke så sart. Jeg fik hende på ryggen...

 

Åhh nej brunt tyk og meget ulækkert og meget ildelugtende smask sev ud fra hende operationes sår... jeg fandt latex handsker og vat rodndeller frem og fik bare rigtigt, rigtigt meget smask klemt ud.

 

Så nu er det dyrlæge med hende i morgen tidligt....

Nu har vi jo rent faktisk også haft hele onsdag UDEN dyrlæge... så hvorfor ikke genoptage besøgene...

 

Nå - men helt ærligt... det kan jo kun gå fremad... og Gandhi har det godt

 

Lidt pudsigt med denne tråd... for det var slet ikke min mening at det skulle være en længere historie... Men nu er det faktisk næsten blevet en dagbog... godt at læsse lidt af et sted. Og faktisk ret godt at læse det gamle indlæg - og kan konstaterer at det jo går fremad.

 

Og så alle i helt fantastiske mennesker - I aner simpelthen ikke hvad I betyder i alt dette.

 

SÅ nu slipper I ski' ikke for mig og Mr Gandhi - der vil være dage hvor der ikke er noget... Jeg går selv og drømmer mig lidt 1 uge mere frem... så tror jeg at jeg kan slappe lidt af.. er stadigt så bange for at der kommer noget "bagfra" som man ikke er forberedt på - den bette basse er jo faktisk først 1 uge gammel i morgen.

 

og en følbrunst ligger jo og lurer lige om hjørnet - så håber inderligt at Gandhi slipper uden at maven bliver helt ødelagt.

 

TAk sødeste Hn'er... er ski' så glad for jer

 

TAk fra Berit

og det er vist er blevet til Team Gandhi - incl Zoffy og hendes buddy Mocca - mine dejlige Mastiffs

Billede

 

 

 

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk en gang
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 22:55

at man skulle blive lykkelig for gummi-knogler .

Det var da super godt, han slap med et par hudafskrabninger!

 

Fortsæt du bare dagbogen herinde!

 

Sejt gået af Ghandi og team.

Søde vovser - Ghandi er vel ikke større end de er?

 


Cirkelinemus :-)

Skulle jeg have formuleret mig, så det skrevne kunne forstås som nedrakning af metoder/personer eller lignende, beklager jeg meget. Det var IKKE hensigten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 07:59

Årh mand, lækre hunde-vovser, er du gal mand!!

Nu bliver jeg endnu mere blød i knæene over dine skønne dyr!!!!


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 12:29

Måske du skulle overveje at lave en blog, så vi kan følge Ghandi resten af hans liv

 

Kan være du er heldig med følbrunsten, Fiona fik slet slet ikke diarré - måske Ghandi er lige så heldig?

 

Zander havde helt lidt, men det var hurtigt ovre.


 


 

Hilsen Jannie


Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)



GRAFIKER:
www.nokke.dk


HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 13:11

Dejligt at det går så godt med ham, og han er kommet så sejt igennem den første uge. Er da sikker på så skal han nok også klarer resten :-)

 

Held og lykke med ham fremover :-)

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Heste af super springafstamning sælges


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Ung top springhoppe søger rytter til efteråret


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl brunst
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 14:05

Berit/ Spiser Mr Gandhi noget følfoder?

 

Ved godt at han er lille bitte og super sej og har rigtig mange ting at lære, men spiser han bare lidt følfoder så kan du komme en smule kartoffelmel i, hvis han får slem diarré.

 

Måske er i heldige, at han slet ikke bliver påvirket!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunst diarre
Forfatter: 
Dato:  26-05-2012 07:33

 

Du kan smøre lille Ghandis bagdel og evt. indvendigt på begge bagben med kopattesalve.

Det hjælper til, at en evt. føldiarre ikke sætter sig så fast i pelsen, så det er nemmere, at vaske af.

 

Held og lykke med den lille hjerteknuser.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi med livsvilje
Forfatter: 
Dato:  26-05-2012 12:37

Kære Berit,

 

Jeg har læst din beretning om lille Gandhi, som er en fighter og vil livet - og din rejse sammen med ham.

 

 

Vil bare sige, at jeg er dybt berørt over dit lille mirakelføl og dit store arbejde for at give ham det, han har brug for.

 

 

Mon ikke du og Gandhi får et særligt bånd til hinanden med baggrund i alt det, I har været igennem sammen!?

 

 

Jeg ønsker alt godt til den lillebitte dejlige fyr med den STORE livsvilje og sender lidt kærlig energi til ham. :-)

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Har du sørget for,

at din hest har mulighed for skygge på folden?

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er intet nyt, godt nyt?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 12:36

Håber i trives og nyder varmen og hinanden, men hvordan går det med rysteturene og hvordan ser det ud når et føl rystes?

 

Har ALDRIG hørt om eller set et føl blive rystet! .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet nyt.....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 16:50

Intet nyt er godt nyt her fra Team Gandhi....

 

Hold da op hvor er jeg bare glad...glad ...glad... og begynder at slappe lidt af.... i angsten for at miste.

 

I dag er 9 dagen - og indtil videre INGEN tynd mave - navlen er faldet uden problemer.

 

Gandhi æder så det er en lyst ... Han er begyndt at have et størrer overskud - så der bliver små galop ture rundt om mor og forsøg på at bukke.

 

Han elsker at nusse rundt med mit hår - er begyndt at søge mit selvskab på folen, for at snuse, undersøge og gerne nappe lidt ( den skal jeg så ha' stoppet..)

 

Han følger Dolli - men kan også overhøre hendes kalden, når han er hos mig...

 

Hans ben bliver mere og mere stabile og han får mere og mere styr på dem - de kan stadigt gå i kludder for ham, han er begyndt at pasgænge lidt - men han bruger dem... og det gør mig så glad.

 

Det første stød i hegnet er også kommet - jeg var nødt til det - for han fandt ud af at man kunne sætte munden om tråden... ikke godt.

 

Jeg vejede ham sidste søndag - da vejede han 21 kg.... i går aftes var han på 24,5... HURRAAAAAA.... men nu vare det jo heller ikke længe, inden at jeg ikke kan ta' ham i favnen og hoppe på vægten.

 

Har lige lukket på fold og tog et par billeder - synes da selv jeg kan se, at der ligesom bliver lidt mere almindelig føl over ham


Billede




Billede




Billede




Billede




Billede




Billede



Dolli er bare en super fantastisk hoppe - hold da op hvor er jeg stolt af hende.... en engels tålmodighed.. og alligevel, så lære hun ham også - at når mælkebaren er åben - så skal der spises... ikke pjattes - ellers går hun...

 

Rysteturene skal jeg nok få foreviget - men kan ikke både ryste og ta' billeder - I morgen har min søn lovet at ta' med... så må jeg ryste og han må fotograferer.... I skal nok få det at se

 

Et stort hurra og super glæde fra Berit der bare er så lykkelig for at det går den lille Gandhi godt... Begynder at tro rigtigt meget på fremtiden med ham


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han kær :o)
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 17:08

Hvor har han altså været helt fantastisk heldig med at blive født hos lige netop dig :)





www.allergivenlig-hund.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt !!
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 21:43

at høre nyt fra jer. Har fulgt med på sidelinien, ofte med tåre i øjnene når jeg læste. Er inde dagligt for at se om der er nyt fra dig og din fantastikse hoppe og dens lille figther

Ja det er tydeligt at se hvordan han forandrer sig i positiv retning. Godt gået, og bliv endelig ved med at holde os opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 han ser da
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 22:45

bestemt ikke så "for tidlig født ud" mere, der er mere af ham og hovedets form ændres også.

 

Han er bare totalt uimodståelig

 

 

 

Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er jo
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 08:18

helt ufatteligt kær den lille hest!

 

Jeg kan især godt lide at malerkosten har været en gang på tværs hen over blissen

 

Glæder mig til at høre mere om lille Ghandi (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 10:53

Jeg sidder her og læser hver eneste indlæg mens tårene bare bliver ved med at presse sig på - for hold op en fantastisk historie , der bare indeholder det hele!

Og hvor er det fantastisk at der findes mennesker som dig og din staldejer, der er så stærke og vil ofre stort set alt på at hjælpe et lille bitte meget nuttet dyr! Gandhi har helt sikkert skytsengle, og det er jer to!!

 

Jeg krydser fingre for lille nuttede Gandhi fremover! (Og stemmer helt sikkert også for at han er årets føl)

 

Glæder mig allerede til nye opdateringer og billeder af den skønne lillemand!

 

-Sara

Tunebjerggaard

 

 

 

 


Billig opstaldning tilbydes nær Høng med masser af foldtid, godt sammenhold og fine faciliteter!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 15:45

Yes, nye billeder af fighteren Gandhi, hvor ser han bare drøngodt ud nu, og så charmerende.

 

Husk nu at spamme os med billeder:-)

 

Mvh Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 charmerende
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:35

nurh hvor er han bare nuttet. :D

 

glæder mig til at høre mere nyt om ham:D

 

 


Søger Fritidsjob.

 

 

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 og så ryster vi den lidt.....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:05

så fik jeg nogle billeder af rysteturene vi snupper nogle gange i døgnet - så mange gange jeg kan komme til det, når Gandhi har sovet lidt...

 

Jeg starter med at vende ham forsigtigt


Billede

 

og så fat i bagbenene...


Billede



løfter op og ryster/skvulper ham fra side til side...


Billede

 

Han nyder det..... og bagefter så masserer jeg lige så stille så brokken smutter helt ind igen....


Billede


og så ser han ret normal ud et stykke tid... men den smutter ret hurtigt ned igen... men vil fortsætte, indtil hans bugområde er blevet lidt stærkere, og det forhåbentligt lukker sig...

 

så sådan ser rysteturene ud i Team Gandhi







******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 billedespam
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:20

tjaaa I er altså selv ude om det - jeg er så tosse vild med den lille bitte Gandhi...

Og idag havde jeg min søn med på folden med hans gode kamera... for at snuppe billederne ovenfor af rysteturene.

 

Men han gik og knipsede lidt i løbet af eftermiddagen..og der kom 137 billeder ud af det.

 

2 af mine yndlingsbilleder er disse:

 

Billede

 

Dette - fordi det bare fortæller mig at Gandhi er på rette vej... glad og vild, altså så vild som benene endnu tillader det...

 

og denne - bare fordi det er et billede af mine 2 heste der betyder så utroligt meget for mig

Billede

 

Flere af jer har kommenteret omkring det specielle bånd der må være mellem Gandhi og jeg

OG DET ER DER...

Jeg er så totalt vild med den lille hest - jeg har tidligere altid holdt på at jeg holder af mine dyr men elsker min mand og mine børn.... at den forskel faktisk var vigtig for mig - at der trods alt var en forskel - på dyr og mennesker...

 

Men jeg må indrømme at de sidste 10 dage og mødet med Gandhi - kampen for hans liv - det har nok gjort noget ved mit gamle hjerte...

 

Min søn tog masser af billeder i dag... og jeg er nok som mange, kan simpelthen ikke li' billeder af mig selv...

 

men de følgende billeder viser vist det bånd der er ved at blive mellem Gandhi og mig...

Billede
Billede
Billede
Billede

Billede

 

 

 

Tak for din tid... og tak for alle de fantastiske kommentarer fra jer

I er simpelthen så skønne...tak

fra Berit og Team Gandhi


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk tråd
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 07:58

Man bliver så glad og positiv, når man kigger i denne tråd.

 

Hvor er han bare en lille nullergøj man kun kan holde af. Og hvor er det nogle skønne billeder - og det er SÅ tydeligt hvor meget du holder af den bette .

 

Hold os endelig opdateret løbende, så kan man starte dagen på en god måde ved at læse de op og ned ture, og om den kamp og kærlighed du har til den lille.

m

vh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 08:21

Nu gik den ikke længere

 

Det er bare for rørende


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berit....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 08:35

Hvordan kan man andet end knuselske den bette fyr

 

Rigtigt rørende billeder af jer to sammen. Gav da lige en klump i halsen her.

Tak for kigget.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 God medicin!!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 09:48

Åh Bliver - som alle de andre - så glad når jeg læser din tråd; gode ting KAN få lov at eksistere - og happy endings findes :)

 

DEJLIGE, dejlige billeder!!!





www.allergivenlig-hund.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh altså...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 10:31

Jeg skyndte mig på HN idag (igen) for at se om der var nyt om lille Gandhi. Og sørme så! :-D

 

 

Han er bare SÅ kær og elskelig, jeg er helt skudt i den lille fyr og rørt over hans fighterånd og hvordan den bærer ham fremad i livet.

 

 

Dejligt at se det særlige bånd imellem jer, det anede mig at det ville blive sådan som tidligere skrevet. Det at I har kæmpet sammen om en hjertesag (!) knytter bånd.

 

Det sidste billede af jer to sammen viser en hengivelse som er helt vidunderlig at se for mig.

 

 

Du gør det rigtig godt for Gandhi, Berit. :-)

 

 

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

 

People will always judge.

Don't let it define you.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:09

Ja det er jo ikke mindre en dejligt, hver gang man ser at du har lavet et nyt indlæg i tråden Berit :)

 

Vi er jo efterhånden rigtig mange der tjekker denne tråd dagligt, hvis ikke flere gang dagligt. Hvor er det bare skønt at se hvor godt det går med lille Gandhi :)

og det bliver jo bare mere og mere rørende. Idag måtte altså få fuld løb. det er simpelthen så smukt det bånd der er opstået mellem dig og Lille bitte Gandhi, og samtidig "være med til" at se hans udvikling dag for dag.

Du gør et fantastisk job. Glæder mig til de næste 100.000 billeder af Gandhi

 

/May

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 11:33

Nu stopper I altså.... nu sidder jeg her og vander MANGE høns over alle jeres super dejlige ord...

 

Jeg bli'r simpelthen bare så rørt...over jeres følgeskab med min lille Gandhi.

Over jeres tanker og medfølelser for ham og mig

 

Over at sådan en bette fyr kan få mange til at kikke på hans tråd

 

Over at I er der... og jeg føler I er med os....

 

1000 tak

 


Billede



når enden er god... er alting godt...

og det satser jeg hårdt på.

Berit

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 18:59

Ej altså - det sidste billede viser da helt ekstremt HVOR lille han er ift. mor :-)

 

Hvor ER han bedårende...


 


 

Hilsen Jannie


Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)



GRAFIKER:
www.nokke.dk


HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 grime..
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 21:46

Ilse - verdens allersødeste staldejer kom med den fineste grime til Gandhi - en grime hende og hendes mand tidligere havde brugt ved kåring af deres DV.... åhhh den kunne bruges som seletøj til den lille Gandhi.

 

En sød veninde kom med en lille pony grime i barselsgave... stadigt alt for stor...

 

Så måtte jeg til Unicorn... og fik den mindste lille bløde grime i str. ponyføl.... Tjaa der går så nok stadigt lige et stykke tid inden den passer - det er da virkelig ved at gå op for mig hvor lille bitte Gandhi er

 

Det er nu ikke for at han skal gå med grime nu... men vænnes til den, skal han jo..

 

Gandhi er jo meget nysgerrig og smager gerne på græs og hø... men idag - her i eftermiddag kom der alligevel noget uro i maven... Jeg kunne se at han var smurt ind i bæh på bagenden - han fik en vask med babyshampoo og så en portion Pro-kolin.... satte mig i boksen, og kunne se at han gik og stampede noget med den ene bagben... jeg har utroligt svært ved at vurdere om det er pga. maven - eller de tralse staldfluer - der var meget nærgående... Dolli gjorde det samme, med at stampe.

Jeg håbede at se ham lave bæh.. men der kom kun nogle prutter med en smule saft i.... så ikke en diarre.. Men det er godt nok noget der giver lidt kilder i maven.

 

Nu håber jeg at det ser bedre ud i morgen... ellers må Peter Busk på banen... Det skal sørme ikke være nu læsset vælter - ikke at min mavefornemmelse siger det... men lidt bekymring er der. Dog ser jeg et føl der er glad og nysgerrig - spiser og vil gerne snakkes med - så mere påvirket han er ikke.

 

Desværre står jeg overfor at skal en kort tur på hospitalet - men heldigvis har jeg Ilse - i dagen i morgen... er hjemme igen torsdag formiddag. Men er det ikke typisk at det sker lige nu.

 

Åhh håber at mave er ok i morgen.

 

Har siddet og kikket på de skæve ben - de begynder altså lige så stille at rette sig op... forbenene er dem der er bedst - han står stadigt meget langt nede på bagbenene... Men han er jo faktisk kun 11 dage i dag - men det føles bare at han har været her meget længere... nok fordi det har været så intens en rejse sammen med ham.

 

Næste billede serie bliver først torsdag eller fredag... da vil jeg prøve at få lidt billeder af hans små skæve ben...

 

Men alt i alt så er alt rimelig vel hos team Gandhi..

 

Tak søde mennesker - fordi I gør en forskel

 

Berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er også med her ...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 22:57

Jeg er også blevet lidt Gandhi afhængig

 

Han begynder da at være pænt fyldt ud på kroppen og så er jeg imponeret over den livskraft der er i sådan en bette ski'

 

Glæder mig til at høre mere torsdag eller fredag.



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 livsbekræftende
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 23:35

Sikke en fantastisk stykke livshistorie at læse, og så med så få dage på bagen, og nogle helt igennem vidunderlige billeder.

 

Tusind tak fordi du laver opdateringer så vi kan følge det lille mirakel

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må tilslutte mig dette
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 10:38

Tusind tak fordi du laver opdateringer så vi kan følge det lille mirakel

 

Jeg kigger herind flere gange dagligt, for at se om der er nyt vedr. lille Ghandi.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille mand
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 11:57

Det kan jo være han får tynd mave fordi hans mor er ved at komme i brunst, de fleste føl får lidt når mor kommer i brunst første gang.


Stutteri Hvedholm

Avl af Pinto, New Forest og Welsh Cob

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi afhængig
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 13:04

Ja jeg må også sige, jeg har fulgt med fra sidelinjen fra start uden at kommentere, men nu bliver jeg bare nødt til at give dig, din stald ejer, og dyrlægen 100.000 for det kæmpe arbejde i har gjort for denne livsstærke lille fyr!!

 

Dejlig livsbekræftende historie, jeg håber det fortsætter med at gå fremad med ham!!!!



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bedste
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 15:17

på hestenettet er at gå ind og følge lille Ghandi. Det er simpel hen de skønneste billeder, der er af dig og Ghandi, billeder som tydeligt beskriver hvilken bånd der er mellem jer.

 

Historien starter som en gyser bog, der går over i en kærligheds roman, og videre til et RIGTIGT eventyr.

 

Super flot gået og forsat alt mulig held og lykke, fra endnu en Ghandi fan, der er inde dagligt for at se og høre fra jer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget suk
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 22:49

Ja altså meget suk! man er jo lige ved at gå i panik, det er som om man snart får abstinenser !

nu er det 49 timer siden vi sidst har hørt nyt og den lille lækre fyr.

 

Det går altså næsten ikke Berit håber dog at det gik godt for dig på hospitalet.

 

Lad os hører vi savner nyt fra Team Gandhi

 

/may

0
0
Svar på denne tråd
 
 sorryyyy
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 23:17

Åhhh nej... ingen abstinenser....

 

I'll be back

 

i morgen altså... er lige lidt brugt ovenpå Skejby.

 

Men ganske kort - har jo selvføllgelig været hos Gandhi bassen i dag...

 

Maven er ikke tip top - men jeg tror den er på vej tilbage til normalen. (HÅBER ihvertfald)

Ilse min søde staldejer har vasket ham i måsen - hver gang der har siddet noget - helt ud på ballerne... SÅ nu har jeg en lille følle der overhovedet ikke vil røres bagpå... så kan vi godt nok få et spark min lille vildhingst

 

og nu skal jeg til at passe på med at kalde ham lille - for vi havde tommestokken ved siden af ham i dag og den sagde sørme 75 cm...

 

Det er jo 5 cm han er blevet højere... men det er vist ikke tilvæskt det hele - for han er jo kommet længere op på benene

 

Men det skal jeg nok få taget nogle billeder af i morgen

 

så pas på derude.... Team Gandhi kommer med nyt fotoangreb

 

ses i morgen søde mennesker

 

Berit & Gandhi vildhingsten


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 en meget speciel
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 09:27

lille hest og ligeså speciel ejer. I hører vist sammen for altid.

Jeg ønsker jer det allerbedste i verden og håber ikke at det var alvorligt med dig Berit.


----------------KATJA-----------------


Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd
 
 pas på...Gandhi kommmer..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 11:30

Så er der racerbilleder....


Billede




Billede




Billede




Billede



billeder der gør mig så glad....at han kan....


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se hvad jeg kan.....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 11:43

Jeg kan blive så totalt glad over at lille Gandhi - hvad han gør, som andre føl også gør....




Kan se enormt sød ud...

Billede



elsker at spise

Billede


klø sig...

Billede


blive total vild...

Billede

 

smelte mit hjerte total

 

Billede

 


uhhhhh hvor er jeg da vild med ham.....


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 ben - 14 dage
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 11:54

Gandhi's ben retter sig mere.... jeg har da haft mine bekymringer om hvad disse tynde bløde ben skulle ende med.

 

Da han blev født var hans ben som gele... kunne ikke bruge dem.... i løbet af de første dage kunne de da bære ham, men var da bløde, og kunne næste bøje i alle retninger....

 


Billede

2 dage gammel

 




14 dage gammel

Billede



Billede



så.... nu kommer der ikke flere foto's.....

 

Tak fra

Berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget rørende historie
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 12:03

om en fantastisk heldig Ghandi følmand at have sådan en ejer..... håber i får mange gode år sammen.

 

Han er jo et lille mirakel og tilmed den smukkeste lille fyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er så nuserkær...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 12:03

Og det er altså utroligt så lille han er i forhold til sin moar - ligner nærmere ponyens føl

 

Men hvor er det skønt, at det går fremad med ham hele tiden.

 

Tak for opdatering.


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 13:42

 

Hvor er det da dejlige billeder.

 

Tak for dem. De er utrolig livsbekræftende.

Mit gamle avlerhjerte er smeltet totalt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For sørensen..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 13:42

Hvor er han KÆR!!

Så skal han bare lige op og stå på de bagfusser..

Men for pokker, hvor er han bare nuttet med + :)





www.allergivenlig-hund.dk

 

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 14:07

vinden blæser temmelig kraftigt her i det midtjyske idag.... og den vender også lidt hurtigt...

 

I formiddag da jeg tog billederne af Gandhi - var Ilse og jeg enige om at maven var på vej mod det normale... og krisen var ovre med Gandhi...

 

Og nu står diarren ud i vandige stråler... øvvvv hvor gør det mig altså bange.

 

Men dyrlægen kommer i dag - ved aftenstid... så nu håber jeg godt nok han lige har mirakelkuren med til mit lille hjertebarn..

 

Kryds fingre for min lille Gandhi

 

skal nok opdaterer i aften

 

snøøøft

Berit


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er mange
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 15:13

der krydser fingrer for vores alle og din lille Ghandi.

Men hvor er han blevet fin og allerede nu er hans ben rettet godt ud. Han udstråler så meget charme og livs glæde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 21:08

Åhhhhh tror nok jeg kan ånde lettet op.... Diarreen er der stadigt - men dyrlægen meldte alt "normalt"

 

Diarre resultat af enten følbrunsten eller heftigt kløver på marken.

 

Gandhi var fit for figth - bed lidt i dyrlægen og gav et par spark...

Ingen feber - normale lyde fra tarmen - normal hjerteslag

 

så en ganske lille smule binyrebark hormon (Gandhi er så lille så man helst ikke forstyrre hans indre balance med ret meget medicin) for at skabe lidt ro i tarmslimhinden og så Pro-kolin i kassevis.

 

Og jeg blev simpelthen så lykkelig over at høre dyrlægen tale om Gandhi's tid som VOKSEN..... han var ret sikker på at nok skulle klare den..

 

Som Daniel (dyrlægen) sagde med et smil.... han er lille - men ikke skrøbelig..

 

Huuuuuu det er godt nok noget der kan gøre en glad.

 

Ingen reklame her... Men Skjernå dyrlægerne har godt nok været i en klasse for sig i dette forløb... wauuuu hvor er jeg dem dybt taknemmelige.

 

Så nu kører vi på lidt pasta... lidt bønner op ad... og satser på bitte små pærer ret snart...

 

Paradoksalt nok i forhold til at få lidt hjertebanken af bekymring for Gandhi.... så var jeg faktisk i Skejby - netop for at få styr på et hjerte der vil drøne afsted.... og det lovede overlægen mig, at det var klaret nu...

 

og han har ret

 

Team Gandhi... siger tak for i dag - og RIGTIG GO' WEEKEND TIL JER ALLE

Billede

 

 

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 21:40

 

Berit sikke dog en dejlig tråd

 

Godt at dit hjerte har det godt igen og dejlig at få ros af dyrlægen.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enestående..!
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 22:13

 

- Hvor er Gandhi simpelthen enestående.

Smuk og unik.

 

Sikke en fighter. Og, hvor fantastisk og ganske enkelt pragtfuldt at se og læse, hvordan han bliver stærkere og stærkere.

 

Smukke, smukke heste... en fornøjelse.

 

Berit, jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med Gandhi på alle måder.

Gid han må leve mange, mange gode år og opnå en høj alder, med masser af skønner minder at vise for alle årene.

 

Jeg er sikker på han klarer det og kun bliver bedre og bedre, og stærkere og stærkere for hver dag.

 

Mvh

Rikke.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 08:35

så dejligt at se, at han har det godt :) hvordan går det med hans brok?


venter føl efter Temptation/Stravinsky xx

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 10:43

Det ser ok ud med maven i dag... tynd mave... men ikke den sprøjtende diarre.

 

Vi har flyttet hestene fra kløvermarken til en fold uden kløver.. så satser vi på mere ro i maven.

 

Aulbjerg: Det går ikke super godt med brokken.. Jeg synes det er voldsomt at se på - men samtidigt, så ser det jo også voldsomt ud på så lille et føl.

 

En af mine veninder der er sygeplejerske, fortalte at et stort brok faktisk er at foretrække - da der ikke vil ske en afklemning af tarmene, som det kan ske ved et lille brok.

 

Dyrlægen kikkede på det i går - og ja, det er stort - men det er bare ikke det det handler om lige nu - da man alligevel ikke rigtigt kan gøre noget pt.

 

Når Gandhi bliver større -og ældre, så må jeg jo ta' stilliing sammen med dyrlægerne, om det evt. bliver aktuelt at lukke rent operativt.

 

Men jeg ville ønske det ikke var der... Lige nu er det faktisk nemmest at få proppet ind, ved at gøre det med fingrene. Gandhi bliver jo også stærkere og mere bevist om hvad han vil... og absolut ikke vil

 

Sommersmil fra Berit

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 11:05

Måske du er obs på det, men i forhold til benstilling på bagbenene er det vigtigt at være opmærksom på, at hans baghove ikke slides normalt i den stilling han går i nu. Så det kan godt være nødvendigt at tage lidt af eks tåen som kan blive lidt lang og dermed forhindre at han kan komme op at stå rigtigt.

 

Pt ser det ikke sådan ud men bare så du er opmærksom :0).

 

Og skønt at han bliver så fræk at han selv vil til at bestemme lidt, det er gode tegn - dog besværligt med det pokkers brok som jo skal på plads.

 

 

Mvh

 

Hanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tanker fra Berit
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 11:59

Jeg er opmærksom på benene... for synes selv at Gandhi "tipper" en smule... Men dyrlægen mener at I løbet at den næste lille månede skal han nok komme helt op - han var ikke bekymret - hvad der beroligede med.

 

Der kan komme på tale at man skal rette hans forben med extra beslag... Men jeg fik at vide at det er en stor fordel at han er kalvknæet.... for hvis han var hjulbenet var det noget sværer at rette.

 

Det er jo også lidt et dillema at vi har så meget focus på ham... fordi han er lille... fordi han er dysmatur... fordi vi er lidt småforelsket i den lille Gandhi...

at vi jo ser ALT... og bekymrer os om lidt... i angsten for at miste og i forhold til om det er det rette jeg gør.

 

Jeg er blevet spurgt om hvorfor jeg dog bruger så meget krudt på sådan et bette skravl... den gjorde altså lidt ondt.

 

Men jeg tog et valg for 14 dage siden, da jeg stod med et lille bitte skravl af et føl... at han sørme skulle ha' chancen..

 

og jeg synes nu 14 dage efter at han, ihvertfald har vist at han VIL... og faktisk også kan.

 

Han skal jo ikke gøre sig på dressur eller springbaner... han skal bare være go' til at være hest.

 

Hvis han ikke opnår en højde og en drøjde der passer til min størrelse som skovtursridedyr-... jamen så bliver han min kørepony... og ellers laver vi bare en masse sammen fra jorden - som jeg er blevet ret vild med, med hans mor...

 

Indtil nu - viser Gandhi at han er det hele værd - der har været rigtig mange bekymringer og overvejelser omkring ham... Men 100 gange flere sejre, jubel og smil... for det er jo gået jævnt fremad med ham - bitte små skridt tilbage nogle gange.. men når jeg sætter plus og minus overfor hinanden - så er der næsten ingen minusser.

 

Jeg kan godt smile lidt af, at før jeg fik ham - da havde jeg lidt overvejelser omkring netop HesteNettet... om jeg skulle sætte ham på... For Dolli er jo ikke en flot og elegant DV'er... og føllet er crossbreed... Men vidste at jeg nok ville være så glad for mit føl, at jeg bare MÅTTE vise verden mit føl.... og så kom Gandhi, og helt andre grunde gjorde faktisk at jeg måtte sætte en tråd om ham - for jeg havde godt nok brug for hjælp og gerne gode fortællinger om at det KUNNE lykkes, med sådan en bette fyr som ham.

 

Hold da helt op.... sikke en hjælp der kom... og jeg fik troen mere på, at det måske godt kunne lykkes...

 

Så lavede jeg tråden her om En lille bitte Gandhi... og tænk min lille følle har sørme haft over 6500 klik... jeg er overvældet

 

Den opbakning, de trøstende ord... den støtte og hjælpsomhed der har været er så ganske overvældende og har en utrolig stor betydning.

 

For der har godt nok været dage, hvor jeg har stået med håret i postkassen og overvejet om det er det rigtige... for jeg har et kæmpestort hjerte for mine dyr... men jeg har jo også mand og børn + mine andre dyr som der jo også har brug for mig...

 

Men indtil nu... så er det, det absolut det hele værd.... jeres opbakning har været en rigtig stor del af dette... for I er jo hestemennesker som VED hvad det handler om.

 

Men at min mand også har støttet så meget, er så dejligt... for han er ikke vild med heste... temmelig bange for dem faktisk.

 

Også min elskede Ilse - min staldejer... der bare er ved mine side i alt dette. At hun er så meget med, er nok den allerstørste årsag til at det kan lykkes.... og vi to gamle hestetosser... tjaa vi får ski' nok kysset Gandhi totalt i stykker.... og kommer til at kæmpe noget med opdragelsen af et smaskforkælet føl... vi skal til at have styr på... for han er hingst...og viser det faktisk med en lidt pågående adfærd...Men det skal vi nu nok få hold på.

 

huuuuu så kom det da lige til at vælte ud... men at gå igang med Gandhi er jo noget der kræver mange overvejelser og meget , MEGET tid.. at jeg har været i en heldig tid i forhold til mit job, har jo været vildt heldigt...

 

Men Gandhi er det HELE værd...

 

tak fra en utrolig glad Berit

og en træt Gandhi - der kan halvsove og spise mælkebøtter samtidigt

Billede

 

 


******************************

"Et godt citat er ikke blot at kunne citere det,

men derimod at kunne udleve det"

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Af hjertet tak
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 17:49

Af hjertet tak til dig Berit.

1 for at du lavede en tråd om lille bitte Gandhi, selv om det ikke var af de lykkeligste omstændigheder.

2 for at du viser ham frem gang på gang.

3 for at lade os følge jer så tæt.

4 for trofast at svare og opdatere.

 

5 for at være en forbillede for alle hesteejere

 

6 for at sætte pris på andre

 

7 for at give lille Gandhi en CHANCE

 

/May

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen forpokker Berit.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2012 18:01

Du er da super sej til at holde os opdateret og for det!

 

Flere har skrevet at Mr. Gandhi er heldig at være født hos netop dig. Husk at med det så mener de jo nok at "ikke alle har ville gide bøvlet"! Taget den nemme vej ud af det så at sige... .

 

Du har ikke tvivlet på, at han skulle have chancen, andre har måske tvivlet på om de kunne stå distancen hvis det var dem der stod med udfordringen!

 

Det er jo fuldstændig fantastisk, at læse hvor meget tid, energi og kærlighed du lægger i ham, og så siger billederne jo alt!

 

6500 klik, jo selvfølgelig følges der med her ude i de små hjem, men man kan jo heldigvis nogenlunde kontrolere lysten til at skrive, hver gang der opdateres..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 så kunne jeg ikke holde mere
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 08:41

...nu sidder jeg og tuder... .

 

Hvor er det bare en rørende historie og nogle helt fantastiske billeder.

 

Tak for det.

 

/Stine

 

PS har set værre føl-ben som er blevet tip-top men ja - hold øje med dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 17:14

at i formiddags stod der stadigt en stråle "vand"... men nu sidst på dagen ser det faktisk ud til bedring... åhhh håber det sådan.

 

MEN Gandhi - han er fræk, livlig...glad og tilpas.... og det er jo det allervigstigste - at hans almen tilstand ikke er påvirket.

 

Stine: hvor sødt af dig... tingene har jo udviklet sig - startede i desperation - gik vist over i et behov - og nu er det bare så hyggelig en "dagbog" for mig.... dejligt at måtte dele både Gandhi og alle mine tanker - bekymringer og glæder med jer.

 

Var faktisk ved at synes om det - blev for meget.... men nåede frem til at dem der ikke gider Gandhi -de la'r jo bare være med at se på tråden

 

Jeg ser nu ikke mig selv som et forbillede... men som en der tog et valg... og kæmpede ud fra det

Nemlig at gi' Gandhi en chance - som han HELDIGVIS greb.

 

Anette: Det er nok rigtigt at det hænger sådan sammen - der er jo også stor forskel på om man har en stor stald, og hvor avl og resultater har en stor betydning for økonomien

og så mig der bare har et hul jeg fylder nogle penge i - for at ha' mine dyr...Jeg er jo ikke afhængig af at der kommer penge i kasssen - for det gør der jo som udgangs punkt jo ikke, når man har en hobby.

Jeg vidste at jeg kun skulle ha' dette ene føl... så han var jo ventet med længsel, derfor var beslutningen om at forsøge at redde hans liv jo nok heller ikke så svær

Jeg er jo også vildt previlligeret i at ha' et job hvor jeg hovedsagligt arbejder hjemmefra - har kunnet ta' nogle feriedage.

Energien - den kom ved bare at kikke på Gandhi... men må indrømme at jeg NU ved hvorfor kvinder stopper med at få børn og natteroderi før de bliver 50....

også previlligeret at ha' en staldplads hos et menneske som Ilse - der bare er med i det her - Ilse er pensionist og hun og hendes mand har tidligere haft stalden til deres DV avl... nu er det så mig og mine bamser der har stalden - men hun ER DER... så snart der er brug for hjælp - og nu er vi jo nok lige tossede med Gandhi... så fedt et teamwork

 

Stine: Hvor er jeg glad for din melding om følbenene... for jo der er fremgang - ingen tvivl om det.... Men jeg kunne nogle gange ønske at jeg havde fået taget nogle billeder da han blev født - og det første døgns tid. Det var voldsomt at se... simpelthen 4 stænger af kogt spagetthi der sad under hans lille bitte tynde krop. Men samtidigt forunderligt at se dem få styrke så hurtigt så de kunne holde ham op... selv om han stod på koderne og benene kunne faktisk gi' sig til alle sider.

Men al focus var på at få ham til at overleve.. så ingen billeder derfra ( så har så heller ikke lavet ret meget andet end at ta' billeder af ham siden det er ligesom den 1. førstefødte)

 

 

Idag er det ikke et Gandhi billede... men jeg sad på staldgangen med kameraet og så kikkede Dolli NED på mig... jeg tænkte - hold da op, sådan er det jo Gandhi ser sin mor


Billede



Dolli der er totalt fantastisk i alt dette.... hvis der ikke havde været det temperament på hende - så var det heller ikke lykkes. Ikke en eneste gang har hun meldt fra overfor os - finder sig i det utroligste - bare vi behandler hende og Gandhi med respekt.

Hvis hun synes det er NOK - så kommer hun bare og skubber til os... og så ved vi at nu er det nok. Hun er en overvågen mor - der hele tiden har styr på hvor Gandhi er - men samtidigt så skal han også følge hende... en meget sund indstilling synes jeg for en hoppe.

 

Tænk da Dolli kom til mig - da var hun så sky overfor alle bevægelser - selv et host kunne gøre hende nervøs.... Jeg har en formodning om at hun tidligere er blevet forsømt - og nok også slået - da hun var meget håndsky... Og nu er hun bare en fast klippe... stædig som et æsel - men så stabil... er ski' så stolt af hende

 

TAk igen sødeste mennesker


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg beundrer
Forfatter: 
Dato:  03-06-2012 17:40

deg for hva du har gjort med dine heste, det skal mot til å holde på slik og så fin Ghandi er blitt, jeg hadde nok gjort det samme som deg, da mine dyr betyr mye for meg også.

For mange år siden hadde jeg en koldblodshoppe som fikk et nydelig hoppeføll, hun var kremhvit og født til tiden, MEN hun hadde bare 3 normale ben, den fjerde var vridd og pille lille og tynn som en tommel, hva der var skjedd kunne ingen fortelle oss, men den hingst hadde lavet 3 slike føll som hadde så store avvik at det ikke var forenlig med liv. jeg husker jeg løftet føllet slik at det skulle få melk av sin mor, og det var svært å måtte ringe til min dyrlege efter å ha tatt imot føllet slik at han skulle komme for å avlive det, moren stod og ville at føllet skulle opp å stå, jeg stod og gråt samtidig som jeg holdt føllet så det skulle få melk av sin mor og føllet kjempet så hardt for å rejse seg, dyrlegen kom og gav føllet en sprøyte så det sovnet stille inn og vi lot det være hos moren så hun kunne få ta farvel, så ifolet vi hoppa igjen og året efter fikk hun et velskapt hoppeføll som nå er 14 år, så ja hadde jeg kunnet så hadde jeg prøvd å redde det føll men det kunne ikke la seg gjøre og det forstod jeg. Så jeg sier stå på, er her og ser hver dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er virkelig...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 08:46

et forbillede for hvordan alle bør behandle deres dyr og have respekt for liv og det er uanset hvad det bliver til som udvokset.

 

Det er jo ikke hestens ønske at blive en dyr dressurhest, det er ejers og for at det skal lykkedes så skal rytteren jo også have evnerne(det glemmer folk bare ofte).

 

 

Jeg bøjer mig dybt i støvet og ønsker jer alt muligt lykke i fremtiden( og med et lille håb i maven om ) at andre lærer lidt af denne tråd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 18:48

En mave der vist begynder at samle sig.... ikke god endnu - men bedre - og bedre er jo også et godt ord.

 

Jeg kan mærke at Gandhi er ved at vokse - selvfølgelig fysisk - men også mentalt - at der kommer mere og mere hest... eller føl frem i ham - bliver mere og mere modig og går på opdagelse... undersøger simpelthen alt han kommer forbi.

 

Det lille medgørlige føl er forsvundet lidt... nu kommer der promte reaktioner fra ham - hvis der er noget der ikke lige passer ham - fx. når pasta sprøjten kommer. Han har jo hurtigt kunne komme væk fra mig - ved at smutte under Dolli.... men højde er ved at komme og dermed er Dolli jo pludselig en forhindring i stedet....

 

I dag havde jeg for første gang mine hunde med i stalden - jeg ville så gerne have nogle billeder mens Gandhi er lille -sammen med mine hunde, der jo er lidt store..

 

Mit kamera og jeg var ikke de bedste venner - så kvaliteten på billederne er lidt dårlig - men I kan da vist se min lille Gandhi og min store Mocca (Engelsk Mastiff)


Billede




Billede




Billede




Billede



Cassandra - din fortælling om det 3 benede føl gik godt nok lige i hjertet... Hvor må det bare have været frygteligt at stå ud... hvor blev jeg glad da jeg kunne læse at der kom et fint føl året efter..

Og jeg skal nok blive ved.... ingen tvivl om det - Er ved at tro rigtigt meget på projekt Gandhi

 

Lene 1 - åhhh er ikke så god til så flotte ord.... jeg tror bare jeg er så tosset - og tosset glad for mine dyr - har fundet roen i mit liv og dermed et overskud... og det kommer mine dyr til gode.

At jeg er en sindig jyde - der gennem dyre læreår har lært at bruge min fornuft... gør nok heller ikke tingene værrer

 

Men 1000 tak søde piger.... I gør mig glad... og stolt af min Gandhi

 

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 22:04

Nu kan jeg ikke dy mig mere! Har luret i tråden hver dag, og er den første tråd jeg tjekker hver gang jeg kommer på HN ... Og så gør det jo bestemt heller ikke noget at Gandhi er en charmør uden lige!

 

 

For søren Berit! Du har jo et hjerte af guld!! Jeg tager hatten af for dit store arbejde med den lille charmetrold!

 

Al held og lykke herfra til jer i Team Gandhi!

 

 

 

 


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ghandi..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 23:26

For pokker en rørende tråd. Sikke en indsats i har gjort for lille Ghandi. Jeg glæder mig til at følge ham, han er da noget af det mest charmerende.

 


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 10:58

Stadig tør mås...... har ikke set "vandstråler" så nu håber jeg at maven er ved at være på plads igen

 

Men dagens ALLERBEDSTE er at lille bitte Gandhi - som vi mener måtte veje ca. 19 kg ved fødslen - vejede 21 kg efter 2 døgn

 

HAN VEJER NU 35,3 KG..... han er 18 dage nu... Jamen er det da ikke fantastisk... Jeg er simpelthen bare så jublende lykkelig - så det kan næsten ikke beskrives i ord.

 

For vægten stiger jo kun ved trivsel....og fremgang...hurraaa

 

Lidt positiv tankegang.. så kan det være han har fordoblet sin vægt på 3 ugers dagen

 

Kira: Åhh tak skal du ha' - jeg ved ikke om det er lavet af guld mit hjerte... det er vist bare varmt

Jeg sad og smilede lidt over at du har været "SkabsGandhist" - dejligt du sprang ud.

 

Ane: tak skal du ha'.... han er i hvertfald det hele værd

 

Billeder må lige vente en dag eller to.... af min STORE hest.. Har lige en del projekter der har stået fuldstændigt stille herhjemme.. da al focus jo har været på Gandhi. At der er fremgang hos ham - frigør jo lidt resourcer til de hjemlige pligter.

 

Men I'll be back - sammen med min store vildhingst Gandhi the Great

 


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weee...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 11:37

HVor er det bare en skøn tråd at følge. Virkelig rørende på den mest livsbekræftigende måde.

 

Og jeg stemmer for en blog Berit, hvor vi kan følge ham til en hver tid :-)

 

Krydser fingre for måsen blir ved at være tør.

 

Og det varer jo ikk elænge inden du ikke kan løfte Ghandi på vægten mere ;-)

 


 

Sælges:

 

3 års hoppe e. Zardin

 

Hoppeføl e. Temptation

 

Hoppeføl e ERA Dancing Hit

 

Avlshoppe e. Landau/Weltstar

 

Læssetov sælges.

www.læssetovet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 19:18

at måsen desværre ikke forblev tør... ævvv for pokker... men ikke en vandig stråle.... bare noget tynd noget - med lidt mere substans.

 

Nå - jeg drømmer videre om en "normal" mave.... ret snart - heldigvis er han ikke påvirket alment... Men jeg vil jo ønske at hver lille tår mælk der kommer i ham - bliver udnyttet fuldtud.

 

Og Nej Tina - jeg vil da tro at næste vejning bliver den sidste - så må jeg vist ha' et centimeter mål om mavsen på ham i stedet.

Men også det vil jo være et fremskridt.

 

Det er små ting der kan blive vigtige

 

Hmmm en blog.... aner ikke helt hvordan sådan en skal laves... men det må da overvejes.

 

Har i hvertfald tænkt at jeg måske skal lave en ny tråd på et tidspunkt - da denne jo bliver lidt tung med tiden - Den skal jo nok bare hedde En lille Gandhi.... så kan jeg jo trappe op med tiden.

 

Vi ses dejlige mennesker - der giver så meget solskin i mit liv

 

Berit

 


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 følger stadig med
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 20:14

Han er super skøn


Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super skønt..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 20:17

Fantastisk historie. Godt gået, og dejlig at følge med i <3. Tak stadig god fremtid..

0
0
Svar på denne tråd
 
 har fulgt med fra starten
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 21:58

og hvor er det en skøn historie.. men hold for guds skyld MEGET øje med ham.. han må ikke have dierre.. du kan læse her hvad det kan gøre.

 

www.staldrohan.com/1/post/2012/05/ sorgens-dag.html

 

heldigvis er han han stærkere og ældre end min var.. men du må ikke se det mindste igennem fingre med det.. hold lige så meget øje med ham som du plejer.. så skal han nok klare det også.. *S*

 

og du kan lave en blog på weebly.com. Det er ikke så svært og jeg vil gerne hjælpe dig hvis du har brug for det.. det er en super ting at have og jeg er så glad for min..


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


PRE hoppe sælges. se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 19:01

at der vist er lidt status quo... maven er ikke optimal - veksler mellem vand og lidt mere tynd afføring...

 

Jeg vil lige ta' en snak med dyrlægerne i morgen - men er faktisk ikke så bekymret, da han er glad og tilpas.

Men er i dette forløb, trods alt så usikker at det er rarest at ha' dem med på banen hele tiden.

Nu er det gået godt indtil nu... og det skal det saft suseme fortsætte med.

 

Mette: Du kan tro at jeg holder øje med ham - nogle gange næsten for meget... men er netop så forfærdenlig bange for at miste... Jeg kunne næsten ikke holde ud at læse din blog... åhhh stakkels jer.. og føllet var bare så fint. Ja, jeg tror også heldet for Gandhi er at han er noget ældre, og hans tarme er nok mere udviklet (trods alt)

Jeg har et par hjemmesider til at ligge - og fandt ud af at der faktisk er en blog med der... Nu skal jeg bare lige ha' den bygget op. Men tak for dit tilbud om hjælp -det er rigtigt sødt at dig.

 

Gertz og Jessie: Tak skal I da ha'... kampen fortsætter... men den er det hele værd

 

I dag var kameraet med på folden... og nu har jeg siddet og sorteret lidt i alle skuddene... og sammenlignet med tidligere billeder... Og så kan jeg faktisk selv se at der sørme da sker noget med den unge mand...

 

**********************...**********

 

For ikke lang tid siden - kunne bare løbe under sin mor... nu er det blevet noget sværer....

 

Billede

 

Nu er der da ved at være en lille rund rumpe... i stedet for spidsen

Billede

 

Ribbenene er ikke så tydelige længere

 

Billede

 

 

og så er Gandhi ved at finde ud af, hvaad et kløtræ er

 

Billede

 

Benene bliver da mere og mere lige... (de kunne så heller ikke blive mere skæve )

Billede

 

En dejlig solid indramning af den sødeste.... (for mig)

Billede

 

Nu kan Gandhi ligge som et normalt føl... i lang tid, kunne han kun ligge på siden....

Billede

Taknemmelig hilsner fra

Berit

 


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 19:21

simpelthen så fin, og ja, han ser absolut mere "moden" ud nu, end han gjorde på de første billeder! Det er godt kæmpet af jer allesammen

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Sine
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 21:41

Ja - det går da fremad.... moden er da det rette ord...

Det er nok Pegasusvingerne der stadigt bær ham... Har ikke glemt dit udtryk

 

Tak Sine


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må også
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 22:05

Jeg må også tilstå at jeg følger med på sidelinjen

 

Det er så skønt at høre at det går fremad. Dejligt at du

vil dele det med os.

 

Vi venter selv føl (termin 23/6)og går og venter med længsel, spænding, glæde, men nok også lidt uro, for vi ved jo at der hurtig kan ske noget.

 

 

 

 

 

Store knuzzer herfra til Team Gandhi


Med venlig hilsen

Tine


Som har Frederiksborg heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 23:56

Som jeg skrev laaangt oppe i tråden så snupper den lille Gandhi første pladsen for årets sødeste føl.. Det er så fantastisk at åbne tråden og der næsten hver dag er dejlige nyheder omkring den lille charmetrold.. Glæder mig så meget til at se ham vokse op og blive en stor vidunderlige dreng med verdens bedste menneske mor..


Hersomgårds Conan Mac Oc

Dagens bedste plag i DTF 2011-2012

&

Axelved´s Silken Eachan

Kåret i DTF 2 premium.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 08:01

Jeg følger altså også stadig troligt med !!

 

Vi hepper på Gandhi og at hans mave snart kommer iorden!!

 

Og for søren hvor har hans ben allerede rettet sig meget siden de første billeder af ham


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 08:31

 

Dejligt med de billeder. Hvor har han da udviklet sig meget.

 

Jeg har god erfaring med Zoolac til små diarre maver.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 17:11

 

Billede

Hip hip hurra.... så blev det 3 uger siden Gandhi stak sit lille bitte hovede ud i denne verden..

 

3 uger hvor faktisk næsten alle mine følelser har været i brug - heldigvis dog ikke følelsen sorg...

 

Dagen idag har været præget af regnvejr her i det vestjyske... så ingen billeder i dag..

 

Jo 2 billeder jeg sad og kikkede på fra da Gandhi var 2 dage og da han var 18 dage... sikke da en forskel

 


Billede




Billede

I dag blev lidt en status dag... Lidt typsik, for jeg har bestilt 5 tuber Pro-Kolin, for at være sikker i forhold til maven på Gandhi... og nu har der ikke været sprøjtende diarre siden i går aftes - men for en sikkerheds skyld er de gode at ha' til at ligge

 

I dag var Gandhi også på vægten... og nu er det altså sidste gang, er jeg ret sikker på. For fra de 19 kg. ved fødslen er han nu på 38,9 kg... Jamen så supert en fordobling af fødselsvægten på 3 uger. Wauuu det kan godt nok gøre mit gamle hjerte varmt.

 

Faktisk har han taget 1,2 kg. pr. dag i det sidste 3 dage... Han skal ski' da nok blive til en "Tanks" som dyrlægen kalder hans mor... en skønne dag.

 

Og når man bliver større, ja så bliver man også frækkere...

og nu skal jeg be' om et råd fra jer der er erfarne med føl der vil bide - et er at han gerne vil nafle rundt i mit tøj og mit hår - det er jo egentligt meget sødt - men den skal stoppes, for han sætter altså tænderne i, ind imellem - og det går jo ikke om kort tid. Jeg vil skisme ikke ha' et føl/hest der bider.

 

Hvordan stopper man sådan en lille en ?

******************************

 

Ilse, min elskede staldejer og jeg havde en snak i dag - om det at denne lille bitte fyr kom for 3 uger siden. Og hvorfor det var at vi troede så meget på ham.

 

Jeg tror det er fordi vi ikke havde haft føl i rigtigt mange år...sådan tæt på - og vi vidste jo faktisk ikke hvad vi skulle forvente af sådan en lille nyfødt en.

 

Vi kunne da straks se at han var lille... men egentligt ikke HVOR lille. Vi kunne godt se at han var tynd - det var nok det, der berørte os mest. Men ikke hvor sølle han egentligt var.

 

Han var jo ventet med længsel - vi er begge et par følsomme mennesker med et varmt hjerte for dyrene... så valget var jo ikke så svært at træffe.

 

En veninde spurgte mig i dag hvilke faktorer der gjorde at han faktisk har over levet.

og der er helt klart 4... og alle har skullet være tilstede for at han er i live idag

 

1. en super kompetent dyrlæge - der sørgede for at få Dolli malket ud og givet Gandhi råmælken straks

 

2. Dolli der har haft et temperament - så vi har kunnet kravle rundt om hende og hive og slide i hendes patter i 5 dage, for at kunne fodre Gandhi efterfølgende. At hun har fundet sig i at vi har kæmpet med at få Gandhi lært at drikke hos hende... og så har hun overøst ham med slik og nulren, altså masser af moder kærlighed

 

3. Ilse - min staldejer - der har støttet og bakket op - der har taget jeg ved ikke hvor mange tørn med at afløse mig, når jeg skulle hjem og sove lidt, ind imellem og holde liv i min egen familie.

 

4. undertegnede - der jo stod og står med ansvaret - og har været heldig med at overskuddet har været både hos mig selv og min familie - samt jobbet hvor jeg har kunnet arbejde hjemmefra.

 

Så Hip hip hurra for verdens sødeste føl

******************************

Tine: Tak skal du ha'.... Jeg kan godt forstå at det er med spændig for dit kommende føl - et lille Sankt Hans føl... glæder mig tila t høre, når det er kommet. Heldigvis ved vi jo ikke hvad der ligger og venter forude... Men som udgangspunkt skal vi jo forholde os til at alt bliver som normalt... og alt går godt. Og DET er mit ønske for dig og dit kommende føl.

 

Sannie: Åhh tak skal du ha'. Da du skrev om årets sødeste føl første gang - da var jeg så bange for at miste - så jeg faktisk slet ikke kunne forholde mig til så søde ord. MEN sådan lidt egoistisk... så synes jeg jo du har ret... elsker ski' den bette fyr.

 

LKHorses: tak til dig også.... jeg har altid tidligere brugt Zollac til mine dyr - men blev anbefalet Pro-kolin, da den er lavet specifik til føl og heste - og der er en ingrdiens der er en smule stoppende.

 

Tak alle I fantastiske mennesker... Flaget er altså også til jer... Fordi I har været med i 3 uger sammen med Gandhi og jeg

Berit




******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 18:05

Tillykke med første 3 uger og held og lykke med resten af livet sammen med skønne lille Gandhi.

 

Sikke en forskel der er sket på de 3 uger, kigger hver dag efter opdateringer:-)

 

Rigtig god weekend til alle i Team Gandhi.

 

Knus Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 livsbekræftende
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 18:34

Jeg har fulgt med fra sidelinien, men nu bliver jeg simpelthen nød til at skrive.

 

Flaget er også (især) for dig Berit, for hvor har du kæmpet og hvor har du troet på den lille fyr.

Det er fantastisk livsbekræftende at læse her i din tråd, jeg har selv haft føl, og selvom jeg aldrig har haft problemer, ved jeg hvor bekymret man altid er med hensyn til de små.

Men at du har holdt ved med tifold så mange bekymringer, ja så tager jeg sgu hatten af for dig.

 

Og hvor er han blevet fin den lille Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 08:39

Hurraaa... stadig tør mås... og dermed ingen diarre.

 

Nu er der fine små sorte klatter i stedet i boksen. Uhh jeg kan næsten ikke ønske mig noget bedre.

 

Tænk at sådanne klatter kan gøre en glad. Men det bedste for en bette fyr som Gandhi er jo netop at få fuld udnyttelse af al den mad han får i sig.

 

Jeg begynder at TRO PÅ at maven er ved at være ok igen...

 

Endnu en hurdel er vi kommet over.

 

Regnen har så valgt at vælte ned i stride strømme... så indtil videre bliver der vist ingen foto's idag - så skal det da være staldbilleder.

 

Tak Naja: Jeg synes også selv der er en rigtig stor forskel på bare 3 uger og det er jo fantastisk. også go' weekend til dig

 

Cooper: tak skal du have... Jeg har også også en glad fornemmelse indeni - tanken om at MIN GAndhi faktisk kan klare livet... det er er til at tude over... Ja vi har kæmpet for ham - men hvis han ikke har haft den utrolige livsvilje og gnist... så var det ikke lykkes. Jeg havde også en masse bekymringer om specielt folingen inden han kom - men havde jo heldigvis ingen anelse om, hvad det var jeg ville komme til at stå i.... heldigvis.

Men ja - han er simpelthen det hele værd

Tak for dine søde ord

 

Rigtig god weekend til alle i dejlige mennesker

 

Tak fra Berit og Team Gandhi


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøn lille fyr
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 09:44

Hvor er det dejligt at solstrålehistorierne og kommer frem :)

 

Du skal give dig selv et kæmpe skulderklap for at tage kampen og hjælpe ham med at komme på benene.

 

Jeg synes det er flot der så hurtigt er kommet sul på ham og han er kommet til at ligne et 'rigtigt' føl.

Da jeg så billederne af, hvordan du ruller pga brokken tænkte jeg, at han må være et af de føl der har været allermest i hænder. Gad vide om det kommer til at gøre ham endnu nemmere i håndteringen fremover. Selvom det er pga brokken du gør det, så tror jeg, det også kommer til at håndtere samarbejdet med ham positivt, når han bliver ældre.

 

Endnu engang tillykke med denne dejlige og livsglade lille fyr og alt det bedste til jer fremover :)


Hilsen Mette


*Mine børn har en pony, Sam* *Mine børn har en pony, Ibrahim*

*Sam er en drømmepony* *Ibrahim er en drømmepony*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 22:30

at vi har brug for hjælp...

 

Jeg har jo Dolli og Bolette (vores selskabspony) og ingen af disse er jo dækkenheste.

 

Men nu bli'r DMI ved med at melde regn.... og det er jo vigtigt at Gandhi kommer ud og bruger sine bløde ben.

 

Men han har jo samtidigt kun denne ultra tynde dysmatur pels - og kan ikke selv regulerer varme og kulde... og da specielt ikke det, at blive våd.

 

Og så fik jeg tanken at et dækken må være løsningen for ham.

 

MEN han er jo lille bitte... målte ham fra der hvor manken stopper og til der hvor halen starter og han er 45 cm.... (mener at kunne huske det vist, er der man måler til et dækken).

 

Jeg har fundet nogle føldækkener - men de er jo til føl der er dobbelt så store...

 

Hvad søren skal jeg gøre... jeg kunne jo godt selv sy et eller andet brugbart i fleece... men det er jo mest det våde jeg vil beskytte ham imod... da han jo ligger sig ofte.

 

Jeg HAR prøvet det med halm... men han ligger der ikke... er altid i nærheden af DOlli..... + at halmen jo også blir' våd i regnen.

 

Det er ikke fordi han skal gå ude hele dagen - men ville da gerne han kunne være ude en time eller to af gangen. Det er så vigtigt at få brugt benene - så de kan blive rettet op - samt at jeg er overbevist om at den friske luft også er bedre en stald.

 

Er der mon et bud på, hvad man kan gøre med Gandhi... for at holde regnen ude... og varmen inde hos ham.....

NEJ ikke paraply - meget vil jeg gøre for ham - men ikke det !

 

På forhånd tak fra en Berit - der stadigt kan finde bløde minifølpære i boksen


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Møgvejr!
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 22:38

Hvad med et hundedækken?

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundedækken
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 23:08

Jg søgte lige på hundedækkner, og fandt denne hjemmeside:

www.kenjan.dk/ default.asp?ID=5&show=...zQodijLLkQ

Der er helt op til str. 85 cm.

Scroll langt ned, der kommer billeder af en schæfer med softshell regndækken på :-)tror de kunne være en god idé til ham.

 



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 23:51

at hun simpelthen er så glad for at være omgivet af kloge mennesker...

 

Selvfølgelig et hundedækken - har kikket rundt omkring og kan se at Gandhi er størrelse ca. Spaniel

 

Jeg er så vild med kenjans produkter til mine hunde... men jeg vil se om jeg kan finde et lidt billigere dækken - da Gandhi forhåbentligt vokser godt til ... og jeg håber jo ikke regnen fortsætter hele sommeren. Så det er jo en lidt midlertidig løsning - så der vil prøve at spare lidt penge... Der smutter jo en del til dyrlæge pt.

 

Tak til Anette og Maria for et godt råd

 

Mette: Jo han bliver håndteret rigtigt meget - først for at få sutteflaskerne - så for at lære at drikke hos Dolli.

 

Så kom rysteturene og der hvor jeg presser brokken ind - og nu hvor han får pasta

 

MEN han er også en ung herre med egen mening... så daffer lige så stille om på den anden side af Dolli når vi kommer... han kan så sagtens lokkes hen til en og han elsker at blive snakket med... nullert og aet - men så snart vi vil noget bestemt - så stritter han godt nok i mod... Han er utroligt hingstet i sin opførsel... Så jeg tror såmænd jeg nok skal få min kamp med ham.

 

Men hvis jeg sidder hos ham i boksen eller på folden - så får han altid sine forben op på mine ben... og elsker åbentbart at få dem aet... falder altid i søvn kort tid efter han har fået dem smidt op på mig og jeg aer... ummm han er ski' så sød

 

Tak sødeste folk... Håber at solen snart kommer til at skinne...på os alle


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 02:56

saa har jeg fundet migself som en del af lille Gandhis fangruppe, jeg har de sidste par dage fulgt med i din traad, smilet, vaeret bekymret og trillet et par taarer for din lille mand...

 

men hensyn til daekken saa maatte jeg selv koebe daekken i aar, min lille mand er nok stadig stoerre end Gandhi, men han passede fint et Rambo (de laver ogsaa Amigo som koster lidt mindre) hundedaekken stoerrelse LY... her er et link til et billede af ham ca 18 timer gammel.

a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- snc7/ 292537_3910358721285_1...4678_n.jpg


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 07:28

Hej Gandhi og Berit

 

Jeg har et lille føldækken.. bor ved ikke langt fra jer.. 30 km fra Holstebro.

Send mig en besked og jeg kommer forbi med det i dag. Det er et forsøg værd om han kan passe det, ellers må du gerne klippe i det så det passer.

 

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klippe klistre...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 10:30

Helle / Sødt af dig, men kan det ikke lægges op? Altså, hvis det lige kan ries "groft" så er det nemt at lægge ned / ud igen når han er vokset. Børn vokser hurtigt ud af deres tøj uanset om de har 2 eller 4 ben. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 13:01

at jeg er fuldstændigt overvældet.... Jeg ringede til Helle i morges og tænk hun kom susende med det fineste føl dækken til Gandhi.

 

Det er "noget" for stort - men jeg fik det kvit og frit - 1000 tak Helle... og jeg må klippe og gøre hvad jeg vil emd det...

 

Jeg bestemte at jeg ville ta' min symaskine med i stalden - og så prøve at undgå at klippe i det fine dækken - men netop lægge lidt op og sy lidt her og der....

 

Da jeg kom hjem efter maskinen, var der besked fra en veninde, at hun vil komme med et hundedækken - der var fejlkøbt - i løbet af i aften...

 

Så hold da op... nu trækker jeg lige vejret... og ser på hundedækkenet... og venter emd at angrib Helle's dækken.

 

og så har jeg jo til lang tid. Jeg ved faktisk ikke hvor lang tid der går inden Gandhi får normal pels og en naturlig regulering... Og ved jo heller ikke hvilken sommer vejrguderne byder ind med..

 

Men jeg er totalt overvældet..

 

1000 tak Helle ( også for nogle beroligende ord om Gandhi) og til jer alle sammen, for jeres bud på en løsning til Gandhi

 

Berit

 

Ps: fotos er ikke taget endnu... meeen kommer... lover det


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 jaaaaa
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 15:27

du må bare forsette med å holde oss oppdatert, første siden jeg går på, er så spennende å følge med. han er så skjønn.

Synd jeg bor så langt vekk ellers så skulle jeg tatt en tur bare for å se den lille Ghandi. Stå på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var så lidt
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 18:37

Det manglede da bare.... tror alle vil prøve at hjælpe din vidunderlige lille hingstebasse hvis de havde muligheden..

Jeg vil også sige tak for oplevelsen, at opleve ham og hans mor i virkeligheden. Mere harmoniske heste skal man lede længe efter.. Du gør det fantastisk, og ham Ghandi.. han er da for lækker... Når man ser ham gå på staldgangen ville jeg ikke være så bekymret for hans ben.. de skal nok rette sig. 1000 ønsker om lykke for Ghandi og hans team....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille Ghandi
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 10:57

Du må tage billeder af ham med hundedækken på Berit

 

Endnu engang tak, fordi du gider blive ved med at opdatere.

 

 


/Tina

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ...

/Mark Twain

 

http://www.kamphest.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwww
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 11:29

Hej Team Gandhi.

 

Da min føllehingst begyndte at snappe som de jo gør, brugte jeg det flade af min hånd til at skubbe mulen væk, han prøvede at få fat i hånden, men det kan de ikke når man har hånden på siden af mulen. Det er en ikke voldlig metode, som er meget effektiv, man skal bare nusse dem videre og rose når de ikke snapper. Bliver det meget voldsomt skal han skubbes væk(bakkes) blidt men bestemt. Han vil jo gerne være sammen med dig så han finder hurtigt ud af at beherske sig.

 

Når han bliver ældre er det godt for ham hvis han kan få en lille legekammerat, på hans egen størrelse, ellers vil han nok søge dig at lege med.

 

Super nuttede muler du har

 

Følger med i tråden hver dag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 15:46

Maven ER altså i orden nu.... hold da op hvor er jeg da glad.... små sorte pære og ingen Pro-Kolin siden fredag... Hurra

 

OG tænk.... så har vi sørme rundet 10.000 klik det er ski' da for vildt... på grund af sådan en bette basse som Gandhi

 

Er det ikke lidt typisk... så melder DMI regn... og Helle køre hertil med dækken - og hundedækkenet er på vej... og hvad sker der så... INGEN regn... og en ok vejrmelding den kommende tid.

 

Nej jeg klager ikke - synes da det er super dejligt....og så er jeg glad for at jeg ikke har syet i Helles dækken endnu.

Jeg lover billeder så snart det er dækkenvejr

 

I dag har det været rigtigt dejligt fotovejr

 

Og noget jeg er stolt af at vise... er at Gandhi nu faktisk har så lange ben - at han må sprede dem for at nå græsset. Det er jo nyt her hos os

 

Målte ham i dag.. og han er nu 80 cm. Det er sørme en højde vækst (incl. at han er rettet mere op på forbenene på 10 cm på godt 3 uger)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

 

 

Cassandra: HVIS du skulle komme forbi Så er du hjertelig velkommen - vi ta'r gerne mod besøg nu... og det glæder mig da at Gandhi bliver fulgt helt op til dig

 

Helle: Endnu engang tak... også for ordene

 

Tina: Jeg skal nok ta' billeder af ham emd dækken - men vil vente til at SKAL ha' den på... så skal jeg nok huske kameraet.

JEg vil gerne opdaterer jer.. synes faktisk det er så hyggeligt at dele ham med andre.

 

Charlotte: Prøvede faktisk med ham idag - og det ser ud til at han forstår lidt af det... Jeg har tænkt på det med en legekammerat... men indtil viderer har vi "Tante Bolette" vores selskabspony... hun er simpelthen så legesyg og mangler faktisk en at lege med.. da Dolli og hende faktisk ikke er verdens bedste veninder... Bolette elsker at løbe og lege ... så prøver emd hende først.. og ellers ta'r jeg den derfra til den tid... Gandhi har på nuværende ikke så stort et overskud.

Tak for komplimentet til mine muler.

 

 

Mange varme og dejlige solskinshilsener til jer alle

BErit

 


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 123253647
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 17:21

Hvor er det altså bare dejligt at se at Gandhi er blevet så "stor" at se på...

 

Følger med hver eneste dag. Skal jo lige ind og se de forhåbentlige nye billeder.

 

Så bliv endelig ved med at spamme:-)

 

 

Hvad er status på hans brok egentlig?

 

 

Kan se at han stadig er meget hævet...stakkels lille mand.

 

 

 

 

Håber ham alt det bedste!!



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

 

 

 

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 18:11

Denne tråd pisker jo selv den hårdeste kyniker til en lille tåre i ny og næ! (min kæreste tror, jeg er skør) ;)

Suk, man overvejer jo helt, om man skulle købe sig en vis brunbroget tank, når (og hvis?) han kommer til salg engang.

Åh, hvor bliver det sjovt at se billeder af ham om nogle år, når han vokser til sin mors størrelse! Det er slet ikke til at forestille sig :D

Men men men Berit, nu er jeg altså lidt træt af, at mit HN nærmest går i hårdknude, hver gang jeg skal heeeelt ned til det nyeste Ghandi-stof, så du må oprette en ny tråd. Min computer kan næsten ikke trække alle de mange billeder og beskeder :)

 

Håber han stadig er frisk og glad! God vind fremover, men nu er I vist ude over det allerværste, hvor man sad og frygtede morgendagens opdatering. Banker under bordet, kaster salt over skulderen og alt det der!


Sagde Anna


Hvis vi vil opnå et smukt resultat til hest, må træningen være smuk.

Hvis vi vil lethed, flow og balance, må vejen derhen være brolagt med netop dette!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for billeder
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 19:55

 

AnneS - du kan trykke på "end", så springer PCén ned til sidste indlæg uden at gå i hårdknude.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Broget Tank
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 21:18

Hvor er Ghandi altså bare nuttet, jeg har også fulgt med nogle dage og læst og læst og en lille tåre hist og her er også kommet i min øjenkrog men også en hel del glæde og latter!!

 

Han begynder jo at tage form efter en ardenner, dog i mini udgave og med pletter, men formen er der ;)

 

Han er simpelthen en ener!!

 

Ja bliv endelig ved med at spamme med opdateringer og billeder, for han ser jo så dejlig ud!!

Da jeg så hans mor, var jeg også helt solgt, hun er da da SÅ køn!! Virkelig dejligt udtryk!!!

 

Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gandhi
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 21:20

Gandhi selvfølgelig :)

Det går lidt hurtigt på tasterne nogen gange :)

 


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder:
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 21:39

at vi flytter til En Lille Gandhi www.heste-nettet.dk/forum/4/307740/ 307740/

 

Der er et par stykker der har skrevet til mig, at de begynder at få lidt bøvl med at åbne tråden - så Jeg fortsætter i den nye

 

Ses

 

Berit


******************************

Team Gandhi

En koldblodshest gør dig varm om hjertet

******************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Gandhi melder
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:24

at vvi flytter endnu engang... så fortsættelsen af en lille Gandhi kommer på Den sejeste Gandhi www.heste-nettet.dk/forum/4/309121/ 309121/


Team Gandhi

En koldblodshest - der gør dig varm om hjertet

Du får måske aldrig at vide, hvilke resultater der kommer af din indsats,

men hvis du ikke gør noget, vil der ikke være noget resultat (Mahatma Gan ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider