Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 épinard palomino
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 15:37

hejsa er der nogen der ved hvor man evt kan se video af denne hingst? eller nogen der kender til hans afkom? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 epinard
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 22:06

Hej jeg har sat min hoppe i fol ved ham i år...og hun skulle gerne fole til maj 09... prøv at kontakte Malene Black... Epinard er p.t. lånt ud til en ung rytter men kommer hjem til jul igen... så tror jeg saktens du må besøge ham... jeg har hesten opstaldet samme sted som Epinard...normalt står... ved Malene er ved at lave en hjemme side til ham.. en er ikke kommet så lang... han har p.t. kun 2 afkom.. en i sverige som er dun og en palomino hoppe der hedder duchess... jeg ved der er en her inde der mistede tvillinger i år efter ham.. begge palomino og hingste... han var til stævne i Randers i weekenden... en rigtig smuksak efter min mening.... og hvis du ellers har spørgsmål... er du velkommen til at skrive m.v.h. Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kendte
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 07:51

duchess da det er min veninde der har lavet hende..

en dejlig skøn pige.. du kan se billeder under mikrolits (vist nok også nikolai) præsentation..

0
0
Svar på denne tråd
 
 tvillinger
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 23:40

det var min hoppe der mistede tvillinger efter ham...men hvis jeg skulle ha haft hende i fol ign ville jeg bestemt vælge ham igen... mødte ham jo oppe ved malene og han var så charmerende

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 12:33

uhh jeg syntes det er svært er virkelig faldet for ham men har også kik på nogle andre palominoer som jeg også syntes er vildt lækker


hoppen er en brun dv hoppe hvad er chanen for et palomino afkom?


kan i evt anbefale andre? jeg vil have noget spring hingst men som også har gangen i orden med et godt hovede :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epinard
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 12:52

....er en fin hingst, man skal bare ved brug af ham være opmærksom på at hans mor og mormor er MEGET små. Så man skal have en passende stor hoppe udaf en stor hoppestamme for at bruge ham.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 13:16

ja den har jeg luret faktisk en af grundene til jeg gerne vil bruge ham hoppen som skal bedækkes er 168 og jeg er ikke selv særlig stor så hvis føllet lander omkring 160 gør det ikke noget :)


charlotte nu har jeg læst mange af dine indlæg og syntes godt om den måde du ser på hestene på så ville da gerne høre hvis du har mere at sige om epinard :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 epinard
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:03

Hej det kommer an på om der er rød i din hoppes afstamning... min egen er også en brun hoppe... og der er kun brune og skimler i.. så hun vil ikke ku lave palomino men en buckskin... som vi gå og håber på da der er 50% chance for det.... men hvis der er rød i hende er der en chance for palomino... Épinard´s mor og mormor er lige blevet kåret i DV.... og de blev målt til omkring de 160+ et par cm til den ene af dem... hans mor er drægtig med amarone dvh... så det bliver spændende... han har også en halv søster der er lavet på hans mormor med lambrusco.. den skal starte til christmas stævnet på vilhelmsborg...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse på mor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:17

Epinard's mor er ved kåring i DPA målt til 156, og ved kåring i DV nok lidt flinkt til 160. Mormor målte hhv 152 og 155. Så de er IKKE store.


Jeg synes Epinard er en meget smuk hingst, dog virker han lidt stram i bevægelsen. Men det er KUN bedømt ud fra billederne. Derimod virker han meget velspringende, og det burde han også være med den afstamning.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:25

næ men de avler heldigvis højre end dem selv... så længe det går den vej... er det jo fint... og heldigvis er vi jo nogen der har sat r.. fortidligt så vi passer til dem der ikke er så høje...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 21:14

altså sådan rent fave mæssigt har hoppen red fern som morfar og det giver jo så ruinstein som olde far men ellers er det hvis lutter brune på både moren og farens side.. hvad giver det så af muligheder for et palomino afkom?


størrelsen er fin med mig jeg har ikke brug for nogen stor hest :) og hoppen er jo 168 :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 palomino føl på brun
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 00:43

Min brune Regazzo hoppe med kun 1 rødt led i stamtavlen har lavet 2 dun farvede føl, men til stor overraskelse kom hun med et pragtfuldt palominofarvet hingsteføl i år. Han blev årets føl til følskue med karaktererne 9989 9. Du kan se ham på www.stald-minded.dk under hopper og avl

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 13:02

nu er jeg lige nysggeri jeg snakkede med malene ang brug af epinard han bedækker jo naturigt


men jeg har kun mulighed for insiminering og hun luftede tanken om at hvis der var flere der ville bruge ham til foråret via insiminering kunne det godt være de overvejde at tappe ham


så nu ville jeg jo høre om der evt var andre der ville med på den vogn? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 INSERMINERING
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 11:28

HEJ STIDES.


DU MÅ MEGET GERN SÆTTE MIG PÅ "LISTEN" SOM EN AF DEM DER VIL KØBE KØLESÆD FRA HAM OG BRUGER HAM GERNE PÅ FLERE HOPPER.. KUNNE I HVERT FALD BRUGE HAM PÅ 3 HOPPER.. SOM JEG OGSÅ GERNE VIL HAVE ET AFKOM FRA I DEN KOMBINATION..


DER ER DOG ET STED SOM TAPPER SOM JEG IKKE ØNSKER AT HANDLE MED DA DE ER ALT FOR DYRE AT FÅ SENT SÆD FRA.. DYRE END AT FÅ FRA TYSKLAND..





MVH

CHRISTINA SOLHEIM

STALD SOLHEIM


SØLGER UD AF SINE HESTE BILLIG, GIV BARE ET BUD OG FÅ DIG EN NY HEST BILLIGT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det at tappe
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:04

Det at tappe er ikke bare lige sådan at gøre. Du må f.eks ikke bruge ham til naturlig bedækning resten af sæsonen dvs. at hvis en hingste-ejer starter med at bedække naturligt næste år, må vedkommende ikke skifte over til tapning og vice versa.


Det at tappe er ekstremt omkostningsfyldt og hingsten skal aflægge sædprøve.


Det er ikke for at hive optimismen ud af det, men det er ikke specielt enkelt og nemt.

0
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 14:54

Jeg snakkede med hingste ejer og det vil blive muligt at købe frost sæd... men ikke køle sæd jeg skulle ringe der over i febuar så ahn kunne blive tappet til frost sæd der.. så burde der vel heller ikke være noget problem i hvis han så bedækker naturligt resten af sæsonen?


christina1974: ville du være med på frost sæd i stedet for??

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej tak..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 17:15

Jeg er ikke interesseret i frost sæd... da jeg selv er inserminør og at ligge frostsæd i selv er ikke sådan lige til... eller jo hvis man har meget...og ja jeg kender godt alle omstændighederne ang. tapning og synes nu ikke det er så slemt at tappe..kender enda nogle stykker i jylland der gør det..




MVH

CHRISTINA SOLHEIM

STALD SOLHEIM


SØLGER UD AF SINE HESTE BILLIG, GIV BARE ET BUD OG FÅ DIG EN NY HEST BILLIGT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muligvis...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 13:41

Jeg har en palominofarvet frderiksborghoppe, som jeg for sjov har overvejet at sætte Epinard på. Der er jo noget frederiksborg i ham og halvdelen alle de rene frederiksborghingste, der står på hingstelisten er hel- eller halvbrødre til min hoppe... Hun er omkring 164cm, bliver han for lille til hende? Føllet skulle helst ikke blive under 158cm. Jeg kunne godt være interesseret i køle- eller frostsæd


Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd
 
 brandsen
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 19:33

Hej Brandsen, jeg har selv sat Épinard på min hoppe på som også er 164cm... så det vil jeg ikke sige du ikke ka... men det kommer jo an på hvor stor en du ønsker avle.... jeg synes selv han er en dejlig dreng med en godt temperment... lidt fræk men han er jo også hingst... og han er ikke ond på nogen måde... og et rigtig nusse hoved... har kun set billeder af hans afkom... som føl så ved ikke hvor stort han avler... men hende jeg så var rigtig fin... gul med hans brede blis og sokker... håber min får bare lidt af det ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indavl
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 19:41

Hvis du sætter Epinard på din palomino-farvede Frederiksborg-hoppe, så skal du være opmærksom på at alle de gule Frediksborgere er tæt beslægtede. Fx er din hoppes mormor Armenia og Nigerias mor Arabia helsøstre.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Epinard....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 13:20

Jeg har mine heste stående samme sted hvor Epinard står. Det er springrytter Jeff Nielsen der har ham pt. og jeg har set ham springe hingsten et par gange - en særdeles velspringende hingst, helt absolut. Desuden har han et dejligt og velafbalanceret temperament på stald.


Det bliver spændende at se nogle af hans afkom i sporten senere hen!


Mvh. Juliette


Avlshingsten Shaklan Ibn Saskatoon sælges eller udlånes Se_her

Heste og ponyer til salg i alle prisklasser - se min præsentation


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Épinard
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 17:40

Ja han er en dejlig dreng... ;0) glæder mig også til at Pari foler... så håber tiden går hurtigt... Ja det bliver vildt spændende.... håber da de slægter deres far lidt på.... ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epinard afkom
Forfatter: 
Dato:  28-04-2018 21:35
Jep jeg ved det er en gammel tråd men nu er mit afkom blevet 9 år 😲😍🐴

Han kom til at hedde Waliant han kom til verden den 22/4 09,

Han er blevet 166.5 cm mor 164 til kåring

Han er super sød, meget sensitiv, klog, og med en stor vilje =)

Dem jeg har snakket med siger han er typisk lambrusco ask, så længe man spørger pænt og lytter er de det nemmeste, men laver du overgreb så er der kamp,
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider