Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingstevalg- Ds hoppe !
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 23:14

Vi har fået lov til at trække et føl på nogen bekendtes hoppe. hun er kåret på fløjen i ds,tidligere har hun fået et meget fint hoppeføl efter Robin, Elina hedder hun, nu er hun 6 år og går la6 dressur.

selv er Elora efter Epok med O'Brian til morfar, nu ville jeg høre om de hingste vi har i tankerne er helt hen i vejret


Damsey, bedste dressurhingst Herning sidste år.

er der nogen der ved hvordan han avler ?


Michellino, ædelhed, bevægelse.


Samarant, ædelhed, bevægelse.


Distelzar, hvordan avler han ?


Elora har et meget fint temperament, hun er meget ridelig og selvgående .. andre foreslag er meget meget velkomne

Mvh Ditte.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 11:04

Lige et billede (:


Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen ?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:15

Ingen garvede avlere der kan komme med en lille kommentar? (:


Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Ditte
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:46

Der var du da ellers heldig, sådan at låne en mave ;-)


Personligt har jeg haft godt held med at bruge Michellino. Jeg har brugt ham på 2 forskellige hoppetyper, og begge har endt med gode resultater.


Jeg rider selv på en af de Mich'er jeg har lavet, og er meget glad for hende!


Umiddelbart siger billedet jo ikke så meget om hvordan hoppens eksteriør er, og hermed hvilken af de hingste du har i tankerne der vil passe "bedst". Men et eller andet sted skal du måske også vælge efter den hingst du bedst kan lide og bedst kan tænke dig et føl efter. Dette fordi jeg fornemmer du skal lave en ridehest til dig selv - men det er måske forkert opfattet?!?!


Du kan finde billeder af mine Michellinoer på min præs.


MVH
Trine


Super dejlige hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam sælges samt 2 års hoppeplag efter Aston

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 22:47
Jeg tror også at det i sidste ende bliver Michellino, de unge hingste er lækre, men deres sædkvalitet pjeler ikke at være helt i top de første årgange, og ´for det andet er hun en 'gammel' hoppe, så salgsbare og alvsikre hingste er nok det mest fornuftige, nej, hendes føl bliver ikke lavet med henblik på ridehest for mig, det kommer an på dens kvalitet

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sædkvalitet
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 23:37

Det var da ellers noget af en påstand at komme med.

Hvad har du har havde din udtales i??


Men måske så Michellino ikke er det bedste valg,hvis det er sædkvaliteten du er bange for.

Der er meget delte meninger om hans sædkvalitet,og hans drægtighedsprocent de sidste pr. år har kun ligget på omkring 60 %.

Der ud over har han hvert år omkring 100 hopper,det gør i værste tilfælde også noget ved sædkvaliteten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 06:31

Michellino ville absolut ikke være mit førstevalg af flere årsager.


Men en af dem er at hoppens far Epok var en lille ubetydelig hingst, som jeg klart vil mene skal opvejes hvis du skal forvente et føl af OK kvalitet. Dvs. af dine forslag så er det Damsey der vil være mit bud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahem...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 09:50

Smlmea, hvis du nu kigger efter står der 'de unge hingstes sædkvalitet' ...



Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 09:57

Charlotte- hvilket forslag ville du ellers komme med ?

er det forresten ikke dig der er gift med Søren ? (:


Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 12:21

Jeg ville over i noget a la Damsey. En stor velgående Hannoveranerhingst.


Det kunne være min personlige favorit fra Herning Danone II eller Fidertanz og Wolkentanz. Jeg har selv overvejet Don Frederico til næste år, han fås på frost fra Celle.


Og jo, jeg er gift med Søren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 13:22

Ja det er jeg skam klar over,og det er da også den påstand jeg meget gerne vil vide hvad du har at have den i??



0
0
Svar på denne tråd
 
 Michellino...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 14:03
Ja jeg vil tilslutte mig Smlmea i, at du nok bør være mere bekymret for Michellinos sædkvalitet end for de unge hingstes. Der kommer godtnok diverse forklaringer om, at han har været tilført problemhopper, at der er sket fejl i registreringen osv, men der har da været et par stykker herinde, hvis hopper ikke ville i fol med ham, men godt med andre hingste, og jeg kender en, der måtte få blandet sæden med sæd fra Onassis, før hoppen kom i fol. Så der skal tages DNA test, når føllet kommer for at finde ud af, hvilken af hingstene, der er faderen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smlmea
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 14:15

Ifølge mine dyrlæger er det bevist, at unge hingstes sæd ikke er fuldt levedygtigt som yngre, men først som ca. 5 års så vidt jeg husker.


Mange af hingstene er fint frugtbare som unge alligevel, men sæden er først på "toppen" senere...


Derfor kan en ung hingst sagtens have ligeså god sædkvalitet som en ældre, men den bliver endnu bedre Men man kan så også risikere, at den ikke er helt så god. Selvom sæden selvfølgelig skal ligge indenfor visse værdier for at den må blive brugt.


Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 16:00
Smelmea- Generalt begynder de unge hingste først at toppe når de er deromkring 5 år, men selvfølgelig gælder det ikke alle hingste ..

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi brugte
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 18:55

Ib Kirks Sky Walker til vores Narcisse, og hun blev såmænd drægtig i første brunst. Med venlig hilsen Lene


www.123hjemmeside.dk/hestebamserne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider