Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Nye hestepas
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 17:24

Jeg har lige til spørgsmål, nu hvor der er blevet lavet lidt om på farverne på hestepas og at alle heste skal have pas.

Jeg har 2 skønne blandinger, lavet helt til eget brug, de er efter min fjordhoppe, kåret i første klasse, og vores tidliger knabstrupperhingst, også kåret. Så begge forældre er kåret, bare i hver deres forbund.

 

Galina, der er født i 2010, er i den "gamle" ordning, altså hun har et blåt pas, da far er en avlsgodkendt hingst. Hendes fulde afstamning er der, både mor og far.

 

Indistar er fra 2011, og er i den nye ordning, så han har grønt pas, da han er krydsning. Hans fulde afstamning står der.

 

Hvis nu jeg ville lave et føl med Indistar, som har grønt pas, og fuld afstamning, han kan ikke kåres nogle steder.

Jeg vil for god ordens skyld sige at jeg IKKE vil bruge ham til avl, og han bliver vallak til foråret.

Hvordan vil afstamningen være i føllets pas? Og ville der være forskel på om moderhoppen er kåret eller ej?

Hvis nu at Indistar var en hoppe, og han skulle have føl, hvad så med det føls afstamning, og ville der har være forskel på om faderen til føllet var kåret eller ej.

 

Gæller de samme regler for Galina´s føl???

 


Venlig Hilsen

Anni og Karoline!!


Og April
Og Dunkans Galina
Og Dunkans Indistar


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 18:02

Føl vil få pas uden angivelse af afstamning og grønt pas medmindre fardyret dels er DNA verificeret og dels er avlsgodkendt i bedækningsøjeblikket. Begge dele er krav.

Hvis faderdyret ikke er avlsgodkendt, er det helt uden betydning, om mordyret er kåret eller har kendt afstamning, da det ikke vil figurere i hestepas uden faders avlsgodkendelse.

 

Mvh

 


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk


DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 21:38

Tak for svar.

 

Så hvis Galina skulle et føl, og vi bruger en avlsgodkendt hingst, vil følle få hele Galina´s (og hingsten´s) afstamning i passet.

 

 

 


Venlig Hilsen

Anni og Karoline!!


Og April
Og Dunkans Galina
Og Dunkans Indistar


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider