|
Dansk trakehner siegerhingst |
|
Vil bare lige dele nyheden. Belindas(brugernavn, Lauanni) Imhotep efter Gribaldi/Hohenstein blev siegerhingst til trakehnerkåringen i Neumünster. Så bliver det ikke bedre. Kæmpe stort tillykke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Skønt :D |
|
Nej hvor er det ikke mindre end fantastisk! Jeg fandt ham på clipmyhorse i går - og han så også helt utrolig skøn ud. Men tænk at det lykkedes at gå hele vejen! Stort stort tillykke herfra... Kan vi måske endda være så heldige, at han stiller i DV til marts?
Hø og Tørt Wraphø anno 2010 - minibig - 1. års hesteblandingsgræs - Super kvalitetsgræs Djursland - kontakt for info!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
ridehesten |
|
Øv, var lige på ridehesten og tjekke - kunne se, at han røg på auktion i eftermiddag (og formentlig ender i tyskland). Altså, Schockemöhle har da fået sin sorte Gribaldi
Hø og Tørt Wraphø anno 2010 - minibig - 1. års hesteblandingsgræs - Super kvalitetsgræs Djursland - kontakt for info!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Distelzar |
|
Jeg ville høre om i ved om man kan købe en dvd af hingstekåringen for ville rigtig gerne se distelzar.... Knus
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
asdfas |
|
Jep - imhotep var så cool - der kan købes dvd af distelzar og resten af rødderne via forbundet i tyskland i deres shop - Imhotep blev solgt til tyskland for 300000,- og 1000 roser til belinda og jørgen det var så super -
Sort 4 års renstammet trakehnerhoppe 166- præmieaspriant, e. EH. Hibiskus / Hertug. I proff, ridning i Tyskland SÆLGES
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Merete |
|
På clipmyhorse.de ligger der video fra dagene, og også fra præstationen af elitehingstene, der kan han ses. Du kan gå ind på den tyske trakehnerside, der linkes til det. Længe siden jeg har snakket med dig, forresten, hvordan går det med dig?
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
100000 tak |
|
Mange tak...ss Har været inde og se ham... Neeeeej hvor er han fin... Min baby ligner jo sin far.. den skal bare lige lære og gå sådan også...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
dejligt for dansk avl |
Forfatter:  |
AD-Edition |
Dato:  |
31-10-2010 23:16 |
|
Det er super dejligt for vores danske avl med sådan et boost. Jeg var med ude og ta' billeder af Belindas fine dreng, så det skal I da ikke snydes for. Så her er Imhotep med sit fine bånd. Og til sidst Imhotep med mønstre Hans-Jørgen Hoeck, ejere (indtil han blev solgt på auktion) Lene og Henrik, og gemt bag Henriks skulder Belinda og helt til højre Preben (og ikke Jørgen ) De to sidstnævnte har avlet "lille Ib". Endnu engang tillykke, selvom vi snart har sagt det mange gange
Fotografering, webdesign og grafiske løsninger
www.ad-edition.dk Se fotos fra Trakehner-begivenheder og de fleste fynske hestebegivenheder.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
imhotep |
|
Han er da også bare en rigtig lækker sag.. har fulgt med på clipmyhorse her i weekenden og han er bare en skøn hingst med et imponerende bevægelsesforløb!! Endnu en grund til at det bare er SÅ møghamrende ærgerligt at jeg ikke nåede at få lavet et gribaldiafkom på min hohenstein-hoppe, hvis kombinationen ser sådan her ud Og hvor er det bare dejligt som AD-edition skriver, at kunne se at de danskavlede trakehnere er med helt i toppen i Neumûnster!!! Mvh Rosita
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Tillykke.... |
|
Et stort tillykke til Belinda og Preben for det flotte resultat... I må have vinger lige nu... Det bliver jo ikke meget bedre... Knus fra Heidi - www.serupgaards.dk
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Blodbeslægtet |
|
Det er bare super godt gået. Jeg havde også et godt øje på ham, da jeg så han var udtaget, men kunne ikke få armene ned da jeg fandt ud af at gik på fløjen. Hvilken sensation. Jeg har selv en 1,5 års sortbrun hoppe gående, der er meget tæt blodbeslægtet. Ville også have brugt Gribaldi, men hun er så efter Hofrat, med Höhenstein som mf og Schwadroneur som mmf - udaf I-hoppelinien (Isola-longa) dog knapt så ædel som Imhotep. Synd han ikke bliver i Danmark, men rigtig rigtig flot gået. Tine
Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
tilykke |
|
Kæmpe tillykke til Belinda og Preben. Det er jo helt fantastisk, og noget man kun tør drømme om!! Tinele (hesti): Der findes mere end én I-stamme indenfor trakehnerne, og Imhotep er ud af Italia-stammen og altså ikke den samme som din hoppe, bare lige for en god ordens skyld
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Ja, det er jeg naturligvis klar over |
|
Lady di: Ja, det ved jeg udemærket, men de er begge hoppestammer fra hovedstutteriet i Trakehenen, og jeg mener de er koblede over hingsten Impuls. Så vidt jeg erindrer var impuls efter Italia, og impuls er så far til Isolda (mor til Ibikus, som også indgår i Schwadroneurs (fædrene linie), og Isolda er mormor til min stamhoppe efter Schwadroneur, så der er i alle tilfælde stort blod sammenfald (også for de oprindelige hingste) selvom de forgrener sig både før og efter på hoppesiden. Nu var det også kun fordi det er lidt sjovt at følge med, når heste der er tæt i blodlinier på ens egne, gør det godt. Mvh Tine
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
impuls.. |
|
Italia stammer ikke fra hovedstutteriet Trakehnen men fra Øst-preussen. Jovist er der Impuls i begge, men der er jo også Hohenstein i begge, og sikkert også flere andre hingste Det er jo ikke Impuls der har grundlagt din I-linie, han begynder tilfældigvis også bare med I. Impuls er at finde i rigtig, rigtig mange trakehnere, også Z-linier og K-linier og hvad har vi. Nu må du ikke tage det som om jeg er muggen eller andet men er utrolig entusiastisk hvad angår hoppelinier, da det er det vi går meget op i hos trakehnerne, og ikke nær så meget hingstelinier som de gør ved DV fx. Alle vores trakehnere er meget nært beslægtede og har rigtig mange af de samme hingste i deres stamtavler. Ibikus er jo at finde i rigtig mange trakehnere (især danske), faktisk har vi Ibikus i alle vores hopper, lige på nær den hoppe der er ud af Italia stammen Ingen tvivl om, at din hoppe har en masse fælles blod med Imhotep, men det er gennem fælles hingste og må ikke forveksles med ens hoppestamme, hvilket det i første omgang lød til at du mente.
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Tillykke til de |
Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
Dato:  |
01-11-2010 19:00 |
|
danske avlere af denne smukke sorte hingst Så lige kåringen igår på Clipmyhorse - har ikke forstand på Trakehenere, men syntes nu også den hingst der hedder His Time var utrolig fin
Mvh Janni Nu med kastrat
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
hoppeliner |
|
Ladi di: du misforstår fuldstændig og helt aldeles min pointe, og jo jeg synes faktisk du kloger dig på områder, hvor de fleste trakehner avlere upåagtet ambitionsnveau i forvejen ville være godt med. Og det var som sagt slet ikke hensigten med min kommentar at starte en diskussion, hverken om hoppelinier eller hingstelinier i TAF regi. Så lad os blot lukke den her, og glæde os over et godt dansk resultat for de danske avlere! Tine
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Edberg |
|
Skal vi iøvrigt ikke lykønke Erik Jørgensen, med hans Edberg, efter Connery, som også opnåede kåring? Stort tillykke herfra!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|