Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Rebgrime,kapsun, eller?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 22:32

Godaften :)

 

Jeg har endleig besluttet at begynde at træne fra jorden. Jeg snakker helt basic til at starte med, hvor han skal lære at følge efter mig, stoppe, bakke, flytte sig for tryk osv. :)

Men er i tvivl om, hvad jeg skal bruge i forhodl til "trense"; kapsun, rebgrime eller noget helt tredje.

 

Har overvejet en Micklem multibridle, men denne har kun en ring hvor kapsunen også har på siden af næsen, så det ved jeg ikke om er en dårlig idé?

 

Rebgrimen har jeg læst kan være hårdt pga. knuderne på den kombineret med vægten fra karabinhagen og det evt. tryk som kommer fra rytteren under træning?

 

Hvad vil i anbefale? :D

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 rebgrime
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 15:16

Hej Line.

 

Jeg har efterhånden arbejdet med jordarbejde igennem nogle år. Når jeg arbejder fra hånd, er det trensen sammen med kapsunen.

 

Men når det handler om longe arbejde og jord arbejde, bruger jeg rebgrimen til min pony. Det er noget pony hel selv har bestemt, da hun slog meget med hovedet når der var kapsun på.

Min rebgrime sidder meget løst på hende.

 

Med min gamle hest, arbejder jeg udelukkende med kapsun. Personligt synes jeg den giver mere præcise signaler.

 

Tulle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville klart starte op med en
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 05:52

Kapsun som også er det du vil skulle arbejde i bagefter og dels er den nem at arbejde i og dels,så bliver din hest vant til,at den skal lave noget,når den få den på.

 

Jeg synes rebgrimer er til hms.

 

Jeg rider akademisk ( Bent Branderup)

Der er jo mange grene af det og det betyder jo også noget for,hvad du skal bruge og arbejde i :)

 

Hvis du er til Bents metode,som for mig giver rigtig god mening,da du vil kunne finde den røde tråd forholdvis hurtigt og den er der hele vejen igennem,så har Enggården nogen fantastiske kapsuner :)

 

www.akademiskridekunst.com/ undersider/links.htm -


WRAP 1.SLET I BEDSTE KVALITET SÆLGES I BALLER AF CA.55KG TIL 90KR PR.BALLE PÅ fyn.

Brug google inden du flytter til Dirch fælledgården Amager.

 

My attitude vill always be based on how you treat mee!! .. ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider