Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Begynder søger råd/vejledning/træner
Forfatter: 
Dato:  24-03-2016 21:54

Godaften :-)

 

Om et par år, skal jeg på en rejse - til hest. En drøm jeg længe har haft.

 

Det er en krævende tur, og jeg kunne godt tænke mig en masse erfaring inden.

 

Jeg har redet på en hest, men jeg er absolut nybegynder. Jeg er helt ny i denne verden, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe "opgaven" an.

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget eneundervisning. Jeg kan se, at mange rideskoler tilbyder dette, men jeg kan se at det hurtigt bliver meget dyrt - hvis det er den eneste form for ridning man dyrker. Især, når man starter fra bunden. Og da jeg kommer til at skulle ride over lange strækninger, har jeg behov for mere end en 1/2 time ad gangen - på sigt ihvertfald.

 

Hvad har man af muligheder, foruden privatundervisning, når man ikke har egen hest?

 

Råd modtages med kyshånd. På forhånd tak :-)

 

Vh. Niklas

(Virum, Nordsjælland)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 08:09

Velkommen til hesteverdenen :)

 

Hvis du er nybegynder er den nemmeste måde at komme i gang på at du finder en god rideskole og melder dig til et begynderhold. Når du er lidt mere øvet kan du forsøge at få en part på en rideskolehest eller en privathest. Det sidste kommer nok meget an på hvor! øvet du så er.

 

Det lyder dejligt med en lang tur til hest, jeg tror der er mange, der drømmer om det. Der var en, der skrev om sådan en lang tur herinde for nogle år siden. Du kan prøve at søge.

 

Jeg tror at tyskerne har mere tradition for den slags, hvis du søger på Wanderreiten (vandre ridt) får du en masse sider op.

 

Der er også nogle herhjemme, der arrangerer lange ture om sommeren. Jeg mener der er nogen ved Mols Bjerge.