Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Begynder søger råd/vejledning/træner
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 21:54

Godaften :-)

 

Om et par år, skal jeg på en rejse - til hest. En drøm jeg længe har haft.

 

Det er en krævende tur, og jeg kunne godt tænke mig en masse erfaring inden.

 

Jeg har redet på en hest, men jeg er absolut nybegynder. Jeg er helt ny i denne verden, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe "opgaven" an.

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget eneundervisning. Jeg kan se, at mange rideskoler tilbyder dette, men jeg kan se at det hurtigt bliver meget dyrt - hvis det er den eneste form for ridning man dyrker. Især, når man starter fra bunden. Og da jeg kommer til at skulle ride over lange strækninger, har jeg behov for mere end en 1/2 time ad gangen - på sigt ihvertfald.

 

Hvad har man af muligheder, foruden privatundervisning, når man ikke har egen hest?

 

Råd modtages med kyshånd. På forhånd tak :-)

 

Vh. Niklas

(Virum, Nordsjælland)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 08:09

Velkommen til hesteverdenen :)

 

Hvis du er nybegynder er den nemmeste måde at komme i gang på at du finder en god rideskole og melder dig til et begynderhold. Når du er lidt mere øvet kan du forsøge at få en part på en rideskolehest eller en privathest. Det sidste kommer nok meget an på hvor! øvet du så er.

 

Det lyder dejligt med en lang tur til hest, jeg tror der er mange, der drømmer om det. Der var en, der skrev om sådan en lang tur herinde for nogle år siden. Du kan prøve at søge.

 

Jeg tror at tyskerne har mere tradition for den slags, hvis du søger på Wanderreiten (vandre ridt) får du en masse sider op.

 

Der er også nogle herhjemme, der arrangerer lange ture om sommeren. Jeg mener der er nogen ved Mols Bjerge.

 

Jeg ved ikke om nogen i western verdenen laver tilsvarende lange ture, men det kunne også være en mulighed.

 

Du kunne også undersøge hvad der tilbydes af ridelejre. Der er flere hvor man låne en hest på stedet. Og der kan du også lære en masse om at håndtere en hest, alt det nødvendige ud over at sidde på den ;)


Mvh. Sanne

 

Pt. er det mest arbejde fra jorden .... INDE ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-04-2016 10:19

Hej Niklas

Jeg synes det er vildt overkill at tage enetimer som begynder. Det, du først skal, er at lære at styre hesten rundt, og træne din balance. Det kan du fint gøre på et begynder / letøvet hold. Når du så ikke længere er øm bagi efter en times ridning, kan du tage nogle længere ture i weekenden. Der er masser af steder på Sjælland, hvor det kan lade sig gøre. Tæt på dig er Dyrehaven, og der er et sted, hvor man kan leje en hest, jeg tror det hedder Fortunen. Ellers ved jeg, at der her i Odsherred er mindst to steder, der arrangerer ture på islændere. Det er bare at tage færgen over fra Hundested til Rørvig. Her er også et westernsted, Søholm, og Ole som driver det er IKKE bange for fart! (Det er min næsten-nabo)

Bare af nysgerrighed (og fordi det kan sige lidt om den ridestil, du kan forvente): Hvor skal du hen?

PS: Jeg tror, du får flere svar hvis du poster dit indlæg i Hyggesnak eller Træning.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov, så lige tråden
Forfatter: 
Dato:  22-04-2016 14:00

Hej,

 

Jeg er måske lidt sent ude, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du måske allerførst skulle undersøge, hvilken rideform du hurtigst vil kunne blive fortrolig med til dette projekt. Det kunne jo være, at f.eks. westernridning kunne være godt for dig. De har skønne sadler, som man sidder godt i, hestene bliver trænet til at gå i roligt tempo i alle gangarter, så det er behageligt at være rytter over lange strækninger. Prøv at kigge på det som en mulighed.

 

Og jeg vil nok anbefale dig at tale med folk, der rider distanceridt, da de ved, hvordan man træner en hest op til at kunne holde til den slags strabadser og hvordan man behandler den før under og efter. Tag f.eks. ud til et distancestævne og se på, hvad der foregår.

 

Har du anskaffet hesten til det eller har du truffet en aftale med nogen, der vil låne dig en hest? Du skal nemlig tænke på, at hesten skal være velegnet til formålet, hvis du skal have en rar tur ud af det. Den skal være rolig, så trafiksikker som muligt, den skal være robust nok til at bære dig plus din bagage, den skal være sund og rask, og den skal være i topform.

 

Det kræver en hel del mere end bare, at du lærer at ride. Du skal også lære at træne hesten op til turen, du skal lære at få udstyret til at passe, så hestens hud ikke gnaves i stykker undervejs, du skal lære at pakke bagagen sammen, så den ligger godt på hesten, du skal lære at håndtere vanskelige situationer, så der ikke opstår panik hos hverken din hest eller dine omgivelser og du skal have overblik over, hvilke behov din hest kan få undervejs - det kunne være uventede stop, hvis din hest bliver træt, dyrlægehjælp, hvis den kommer til skade, hjælp fra en smed, hvis den mister en sko o.s.v.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider