Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 STÆRK HEST UNDER RIDNING
Forfatter: 
Dato:  03-09-2019 20:38

Hej kære HN

 

Jeg rider denne 5 års fjordhingst som jeg træner.. Han har ik været redet i LAAANG tid og derfor skridter vi kun når vi rider pt. Men, når jeg rider ham når vi måske at ride 7-8 rundter før han synes det bliver kedeligt og vælger at gå sin egen vej, og ikke lytte efter. Han er så stærk så ligemeget hvad jeg gør er han ligeglad, dog river jeg ikke alt for hårdt i bidet og bare rykker ansigtet af ham, jeg prøver bare at få ham tilbage på sporet, men han er simelthen ligeglad.. Sidste gang red han væk fra ridebanen og ud på marken jeg kunne sagtens vende ham men når han indså "hov hun fører mig tilbage på ridebanen" Så sker det hele en gang til og så går han igen, og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre?... (Husk han er jo stadig meget ung og ude af træning, og kan intet andet en det basale skridt, trav og ok gallop..)

 

Hvad kan jeg gøre? ):

0
1
Svar på denne tråd
 
 Prøv med variation
Forfatter: 
Dato:  27-09-2019 21:52

Hej,

 

Alle heste er jo forskellige, men den ide, der lige falder mig ind, når jeg læser din beskrivelse er, at du må arbejde på at finde frem til, hvad der gør din træning så interessant, at hesten har lyst til at blive på banen sammen med dig.

 

Lad være med at ride runde efter runde - så vil alle begynde at kede sig. Rid voltefigurer, skift volte, lav parader, skridt over bomme eller mellem bomme, slalom mellem spande eller noget andet, rid over en madras eller en presenning. Altså ikke det hele på en gang men lav en lille "bane" før du rider og så kan du f.eks. tage en ny udfordring for hver runde du rider. En godbid, når han er dygtig, kan være en hjælp for dig, for han ligner nok de fleste fjordheste og elsker mad. På den måde giver du ham opgaver for hjernen og hvis du får ham til at synes det er sjovt, vil han også gerne blive på banen og lave noget mere.

 

Og husk aldrig at træne ret længe med en urutineret hest. De bliver hurtigt trætte i hjernen. Så er det bedre at træne kondition ved trække- eller rideture ud i naturen, hvis du har mulighed for det.

 

Jeg håber, du kunne bruge mine råd. God arbejdslyst!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider